חיל-האוויר האמריקני הודיע ביום שני, כי בחר בחברת בואינג, שתייצר עבורו את מסוק-הסער MH-139, שיחליף את מסוקי-הסער מדגם הוּאִי UH-1N (הידועים בצה"ל בכינוי "אנפה").
ערך החוזה - לייצור 84 מסוקים ולהדרכת צוותי חיל-האוויר בתפעולם - כ-2.38 מיליארד דולר - כשני מיליארדי דולר פחות ממה שתוכנן. בואינג תקבל כ-375 מיליוני דולר לייצור ארבעת המסוקים הראשונים מדגם MH-139, שייוצרו בשיתוף עם חברת ליאונארדו - פינמקניקה האיטלקית.
מסוקי-הסער החדשים ייצאו מקו הייצור בשנת 2021, ויחליפו את המסוק הוותיק מדגם הואי, שהחל לשרת עוד במלחמת ויטנאם.
לפני כשנה וחצי החל המכרז למסוק-סער, לאחר דיונים, שנמשכו כעשור. בואינג ולוקהיד-מרטין הציעו באמצעות סיקורסקי, חברה-בת שלהם, לייצר לחיל-האוויר מסוק משופר מדגם HH-60U, ואילו חברת סיירה נוואדה הציעה לחיל מסוק UH-60L משודרג.
מסוק-הסער הנו החוזה הגדול השני של בואינג בחודשיים האחרונים, אחרי שזכתה במכרז חיל-הים האמריקני לייצר כטב"ם תדלוק, שיוצב על נושאות-מסוקים.
המסוק MH-139 מבוסס על מסוק אזרחי מתוצרת אוגוסטה-וסטלנד, שהחל לטוס בתחילת המאה ה-21, ונמצא בשירות חיל-האוויר האיטלקי, הצבא האירי, צבא תאילנד, צבא איחוד אמירויות המפרץ ועשרות צבאות אחרים. כעת הוא מיוצר גם ברוסיה, לצרכים אזרחיים, בשיתוף עם אוגוסטה.
זה מסוק בינוני דו-מנועי, שמוטס על-ידי שני טייסים, ותוכנן על-ידי אוגוסטה ועל-ידי חברת בל האמריקנית, שפרשה מהשותפות. המסוק יכול לשאת 15 נוסעים, ומשקלו המרבי בהמראה כשבע טונות. מהירותו המרבית 310 קמ"ש, והוא מגיע לטווח של 1,061 ק"מ. המסוק יכול לשהות באוויר כחמש שעות ורבע, ולהגיע לרום מרבי של כשישה ק"מ. הצבא האירי חימש את מסוקיו מהדגם הזה בשני מקלעים מאג 7.62 מ"מ, שהותקנו בצדי המסוקים.