|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הרבנות נגד כשרות צהר: "ביזוי החוק"

בארגונים קונסרבטיבים וליברלים מברכים על המהלך להקמת מערך כשרות חלופי לרבנות שיכלול משגיחות כשרות ארגונים בציבור הדתי-לאומי מאשימים כי הדבר עומד בסתירה מוחלטת לערכי הציונות הדתית
26/02/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

מכתב גלוי לארגון צהר
מורי וחברי בארגון צהר.
אני סבור כי בארגון צהר עושים הרבה דברים טובים, לקירוב ישראל לאבינו שבשמיים, לתורה ולמצווה.
אך אני סבור שגם אם יש למישהו ביקורת על הרבנות הראשית לישראל, הרי שזו הרבנות הנבחרת במדינת ישראל - ראשית צמיחת גאולתנו. וכל פירוד, הפרטה בתחום זה ויצירת אלטרנטיבה לרבנות הראשית, זה פירוד בעם ישראל ועלול להצמיח גם כשלים בציבור הישראלי הרחב. גם אם כוונתכם רצויה, מעשיכם אינם רצויים.
מציע שתמשיכו בכל הידברות עם הרבנות הראשית. בסוף, יש רבנים ראשיים נבחרים ועל פיהם תצא תורה מירושלים.
כל תחום שינוהל באופן אלטרנטיבי, יביא לפיצולים ופילוגים בישראל.
רבותי רבני צהר,
חיזרו בכם מאלטרנטיבות. יחד נפעל לתקן את הדרוש תיקון ונשמור על כבודה ומעמדה של הרבנות הראשית לישראל, מפעלו ההיסטורי של מורה הדורות- הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, כגוף העליון לפסיקת ההלכה הציבורית בישראל ועל אחדות עם ישראל.
▪ ח"כ מוטי יוגב

הרבנות הראשית לישראל תוקפת את הכרזת ארגון צהר על הקמת מערך כשרות חלופי, ואומרת כי אין לה אלא להביע תמיהה על כך שגוף המציג עצמו כמי שערך הממלכתיות והתורה נר לרגליו, בוחר להקים אלטרנטיבה למערכת הכשרות הממלכתית, תוך ביזוי החוק. "בכך", אומרת הרבנות, "חובר הארגון לאלו המבקשים לקעקע את דמותה היהודית של מדינת ישראל. גופי כשרות פרטיים כדוגמת צהר ובד"צים למיניהם, קיימים במדינות רבות בעולם, אולם מערך כשרות ממלכתי יש רק אחד, כשם שיש לנו מדינה יהודית אחת, ורבנות ראשית אחת. הניסיון להחליף או להחליש גוף ממלכתי מוסדר והקמת אלטרנטיבה לשירותיו מהווה פגיעה במבנה השלטון ובתקינותו".

במסיבת עיתונאים בירושלים, הוצג (יום ב', 26.2.18) מתווה למערך כשרות ייחודי, שינוהל על-ידי חברת בת שתתפעל את המערך. המערך לא יוגדר ככשרות אלא כפיקוח מזון. הרב רפי פוירשטיין, יושב-ראש (עמית) בארגון, הבהיר: "אנחנו לא באים להחליף את הרבנות הראשית ולא חפצים להחליפה. הרבנות צריכה להיות הרגולטור של מערכי כשרות שונים שיתחרו ביניהם״.

בראש הפיקוח ההלכתי של המערך יעמוד הרב ד"ר אורן דובדבני, שבעברו ניהל את מערך הכשרות של הקהילה האשכנזית במקסיקו, ניהל את מערך הכשרות של הרבנות בגבעתיים ובתפקידו האחרון היה ראש הפיקוח ההלכתי של ארגון "השגחה פרטית".

במהלך מסיבת העיתונאים הציג הארגון את מחירון התשלום עבור הכשרות שבעל המסעדה יצטרך לשלם. כך למשל, בעל מסעדה חלבית קטנה ישלם 900 שקלים לכשרות רגילה. המערך ייעזר ביישומון eyedo שיאפשר בקרה ופיקוח על המשגיחים בשטח. משכורת המשגיחים תשולם על-ידי חברת צהר ובעלי המסעדות ישלמו עבור ההשגחה לצהר. גם אמות המידה הנדרשות לכשרות יהיו אחידות בין כל המסעדות.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, נכח במסיבת העיתונאים ואמר: "לדאבוננו, תחום הכשרות בישראל סבל עד עתה ממונופול של גוף אחד, שפעל ככל העולה על רוחו, והרתיע מסעדות רבות מלהיות כשרות. אנחנו בטוחים, שכניסת צהר תוזיל את מחירי הכשרות, תגביר את השקיפות בתחום, תשפר את איכות השרות ותביא בסופו של לכך, שיותר מסעדות שחפצות בכך יהיו כשרות".

המערך החדש יכלול גם משגיחות כשרות. משגיחת הכשרות עידית גוטליב: "רוב הנשים הגיעו לא מתוך צורך כלכלי אלא מתוך שליחות. אני גאה להיות חלק ממערך הכשרות של צהר. בשעה טובה נשים הולכות להיות משגיחות כשרות״.

