עמותת נגישות ישראל דורשת מרשויות מקומיות בגוש-דן המבקשות להפעיל
תחבורה ציבורית בשבת, בדמות הסעות חינם על-חשבון תקציבן, ובו דרישה כי מיזם שכזה יהיה נגיש כבר מתחילתו וב-100%, לכלל בעלי המוגבלויות לסוגיהם.
העמותה דורשת כי תתאפשר עלייה בכבש רכב ההסעות למתניידים בכיסא גלגלים או בקלנועית, שתתאפשר עלייה קלה למוגבלים בהליכה, שתהיינה התאמות ללקויי ראייה ולעיוורים באיתור כלי התחבורה וזיהוי התחנות באופן קולי, שתהיינה התאמות ללקויי שמיעה קרי יהיו מסכי פלאזמה/LCD שיתארו בצורה טקסטואלית את שמות התחנות וכל מידע אחר, וכן שתהיה עמידה בכלל תקנות הנגישות לתחבורה ציבורית עירונית ותקנות נגישות השרות.
נגישות ישראל מאיימת כי אם התהליך יתקדם ללא מחויבות ל-100% נגישות, תפעל בהליכים משפטיים כפי שהיא מנהלת בימים אלה מול מיזם הביקושית (Bubble) שיצא לדרך במחויבות זניחה ולא מלאה לנגישות. לטענת העמותה, החלטה כזו מראש אינה מייקרת את עלות יישומו של המיזם, אלא רק מאפשרת הסעת יותר אנשים.
מדובר במשוכה נוספת העומדת בפני הפעלת שירות תחבורה ציבורית בשבת. בניגוד לדיווחים בתקשורת כאילו מדובר ביוזמה הקורמת עור וגידים, עיריית תל אביב לא קיבלה שום החלטה בנושא, וכך גם יתר הערים סביבה. יתרה מכך, בימים אלה תלויה ועומדת עתירה משפטית שהגישו תושבי רמת גן נגד העירייה נגד הפעלת הסבבוס, והיא אמורה להתברר בחודש הבא. העותרים קובלי בה בין היתר על סמכויות העירייה בנושא וטוענים כי יש בדברים הפרה של דיני התעבורה. יתרה מכך, גם
משרד התחבורה בוחן בימים אלה האם יש מקום לשינוי החקיקה בנושא כך שתמנע מעיריות ליטול לעצמן סמכות של רשות ארצית.
"בעידן בו קיים חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בעידן בו מדינת ישראל חתומה על האמנה הבינלאומית לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, נדרוש שפתרון זה יהיה נגיש ומראש לטובת הקשישים והאנשים עם המוגבלות", נאמר במכתב.