כל בר בי רב מבין כי גם אם הממשלה תעמוד בדבורה ותבצע את כל תוכניותיה התחבורתיים,כולל פרויקטי התשתית הלאומיים כגון: המטרו, השלמת רשת הרכבות הקלות בגוש-דן וירושלים,הנתיבים המהירים, המסילה הרביעית וחשמול רבתי של רשת הרכבות הארצית-בעיית הפקקים לא תפתר, למרות הרצון הטוב של החשכ"ל החדש אשר הקציב כ-100 מיליארד ש"ח לפרויקטים הלאומיים הנ"ל.פשוט מאוד משום שפרויקטים אלה אורכים זמן רב בין 5-15 שנה לפחות, ועד להשלמתם מצבת כלי הרכב בישראל גדלה בכ-300,000 רכבים חדשים כל שנה. המצב יילך ויורע בעתיד, כיוון שרמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית- כ-380 מכוניות לכל 1,000 תושבים לעומת ממוצע ה-OECD-550 מכוניות.