ברוב של 15 תומכים מול שישה מתנגדים אישרה (יום ג', 9.7.19) מועצת עיריית רמת גן הפעלת תחבורה עירונית בשבת למוקדי הבילוי ולחוף הים בתל אביב. מדובר בתקצוב של 210 אלף שקלים למשך שלושה חודשים.
בזה אחר זה דיברו חברי מועצת העיר. יונה טילמן: "הבעיה שמדובר בשירות ציבורי. ההסעים של 'נוע תנוע' נוסעים בעיר כמעט ריקים, וכך גם קו הלילה של
חברת דן שנוסע בחמישי בלילה".
אדם קניגסברגר: "אנשי כמוני יוצאים לבלות בראשון לציון, בנס ציונה או בפתח תקוה. פעם היו אוכלים ורוקדים בקפולסקי ובית הקפה נסגר".
זוהר ישרים: "זהו יום טעון ומורכב. העירייה מתבקשת לא רק לממן אלא גם להפעיל. לאלו המעלים את הטיעון החברתי-כלכלי - מדוע לייעד תקציבי רווחה נוספים רק מפני שקיים קושי לפלוני להגיע למקום מסוים? יש לאנשים קושי להגיע למקומות נוספים בשבוע. אם תבוא קבוצה שתרצה מימון כדי לנסוע לאומן בראש השנה או לנסוע לאילת באמצע השבוע, מדוע שנממן זאת. לגבי הטיעון הבטיחותי - האם בטוח יותר להעלות לרכב אחד צעירים רוויי אלכוהול? בהפעלת קווים שיסעו רק בשבת יש אפליית ציבור מסורתי".
אביבית מאור-נמרודי פנתה לראש העירייה
כרמל שאמה הכהן: "יש תחבורה בשבת שקיימת פה שנים, של נוע תנוע. לקרוא לדתיים 'איום אסטרטגי' זו חציית גבול. אני ציונית וחילונית ומסתייגת מהדרך שבחרת - צריך לעשות דברים בלי להכניס אצבע בעין, אלא תוך התחשבות והידברות. לא לאלימות ולקיטוב ולא לשיסוי תושבים בתושבים. לא אשתתף בהצבעה". שאמה -כהן כינה את דבריה צביעות.
אביהו בן-משה הצביע על סתירות לכאורה בדברי ראש העירייה. "כך יוצרים תוהו ובוהו ומלחמת אחים. אפילו הממשלה וכנסות ישראל נמנעות מעיסוק בסוגיה זו. זה נושא המסור לשלטון הארצי ולא לשלטון המקומי. סיפרת שתושבים חילוניים ביקשו ממך שתהיה
תחבורה ציבורית בשבת אבל לא ליד ביתם, אז למה תושבי הרחובות המרכזיים צריכים לסבול?". שאמה הכהן עקץ אותו על כך שאישר לעסקים לפעול בשבת: "צר לי על פוליטיקה בגרוש להכאה ביריב פוליטי. גם בפורים לא התחפשתי לדתי. הכיפה שלי בכיס. לא רצתי במפלגה דתית. אז לשמוע את זה ממי שתמך בעסקים בשבת..."
איצ'ה שחם: "אואזיס, עדן וקפולסקי היו פתוחים בשבת ונסגרו, ובמידה מסוימת אפשר לומר שהסטטוס-קוו הופר. אני לא רוצה להחזיר אותם. היום יש מנהג של חיילים שבאים והולכים לשתות. אומרת לי אם: למה אני צריכה לממן יציאה של הבן שלי לבילוי ב-200-100 שקל. זה לא אוטובוס, ולא שירות ציבורי אלא הסעה. בעבר היו בשבת הסעות לים של אברהם קריניצי [ראש העירייה עד 1969] עם משאית שבה ספסלים".
ליעד אילני, מ"מ רה"ע: "ראש העירייה לא דיבר על חומה מפני דתיים, אלא על חומה מפני ההשפעה של בני ברק. החרדים הם אחינו, והם צריכים ערים בהן יוכלו לקיים את אורח חייהם. כדי לשמור על צביונה, צריכה רמת גן לספק את צרכי התושבים".
שלומי בן-ששון התנגד להצבעה חשאית: "אתם נבחרי ציבור ואין מה להסתיר. ההסעות הללו הן צורך פשוט. הציבור הרחב משחרר את כבלי החנק. אנחנו רוצים את הזכויות המגיעות לנו כמו שהדתיים מקבלים. לציבור הכללי מגיע יחס וכבוד".
גלעד שריר: "התחייבנו במצע לנגישות ולפעילות בשבת. לבתי קפה ולמקומות בילוי. מוניות השירות אמורות לשרת רק את דרום רמת גן ומזרחה. פניתי לשר התחבורה לתת שירות במכרזים הבאים ולכלול גם את מרכז העיר ואת אזור מרום נווה, ולא נעניתי [הדובר איחר את המועד משום שמסלולי הפעילות של מוניות השירות היו פתוחים להערות הציבור במשך תקופה ארוכה, ע.י]. אצביע בעד למרות התנגדותי לתחבורה ציבורית בחינם, כי זה מה שיש כעת. רמת גן היא עיר פלורליסטית שמכילה את כולם ומאפשרת לחיות". שריר הציע לדחות את ישום ההחלטה מש/יקולים כלכליים וערכיים כלשונו - כדי לתת ל
משרד התחבורה הזדמנות כך שהמכרז הבא של המוניות יכלול את האזורים המבוקשים, וכדי להפיס את הציבור הדתי שהעניין מפריע לו.
סגן ראש העירייה, דוד מנחם: "כשהיינו נערים עבדנו. אם היה לנו כסף - היינו יוצאים לבילוי, ואם לא - נשארים בבית. אתם אומרים לנוער, תהיו פרזיטים וניקח אתכם לים". אחד מחברי המועצה קרא לעברו קריאת ביניים: "הנוער החילוני פרזיטי?".
חיה מנע: "השאטלים הם לא קווי תחבורה ציבורית בשבת, מה גם שהם מתוקצבים לשלושה חודשים בלבד בלמעלה מ-200 אלף שקלים. ברוב הרשויות השירות אינו בחינם".
הרב יוסף ניסן, מזקני רבני העיר, אמר: "נבחר ציבור נשבע אמונים על ספר הספרים. מי אנחנו שנזלזל בתנ"ך. מי פה בעל הבית? יש גבול לדמוקרטיה וגבול לחופש. יש בורא עולם. האם קרוב שלי שנפל בעזה, שעבורו שבת הייתה קודש קודשים, נהרג כדי שברמת גן יסעו לשתות אלכוהול?".
ראשי
יהדות התורה,
יעקב ליצמן ו
משה גפני, אמרו כי "צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן". הם לא פירטו. הם הוסיפו כי סיעת יהדות התורה תפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים למנוע את יישום ההחלטה. הבטחה דומה ניתנה גם כאשר עיריית הרצליה החלה בהפעלת תחבורה בשבת, אך אז ההתחייבות לא מומשה.