חברת התעופה אל-על חתמה על הסכמי מימון שבמסגרתם תלווה כ-122 מיליון דולר, בתוספת עמלה, לצורך רכישת מטוס מדגם דרימליינר 787-8. מדובר במטוס השמיני שיירכש על-ידי החברה מחברת בואינג, והרביעי מדגם זה, וכן הינו המטוס השישה עשר והאחרון אותו תקבל החברה במסגרת עסקת ההצטיידות שעליה דיווחה בעבר. המטוס החדש אמור להימסר לידי אל-על במהלך החודש הבא, מרס 2020.
בשבועיים הקרובים אמור להימסר לידי אל-על מטוס הדרימליינר ה-15 ולאחר קבלת המטוס ה-16 בחודש מרס, יפעלו בשירות החברה שנים עשר מטוסים מדגם דרימליינר 787-9 וארבעה מטוסים מדגם דרימליינר 787-8.
עסקת המימון עתידה להתבצע במבנה משפטי שלפיו המטוס מוחזק על-ידי חברה ייעודית ביפן ולאחר כ-10 שנים יועבר המטוס פורמלית לבעלות החברה, בכפוף לפירעון יתרת החוב באותה עת במחיר מוסכם וידוע מראש.
המימון יורכב מהלוואה בסך של כ-98 מיליון דולר מבנק זר אשר תגובה במוצר ביטוחי באמצעות (AFIC (Aircraft Finance Insurance Consortium - קונסורציום חברות ביטוח המעמיד פוליסות ביטוח לבנקים המממנים רכישות מטוסים, בתוספת עמלה בסך של כ-4 מיליון דולר לטובת מנפיק פוליסת הביטוח, לתקופה של 12 שנים, ומסכום נוסף של כ-24 מיליון דולר שיועמד לחברה הייעודית במטבע ין יפני על-ידי חברה יפנית.
ההסכמים כוללים סעיפים מקובלים בעסקות מסוג זה, כגון: אפשרות של המממנים לפירעון מוקדם של המימון בקרות אירועי הפרה כמפורט בהסכמים או במקרה בו הפרה החברה את התחייבויותיה על-פי הסכמים אחרים בהם תינתן פוליסת ביטוח או הפרה של הסכמים אחרים מעל לסכום מסוים כפי שסוכם בין הצדדים. ההלוואה אינה כוללת התחייבות לעמידה באמות מידה פיננסיות.
לאל-על לא תהיה אפשרות לבצע פירעון מוקדם של המימון, למעט במקרים המקובלים בעסקות מסוג זה כגון: הגדלת עלויות המימון לבנק, שינויים במיסוי שיושת במסגרת עסקת המימון, הפרה על-ידי החברה הייעודית היפנית, וזאת בכפוף לתשלום שהוסכם בעסקת המימון.