"אם לא יועיל, גם לא יזיק" - כך אמר לנו בכיר במשרד התחבורה, בתגובה לשאלה אודות גלויי גל"צ, לפיהם מאות נהגים זומנו בטעות לקורס נהיגה מונעת של משרד התחבורה, למרות שלא היו אמורים לעבור קורס כזה.
בעקבות הפרסום התקבל במשרד התחבורה גל של פניות ממאות נהגים הטוענים כי זומנו, ללא הצדקה, נאותה לקורס נהיגה מונעת, ועתה שוקדים במשרד התחבורה על בדיקת התלונות. מהמשרד הבטיחו להחזיר לנהגים שזומנו בטעות, את הכספים שילמו בעד הקורס, אך זרם הפניות מעמיד בספק את עתידם של ההחזרים הכספיים.
עם ההכרזה על שיטת הניקוד החדשה, התלוננו נהגים רבים על הקושי בהבנת נוסחת החישוב העומדת במרכז שיטת הניקוד החדשה, ועם הפירסום הראשון בגלי צה"ל התברר שמוקד הקושי נתון דווקא במשרד התחבורה ובעיקר באגף הרישוי. הנהלת המשרד מטילה את האחריות על האגף שבראשות שוקי שדה, והוא מצידו מקבל דיווחים מהמשטרה ומעביר אותם למכון להכשרת נהגים, שבראשו עמד בשנים האחרונות חנוך כרמון. השינויים התכופים בפיקוח המיניסטריאלי על משרד התחבורה, ופיקוח הצמוד לפתע של השר החדש, אביגדור ליברמן, מגדילים את המבוכה.
משרד התחבורה הוציא הודעות ביטול רטרואקטיביות לנהגים שהשתתפו בטעות בקורס, וצירף מכתב התנצלות אשר עורר תמיהה בקרב הנהגים. ההתנצלות רק גרמה לזעם נוסף כנגד משרד הרישוי, אשר מדבריו עולה כי הטיפול בתלונות החל רק לאחר שכ-130 נהגים כבר סיימו את הקורס בו לא היו חיייבים מראש. הפיצוי מתייחס רק לכספים שניגבו שלא כדין, אך אין בו כל פיצוי בגין הזמן שבוזבז.
משרד התחבורה מסביר, כי הבעייה נגרמה בעקבות המעבר לשיטת הניקוד החדשה, ונהגים שהושעו בטעות בניקוד, יצאו זכאים אף ויהיו פטורים אף באם ידרשו שנית לעבור את הקורס. כך יתן מעין ביטוח עתידי, ופיצוי בגין הזמן שכבר הושקע לשינון החומר.
עו"ד איילון אורון, המתחה בדיני תעבורה, הסביר בשידור רדיו, כי קו פרשת המים עובר בתאריך בו החלה שיטת הניקוד החדשה, ונהגים שנפסלו בתפר, יכולים לבדוק את תאריך תכולת ביצוע העבירה: אין בחוק הרשאה לענישה רטרואקטיבית.