"מבזבזים קרקע על כבישים, ומקבעים פיתוח על דברים שלא נצטרך בעוד כמה שנים". כך אומרת גלית כהן, סמנכ"ל בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה. היא דיברה (12.6.19) בכינוס "חולץ פקקים" בתל אביב, והוסיפה: "עצים וצמחים לא שורדים בבתי הגידול, ואנחנו אלה שנסבול מכך.
במסגרת חבר-דיון בנושא תחבורה שיתופית, אמרה מיכל גלברט, מנכ"ל פיוצ'ר מוביליטי, יוזמת הכינוס: "המהלך שאנו בפיוצ'ר מוביליטי מציעים הוא תוכנית הוליסטית וכוללת שתביא להקלה משמעותית במצב הפקקים. כחלק מהתוכנית, אנו מדברים על מיסוי הטבת חניה לעובדים במקום המיסוי על הוצאות התחבורה הציבורית שחל כיום, וכן הכפלת תעריפי החניה בערים. כשאלו יחולו, מחירי החניות ישקפו את העלות החיצונית שלהם - גודש בכבישים, זיהום אוויר ופגיעה בשטחים הפתוחים - ויביאו לצמצום השימוש ברכב פרטי במרכזי הערים העמוסות. המהלך הוא חלק מפתרון כולל, שמוצג בתוכנית לחילוץ ישראל מבעיית הפקקים שאנו מובילים".
היא הוסיפה כי תמחור חנייה הוא צעד הכרחי כדי להפחית את גודש התנועה. "ללא תמחור נכון של חניות, הפיתוי לשימוש ברכב, יגבר על חלופות שכבר קיימות. מדיניות נכונה בתחום תעודד שימוש בחלופות כמו תחבורה ציבורית, תחבורה שיתופית ועוד". היא קראה לחבק כל אפשרויות שהן חלופה לרכב הפרטי.
מנכ"ל אובר ישראל, יוני גרייפמן, טען כי שירות האובר-נייט היה כהרצה נסיונית של שיתוף נסיעות שלא למטרות רווח. לדבריו, קבע בית המשפט בעקבות עתירת גט ואיגוד נהגי המוניות כי לצורך הפעלת שירות זה נדרש שינוי תקנה. ו"אנחנו דוחפים בלשכנע בתועלות העצומות בפתיחת השוק לתחרות".
עו"ד אריאל ארליך, ראש מחלקת ליטיגציה בפורום קהלת, אמר בדיון: "הופתענו שאין מסמך שסוקר מדיניות ואסדרה על התחבורה השיתופית. לפני שנתיים פרסמנו מסמך בעניין. שאלנו את עצמנו מה ההצדקה שרק נהג מונית יכול להסיע בתשלום, והתשובה הכי טובה שמצאנו היא שיש פערי מידע מובנים בין הנהג לנוסע שמצריכים מעורבות מדינתית - מי הנהג, מה המחיר, האם יעקוץ בדרך ארוכה וכו'. הטכנולוגיה מייתרת את המנגנון המדינתי. קשה לצפות כיצד זה ישפיע על ישראל, כי יש משתנים רבים. למדינה יכול להיות תפקיד חשוב בתחבורה שיתופית - להציע תו איכות. שלא תאמר מי יכול להסיע, אלא מי מומלץ על ידה לשמש כנהג ויעמוד בתנאים מינימליים - רכב ברמה, נהג ללא עבר פלילי וכו'. אנחנו לא חושבים שהמדינה צריכה לאשר ישומונים".
הוא הוסיף כי תחבורה שיתופית עוזרת יותר מגודש, כי יש אחוז נצילות גבוה, וגם מקדם מילוי גבויה בגלל אובר פול.
דניאלה גרא מרגלית, סגנית ראש מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, אמרה כי צריך להעלות את מקדם המילוי, ולתחבורה ציבורית יש מקדם מילוי גבוה. יעל דורי מאדם טבע ודין ציינה כי הוצאות רכב הן חמישית ממרכיב השכר של עובדי המדינה, והדבר אינו עולה בקנה אחד עם התחייבות המדינה להפחית 20% מהנסועה ברכב פרטי ב-2030.
שאול מרידור, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, התייחס בכינוס לצורך בהעלאת מחירי החניה: "בטווח הארוך הפתרון הוא הסעת המונים, אבל בטווח הקצר חייבים ליישם צעדים של ניהול ביקושים. על תעריפי החניה בכחול לבן בערים אמר כי המחיר הממרבי שקבע משרד הפנים עומד על 6.8 שקל לשעה, אך כל עיר רשאית לקבוע את התעריף, ולרוב מדובר בסכומים נמוכים בהרבה. "חנייה היא בין הדברים הקשים והכואבים שלא מאפשרים לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית", דבריו.