|
רכב של אוטותל [צילום: A+O]
|
|
|
|
|
|
בימים אלו החל שלב ההרצה בניסוי "אוטותל", מערך כלי הרכב השיתופי בתל אביב-יפו, שיימשך כשלושה חודשים, במטרה לבחון את סנכרון המערכות לצד שירות הלקוחות והשימושים השונים. בשלב ההרצה יתנסו יותר מ-1,500 משתמשים, בכמות שלא תעלה על כ-170 כלי רכב ממותגים וסך של כ-340 חניות ייעודיות. כעת ההרשמה פתוחה לנסיינים נוספים.
מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 14-4 כלי רכב פרטיים מהכביש. בהמשך לכך והיות שלמיזם יתרון משמעותי בפריסה מטרופולינית, ולא רק עירונית - נעשתה פנייה לרשויות הסמוכות, לקחת חלק במיזם בהמשך הדרך.
מערך שיתוף כלי הרכב העירוני נועד להקל על תושבי העיר המחזיקים כלי רכב פרטיים בעלות של אלפי שקלים מדי שנה, ולאפשר להם לעבור לתחבורה ציבורית חסכונית ויעילה. בתחילת מרס 2017 החל השלב הראשון בניסוי, במסגרתו התנסו ללא תשלום, כ-500 משתמשים בכ-40 כלי רכב ללא מיתוג. השלב הראשון בחן בעיקר את המערכות הטכנולוגיות, אופן ההזמנה ואיתור כלי הרכב כמו גם את היכולת לפתוח אותם לשימוש באמצעות יישומון.
כעת החל שלב ההרצה, במהלכו יזכו הנסיינים לעשות שימוש בשירות בעלות של שקל וחצי לדקה, ללא דמי מינוי חודשיים. במהלך הרבעון האחרון של 2017 יחלו לפעול בעיר 260 כלי רכב מסוג מיני ויועמדו לרשותם 520 חניות ייעודיות, נוסף על חנייה מוסדרת (כחול לבן) שניתן יהיה לחנות בה. את כלי הרכב אפשר יהיה לשכור בנקודה אחת ולהחזיר בנקודה אחרת ברחבי העיר, בעוד שהנסיעה תתאפשר גם מחוץ לגבולות העיר. מקומות החניה המסומנים לרכבי המערך מוקמו באזורים מרכזיים.
המערך ממומן בתקציב עירוני של כ-100 מיליון שקל, הכולל את רכישת כלי הרכב, תפעול המערך ותחזוקתו. תעריפי השירות הסופיים למשתמשים ייקבעו סמוך למועד ההשקה. המערך יופעל על-ידי חברת CAR2GO מקבוצת שגריר.