חברת וולט דיסני אישרה שימוש בטכנולוגיית הגנה מפני העתקה של מיקרוסופט, להפצת סרטים באינטרנט.
דיסני, שהיתה בעלת ההכנסה הגבוהה ביותר באולפני הוליווד, תאשר את טכנולוגיית ניהול הזכויות הדיגיטליות של מיקרוסופט, שתמנע הפצה לא חוקית והעתקה של תכני אודיו ווידאו המאוחסנים באינטרנט.
חברת דיסני מסרה, ביום ראשון (8.2.04), כי היא מעוניינת להתחיל למכור את סרטי הקולנוע שלה באתר האינטרנט, מאוחר יותר השנה או בתחילת שנת 2005.
בהוליווד קיים חשש, כי פרסום סרטים באינטרנט יוביל להעתקות לא מורשות ולהפצה לא חוקית של תכנים, בעייה שמטרידה את תעשיית המוסיקה ופוגעת במכירת התקליטונים.
"דיסני אינה מעוניינת, כי תעשיית הסרטים תגיע לאותו מצב אליו נקלעה תעשיית המוסיקה", אמר וויל פולה, סגן נשיא מיקרוסופט האחראי על עסקי יישומי Windows.
מדיסני נמסר, כי החברה זקוקה לטכנולוגייה שתוודא, כי אינה מאבדת שליטה על התכנים.
"אנו בוחנים הפצה של התכנים דרך אתר האינטרנט שלנו, כמו גם את האפשרות לתכנים שיהיו זמינים דרך אתר של חברה שלישית", אמר פטר מורפי, הממונה הראשי של תחום האסטרטגייה בדיסני.
דיסני מכרה כבר סרטים דרך אתרים של חברה שלישית ומנסה טכנולוגיות אחרות מאתר האינטרנט שלה להפצת תקליטונים חד פעמיים.
מיקרוסופט ודיסני מתכננות להכניס סרטים לפורמט דיגיטלי, ולהפיץ אותם דרך האינטרנט ודרך התקשורת הניידת. יהיה ניתן להעביר את הסרטים באופן חוקי בין מחשבים, ודרך דור חדש של יחידות וידאו ניידות עם דיסק קשיח.
ההסכם הלא-בלעדי בין מיקרוסופט ודיסני, דומה לחלקים בעסקה שנעשתה בחודש מאי 2003 בין מיקרוסופט ל"Time Warner".
על-פי הסכם זה, הסכימה חברת Time Warner כי חלק מההסכמים בין מיקרוסופט ל-Time Warner's AOL business, בשווי 750 מיליון דולר, ישמשו לקדם ייצור והפצה של תכנים דיגיטלים.
Time Warner היא הבעלים של אולפני הסרטים Warner Bros.