להכרזה על המערך החדש הגיעו תגובות רבות. הרבנות הראשית לישראל מסרה כי היא מתמקדת בימים אלו ביישום רפורמת הכשרות המקיפה במערך הכשרות הארצי, תוך הטמעת עקרונות של שקיפות ואחידות. "חבל שבמקום להירתם למלאכת שיפור פניו של מערך הכשרות הממלכתי, אצה הדרך לארגון צהר לנקוט בצעד שעלול להחליש את הכשרות הממלכתית, והכל באצטלה של דאגה לכשרות ולציבור. רק מערך כשרות ממלכתי המצויד בכלים מתאימים לרבות כלי אכיפה משמעותיים לצורך התמודדות עם הונאות כשרות, יכול להגן כיאות על ציבור שומרי הכשרות ולהבטיח לו מערכת כשרות אמינה".

  • מנכ"ל ישראל חופשית, אורי קידר: "אנחנו תומכים בכל מי שפועל על-מנת לפרק את מונופול הרבנות, ושמחים שגם בצהר מבינים שמגיע לציבור שומר הכשרות בישראל לקבל שירות שאפשר לסמוך עליו, ולא כזה שכל עניינו הוא בצע כסף. גם בצהר הבינו שהרבנות הופכת פחות ופחות רלוונטית ומנסים בכל הכוח לייצר רעיונות, אולם כמו בתחום הכשרות, גם בתחום הנישואים, הקבורה והגיור - יש כאן מונופול שצריך וחייבים לפרק, והפתרון הוא מחוץ לרבנות ולא כחלק ממנה".

  • מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית (המסורתית), יזהר הס: "אנחנו מברכים את רבני צהר מכל לב על הצעד האמיץ והחשוב. גם הם הבינו, לאחר שנים של הגנה בפועל על הרבנות הראשית באמצעות חיוך מזמין, כי תיקון יחסי הדת והמדינה בישראל ייעשה רק מחוץ לממסד הקיים. זהו צעד נוסף, חשוב מאין כמוהו, לפירוק הרבנות הראשית – מוסד שכבר מזמן איבד את האמינות והלגיטימיות שלו בעיני הציבור".

  • מנכ"ל עמותת חדו"ש, אורי רגב: "כל כרסום במונופול הרבנות הוא לברכה, עד אשר יתבטל מוסד הרבנות הראשית, הנשען על סחר סוסים פוליטי ומנוגד לרצון הציבור. חשיבות רבה מייחסת חדו"ש גם לעובדה כי יוזמת צוהר תרחיב את הייצוג הנשי בשוק שירותי הדת".

  • ארגון כושרות: בשבוע בו כולנו נקרא במגילת אסתר על עם מְפֻזָּ֤ר וּמְפֹרָד֙ בֵּ֣ין הָֽעַמִּ֔ים מצער לשמוע על פילוג נוסף בציבור הישראלי, ע"י פתיחת גוף כשרות נוסף ומתבדל מהכשרות הממלכתית הנהוגה במדינת ישראל מאז הקמתה. הקמת הרבנות הראשית ע"י הרב קוק זצ"ל, ומיסוד מערך כשרות ממלכתי והלכתי, היו אחד מפועליו העיקריות של הרב קוק זצ"ל, ועל תלמידיו להיות אמונים על מציאת דרכים ופתרונות לקיום מדינה יהודית על-פי ההלכה בכל רבדיה. הקמת גוף כשרות נבדל מעכבת הלכה למעשה את תיקון מערכת הכשרות של הרבנות הראשית, שטעונה ארגון מחדש, כןח אדם, תקציבים ותיקוני חקיקה מתאימים. אנו קוראים לכל מי שכשרות חשובה לו: 'לך כנוס את כל היהודים', לא לתת חלק בהמשך פילוג והתבדלות, ולטכס עצה יחד לתקן את המערכת הממלכתית כך שעם אחד יוכל לאכול בכשרות אחת".

  • ארגון חותם: "מצער לראות שהתעסקותם של ארגון צהר הינה בבחינת מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. אנו נתקלים היום בעוד ניסיון של צהר להחריב את היהדות הממלכתית של המדינה, ולהחליש בכל דרך את הרבנות הראשית. חשוב להבין, כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות. נסמכים על עמדת הרבנים, אנו קוראים לציבור שלא ליפול להונאה ולא לצרוך שום מוצר שאינו בכשרות הרבנות הראשית".

