|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

בזק: הדוחות השנתיים האחרונים כחברה ממשלתית?

מנכ"ל בזק: הממשלה לא צריכה ולא יודעת לנהל עסקים

לדבריו, בניגוד לכל ההערכות הספקניות, יש להניח שהפרטת בזק תתקדם בחודשים הקרובים וייתכן שתתרחש עוד לפני סוף השנה
19/03/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אלונה קורן  |  

ירידה בהפסד התפעולי

בזק, ההפרטה חיונית יותר ויותר

   אלונה קורן
הוסרה המשוכה בהפרטת בזק: הושג סיכום עקרוני בנושא השיפוי לדירקטורים ונושאי משרה

   אלונה קורן
בזק: בחודשים הקרובים צפויים לפרוש 600 עובדים

   יפעת גדות
שוק הטלפוניה הישראלי: התחרות עם בזק מתחילה

   אלונה קורן
פרטנר תהפוך לקבוצת התקשורת השנייה בגודלה בארץ - אחרי בזק

   אלונה קורן
טכנולוגיית הטלפוניה בכבלים עדיין נחותה מהטכנולוגיה המסורתית של בזק

   אלונה קורן
בזק תממש האופציה לרכישת 50% נוספים מפלאפון

קבוצת בזק פרסמה היום (ו') את דוחותיה הכספיים לשנת 2003. ההכנסות השנתיות של הקבוצה הסתכמו בכ-7.98 מיליארד ש"ח - לעומת כ-8.06 מיליארד ש"ח ב-2002. החברה הצליחה לצמצם את ההפסדים ל-438 מיליון ש"ח ב-2003 - לעומת הפסד של 913 מיליון ש"ח ב-2002.

החברה הציגה רווח תפעולי הגדול במעט בהשוואה לשנה שעברה: הרווח התפעולי ב-2003 הסתכם ב-1.093 מיליארד שקל, לעומת כ-1.017 מיליארד ש"ח ב-2002.

השיפור ברווח התפעולי נובע, בין היתר, מירידה בהוצאות התפעוליות ובשכר עבודה ברבעון הרביעי של 2003 - לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההפרשות לפרישת עובדים הסתכמו בכ-420 מליון שקלים, "שמרביתם היו מופרשים גם אלמלא הושג הסכם פרישה מואצת", טוענים בבזק. בזק מחויבת בהפרשות אלו מכורח הסכמים עם עובדים שהיו עובדי מדינה לפני הקמת בזק. הסכם לפרישה מואצת נחתם השבוע. בסה"כ יפרשו מבזק כ-600 עובדים תוך כמה חודשים (ראו קישור).

דו"ח רווח והפסד

ההפסד הנקי של קבוצת בזק לשנת 2003 הסתכם בכ-438 מיליון ש"ח לעומת הפסד נקי של כ913 מיליון ש"ח בשנת 2002. ההפרש נובע בעיקר עקב הוצאה שנרשמה בתקופה המקבילה אשתקד בסך של 1,209 מיליארד ש"ח (לפני מס), שעיקרה ההפרשה לירידת ערך בקשר עם השקעה באגרות חיוב הניתנות להמרה במניות פלאפון.

ברבעון הרביעי של שנת 2003 הסתכם ההפסד הנקי של קבוצת בזק בכ- 440 מיליון ש"ח, לעומת הפסד של כ-771 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של שנת 2002.

הכנסות

הכנסות קבוצת בזק בשנת 2003 הסתכמו בכ-7.98 מיליארד ש"ח, לעומת כ-8.06 מיליארד ש"ח בשנת 2002. עיקר הירידה בהכנסות נבע מירידה בהכנסות מתקשורת נייחת בארץ, מירידה בתנועת השיחות והאינטרנט בחיוג ומשחיקת מחירים.

ההכנסות מטלפון אלחוטי נייד קטנו בשל הירידה בדמי הנגישות, הכנסות תמסורת, ודמי גבייה של החברה. הירידה בהכנסות הקבוצה התמתנה כתוצאה מהעלייה בהכנסות מדמי שימוש עבור קווי ADSL, עליה בהכנסות פלאפון ובזקכל תקשורת.

ההכנסות ברבעון הרביעי של שנת 2003 עמדו על כ-1.968 מיליארד ש"ח לעומת 1.985 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות הפעלה וכלליות

הוצאות ההפעלה והכלליות של הקבוצה הסתכמו בשנת 2003 בכ-4.49 מיליארד ש"ח, לעומת כ-4.53 מיליארד ש"ח בשנת 2002. במרבית הוצאות ההפעלה והכלליות של קבוצת בזק לא חל שינוי משמעותי. בשנת 2003 היתה ירידה מסוימת בהוצאות השכר של החברה כתוצאה מפרישת עובדים במסגרת התוכנית לפרישה מוקדמת.

