|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
ניצן. סיכל חקירה נגד דנינו [צילום: פלאש 90] דנינו. יחסי מין עם צ' [צילום: טלוצ'ו, פלאש 90] רוזן. קביעות חמורות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

רעידת אדמה / הנציב רוזן בביקורת חסרת תקדים

מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות <br>נגד דנינו - למרות המידע המפליל

חשיפה בלעדית ב-News1 המידע המפליל: דנינו ניצל לרעה את תפקידו כמפכ"ל משטרה וקיים יחסי מין עם צ' שהייתה כפופה אליו ניצן ומח"ש נמנעו מלהורות על חקירה פלילית, ובמקום זאת "תימרנו" את הטיפול לקצין בודק שהיה מנוע, בשל פקודות המשטרה, מלטפל בפרשה בשל היותו בדרגה נמוכה מדנינו התוצאה: החשדות לא נחקרו, למרות שניצבים הועמדו לדין וסולקו מהמשטרה החלטת הנציב התעכבה במשך חודשים לבקשת שי ניצן, שביקש ארכה לתגובה בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו"
12/05/2019  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
בורובסקי. תלונה מוצדקת [צילום: איציק וולף]

נתניהו. ניצן לא פסל עצמו [צילום: סוזן וולש/AP]

החשד: ניצן טירפד חקירת מח"ש על יחסי שוחד בין דנינו לפקודתו
יואב יצחק
על-פי החשד, קיימו דנינו בעת היותו מפכ"ל ואותה קצינה פקודתו קשר רומנטי והוא סידר לה הטבות במשטרה * המידע הובא בפני המחלקה לחקירות שוטרים והחל להתברר בעקבות תלונה שהוגשה נגד קצין אחר במשטרה שניהל יחסים אישיים עם אותה קצינה * אלא שבאוקטובר 2015 פעל ניצן לחילוצו של חברו האישי דנינו והנחית על מח"ש הוראה: להעביר את הטיפול ממח"ש לבדיקה בהליך משמעתי במשטרה, וגם זאת רק בעניין הקצין והקצינה
לרשימה המלאה

חשיפה ב-News1: המשטרה סגרה תיק חקירה למאהבת של ניצב דנינו
יואב יצחק
תיק החקירה נסגר באופן בלתי תקין ולאחר שהמאהבת סיפרה לחוקרת על קשריה עם דנינו * החקירה נגד המאהבת - עולה חדשה מברזיל ששמה הוא מרסיה, נפתחה בעקבות תלונה שהגישה עובדת זרה שהגיעה עימה מברזיל * העובדת ששהתה שלא כדין בישראל מועמדת עתה לגירוש * הפרקליטות הורתה לפתוח מחדש את התיק * בידיעות אחרונות צינזרו את המידע הנוגע לקשר הרומנטי של דנינו עם מרסיה לאחר שהגיעו עימו ל"הבנות" * דנינו לא יוכל להיות מועמד למפכ"ל * דנינו: שקר וכזב; אגיש תביעת דיבה
לרשימה המלאה

"... בכל הזהירות הנדרשת – ושוב, החשדות העולים במכתבים כלפי מר דנינו לא נבדקו – משהוחלט כי יש מקום לערוך בירור משמעתי ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים החריגה בין נ' לגב' צ' וכלל השפעתם המעשית על שהתרחש בחטיבת המודיעין, הרי שלא מצאתי כל הסבר מניח את הדעת לכך שלא נערך, הלכה למעשה נחסם, בירור דומה ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים ה'מיוחדת' בין גב' צ' למר דנינו – מדובר בתוצאה בלתי קבילה". המסמך המלא מצורף לעיל.

כך, במילים אלה, חותם נציב השופט (בדימ.) דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות (נת"מ), בהחלטה שקיבל בתלונה שהגיש ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, נגד פרקליט המדינה שי ניצן, ונגד המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, שאותה חשפנו ביום 23.02.19.

