ועדת המכרזים העליונה של דירקטוריון חברת החשמל, החליטה (יום ה', 26.2.04) במסגרת התכנסותו השבועית של דירקטוריון החברה, למסור את ביצוע פרוייקט הולכת הגז הטבעי במקטע הימי אשדוד - רדינג - חוף דור לחברה האמריקנית HORIZION OFFSHORE CONTRATOR , אשר אמורה להתחיל מייד בביצוע העבודה ולסיים אותה עד סןף שנה זאת.
עלות הפרוייקט כ- 100 מיליון דולר.
אלי לנדאו, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל ודר' יעקב רזון, מנכ"ל החברה, אמרו כי מדובר בצעד שיבסס את מהפכת עידן הגז הטבעי, שניצניה החלו כבר בימים האחרונים - עם הפעלת תחנת הכוח "אשכול" בגז טבעי. לדבריהם, עם השלמת הנחת הצנרת הימית של הגז, תהפוך חברת החשמל לספקית חשמל נקי וידידותי יותר לסביבה.
פרוייקט הנחת הצנרת הימית להולכת הגז הטבעי הינו הרכיב המורכב והיקר ביותר בפרוייקט ההולכה, שהוטל על חברת החשמל לבצע. חברת "קורוס" הבריטית, הצליחה לזכות במכרז לאספקת הצנרת המיובאת מחו"ל לפרוייקט, בעלות של כ-40 מיליון דולר, שכן בחרה בחברה הישראלית "צינורות המזרח התיכון" כקבלן משנה, לציפוי הצנרת בהיקף של כ-25% מהחוזה. בכך נתן ערך מוסף מקומי מסויים, אם גם לא מספיק.
הנחת הצנרת הימית להולכת הגז הטבעי במקטע אשדוד - תל-אביב - דור תשתרע לאורך 92 ק"מ. הצנרת תזרים את הגז הטבעי מהים לעבר תחנות הכוח הצפוניות של חברת החשמל. הצינור הימי מצופה בטון והוא בקוטר 30 אינטש'.
בנוסף לצינור זה, כולל הפרוייקט הנחת צנרת ימית בקוטר 12 אינטש' במסעף חדרה, אשר תאפשר התחברות עתידית של לקוחות באזור התעשייה בחדרה. כמן כן יוקם חיבור ימי בחוף פלמחים לצורך חיבור עתידי למשק התפלת המים וללקוחות נוספים. הפרוייקט כולל קידוחים תת-קרקעיים, וזאת על-מנת שלא לפגוע ולשמור על חופי ת"א, חדרה ודור.
בחברת החשמל הביעו תקווה, שהנחת צינור הגז היבשתי, שבאחריות חברת הגז הלאומית לישראל, תתבצע על-פי לוח הזמנים המתוכנן. זאת, על-מנת שחברת החשמל תוכל לעמוד בלוחות הזמנים הדרושים להפעלת יחידות היצור הפנים ארציות, המחז"מים (מחזור משולב) והתחנה בחיפה, המיועדות לייצר חשמל בגז טבעי.
התחנה בחיפה היא אחת ממיפגעי אכות הסביבה הקשים בארץ, שכן היא מופעלת במזוט יקר ומסוכן.