בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
19 רכבות לצפון והתפוסה ירדה ב-20%
|
ירידה של כחמישית בנתוני התפוסה בקו חיפה-תל אביב, כפי שנמדדו ביום ראשון האחרון ● רכבת ישראל: הצפיפות צפויה לפחות אך לא להיעלם
|
רכבת דו קומתית בקו החוף [צילום: רכבת ישראל]
|
|
|
|
|
ביום ראשון האחרון החזירה רכבת ישראל 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב. בזכות זאת, נמדדו נתוני תפוסה נמוכים משמעותית, בהשוואה לימי ראשון קודמים, בשעות השיא בבוקר ובערב. מבדיקה שערכה רכבת ישראל עולה כי ברכבות המופעלות בקווי הצפון העמוסים (נהריה-מודיעין וכרמיאל-באר שבע), נמדדו (יום א', 26.5.19) בשעות העומס בבוקר, בתחנות חיפה, בנימינה וחדרה, המאופיינות בשיא העומסים, 103 אחוזי תפוסה ברכבות, וזאת לעומת 123 אחוזים ביום ראשון שלפניו (19.5.19). עוד עולה, כי ברכבות המופעלות בשעות השיא בערב, מתל אביב לכיוון חיפה, נמדדו שלשום בשלושת תחנות תל אביב העמוסות (השלום, מרכז-סבידור ואוניברסיטה), 66 אחוזי תפוסה, וזאת לעומת 75 אחוזי תפוסה לפני החזרת השירות. שעות העומס בערב נפרסות על פני שעות רבות יותר בהשוואה לבוקר, ולכן נתוני הצפיפות בהן נמוכים משמעותית משעות הבוקר. מרכבת ישראל נמסר כי "תמונת העומסים כפי שנבדקה שלשום (ראשון), עדיין אינה מייצגת במלואה את המשמעויות המלאות של החזרת השירות, וזאת מכיוון שנוסעים רבים עדיין נסעו ברכבות הקיימות ולא באלה שהתווספו מחדש. מה שמיוחס ככל הנראה להרגל או לחוסר במידע. אנו צופים כי בימים הקרובים אחוזי התפוסה ירדו עוד יותר, כאשר יותר נוסעים יתוודעו אל השירות שהוחזר". בנוסף מדגישים ברכבת כי החזרת השירות אומנם משפרת משמעותית את נתוני הצפיפות, אך העומסים לא ייעלמו לחלוטין. "רכבת ישראל היא מערכת הסעת המונים מודרנית, וכמו כל מערכת הסעת המונים בעולם מתמודדת עם עומסים בשעות השיא. הקלה משמעותית תגיע באמצעות שילוב בין מסילות נוספות בצירים העמוסים, ורכש של צי נייד חדש". החזרת השירות המלא לצפון, למרות המחסור החמור בקרונות ובדגש על קרונות הכוח והניהוג, התאפשרה בשל הצלחת ניסוי שבוצע על-ידי חטיבת הנייד ברכבת ישראל, במנהרות גילון הסמוכות לכרמיאל.
|
תאריך:
|
28/05/2019
|
|
|
עודכן:
|
28/05/2019
|
|
עידן יוסף
|
+הכנסות הרכבת מנסיעות ירדו ב-7 מלש"ח
|
11:42 28/05/19 | איציק וולף | לרשימה המלאה |
הכנסות רכבת ישראל ממכירת כרטיסי נסיעה עמדו ברבעון הראשון של 2019 על 180 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל אשתקד ▪ הירידה בהכנסות - למרות גידול של 2.9% במספר הנוסעים ▪ הרכבת סיימה את הרבעון ברווח נקי של 9.5 מלש"ח ▪ דיוק הרכבות ירד ב-1.5% וברכבת מאשימים את ועד העובדים, את המחסור במסילות ואת הגידול בזוגות האופניים המועלים לרכבת (מי אשם באיחורים? הוועד והנוסעים שמעלים אופניים [צילום: רכבת ישראל])
|
|
+עיכובים בתנועת הרכבות עקב דריסה; קו הנגב המערבי נסגר
|
07:16 28/05/19 | עידן יוסף |
אדם שפרץ לשטח מסילה בתחנת ת"א ההגנה נפגע מרכבת חולפת. צוותי חרום של רכבת ישראל, משטרה ומד"א נמצאים במקום. לפי שעה ובהתאם לנוהל, נסגרה לתנועה מסילת קו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) העוברת בתחנה. רכבות בקו הנגב המערבי בלבד יסיימו את נסיעתן מצפון בתחנת תל אביב סבידור מרכז, ומדרום בתחנת ראשל"צ משה דיין. לפי שעה אין השפעה על שאר הקווים העוברים בתחנה, אך ישנם עיכובים בתנועת הרכבות.
|
|
19 רכבות לצפון והתפוסה ירדה ב-20%
|
|
רכבת ישראל סיימה את 3 החודשים הראשונים של 2019 רווח נקי של כ-9.5 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפרש בין הרבעונים מושפע, בין היתר מעיתוי חד הפסח, שחל בשנה שעברה ברבעון הראשון ושבשל החופשה שיש לרבים מן העובדים במשק במהלך החג - חלה בו גם ירידה בכמות הנוסעים ברכבת.
|
|
|
כל בר בי רב מבין כי גם אם הממשלה תעמוד בדבורה ותבצע את כל תוכניותיה התחבורתיים,כולל פרויקטי התשתית הלאומיים כגון: המטרו, השלמת רשת הרכבות הקלות בגוש-דן וירושלים,הנתיבים המהירים, המסילה הרביעית וחשמול רבתי של רשת הרכבות הארצית-בעיית הפקקים לא תפתר, למרות הרצון הטוב של החשכ"ל החדש אשר הקציב כ-100 מיליארד ש"ח לפרויקטים הלאומיים הנ"ל.פשוט מאוד משום שפרויקטים אלה אורכים זמן רב בין 5-15 שנה לפחות, ועד להשלמתם מצבת כלי הרכב בישראל גדלה בכ-300,000 רכבים חדשים כל שנה. המצב יילך ויורע בעתיד, כיוון שרמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית- כ-380 מכוניות לכל 1,000 תושבים לעומת ממוצע ה-OECD-550 מכוניות.
|
|
|
בשל החום הכבד השורר (יום ו', 24.5.19) ברחבי הארץ, הוטלו הגבלות מהירות של 80 קמ"ש במספר מוקדים ברשת המסילות הארצית, וזאת עקב תופעה מוכרת של התרחבות פסי המתכת במעלות חום גבוהות. בשל כך נגרמים עיכובים בלוח זמני הרכבות.
|
|
|
אתר תחזוקה ותפעול של הרכבת יוקם בשטח המשותף לרמלה, גזר ומודיעין והוא יחליף את האתר בבני ברק. האתר הקיים בלוד יורחב ויחובר במסילה לאתר החדש. כך קובע (יום ג', 21.5.19) בית המשפט העליון, בפסק דין המסיים עשר שנות תכנון והתדיינות.
|
|
|
ראש עיריית רמת גן ניסה בעבר להגביל הפעלת תחבורה בשבת על-ידי עיריית תל אביב, וכעת מבקש להפעיל כזו בעירו רמת גן. במכתב ששלח (יום ב', 21.5.19) אליו פורום השבת הציבורית, טוען הפורום: "הצהרתך הנוכחית סותרת הצהרות שלך בעבר, ואנו עומדים נבוכים לאיזה כרמל שאמה הכהן להאמין, למר שאמה המכבד את המסורת או למר שאמה שמסייע לרומסי השבת ברגל גסה".
|
|
|
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|