מהחלטתו עולה: הפרקליטות, ובראשה שי ניצן, יחד עם מח"ש, ובראשה אורי כרמל, פעלו באופן מושחת ציבורית ומשפטית. נעיר כאן: סוגיית ניגודי העניינים מצד ניצן - שאותה נמנע הנציב מלברר ולהכריע - מכוחה פעל ניצן, טעונה עדיין טיפול. הפסקת כהונתו בתפקיד של ניצן, כפרקליט המדינה, מתחייבת נוכח הממצאים.




כפי שחשפנו ב-News1, הנציב קבע את ממצאיו לאחר המתנה ארוכה לתגובתו של שי ניצן, שביקש שוב ושוב דחיות בנימוק: "אני עסוק בתיקי נתניהו". בפועל, ניצן המשיך לעסוק ולקבל החלטות בתיקי החקירה ובעבירות המיוחסות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעוד הוא עצמו לוקה בשחיתות ופועל תוך ניגוד עניינים. תגובתו של ניצן לנציב רוזן, שניתנה באמצעות המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), עו"ד שלמה למברגר, הייתה כוזבת, בחלקה, ועמדה בסתירה לעובדות שהתבררו.

ממצאיו של הנציב, הרואה בתלונה של בורובסקי תלונה מוצדקת, מחייבים עתה מיצוי הדין עם ניצן ודנינו, הנגועים במעשים חמורים בפרשה זו. שכן, עולה מהם כי מדובר בחשדות חמורים, לרבות: שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, שימוש לרעה בכוח המשרה, יחסי שוחד (מעמד מיוחד לצ' תמורת יחסי מין) ועוד.

על-פי כתב התלונה, דנינו קיים יחסי מין עם הקצינה צ', תוך ניצול יחסי מרות. בתלונה נטען, כי המידע הובא בפני המחלקה לחקירות שוטרים כחלק מהמידע והחשדות שהועלו נגד ניצב רוני ריטמן, ולאחר מכן הובא להכרעתו של ניצן. אך ניצן סיכל חקירה פלילית נגד חברו הקרוב דנינו – למרות שנגד ניצבים אחרים נפתחו חקירות פליליות ו/או משמעתיות וחלק מהם הועמדו לדין – ואף תמרן זאת ביודעין ל"בדיקה משמעתית" באגף המשמעת במשטרה, למרות שדנינו היה המפכ"ל, והקצין הבודק, דוד ביתן, שמונה (בדרגת ניצב) לא היה מוסמך לבדוק את החשדות נגד דנינו, שהוא הקצין הראשון במשטרה.

למרבה הפרדוכס וההפקרות, החלטת ניצן להעביר את "הטיפול" לאגף המשמעת במשטרה - החלטה שסיכלה כאמור חקירה נגד דנינו - התקבלה לאחר התייעצות שקיים ניצן עם דנינו... ניגוד עניינים פסול וברור, המחייב חקירה פלילית.

הנציב רוזן כתב החלטה המחזיקה 17 עמודים. המדובר בהחלטה פרטנית, הקובעת מפורשות: מידע פרטני ומפליל לכאורה הובא למחלקה לחקירות שוטרים, אך מח"ש והפרקליטות טייחו, ולא פעלו למיצוי הדין עם דנינו, למרות היותו מפכ"ל. הנציב רוזן נמנע מהכרעה בשאלה: האם פעל ניצן משיקולים זרים בשל קשריו האישיים עם דנינו (השניים היו חברים קרובים מאוד; שירתו יחד בצה"ל; דנינו פעל עשה שתדלנות למינוי ניצן לפרקליט המדינה ואף ערך לאחר מכן מסיבה עבורו), אך די בקביעותיו כדי להוביל למסקנה: מדובר באחת ההחלטות החשובות ביותר שיצאו תחת-ידי הנציב, החלטה המצביעה על שימוש לרעה מצד ניצן בכוח המשרה, כדי למנוע חקירה פלילית נגד חברו הקרוב, הוא דנינו.
החלטת נציב תלונות על פרקליטים בתלונת יעקב בורובסקי נגד שי ניצן ויוחנן דנינו
הנציב דוד רוזן קבע: פרקליט המדינה שי ניצן וראש המחלקה לחקירת שוטרים אורי כרמל סיכלו חקירה נגד המפכ"ל יוחנן דנינו, וזאת על-אף המידע שהובא לידיעתם בדבר חשדות למעשים פליליים, בכך שדנינו קיים קשרים "מיוחדים" עם הקצינה צ' שהיתה כפופה אליו.

