קבינט הדיור, בראשות שר האוצר
משה כחלון, אישר (יום א', 10.6.18) פה אחד את תת"ל 33 - תוכנית למסילה רביעית באיילון. מטרת התוכנית היא לאפשר התוויה של ארבע מסילות בקטע שמצפון למחלף ההלכה ולתחנת סבידור ועד למתחם הרכבת בלוד. כיום קיימות בין נתיבי איילון ותעלת נחל האיילון שלוש מסילות והמקטע מהווה צוואר בקבוק לרשת המסילות הארצית.
ברצועת האיילון עוברים מדי יום 75% מתוך כ-40 מיליון הנוסעים השנתיים ברכבות (ו-85% בשעת שיא בוקר) ועוברת בה כל תנועת הרכבות הארצית בכיוון צפון-דרום וכן לכיוון מזרח (מודיעין ובעתיד ירושלים), בנוסף לרכבות שייעדן הוא העיר תל אביב. מספר זה אמור להיות מוכפל על-פי התחזיות בעשור הקרוב. תדירות הנסיעה במקטע היא של 28 רכבות בלבד בשעת שיא וזאת במידה רבה מאחר שהמסילה הפרברית מופעלת כמסילה דו-כיוונית.
למרות הגידול המואץ בשנים האחרונות במספר הנוסעים ברכבת, לא חל כל גידול מקביל במספר המסילות והרציפים באזור זה. המסילה הרביעית תאפשר קו דו-מסילתי לרכבות מהירות וקו דו-מסילתי לרכבות פרבריות ובעקבות כך ויחד עם מערכת האיתות החדשה יתאפשר מעבר של 40 רכבות בשעת שיא ויינתן גם מענה תפעולי לקווים של: מסילות השרון (קו כפר סבא-רעננה-תל אביב בתוואי כביש 531); מסילת A1 המהירה לירושלים; קו מהיר תל אביב-באר שבע; קו איילון דרום לחולון, בת ים וראשון לציון מערב. מימוש המיזם, ביחד עם מימוש מיזמים מקבילים בהתאם לתוכנית האסטרטגית של
רכבת ישראל וקווי הרכבת הקלה (ובעתיד ייתכן גם מטרו), אמורים לתת מענה לצרכי המטרופולין עד שנת 2040. מיזמים אלה כוללים את הכפלת מסילות החוף, 6 מסילות באיילון, מסילות נתב"ג ועוקף לוד עד לחיבור למסילות הדרום והמסילה המזרחית.
התוכנית כוללת, כאמור, את המקטע המתחיל צפונית למחלף ההלכה (תחנת סבידור) ומסתיים בתחנת רכבת לוד בדרום. בקטע האיילון, שבין הערים תל אביב-יפו לרמת גן וגבעתיים, תתווסף מסילה רביעית, ואילו בקטע שלאורך כביש 1, בין מחלף קיבוץ גלויות לתחנת רכבת לוד, שבו קיימות כיום שתי מסילות בלבד, יתוספו שתי מסילות, כך שבכל המקטע הכלול בתחומי התוכנית תהיינה לבסוף ארבע מסילות - שתיים פרבריות ושתיים מהירות.
המיזם נכלל בתוכנית נתיבי ישראל שאושרה על-ידי ממשלת ישראל ב-24 בפברואר 2010.