מעבודתי המקצועית במשך שנים רבות וממעורבותי במערכות בחירות רבות אני מכיר את התופעה לפיה הימים האחרונים שלפני "יום הבוחר" מתאפיינים בפרסומים רבים של סקרים, משאלים ותחזיות לגבי התוצאות העתידיות. הניסיון לנבא את התנהגות הבוחר ואת התוצאות הפך, בשנים האחרונות, מכלי עבודה לשעשוע. הקשר בין תוצאות האמת לתחזיות הסקרים/משאלים הפך ליותר ויותר מקרי. סיבות רבות לכך, הנובעות, גם מהשינוי הגדול של אמצעי התקשורת האנושיים (פג תוקפו של הטלפון הנייח), מהיעדר שיתוף פעולה של אוכלוסיות רבות ומהקושי לבנות מדגמים מייצגים.