מסמך - "דיון והכרעה"


הנציב כתב החלטה מנומקת ופרטנית וגולל את השתלשלות העניינים שהובילה לסיכול החקירה/הבדיקה נגד דנינו. הנציב מסתמך, כאמור, על תלונתו של בורובסקי, שתלונתו נמצאה כאמור מוצדקת ועניינית. הנציב אומנם נמנע מביצוע עבודתו "עד הסוף" (רוזן "דילג" על בירור מערכת היחסים האישית בין ניצן לדנינו שהובילה ל"הקלות" להן זכה דנינו מניצן), אך כאמור, די במה שהחליט כדי להצביע על חומרת הפרשה.

בשל חשיבות הפרשה וחומרתה, נביא להלן את הפרק המלא "דיון והכרעה" (מסמך, ציטוט - סעיפי ההחלטה 61-24 מובאים כסדרם):


24. "... בתלונתך הלנת כי מר דנינו, בצוותא-חדא עם פרקליט המדינה, הפסיקו חקירה במח"ש, שברור היה, כך על-פי התלונה, שתגיע גם למר דנינו, תוך הסטת תיק החקירה ממח"ש לקצין בודק במשטרת ישראל, אשר אינו מוסמך לבדוק את עניינו של מר דנינו, בשל דרגתו דאז, מפכ"ל המשטרה".

25. לטענת פרקליטת המדינה, במח"ש התקבלו שלושה מכתבים אנונימיים, אשר נבחנו על-פי שיקול הדעת המקצועי של הגורמים המוסמכים, ולאחר מכן, הוחלט על-ידי מנהל מח"ש דאז שהנושאים שבהם מתאימים לבחינה משמעתית, ולא פלילית. זאת, בהתאם לתפיסה המשפטית שהתגבשה, כך הפרקליטות, לפיה קיומו של רומן בהסכמה בין בכיר לכפופה לו, מהווה כשלעצמו עבירת משמעת, ולא עבירה פלילית (להבדיל ממצב בו האישה טוענת לניצול יחסי מרות, שאז מדובר בעבירה פלילית של בעילה אסורה בהסכמה).

26. בשל דרגתו של אחד הנילונים, הביא ראש מח"ש דאז את הנושא בפני פרקליט המדינה, אשר אימץ את המלצתו להעביר את העניין לבחינה משמעתית. המלצה זו אף אומצה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה דאז (יהודה וינשטיין, י.י.).

27. לטענת פרקליטות המדינה, משהעניין נבחן על-ידי הגורמים המוסמכים במח"ש, ואף אושר מאוחר יותר על-ידי פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה דאז, קם חסם לבירור התלונה על-ידי הנתיבות, באשר מדובר בעניין הנתון באופן מובהק לשיקול דעת גורמי החקירה והתביעה, אשר אין הנציבות מוסמכת להתערב בו לפי סעיף 16(א)(6)(א) לחוק.

28. חיזוק לאמור מוצאת הפרקליטות בעובדה שהנציבה הקודמת, כב' השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, מצאה לדחות על-הסף תלונה דומה במהותה, שהוגשה בעבר לנציבות על-ידי תנועת אומ"ץ, בטעיה שהיא עסקה בשיקול דעת משפטי.

