חברת 'צ'מפיון ס.כ.ו קאר', יבואנית מכוניות 'סקודה' לישראל, הודיעה היום (ה', 19.2.04) כי החליטה לסיים את התקשרותה עם משרד הפרסום ראובני פרידן.
עיתוי המהלך הוסבר רישמית על רקע "השינוי הנדרש בכיוון הפרסומי, כתוצאה מהצגת אסטרטגיה פרסומית חדשה על-ידי היצרן, ולקראת הגעתם של דגמים חדשים לישראל ובהם האוקטביה החדשה".
במקביל נודע, כי משרד הפרסום ראובני פרידן עובר לטפל בתקציב הפרסום של המותג 'מיצובישי' מקבוצת כלמוביל-כלמוטור. השינויים מוסברים על רקע העובדה, כי משפחת חרל"פ, בעלת הקבוצה, גייסה באחרונה לשורותיה את מנכ"ל קבוצת צ'מפיון לשעבר, צבי פולק.
מחברת צ'מפיון ס.כ.ו קאר נמסר שהיא נמצאת בתהליך התקשרות עם אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בישראל, אולם עדיין לא נקבה בשמו.
אמיל קרעין, מנכ"ל חברת צ'מפיון ס.כ.ו. קאר, אמר כי המהלך אינו נובע מאי אמון מקצועי בראובני פרידן וכי לתקופה הקרובה לא תוכנן ממילא כל מהלך פרסומי משמעותי, כך שאת המסע הבא יעלה כבר משרד הפרסום החדש, ברוח האסטרטגיה העולמית החדשה.
היקף תקציב הפרסום של סקודה, לשנת 2004, יעמוד לדברי יבואניה על למעלה ממיליון דולר. סוכנות סקודה נמצאת בבעלות קבוצת אלייד (51%) וקבוצת רכב שלמה (49%) שבבעלות שלמה שמלצר ושלומי פוגל.
עם כניסתו לתפקיד, החליף פולק את משרד הפירסום דרורי שלומי שפרסם במשך כ-17 שנים את מותג 'מרצדס', ובמקומו שכר את שרותי משרד שלמור אבנון שפרסמו את 'מיצובישי' מיום הקמת הסוכנות בארץ ב-1988, ועד פני כשנתיים. על-פי אותן שמועות תיכנן פולק לשכור את שלמור אבנון עבור צ'מפיון, אך עם קבלת ההצעה מכלומוביל הורה להם להמתין עד לכניסתו לתפקיד החדש.
פולק גם הפסיק את התקשרות מותג 'יונדאי' עם משרד דרורי שלומי, ומינה את שלמור אבנון גם על מותג זה. במקביל פיטר גם את מנהל השיווק הוותיק של יונדאי, עמנואל ליכטנשטיין.
בתקציב הפרסום של קבוצת צ`מפיון מוטורס, יבואנית מותגי הרכב פולסוואגן, אאודי וסיאט, מטפל כיום במשרד הפרסום ליניאל DDB. מזה זמן שבענף נודע כי הקבוצה מחפשת לעצמה משרד פרסום חדש.
בעוד כחודש אמור להיכנס דני שמעוני מקבוצת מאיר שבבעלות אנשי העסקים קז ושחר, לתפקיד מנכ"ל קבוצת צ'מפיון מוטורס. שמעוני שהיה עד לאחרונה מנכ"ל חברת השכרת הרכב הרץ, ישחרר את מנכ"ל אלייד, יגאל שרייבר, מעומס הכבד בו היה נתון - בדומה לעומס שהוטל בעבר על איש העסקים שמואל חרל"פ, עד אשר גייס את פולק לתפקידו כמנכ"ל קבוצתו.
אלא שבכך לא תם הקשר בין הקבוצות, ופולק אשר פיטר את מנכ"ל מרצדס הקודם מיד עם כניסתו לתפקיד, הביא עימו את עמי צור, עד לפני כשנתיים באאודי - צ'מפיון, לנהל עבורו בכלמוביל את שיווק מותג הרכב הגרמני היוקרתי.