רכבת ישראל פרסמה שני מכרזי תשתית נרחבים, במסגרת מיזם "רכבת שורק", מסילת 431, שכולל פיתוח מסילה חדשה והנחתה בתוואי כביש 431, בין תחנת הרכבת משה דיין בראשון לציון, דרך תחנת ראשון לציון הראשונים, ועד חיבור לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ותוואי הקו המהיר לירושלים, במחלף ענבה.
המכרזים, שמפורסמים בימים אלה, מתייחסים לשני קטעי מסילה בתוואי הראשון עבור הקטע שבין תחנת ראשון לציון הראשונים לתחנה המתוכננת ברמלה דרום. קטע הכולל מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת, מנהרה ומבנה שליטה ובקרה. השני, עבור הקטע שבין רמלה דרום למחלף נשרים, הכולל מסילות חדשות באורך של 4.5 ק"מ, וארבעה גשרי רכבת.
אורכו הכולל של תוואי המסילה במיזם, אשר צפוי להיות חשמלי, הוא כ-30 ק"מ וכולל מבני דרך משמעותיים וייחודיים כגון גשרים ארוכים, מעברים תת-קרקעיים, מנהרות ושתי תחנות נוסעים חדשות (מעיין שורק ורמלה דרום), לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת התוואי החדש, מתוכנן להיבנות הגשר הארוך ביותר בארץ, 3.5 ק"מ אורכו, אשר ייבנה במקביל לכביש 431, בין מחלף קריית ראשון בואכה לתחנת ראשונים, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים מתחת לאדמה, מתחת לכביש 20, באזור מחלף מבוא איילון ובאזור רמלה דרום. הארוכה שבהן באורך 450 מטרים, ועוד אחת באורך 250 מטרים.
שני המכרזים הנ"ל הם הראשונים מבין שורה של מכרזי תשתית שיפורסמו במהלך השנה הקרובה ל'רכבת שורק', והם כוללים בין היתר הקמתם של 6 גשרי רכבת, מנהרת רכבת, מערך קירות תומכים ותשתיות הנדסיות נוספות.
הערכה להשלמת המיזם היא לשנת 2025.
מיזם 431 יהווה למעשה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש-דן. הצלע הצפונית היא 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על-ידי 'נתיבי ישראל', ובחודש יולי האחרון נחנכו במסגרתו שתי תחנות רעננה. במהלך שנת 2019, יושלם חיבור תחנות רעננה גם לתחנת הרצליה, וזמן הנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב יתקצר לכ-20 דקות.