29. ניתן להסכים כי קיים טעם בטענות הפרקליטות בעניין זה. עם זאת, נוכח חומרת הטענות המועלות בתלונתך, אשר מרמזות על החלטה הנגועה בשיקולים זרים ומתן יחס מיוחד למר דנינו, לא ניתן "להעביר דף", קודם לבחינת עיקרי הדברים העולים מהתלונה.

30. כאמור, ראשיתה של הפרשה בשלושה מכתבים, אנונימיים ובהם טענות לגבי ההתנהלות בחטיבת המודיעין, מינוי מקורבת לתפקיד עוזרת לראש החטיבה, חשד להתעמרות בשוטרי החטיבה ועוד, שהגיעו בחודש פברואר 2015 לשולחנו של ראש אמ"ש דאז. על-פי החלטת הפיקוד, החומר הועבר לבדיקת מח"ש.

31. לפי טענת הפרקליטות, מח"ש ביצעה מספר פעולות ראשוניות לבירור החשדות שהועלו במכתבים האנונימיים כאמור, והן, בחינת התיק האישי של הקצינה ואיסוף וניתוח של מחקרי תקשורת.

32. לפי טענת הפרקליטות, החשד העיקרי שעלה מהחומר היה לקיום מערכת יחסים אישית, פסולה, בהסכמה, בין מר נ' לגב' צ'. מערכת יחסים אשר עוררה חשד לביצוע עבירת משמעת ולא עבירה פלילית.

33. בנסיבות אלו, ונוכח דרגתו הבכירה של מר נ', הביא מח"ש דאז את הנושא בפני פרקליט המדינה, אשר אימץ את המלצתו להעביר את העניין לבחינה משמעתית. המלצה זו אף אומצה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה דאז.

34. או אז, שוחח פרקליט המדינה עם מר דנינו וביקש כי ימונה קצין בודק לבחינה משמעתית של הנושא. מר דנינו הסכים לכך ולאחר זמן-מה אכן מונה קצין בודק. פרקליטות המדינה ציינה לעניין זה, כי אין כל דרך לבקש מינוי קצין בודק בדרגת תת-ניצב, מבלי לערב בכך את מפכ"ל המשטרה.

35. מבלי להתערב בשיקול דעתם של גורמי החקירה והתביעה המוסמכים לבחון ולהחליט בעניינים כגון-דא, נראה כי התמונה המצטיירת משלל האירועים לעיל אינה יכולה להתקבל על הדעת, ואסביר כוונתי.

36. בניגוד לטענת הפרקליטות בהתייחסויותיה אלי, כאילו במכתבים האנונימיים "לא עלה חשד נגד המפכ"ל דאז", מר דנינו, בשניים מבין המכתבים האמורים, הועלו טענות כי גב' צ' קיימה לכאורה מערכת יחסים "מיוחדת" גם עם מפכ"ל המשטרה, מר דנינו".

37. כל, במכתב הנושא חותמת "נתקבל" של מח"ש מיום 2.11.2014 נכתב:

  • "לא פעם נאמר שהגיבוי שלה מגיע מלמעלה. גבוה גבוה עד לראש הפירמידה. אז כן, היא חברה טובה מאוד מאוד של המפכ"ל. עוד בהיותם במחוז דרום. חברה טובה... כזו ששולחים לה ס.מ.ס.: 'נסיכה שלי...", כזו שרק לה מותר להגיע ללא מדים בנוכחותו... וכל התלונות שמובאות כאן הגיעו לפתחו של ר' האגף אך ידיו כבולות, איך אפשר לקרוא תיגר על חברים מאוד קרובים של... (ויש אומרים שהמינוי שלה נכפה עליו ע"י המפכ"ל...).

ובהמשך:

  • "בעצם חצי משטרה יודעת את כל הסיפורים. כולם שותקים בגלל הקירבה למפכ"ל".