  • מרכז ליב"ה: "ארגון צהר ממשיכים בדרכם המיואשת, המבטאת יאוש מהיהדות הממלכתית במדינה ויאוש מהרבנות הראשית. לאחר אלפיים שנות גלות בהם ענייני היהדות היו 'שירותי דת' פרטיים של קהילות מקומיות הקים הרב קוק זצ"ל את הרבנות הראשית שהיא הגוף האמון על שמירה וחיזוק היהדות של המדינה ושל המערכות הלאומיות בישראל. החבירה המוזרה בין צוהר לארגון השגחה פרטית, שחלק מראשיו הם סוכני שינוי מוצהרים לשינוי אופיה היהודי של מדינת ישראל, מדליקה נורת אזהרה בקרב כל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו. אין ספק כי מיזם ההשגחה של צוהר נועד בראש ובראשונה לפגוע במעמדה של מערכת הכשרות הממלכתית, מהלך כזה עומד בסתירה מוחלטת לערכי הציונות הדתית וגם אם הוא נובע מתוך רצון לתקן קלקולים הקיימים במערכת, הוא פסול ובלתי מתקבל על הדעת. אנו קוראים לצהר ללמוד מרבנות פתח תקוה פרק בממלכתיות ולחקות את העשייה המבורכת בהובלת רב העיר הרב מיכה הלוי כאשר בשם הרבנות הראשית ומכוחה פועלת הרבנות בפ"ת באופן נחוש לניתוק קשרי משגיח-מושגח, ולחזק את המהלכים שמוביל הרב דוד לאו לשדרוג מערך הכשרות הממלכתי, ובכך להביא לשדרוג מערכת הכשרות העירונית והארצית בכמה רמות".

  • תנועת נאמני תורה ועבודה: השתנו כללי המשחק. פסיקת בג"ץ שמאפשרת פתרון הולם לצרכני הכשרות וכעת יישום הפסיקה על-ידי ארגון רבני צהר שמצטרפים למאמץ מהווים שינוי של המציאות בשוק הכשרות. זוהי קריאת השכמה לשר לשירותי דת, להביא להסדרת הנושא ולהכניס את מערך הכשרות של צהר וארגונים נוספים באופן מסודר לתוך מערך הכשרות".

  • ארגון רבני ורבניות בית הלל: "בראש רבני צהר עומדים תלמידי חכמים גדולים וישרים, בהם מומחים גדולים לנושא הכשרות בעלי כתפיים תורניות רחבות, יראת שמיים וראייה רחבה ומעמיקה של צרכי החברה הישראלית. אנו בטוחים שנהלי הכשרות וההשגחה שייצרו ביעילות, הגינות ושקיפות, יניבו תוצרים שלא ייפלו מתוצרי מערכות הכשרות הקיימות, ויתרמו לייעול מערכות הכשרות של הרבנות הראשית.

  • ראש ארגון ׳השגחה פרטית׳, ר' אהרון ליבוביץ: "לפני חמש שנים ׳השגחה פרטית׳ החלה לסדוק את המונופול של הרבנות, ועם הזמן - הרחבנו את הסדק והפכנו אותו לשער של ממש. לא נלחמנו בשביל עצמנו, אלא בשביל הציבור, ומתוך אמונה שארגונים נוספים ילכו בעקבותינו. ברכות לארגון רבני צהר, שנכנס היום דרך השער שפתחנו. ההצטרפות של צהר למערכה היא הכרזת ניצחון וסימן לכך שהמאבק הצליח. מכאן והלאה זה רק ילך וישתפר״.

[צילום: יוסי זליגר]
תאריך:  26/02/2018   |   עודכן:  26/02/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרבנות נגד כשרות צהר: "ביזוי החוק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, האריך (יום ב', 26.2.18) את מעצריהם של שאול אלוביץ, ניר חפץ ואלי קמיר בפרשה 4000. מעצריהם של אלוביץ וחפץ הוארכו בשבוע, ומעצרו של קמיר הוארך בארבעה ימים.
26/02/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערן מלכה מסרב לחשוף את זהותו של האדם שיצר את הקשר בין קבלני התשתית האחים אביב נחמיאס ויוסף נחמיאס לבין עו"ד רונאל פישר. לטענתו, מדובר במידע שקיימת בעייתיות מבחינה משטרתית במסירתו. כך עלה (יום ב', 26.2.18) בהמשך חקירתו הנגדית של מלכה. על-פי כתב האישום, האחים שילמו לפישר ומלכה שוחד תמורת סגירת התיק בו נחשדו בעבירות מס.
26/02/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת הביטוח מגדל תאפשר מעתה ואילך למבוטחיה לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל באופן דיגיטלי, על-ידי "שיחה" עם רובוט, ללא שיחה אמיתית עם עובד החברה - הודיעה החברה (יום ב', 26.2.18). לדבריה, הפרמיה תהיה 1.45 דולר ליום למבוטח.
26/02/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון ביטל (יום ב', 26.2.18) פסק דין של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי יעקובי, בשל העדר הנמקה מספקת. השופטים ניל הנדל, נעם סולברג ויוסף אלרון הורו ליעקובי לתת פסק דין חדש ומנומק.
26/02/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת הכשרה-ביטוח מתחילה לשווק ביטוח רכב דיגיטלי, שאפשר לרוכשו תוך שתי דקות באמצעות טלפון סלולרי - הודיע (יום ב', 26.2.18) מנכ"ל החברה, שמעון מירון, בפגישה עם כתבי הביטוח, במשרדי הנהלת החברה בחולון.
26/02/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il