|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
סיום המסחר בוול סטריט, 8.6.20 [צילום: AP] חזרה ללימודים ביוהנסבורג, 8.6.20 [צילום: דניס פארל, AP]

הסוחרים אופטימיים: השערים הנמוכים - הזדמנות קנייה

נמחקו הפסדי הקורונה בבורסות ניו-יורק

סטנדרד אנד פור הגיע לתשואה חיובית ב-2020; נסדא"ק רשם את שערו הגבוה ביותר אי-פעם; דאו ג'ונס טרם השלים את ההתאוששות ארגון הבריאות העולמי: שלשום נרשם שיא במספר החולים החדשים ברחבי העולם; אין סכנה של ממש להידבקות מחולים שאינם מגלים את תסמיני הקורונה
09/06/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
תחילת חזרה לפעילות בניו-יורק, 8.6.20 / Inside Edition

הבורסות בניו-יורק מחקו אמש (יום ב', 8.6.20) את הפסדיהן בחודשי הקורונה, ובורסת נסדא"ק אף קבעה שער שיא בתולדותיה. זאת, למרות שכלכלנים קבעו כמה שעות קודם לכן, כי ארה"ב נכנסה באופן רשמי למיתון בחודש פברואר - אך זוהי קביעה שרק מאוששת מבחינת ההגדרות הכלכליות את המצב הידוע לכל. גם גל המחאה הנרחב בערי ארה"ב לא קטע את העלייה המתמשכת בבורסות, הניזונה בעיקר מן ההנחה שהגרוע ביותר בקורונה כבר מאחורי ארה"ב.

מדד סטנדרד אנד פור, של 500 המניות המובילות בוול סטריט, עלה ב-1.2% ל-3,232 נקודות. הוא חזר לרמתו בסוף 2019, דהיינו - תשואה חיובית בשנת 2020. זוהי עלייה של 3.2% אל מול 4 במארס - היום האחרון שלפני מפולת הקורונה - וזינוק של 44.4% מאז השפל של 23 במארס. עם זאת, מדד S&P עודנו נמוך ב-4.2% מן השיא שרשם ב-20 בפברואר.

מדד דאו ג'ונס, של 30 החברות הגדולות ביותר, טרם נכנס לטריטוריה חיובית. הוא עלה אתמול ב-1.7% ל-25,572 נקודות - עדיין בירידה מצטברת של 10% השנה. ביחס לשער ערב המגיפה זוהי ירידה של 5.7%, ואל מול השיא של פברואר - ירידה של 12.5%. עם זאת, הדאו ג'ונס זינק ב-37.5% מרמתו הנמוכה ביותר בחודש מארס.

מדד נסדא"ק, של בורסת חברות ההיי-טק, עלה ב-1.1% ל-9,925 נקודות - שערו הגבוה ביותר אי-פעם. מאז תחילת השנה עלה המדד ב-10.6%; השער הנוכחי הוא עלייה של 11% ביחס לרמתו ב-4 במארס וזינוק של 44.6% לעומת השפל של 23 במארס.

הסוחרים בבורסות רואים את רמות השערים הנמוכות כהזדמנות קנייה, מתוך הנחה שהמשק האמריקני עולה על מסלול של התאוששות - גם אם זו תהיה ממושכת. התחזיות האופטימיות ביותר מדברות על חזרה לצמיחה חיובית רק ב-2012, בתנאי שלא יהיה גל משמעותי נוסף של הקורונה. חלק מן התחזיות צופות שהמשק האמריקני יחזור למצבו ערב הקורונה רק בעוד מספר שנים ואולי אפילו רק בסוף העשור. שיעור האבטלה עומד על 13.3% - בעיקר משום שעשרות מיליוני אמריקנים נשלחו לחל"ת - ואיש אינו יודע כמה מהם יחזרו לעבודה, מתי ובאיזה היקף.

