|
[צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשת
רמי לוי שיווק השקמה ספגה ברבעון הראשון של שנת 2019 ירידה של כ-32.5% ברווח הנקי. בסיום הרבעון עמד הרווח הנקי של הרשת על כ-23.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה מעיתוי חג הפסח שחל ברבעון השני של השנה בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון הראשון, מהפסד ברבעון הראשון בקופיקס ומיישום לראשונה של תקן IFRS16. לטענת הרשת, בנטרול תקן IFRS16 הרווח הנקי ברבעון היה מסתכם בכ-29.4 מיליון שקל.
הירידה ברווחיות הורגשה למרות צמיחה של 7% בהכנסות הרשת. ההכנסות של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2019 הגיעו לכ-1.4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת שני סניפים חדשים בעזריאלי חיפה ובעטרות ומאיחוד מכירות קופיקס וגוד פארם החל מהרבעון הקודם, וכל זאת למרות ירידה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.7% כתוצאה מעיתוי חג הפסח שחל ברבעון השני של השנה, בעוד שאשתקד חג הפסח חל ברבעון הראשון.
שיעור ההוצאות התפעוליות - הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות - ברבעון הראשון של שנת 2019 עמד על כ-19.33% מההכנסות, בהשוואה לכ-19.75% ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-18.33% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות, בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות השכר ושכר המינימום, חשמל, ארנונה ומאיחוד חברות קופיקס וגוד פארם.