ובמכתב אחר הנפתח במילים: "מח"ש שלום, התקופה הקשה והעצובה שעוברת על חטיבת המודיעין חייבת להיפסק", נכתב:

  • "ראש אח"מ יודע הכל. שיירה של אנשים עולה אליו מידי פעם ומספרת את העובדות. אומר שיודע הכל. יש אומרים שאף ניסה להעיף את העוזרת פעמיים אבל, קיבל עצור!!! מהמפכ"ל בכבודו ובעצמו. יש קשר בין העוזרת של ראש חטיפת המודיעין למפכ"ל והיא מתרברבת בקשר הזה שמשאיר אותה בעמדה חזקה כזו".

38. כלומר, כבר במכתבים האנונימיים שהגיעו למח"ש, לכל המאוחר, במהלך שנת 2015, אשר העלו חשדות למערכת יחסים "אישית, פסולה, בהסכמה", כטענת הפרקליטות, בין מר נ' לגב' צ', עלו גם חשדות למערכת יחסים אישית וקרובה שהתקיימה בין גב' צ' למר דנינו.

39. בבדיקה ראשונית של מח"ש של מחקרי תקשורת, נגלה כי אלה מתיישבים עם הנטען במכתבים, על קשרים בין גב' צ' למר נ' ובין גב' צ' למר דנינו.

יושב אל לב, כמצוין בהתייחסות פרקליט המדינה מיום 2.5.2019 אין דמיון בקשר שנגלה במחקרי התקשורת בין גב' צ' למר נ' לבין הקשר שלה, בתקופה שנבדקה, עם מר דנינו. ברם, בשום מקום לא נטען כי גב' צ' קיימה מערכת יחסים מקבילה עם השניים. כל שנטען שגב' צ' שואבת כוחה לא מעט ממערכת יחסים עם מר דנינו, ואף התרברבה במקור כוח זה. מערכת יחסים, שאם נתקיימה, אזי בתקופה קודמת למערכת יחסיה עם מר נ'.

40. גדולה מזו, על-פי המכתבים האנונימיים הכאוס ששרר בחטיפת המודיעין מקורו במערכות יחסים חריגות אלו, תוך שגב' צ' שואבת כוחה משתי מערכות היחסים הנ"ל ומשליטה רצונה על כל המתרחש בחטיפה ונוהגת שלא על-פי פקודות המשטרה.

41. על-פי המכתבים הנ"ל, יחסיה עם המפכ"ל דאז הינם מקור לעוצמה ולכוח עבורה להכוונת התנהלות החטיפה על-פי דרכה ושיטותיה, כאשר גב' צ' עצמה מתרברבת, כך על-פי המכתבים, בקשריה עם המפכ"ל דאז.

42. באחד המכתבים נרשם, כמצוטט לעיל, כי ראש אח"מ יודע הכל ו"יש אומרים שאף ניסה להעיף את העוזרת פעמיים אבל, קיבל עצור!! מהמפכ"ל בכבודו ובעצמו."

43. משמע, לא ניתן לשלול – לפחות ללא ראשית בדיקה – כי מערכות היחסים החריגות ששררו לכאורה בין המפקדים הבכירים לצ' ותוארו לעיל היו בבחינת שורש פורה ראש ולענה לכלל הכאוס שנשתלט על חטיבת המודיעין.

44. אם בכך לא סגי, קיים קושי להקים חיץ בין מערכת היחסים של גב' צ' עם מר נ' לבין מערכת היחסים של גב' צ' עם מר דנינו – מערכות יחסים שהקנו לגב' צ' מטריה פיקודית לכלל התנהלותה המתוארת במכתבים אנונימיים.

45. מערכת היחסים החריגה בין מר נ' לגב צ' היא לעצמה, יכול ואינה עולה כדי חשד לביצוע עבירה פלילית, כמו גם מערכת היחסים בין הגב' צ' למר דנינו.
46. ברם, כאשר על פניו, מערכות היחסים הקרובות שזורות בהדיקות למצב התוהו ובוהו ששרר בחטיבה, יחידת עילית שתפקודה על-פי המכתבים נפגע משמעותית, מקבלים הדברים ממד נוסף, שאמור היה להוביל לחקירת מח"ש, במיוחד בתקופה בה מח"ש הציגה עמדה בלתי מתפשרת בכל הכרוך ביחסים בין מפקד לפקודה הכפופה למרותו.