העליות מלמדות על הצורה החיובית בה רואה שוק ההון האמריקני את הצעדים בהם נקטו ממשל טראמפ והפדרל ריזרב כדי לסייע לכלכלה. הממשל הזרים למשק למעלה מ-2 טריליון דולר, בעיקר בסיוע במזומן למשקי הבית, בדמי אבטלה מוגדלים ובהלוואות בתנאים מועדפים לעסקים קטנים, היכולות להפוך למענקים. הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר - תעופה, אירוח וספנות - קיבלו עשרות מיליארדי דולרים. הבנק המרכזי הקציב 2 טריליון דולר לרכישת איגרות חוב ממשלתיות, ובכך תמך בשעריהן והזרים נזילות למשק המוקפא. התוצאה היא שימור האמון של הסוחרים, החוזרים להשקיע את כספיהם בשוק ההון.

ארגון הבריאות העולמי מסר אמש, כי המספר החדש של חולי קורונה חדשים בעולם הגיע שלשום (7.6.20) לשיא יומי - 136,000. מנכ"ל הארגון, טדרוס גברייסוס, הוסיף, כי בכל אחד מעשרת הימים האחרונים נרשמו למעלה מ-100,000 חולים חדשים. 75% מן החולים החדשים שלשום הם בעשר מדינות בלבד - בעיקר באפריקה ובדרום אסיה - בעוד באירופה ובצפון אמריקה המצב משתפר. למעלה מ-7 מיליון בני אדם ברחבי העולם חלו בקורונה ולפחות 403,000 מתו - שיעור תמותה של 5.7%, שאינו יורד בחודשי המגיפה.

גברייסוס הוסיף, כי משמעות הנתונים היא שהסכנה הגדולה ביותר כעת היא התפרצות של גל שני וקרא לכל המדינות, כולל אלו שבהן מספר החולים נמצא בירידה, להמשיך ולנקוט באמצעי זהירות. הוא ציין את ההפגנות הגדולות ברחבי העולם נגד הגזענות, הבאות כהמשך לגל המחאה בארה"ב, ודחק במשתתפיהן לחבוש מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי. הדרישה השנייה איננה מציאותית כאשר מדובר בהפגנות המונים, ורוב המפגינים גם נמנעים מחבישת המסיכות.

לצד זאת, ארגון הבריאות מצא שהדבקה בידי חולי קורונה שאינם מגלים את תסמיני המחלה, היא גורם שולי בהתפשטות המגיפה. מדובר בקביעה חשובה במיוחד, שכן חשש מרכזי בחודשים האחרונים היה מפני הדבקה כזאת - כאשר החולה כלל אינו מודע למחלתו, ממשיך לפעול כרגיל ועלול להדביק רבים אחרים.

ד"ר מריה ון-קרחוב, מראשי תחום הקורונה בארגון, אמרה אתמול, כי הדבקה שכזאת היא נדירה מאוד, ולכן על הממשלות למקד את תשומת ליבן במניעת התפשטות המחלה מצד מי שמגלים את תסמיניה. הנתונים שבידי הארגון מעלים, כי הסיכוי להדבקה בידי חולה נעדר תסמינים, נמוכים בהרבה משל אלו שבידי חולה המגלה תסמינים.




תאריך:  09/06/2020   |   עודכן:  09/06/2020
איתמר לוין
+148 חולים חדשים ביממה האחרונה
20:14 09/06/20  |  עידן יוסף
ביממה האחרונה התגלו 148 חולי קורונה חדשים. בשלושת הימים האחרונים התגלו 81 חולים חדשים בתל אביב, 30 מקרים חיוביים בירושלים ו-25 מקרים בבני-ברק. אלה שלוש הערים שבהן התגלו הכי הרבה מקרים בימים אלו.