הוצאות הפעלה וכלליות ברבעון הרביעי של שנת 2003 הסתכמו בכ-1.126 מיליארד ש"ח - לעומת כ-1.149 מיליארד ש"ח ברבעון הרביעי של 2002.

הרווח התפעולי

הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם בשנת 2003 בכ-1.093 מיליארד ש"ח - לעומת כ-1.017 מיליארד ש"ח בשנת 2002. המדובר בגידול של כ-76 מיליון ש"ח.

הגידול ברווח התפעולי נובע מהשינויים בסעיפי ההכנסות וההוצאות. שינויים אלה הביאו למעבר מהפסד לרווח תפעולי בפלאפון ולירידה ברווח התפעולי של החברה ושל חברת בזק בינלאומי.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי בשנת 2003 היה כ-257 מיליון ש"ח, לעומת רווח תפעולי בסך כ-211 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות מימון

הוצאות המימון של קבוצת בזק הסתכמו בשנת 2003 בכ-158 מיליון ש"ח, לעומת כ-165 מיליון ש"ח בשנת 2002. הירידה בהוצאות נובעת בעיקרה מירידה משמעותית בהוצאות המימון של החברה - בשל הקיטון בסך החוב הפיננסי של החברה ועלייה בהכנסות מההשקעות הפיננסיות בחברה. ירידה זו קוזזה ברובה ע"י העלייה החדה בהוצאות המימון של פלאפון ובזק בינלאומי.

מנכ"ל החברה: שוק התקשורת יתכנס למספר קטן של קבוצות

מנכ"ל קבוצת בזק, אמנון דיק, אמר כי שנת 2004 צפויה להיות שנת מפנה בשוק התקשורת הישראלי. "בניגוד לכל ההערכות הספקניות, יש להניח שהפרטת בזק תתקדם בחודשים הקרובים וייתכן שתתרחש עוד לפני סוף השנה. סביר להניח שאלה הדו"חות השנתיים האחרונים שבהם המדינה היא 'בעל הבית' של בזק" אמר דיק.

"רכישת מניות מת"ב ע"י פרטנר בשבוע החולף (ראו קישור) מצביע על המגמה הברורה ששוק התקשורת יתכנס במהירות למספר קטן של קבוצות תקשורת, כמו זו של בזק וכמו קבוצות רבות בעולם.

"הפרטת בזק חיונית מפני שהממשלה לא צריכה ולא יודעת לנהל עסקים. לבזק ההפרטה חיונית - בכל מובן שהוא - הן לאיתנותה של החברה והן ליכולת התחרות שלה".

בהתייחסו להפרשות בדו"חות הכספיים בענייני העובדים אמר דיק כי בתחום התקשורת הנייחת בזק עושה את הצעדים המתחייבים לנוכח הירידה בהכנסותיה.

"התייעלות היא צו השעה בבזק, במיוחד לאור פתיחת השוק לתחרות. בזק ביצעה הפרשות המתחייבות מכורח הסכמים עליהם היא חתומה עם עובדים, שהיו עובדי מדינה עוד לפני הקמת בזק, לפני כ-20 שנה".

כזכור, בזק חתמה השבוע על הסכם ביניים עם העובדים, לפיו יפרשו בתוך מספר חודשים כ 600 עובדים מבזק.

"עוצמה בולטת בדו"חות הכספיים היא שקבוצת בזק ממשיכה לייצר מזומנים בסכומים ניכרים ולגלות איתנות פיננסית. עם זאת, כל אחד רואה שההכנסות מטלפוניה נייחת נמצאות בירידה, ולכן אין מנוס מצעדי התייעלות נוספים.

"ברבעון הרביעי יש סימני התייעלות, אך זה איננו מספיק. העובדה שברבעון הרביעי הצלחנו להוריד את ההוצאות התפעוליות, את שכר העבודה ולשפר את הרווח התפעולי למרות הירידה במחזור - מדברת בעד עצמה. אבל אין ספק שבתחום הזה - של הקטנת ההוצאות - עוד ארוכה הדרך ויש עוד לעשות עוד מאמץ רב לפני שנוכל להניח לנושא ההתייעלות" אמר דיק.

דיק הודה לראשי חברת הבת פלאפון על המעבר מהפסד לרווח וציין כי מימוש האופציה לרכישת 50% נוספים בפלאפון (ראו קישור), הינו צעד נוסף, הכרחי, ליצירת קבוצת תקשורת חזקה שתמשיך להוביל מול מתחרותיה. הוא בירך גם את חברת הבת בזקכל על המעבר מהפסד לרווח וציין לטובה את הירידה בהפסד התפעולי של YES.