47. ועוד, אם מערכת היחסים בין גב' צ' למר נ', על-פי ההלכה הפסוקה, הינה בבחינת יחסים שניתן לקבלם כיחסים של שני קצינים המתקיימים בהסכמה, לא כן, מערכת היחסים בין גב' צ' למר דנינו בהם פער הדרגות כמו גם פעם הגילאים מבקיעים סדק – עם כל הזהירות, שכן הדברים לא נבדקו – באותה "הסכמה" בין השניים.

48. זאת ועוד, גם אם אקבל טענת הפרקליטות, כי למיטב שיקול דעתו של ראש מח"ש דאז, כמו גם לדעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה דאז, מהמכתבים האנונימיים לא עלה חשד סביר לביצוע עבירה פלילית בין מר נ' לגב' צ', וכי מדובר בעבירה משמעתית בלבד – הכיצד ניתן לקבל את העדר הבדיקה המוחלט, עדי כדי התעלמות במפגיע ממערכת היחסים "המיוחדת", בין גב' צ' למפכ"ל כאז.
במה הדברים אמורים?

49. אין מחלוקת, כי הקצין הבודק, בדרגת ניצב, שמונה לבחינת החשדות נגד מר' נ' וגב' צ' לא היה מוסמך לערוך כל בדיקה ביחס למפכ"ל דאז, אשר דרגתו הייתה בכירה ביותר. כך, חשדות דומים לקיום מערכות יחסים אישיות וקרובות ששימשו מקור כוח לגב' צ', זכו לטיפול שונה בתכלית – החשדות נגד מר נ' טופלו (ולפי מה שנמסר לי, עודם מטופלים) במישור המשמעתי, ואילו חשדות דומים נגד מר דנינו – לא נבדקו ולו בשמץ קצת.

50. בשולי דברים אלו אך לא בשולי חשיבותם אציין, כי החלטתו של ראש מח"ש דאז, לעכב את העברת החומרים ממח"ש למשטרת ישראל עד למינוי מפכ"ל חדש, לאור רגישות העניין ועל-מנת שלא להביא העניין להכרעת מ"מ המפכ"ל, אלא להכרעתו של מי שימונה למפכ"ל קבוע – אינה ברורה דיה, וממילא, אינה תקינה.

51. מלבד העובדה שהחלטה זו גרמה לעיכוב של מספר חודשים במינוי הקצין הבודק, פרק זמן בו המצב הכאוטי בחטיבת המודיעין, שהינה, כידוע, מאבני השתייה של המשטרה, נותר על-כנו ללא כל טיפול או מענה ראויים, הרי שעל-פי האמור בדוח הקצין הבודק עצמו, החומר נותר במח"ש עד לחודש אוקטובר 2015, עת פנתה ראשת אמ"ש, ניצב גילה גזיאל למח"ש, מיוזמתה, ועודכנה על-ידי ראש מח"ש דאז, כי "קיים סיכום בין המפכ"ל הקודם, יוחנן דנינו, לבין הפרקליטות, שימונה קבו"ד במשטרה לבדיקת הנושא" (ר' סעיף 2.ד. לדוח הקצין הבודק).

52. ניתן רק לתהות מה היה קורה אילולא ניצב גזיאל הייתה פונה למח"ש ומעוררת עניין זה כאמור.

53. התנהלות זו של מח"ש מעיבה עוד צל על ההחלטה להקים חיץ בין העולה במכתבים לגבי מערכת היחסים בין מר נ' לגב' צ', במכתבים האנונימיים לגבי המפכ"ל דאז וגב' צ'.

