טלפונים סלולרים הופכים למטרה האחרונה של דואר הזבל האלקטרוני, עם מספר הולך וגובר של משווקים המשתמשים בהודעות טקסט כדי להגיע למשתמשים.
ב-CNN דווח (יום ה', 5.2.04), כי 'דואר הזבל' במכשירים הסלולריים אמנם טרם הגיע להיקפים של ההודעות המתקבלות בדוא"ל, אך הבעייה הולכת ומחריפה באזורים בהם המשתמשים שולחים בממוצע 10 הודעות SMS ביום.
'דואר זבל' הנשלח באמצעות SMS הוא בעייה שמתמקדים בה כעת, במיוחד בשווקים כמו יפן, היכן שהבעייה הפכה שכיחה", אמר ג'ף בולווינקל, דובר מחברת מיקרוסופט, המוביל את הקמפיין העולמי נגד 'דואר זבל'. "זה נפוץ בשווקים בהם התקשורת הסלולרית שכיחה".
חברות טלפונים סלולרים אינן מתלהבות לדבר על המגמה, אך עדויות על הבעייה ממלאות את אתר האינטרנט של NTT DoCoMo, חברת הטלפונים הסלולרים הגדולה ביותר ביפן.
באתר מופיעות מילות אזהרה על הודעות של 'דואר זבל' המתיחסות להודעה בדבר צורך בדם מסוג B לניתוח עבור ילד, הוראות לעקוב אחרי דוא"ל שרשרת או תוצאות פיננסיות.
חברת הטלפונים מזהירה גם מהודעה בה נטען כי היא נשלחה מ-DoCoMo ובה מתבקשים המשתמשים לשלוח כסף לחשבון בנק מסויים.
משתמשים פרטיים עומדים מול הקושי בחסימת ההודעות, מאחר ומקורם אינו ניתן לזיהוי, זאת על אף שחברת DoCoMo דאגה לכך שמערכת החשבונות של המשתמשים תקבל רק הודעות ממקורות מסוימים.
חברת DoCoMo שמשתמשיה שולחים בממוצע 10 הודעות SMS ביום, נלחמת בדואר הזבל באמצעים כמו חסימת כמות עצומה של הודעות החסרות את שם השולח.
כמו-כן נוקטת החברה גם בפעולות חוקיות ולאחרונה ניתקה 2,173 קווי טלפון בעקבות דואר זבל ונזק שנעשה במספר מקרים.
הודעות טקסט מכניסות כסף רב לחברות הסלולר, ומזכות אותן במתח רווחים של 60%-80%, כך שהרשתות יכולות להיות מורווחות כלכלית מהודעות זבל גם אם הן נלחמות בו.
אך למשתמשים, 'דואר זבל' הנשלח ב-SMS הופך להיות 'כאב ראש' גדול באסיה, כשהודעות טקסט קצרות הפכו להיות דרך חיים. משווקים ציינו כי הדבר הופך למגמה ולשימוש הולך וגובר במדיה ככלי לשיווק.
הפיליפינים הם המובילים באזור בשימוש ב-SMS, כשהמשתמשים בטלפונים הסלולרים שולחים בממוצע 252 הודעות בחודש, כך על-פי מידע שיווקי של חברת TNS. סינגפור, סין ויפן נמצאות אחריהן ברשימה.
משתמשי הטלפונים הסלולרים ביפן שלחו 10 מיליארד הודעות במהלך חגיגות 8 הימים של השנה החדשה בחודש האחרון, או 7.7 הודעות לאדם, במדינה המהונה 1.3 מיליארד בני אדם.