בסיכום הפעילות של בזק ב-2003 ציין דיק לשבח את הצלחת שירות WOW - האינטרנט המהיר של בזק - שגם השנה המשיך להוביל את שוק האינטרנט הישראלי וגייס ב-2003 לבדה יותר מרבע מיליון לקוחות.

יו"ר בזק: הכל בגלל גרונאו

יו"ר דירקטוריון בזק, מרים (מיקי) מזר, אמרה עם פרסום הדו"חות כי "למרות התוצאות, בולטת ללא ספק איתנותה הפיננסית של בזק".

"כל טענותיה של בזק בכל הקשור לתעריפי הטלפוניה הנייחת שהוזלו בעקבות דו"ח גרונאו - מצאו את ביטויים בדו"חות הכספיים: יש ירידה משמעותית בהכנסות מטלפוניה נייחת, וזאת בנוסף לירידה במספר הקווים ובדקות. ניבאנו את זה ולצערי הנבואות התגשמו", היא אמרה.

מזר בירכה על פריצת הדרך עם העובדים ועל ההסכם להתייעלות ולפרישה מואצת שנחתם. "בזק החברה וההנהלה עמדו בהסכמים וכיבדו את כל התחייבויותיהם כלפי העובדים. לכן, לטעמי, עכשיו כולם צריכים להירתם ולסייע לבזק לנצח בתחרות המחריפה" אמרה מזר.

מזר אמרה כי חברי דירקטוריון החברה מלווים את פעילות הנהלת החברה ועובדיה, ושותפים להחלטות האסטרטגיות של קבוצת בזק. לדבריה, במרוצת שנת 2003 נדרש הדירקטוריון להכרעות חשובות שהובילו בין השאר למכירת כ-8% ממניות בזק שהיו בידי המדינה. כתוצאה ממהלך זה ירדו אחזקות המדינה בבזק ל-49.1% ובזק הפכה מחברה ממשלתית לחברה מעורבת.

החלטה חשובה נוספת שקיבל הדירקטוריון, אמרה מזר, היתה ההחלטה לאשר להנהלת החברה לממש את "אופציית פלאפון", כמהלך אסטרטגי שיחזק את מעמדה של בזק כקבוצת תקשורת מובילה.

מזר הוסיפה כי בימים אלה משלים הדירקטוריון את העבודה על טיוטת תשקיף בזק לצורך הפרטת החברה. היא שבה והזכירה כי על רקע התמורות האחרונות בעולם התקשורת הישראלי הופך נושא הפרטת בזק לחיוני יותר ויותר לנוכח התחרות הקיימת, אשר תגדל עם כניסת חברות נוספות לתחום התקשורת הנייחת.

"אנו מקווים שהשינויים שחלו וחלים בשוק יביאו לרגולציה התואמת את השוק התחרותי, ויאפשרו לבזק להתחרות ולהמשיך לתפקד כקבוצת תקשורת מובילה" אמרה מזר.

תאריך:  19/03/2004   |   עודכן:  20/03/2004
אלונה קורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, מריץ מועמד חדש לכהונת שופט בבית המשפט העליון: פרופ' מיגל דויטש מאוניברסיטת תל אביב, המתמחה בתחום המשפט האזרחי ודיני הקניין ומשמש כראש המכון להשתלמות עורכי דין בישראל.
19/03/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, נועד הבוקר (יום ו', 19.3.04) בביתו עם נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ויו"ר נציגות השופטים, השופט מיכה לינדנשטראוס, ועם יו"ר לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, בניסיון למצוא פתרון למשבר שנוצר סביב משוב השופטים שעורכת הלשכה.
19/03/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
אלמונים ירו הבוקר (יום ו', 19.3.04) לעבר נשיא טיוואן, צ'ן שוי-ביאן, וסגניתו אנט לו, בעת מסע הבחירות שלו בעיר טאיינן.
19/03/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
דוד עקרבי בן ה-17 מראשון לציון שנפצע שלשום באורח קשה לאחר שטיפס על עמוד חשמל והתחשמל במהלך טיול שנתי באילת מת הבוקר מפצעיו (יום ו', 19.3.04).
19/03/2004  |  גלית יצחק, ענבל אביב  |   חדשות
קהיר בהילוך גבוה: בימים הקרובים תגיע לרצועת עזה משלחת מצרית רמת דרג. המטרה: הערכת מצב בנוגע לכשירות מנגנוני הביטחון ליטול את האחריות הביטחונית על הרצועה ביום שלאחר הנסיגה הישראלית.
19/03/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il