אי פתיחה בחקירה הפלילית בעקבות המלצת הקבו"ד

54. בתלונתך הלנת עוד על כך, שמשטרת ישראל ופרקליטות המדינה לא פתחו בחקירה פלילית אף לאחר קבלת ממצאי הקצין הבודק, שהעלו חשדות לעבירות חמורות של שוחד מיני, ניצול יחסי מרות, מרמה בנסיבות מחמירות, הפרת אמונים וניסיון לשבש את עבודת הקצין הבודק.

55. כאמור לעיל, מהמלצות דוח הקצין הבודק מחודש דצמבר 2015 ביחס למר נ' ולגב' צ', עולה כי הקצין הבודק המליץ להעביר למח"ש את הממצאים ביחס לדוחות הנוכחות מול דוחות "הקופסה הירוקה", הנוגעים לדיווח שעות העבודה, לגבי שני הקצינים הנדונים, לבחינת ההיבטים הפליליים. יתר ממצאיו של הקצין הבודק סווגו על ידיו כעבירות משמעותיות, אשר מקומן להתברר במישור המשמעתי בהתאם.

56. פרקליטות המדינה ציינה בהתייחסותה, כי במהלך פעילות הקצין הבודק, עודכן מנהל מח"ש דאז על אודות עיקרי הממצאים שהתגלו בבדיקה. בחינת ממצאים אלו חיזקה את מסקנתו, כי המדובר בתיק אשר המסגרת המתאימה לבחינתו הינה משמעתית ולא פלילית.

כללה של החלטה

57. עיקר תלונתך מכוונת להחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד מר דנינו והסטת התלונה ממח"ש לבדיקת קצין בודק. החלטה המחוברת בטבורה לשיקול דעתה של הפרקליטות.

58. כמפורט לעיל. תהא דעתי אשר תהא – לא בידי לשים שיקול דעתי חלף שיקול דעת הרשות המוסמכת.

59. עם זאת, בכל הזהירות הנדרשת – ושוב, החשדות העולים במכתבים כלפי מר דנינו לא נבדקו – משהוחלט כי יש מקום לערוך בירור משמעתי ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים החריגה בין מר נ' לגב' צ' וכלל השפעתם המעשית על שהתרחש בחטיבת המודיעין, הרי שלא מצאתי כל הסבר מניח את הדעת לכך שלא נערך, והלכה למעשה נחסם, בירור דומה ביחס לחשדות שהועלו בנוגע למערכת היחסים "המיוחדת" בין גב' צ' למר דנינו – מדובר בתוצאה בלתי קבילה.

60. הדברים מקבלים משנה הבלטה וקדרות נוכח התנהלות מח"ש שגרמה לעיכוב של חודשים ארוכים עד למינוי קצין בודק.

61. לעניין טענתך כי לא נפתחה חקירה פלילית נגד מר נ' וגב' צ', אף לאחר קבלת ממצאי קצין הבודק, הרי שכאמור לעיל, משהקצין הבודק ובכירי הפרקליטות נדרשו לדברים והחליטו כי מדובר בחשדות שיש לברר במישור המשמעתי, אין בידי להידרש לסוגיה זו.

בכבוד רב,
דוד רוזן, נציב

תאריך:  12/05/2019   |   עודכן:  13/05/2019
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מח"ש וניצן סיכלו חקירת חשדות נגד דנינו - למרות המידע המפליל
תגובות  [ 30 ] מוצגות   [ 30 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
12/05/19 15:33
 
