ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 3.1.18) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולהאריך את תוקפו בחצי שנה. החוק, שמתוקפו פועלת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, פקע בסוף 2017 והיו"ר
איתן כבל אמר כי "זה מקומם שלא קיבלנו הצעת חוק מסודרת שכבר היינו אמורים לאשר אותה. המחשבה לקחת את הרשות ולהפוך אותה לכלי מרכזי במאבק בקטל בדרכים היא נכונה, אבל אני רוצה שיהיה ברור - הוועדה הזו לא תאשר הקמת רשות שהיא איבר מדולדל ב
משרד התחבורה. אם מישהו חושב שהוא ייתן לזה שם מפוצץ ואנחנו נתבלבל הוא טועה. המאבק בקטל בדרכים צריך להיות עניין מרכזי במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ואם השר מרגיש שהוא לא מקבל את הגיבוי והכלים הנדרשים אז או שיהפוך שולחן או שיחזיר את המפתחות".
כבל ציין כי בעוד שבועיים תקיים הוועדה את הישיבה לסיכום הקטל בדרכים בשנת 2017, ודרש מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נתונים מלאים על כל הרוג והרוג מתוך 362 האנשים שנהרגו השנה בכבישים. הוא דרש פילוחים נוספים גם לפי קבוצות אוכלוסייה וכן ביקש לדעת כמה נהגי רכב כבד היו מעורבים בתאונות דרכים, שכן לדבריו אחת הטענות היא ש"מעבידים אותם למוות".
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ
יעקב אשר, אמר כי במשך שנים מצבה של הרשות הורע ופגעו בתקציבה, וחוסר היציבות היה בעוכרי כולם. הוא הוסיף כי הוא תומך במהלך להפוך את הרשות לגוף אפקטיבי, שיהיה לא רק צינור להעברת תקציבים אלא ראש הקואליציה למלחמה בתאונות הדרכים, ואמר כי זו צריכה להיות הפעם האחרונה שמאריכים את תוקף החוק. יו"ר השדולה למאבק בקטל בדרכים, ח"כ
חמד עמאר, אמר כי שר התחבורה כבר הניח את הצעת החוק החדשה בפני ועדת השרים לחקיקה, אבל משך אותה מסיבה לא מובנת. הוא הציע להאריך את תוקף החוק רק בשלושה חודשים ואמר כי החוק מוכן וצריך להביאו לדיון בוועדה.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רחל טבת ויזל, אמרה כי "בחצי השנה האחרונה נעשתה עבודה מאומצת והונחה הצעת חוק שלדעתנו היא טובה ושומרת על עצמאות הרשות ועל אחריות משרד התחבורה. החוק ממצב את הרשות כגוף המקצועי בתחום. אני מבינה שהוא נמשך כדי לבדוק האם הוא החוק הכי טוב שיש, לדעתנו זה החוק הכי טוב שיש". היו"ר כבל ציין כי יש מחשבה להקים את המל"ל של התחבורה ואמר: "לפעמים האויב של האין כלום זה העוד יותר כלום". סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה כי ההצעה החדשה נמשכה כדי לשפר אותה. לדבריה, "חשבנו שהמוצר שהגענו אליו לא היה הכי נכון, זה אצלנו בעבודה כבר שנה וחצי, לא שכחנו או נרדמנו בשמירה". בתום הדיון אמר היו"ר כבל כי אכן התלבט אם להאריך בחצי שנה או בשלושה חודשים, לבסוף הציע להאריך את תוקף החוק בחצי שנה, כפי שביקש משרד התחבורה, ולקיים דיון מעקב בעוד שלושה חודשים והוועדה אישרה את ההצעה.