ועדת השרים לחקיקה תמכה (יום א', 3.12.17) בהצעת החוק של ח"כ
דוד ביטן (הליכוד) למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות חינוך. ההצעה מבקשת לחייב מועסק במוסד חינוכי לקבל אישור ממשטרת ישראל כל ארבע שנים, על כך שלא הוגש נגדו כתב אישום על עבירת מין. כמו-כן מאפשרת הצעת החוק למשטרה, לדווח למוסד חינוך, במידה ואחד מעובדיו נחקר על עבירה פלילית.
בהסבר להצעת החוק, צוין: "החוק בנוסחו הנוכחי קובע איסור פלילי על העסקת בגיר שהורשע בביצוע עבירת מין במוסדות הקבועים בחוק. האיסור הפלילי נקבע הן ביחס לאדם המורשע בעצמו והן ביחס למוסד המעסיק. החוק מחייב מוסד, כהגדרתו בחוק, לקבל אישור ממשטרת ישראל על כך שאין מניעה לפי החוק להעסקת מועמד לעבודה במוסד כאמור. בפועל הוראות אלו בחוק אינן נאכפות כראוי מסיבות כאלו ואחרות, בין היתר משום שהמוסדות המנויים בחוק זה אינם מודעים לחובה בקבלת אישור המשטרה, ומשום שהמשטרה אינה יכולה לבסס חשד סביר כנגד מוסד אשר מעסיק עובדים בגירים וללכת ולבדוק מוסדות כאלו. כמו-כן, אישור המשטרה הוא חד-פעמי ואיננו נזקק לעידכון כלשהו במהלך שנות העבודה של בגיר במוסד הרלוונטי לחוק".
"הצעת חוק זו נועדה להשלים את החסר למוסדות הרלוונטיים ולהטיל את האחריות על משטרת ישראל בנושא העברת המידע ביחס לעברייני מין. נתונים אלו הם בעלי חשיבות עצומה ועל משטרת ישראל להיות במעקב תמידי ולמסור נתונים אלו אל הגורמים הרלוונטיים. במדינות רבות בעולם יש מעקב ברור אחר עברייני מין גם לאחר שחרורם ממאסר. באוקטובר 1994, נחקק "חוק מייגן" בניו-ג'רזי, ארה"ב, החוק יצר פרוצדורת רישום ויידוע הציבור על עברייני מין. החוק שנחקק שמר על הפרטיות של עבריין המין אך הגביר את האחריות המשטרתית והביטחונית כנגד עברייני מין מורשעים. האחריות על הנתונים כנגד עברייני מין אינה גורעת מהוראות החוק המקורית המוטלת על עובד במוסדות שבחוק ומחייבת אותו להביא אישור מהמשטרה כי אין כנגדו אישום בנושא עבריינות מין".
"עוד מוצע לקבוע שהמשטרה רשאית להעביר מידע על קיומה של חקירה פלילית למוסד שבו מועסק בגיר, אם נחשד הבגיר בביצוע עבירת מין בקטין וכן ידוע לה על מקום העסקתו. אם החליטה המשטרה על העברת המידע למוסד שבו מועסק הבגיר, רשאי המוסד להחליט על השעייתו. אם הועסק הבגיר במוסד פחות משנה קודם ליום העברת המידע - יהיה המוסד רשאי להפסיק את העסקתו. עוד מוצע לקבוע שמעסיק המעסיק בגיר במוסד, יחויב לשוב ולבקש מדי ארבע שנים מהבגיר להביא אישור ממשטרת ישראל כי אין מניעה להעסקתו לפי חוק זה".
"הצעת החוק בכללותה נועדה לתקן מצב ביניים שלפיו בגיר מגיע לעבוד במוסד אך כנגדו עומד כתב אישום שאינו מופיע באישור המתקבל מהמשטרה. כמו-כן, ישנו מצב ביניים בעייתי נוסף שלפיו קיבל מעסיק אישור מהמשטרה ולאחר זמן מה הוגש נגדו כתב אישום או שהורשע אך המעסיק לא יודע על כך. אחריותה של משטרת ישראל להגן על ילדינו ולהיות במעקב אחר עברייני מין ומקום עבודתם, וכמובן למנוע מצבים שבהם עברייני מין עובדים במוסדות המתוארים בחוק אשר יש בהם אינטראקציה עם ילדים".