מבראון חברון ו...
13/05/19 13:11
 
מהטובים שהיו כאן
13/05/19 16:07
 
מהטובים שהיו כאן
13/05/19 22:49
2
מתילדה
12/05/19 16:09
 
ארי כספי
13/05/19 07:38
3
הנוכל מתפקידו
12/05/19 16:29
 
רונידאב
12/05/19 23:17
4
שנדרש
12/05/19 16:42
5
קורןנאוה טבריה
12/05/19 17:02
 
יש חומר על הרבה
13/05/19 09:02
6
יגאל אלוש
12/05/19 17:16
7
הישר בעיניו יעשה
12/05/19 18:17
8
שלמה תמיר
12/05/19 20:30
9
ירוסלב חייקין
12/05/19 21:48
10
חשב שהינו מ"מ אל
12/05/19 22:10
11
יצחק הרואה
12/05/19 22:22
12
איציק מהשכונה
12/05/19 23:45
13
מבשרת
13/05/19 03:07
14
ירי כוחתינו
13/05/19 05:24
15
קורןנאוה טבריה
13/05/19 05:57
16
קורןנאוה טבריה
13/05/19 07:20
17
קורןנאוה טבריה
13/05/19 08:44
18
דוד מהשרון
13/05/19 14:31
 
א. וינשטיין
13/05/19 17:07
19
משה מיכאל
13/05/19 15:47
20
נתי1
13/05/19 19:17
21
הללויה
13/05/19 22:24
22
דורון.צ
14/05/19 00:25
23
אזרחית
18/05/19 18:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
הפרקליטות פוגעת בזכויות נאשמים במגה-תיקים, כאשר היא אינה מעבירה אליהם במועד את חומרי החקירה. בשל פגיעה כזאת באחד מנאשמי פרשת טלגראס, הורה (8.5.19) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, לבחון את האפשרות לשחררו. פוגלמן מותח ביקורת על ריבוי המקרים הללו ואומר שניתן למנוע לפחות את חלקם.
10/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, שב וקובע - בפעם השנייה תוך שבוע - כי שופטת בית המשפט לתעבורה בירושלים, שרית זוכוביצקי-אורי, הקלה מדי בעונשו של נהג עבריין. במקרה הנוכחי, היא הסתפקה בשמונה חודשי מאסר על עבירת פגע וברח - שהעונש המירבי עליה הוא שבע שנות מאסר (דהיינו, 9.5% מהעונש המירבי).
07/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
דוח מבקר המדינה, יוסף שפירא, היום (יום ב', 6.5.19) הוא דוח מקיף, חמור, נוקב ואף מצמרר, כזה האמור להדיר שנתם של רבים. עניינו במבנה לקוי. עניינו בהעדר הפרדת רשויות. עניינו בניגוד עניינים מובנה. עניינו במיליוני אזרחים, אשר שנים רבות קיבלו כתב אישום ממשטרת ישראל.
06/05/2019  |  עו"ד פנחס פישלר  |   כתבות
יש לאחד את התביעה המשטרתית עם הפרקליטות. המצב כיום, בו יש למשטרה יחידת תביעות משלה, החל לפני 20 שנה כפתרון זמני, אך הפך לקבוע בלא כל בדיקה - ובניגוד להחלטת ממשלה משנת 2001 ומסקנותיהם של ועדות ציבוריות, מבקר המדינה בעבר וגורמים מקצועיים. כך קובע (יום ב', 6.5.19) מבקר המדינה, יוסף שפירא. המצב הנוכחי לכל הפחות מעלה חששות לניגודי עניינים של התובעים.
06/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
השינויים הטכנולוגיים, ובראשם ה"נצחיות" של הפרסום באינטרנט, אינם משנים את עקרון-העל של פומביות הדיון כאשר מדובר במי שהוגש נגדו כתב אישום. כך קובעת (יום א', 5.5.19) שופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק-ארז.
05/05/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
פרקליטה בכירה סירבה לענות לשופט  /  איתמר לוין
שוב: בן-מאיר לא חויב בהוצאות בעתירת סרק  /  איתמר לוין
העליון: השופטת זוכוביצקי-אורי הקלה מדי בענישה  /  איתמר לוין
משפט ההיסטוריה  /  איתמר לוין
מה יהיה השלב הבא? ישלפו אקדחים?  /  איתמר לוין
גלגל של אופנוע על טרקטור  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il