|
סעיף מקומם במכרז מונע משומרי שבת להתמודד במכרז. הוא קובע כי על הספק הזוכה להעמיד כוננים למתן שירות מיידי במקרים חריגים גם בשבתות ובחגי ישראל.
|
|
|
|
משרד התחבורה פרסם מכרז לפיתוח מערכת טכנולוגית חדשה של מרכז נתונים על זמני התחבורה הציבורית.
כיום, מפעיל ומתחזק המשרד, על-ידי ספק חיצוני - חברת ISR, מרכז נתוני זמן אמת לתחבורה ציבורית אשר מאפשר התחשבנות עם מפעילי התחבורה הציבורית ובודק ביצוע נסיעות בפועל. מרכז זה מאפשר הפצת מידע לציבור באמצעות יישומונים ואתרי אינטרנט, ונותן נתוני זמן אמת לגבי זמן הגעה חזוי של אוטובוסים ורכבות לתחנות וכן מיקום נוכחי של האוטובוסים. כמו-כן, מופץ לציבור מידע בזמן אמת בשלטי מידע דיגיטליים המותקנים בתחנות האוטובוס.
מרכז הנתונים הנוכחי מקבל מידע בזמן אמת מכל מפעילי התחבורה הציבורית ומרכבת ישראל, פרט לרכבת הקלה בירושלים, ומוניות השירות. בעתיד יחוברו הרכבת הקלה בירושלים ובגוש-דן למרכז הנתונים, וכן כל מפעיל תחבורה ציבורית חדש שאינו מונית שירות.
הספק הזוכה במכרז יידרש לאסוף נתוני מיקום וזמני הגעה חזויים של כלי רכב בשירות המפעילים לתחנות, הפצת הנתונים לגורמי חוץ ולמרכז השלטים. הוא גם יידרש בשלב היישום השני לקבל את נתוני דיווחי נסיעות מהמפעילים ולבצע בקרה. תיעוד נתוני נסיעות של כלי רכב בשירות המפעילים, ניתוחם ובקרת חיזוי זמני הגעה לתחנות יאפשרו בקרה על כל הנסיעות בתחבורה הציבורית ולא רק באופן מדגמי, כפי שמתבצע היום. לצד זאת יתקיים פיתוח ממשק למערכת חיזוי מרכזית. באגף הבקרה מעריכים שהיישום יתרחש בעוד כשנה. הוא יחייב פתיחת ההסכמים מול המפעילים, והפחתה של סכומי הפיצוי (קנסות) הקבועים מראש. המערכת תתשאל את מערכות המפעיל בתדירות של כל 15 שניות לגבי המידע של כלל הנסיעות, כך שנתוני מיקומי הרכבים יתעדכנו במרכז הנתונים בכל כ-15 שניות.
חוות שרתים עצמאית של משרד התחבורה נמצאת בעיר חולון, ואתר הגיבוי (DRP) נמצא בנתניה. מרכז השלטים ימומש באופן שיאפשר בעתיד לנתק אותו ממרכז הנתונים. תהיה הפרדה מלאה בין תהליכי איסוף הנתונים ובין תהליכי הפצתם. מרכז הנתונים יחובר בעתיד למערכת חיזוי מרכזית חיצונית, אשר תבצע חיזוי לרכבי התחבורה הציבורית של כלל המפעילים. ביצוע חיזוי אינו כלול בתחולת מכרז זה, אולם המימוש והבדיקה של ממשק למערכת החיזוי המרכזית כלולים בדרישות המכרז.