חברת כאל, היא בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%), מדווחת (יום ב', 26.2.18) על התוצאות הכספיות לשנת 2017 מהן עולה כי נרשמה עלייה של 8.1% ברווח הנקי בשנה שעברה, עם רווח נקי של 211 מיליון ש', לעומת 195 מיליון ש' ב-2016. גידול של 11.1% נרשם בהכנסות שהסתכמו ב-1.511 מיליארד ש'.
הרווח מפעילות מימון ב-2017 הסתכם ב-423 מיליון ש"ח, לעומת 362 מיליון ש"ח אשתקד - עלייה של 16.9%.
סך ההוצאות של החברה בשנת 2017 הסתכם לסך של 1,221 מיליוני ש"ח לעומת 1,075 מיליוני ש"ח בשנת 2016 - גידול של 13.6%.
החברה סיימה את שנת 2017 עם 2.6 מיליון כרטיסים, עלייה של 7.2% לעומת אשתקד. מספר הכרטיסים החוץ בנקאיים עמד בסוף 2017 על מיליון כרטיסים, לעומת 924 אלף כרטיסים בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 8.5%.
תיק האשראי שכאל העמידה ללקוחותיה, עמד נכון ל-31.12.17 על כ-4.2 מיליארד ש"ח, לעומת 3.6 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-17%.
מחזור העסקות בכרטיסי כאל עמד בשנת 2017 על 80.2 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-72.4 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 10.8%.
דורון ספיר, מנכ"ל כאל, אמר: "החוק להגברת התחרות שחוקק בתחילת 2017 היווה קטליזטור משמעותי לשינויי שוק כרטיסי האשראי בישראל, והוביל אותנו לגיבוש אסטרטגיה המבוססת על צמיחה בעולם האשראי, לצד שיפור אפקטיביות ויעילות, שימת דגש על הרחבת תחום הדיגיטל ושימוש יעיל ומתקדם בדאטה.
נוכח החוק להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות, כאל הייתה הראשונה והיחידה, שחתמה עם מאגד בתי עסק. אנו בטוחים כי ההתקשרות שלנו עם גמא כמאגד, מטיבה עם בתי העסק הקטנים והבינוניים במקביל להרחבת נתח השוק שלנו. הגענו להבנות תקדימיות עם בנק פועלים ו
בנק לאומי לפיהן, ננפיק ונתפעל עבור לקוחותיהם כרטיסי אשראי. השקענו בשיתופי פעולה אסטרטגיים שהבולטים שבהם הקמת מועדון משותף עם שופרסל, המהווה אחד ממנועי הצמיחה של החברה, להגדלת נתח השוק בהנפקה ובאשראי, שכן הוא מאפשר לנו להגיע לקהלים חדשים הנמנים על לקוחות שופרסל.
פעלנו גם לשיתוף פעולה בינלאומי עם ענקית התשלומים המקוון עליפיי מקבוצת עליבאבא הסינית, לפיו אנו סולקים עסקות המבוצעות בבתי עסק בישראל ובאתרי און ליין ישראלים הנעשות באמצעות עליפיי. נמשיך לפתח את הארנק הסלולרי ומיזמי דיגיטל, באופן שירחיב את הנגישות והשימוש בערוצים ישירים לטובת לקוחותינו הפרטיים והעסקיים, בנוסף לפרויקט רחב היקף של שדרוג מערכות הליבה שהחלנו בו כבר השנה. מותג דיינרס המשיך לצמוח, תוך גידול מספר לקוחות מועדון פלייקארד עם אל-על, השקת כרטיס דיינרס אקסטרא, המעניק הטבות ייחודיות להוצאות המשפחתיות, ובגידול במחזורי העסקות והוזלת עמלת הסליקה לבתי העסק".