הקורונה במערכת החינוך: 418 חולים עד כה, 137 מוסדות חינוך סגורים. 21,877 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.
תמונת מצב עדכנית
+נזקי ענף התבלינים: 24 מלש"ח
16:54 09/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברי הכנסת רם בן ברק וקטי שטרית פנו אל שרי האוצר והחקלאות בבקשה לאישור מענק ייחודי לחקלאי ענף התבלינים הטריים  ▪  "מנגנון הפיצוי של משרד האוצר אשר ניתן לעסקים אינו רלוונטי במקרה הזה"
(9,000 טון בשנה לייצוא [צילום: סבי ברנס/פלאש 90])
+"העלייה בתחלואה הופכת להיות אירוע דרמטי"
15:48 09/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "מתקרבים לקצב של למעלה מ-200 חולים ביממה"  ▪  ציין כי היעד הוא לעבור את 30,000 בדיקות ביום  ▪  מתנהלים מגעים עם האוצר להוספת תקנים למעבדות
אדלשטיין. "מתייחסים להנחיות כאל המלצה"
תלמידים ביהוד ופ"ת יכנסו לבידוד [צילום: מרטין מייסנר/AP]
+האם ניתן לקרוא לזה "משרה"
13:20 09/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שיעור האבטלה ירד בחודש מאי, אם כי הוא עודנו גבוה מאוד  ▪  וושינגטון פוסט מצביע על תופעה מתרחבת של תעסוקה חלקית בלבד - שלצידה פחות תשלום ולעיתים יותר אחריות וגם סיכון לקורונה
(פארק מים, טקסס [צילום: ל"מ אוטרו, AP])
מצב הקורונה בארצות הברית, 7.6.20 / Good Morning America
+רק במחצית מבתי הספר יש כוח הוראה מיומן ללמידה מרחוק
13:03 09/06/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
קרוב ל-80% מהתלמידים בישראל נגישות טובה לתשתית למידה מרחוק  ▪  רק בשליש מבתי הספר בישראל היו תוכניות לשילוב כלים דיגיטליים בהוראה בתקופה שקדמה לקורונה  ▪  בישראל מעמד מקצוע ההוראה נמוך בהשוואה בינלאומית, דבר המקשה על משיכת אנשים בעלי כישורים גבוהים למערכת
(שימוש באפליקציי זום)
+משרד החינוך: להימנע ממבחני הקבצות במתמטיקה
12:13 09/06/20  |  מירב ארד
משרד החינוך ממליץ לבתי הספר להימנע בשנה הבאה מחלוקת לימודי המתמטיקה להקבצות לפי רמת יחידות הלימוד לבחינות הבגרות. במקום זאת, המליץ המשרד לצמצם פערים בין ה תלמידים בתחילת שנת הלימודים הבאה במהלך החודשיים הראשונים ללימודים.בתחילת שנת הלימודים יעמיד משרד החינוך עבור בתי הספר, בשיתוף קרן טראמפ, את התכנית "לומדים קרוב רחוק", תכנית שמעניקה כלים רבים שיאפשרו למורים לשלב בין הוראה מרחוק להוראה בכיתות‌, באמצעות שיעורים מצולמים ומערכות למידה ממוחשבות.
+צרור הערות במגוון נושאים קיץ 2020
10:50 09/06/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
המגיפה הרפואית של הקורונה שפרצה בהפתעה וגרמה לשיבוש כל סדרי החיים השיגרתיים, חוללה גם תופעה חיובית בציבור  ▪  אלפי מתנדבים מכל חלקי הציבור התגיסו לסייע לכל החולים, הבודדים, ניצולי השואה, הזקנים ולכל סוגי הנזקקים לעזרה
(גרמה לשינוי [צילום: אליביה פיטוסי/פלאש 90])
+גנץ: מינוי ראש רח"ל - בהקדם האפשרי
10:06 09/06/20  |     |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הודיע כי לאחר שבעה חודשים שבהם התפקיד אויש על-ידי ממלאי-מקום הוא רואה חשיבות רבה במינוי ראש רשות חירום לאומית קבוע לנוכח האתגרים הקיימים וכחלק מההיערכות לאפשרות של התפרצות גל שני של מגפת הקורונה
(גנץ ומנכ"ל משרדו, אמיר אשל [צילום: אלעד מלכה])
+הרהורי רכבים ותחבורה בצל ה"קורונה"
08:16 09/06/20  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
אחרי מספר אלפי שנים החליפה המכונית את המרכבה העתיקה  ▪  גם המכונית, כקודמתה המרכבה, הפכה לסמל סטאטוס ועוצמה והייתה גם היא לאחד מסמלי השלטון, ליוקרתו וגם שמשה בישראל כאמצעי תשלום לצבירת כוח
(מעשה מרכבה [צילום: AP])
+500 שקל לכל משפחת עולים שעלו השנה
07:51 09/06/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מענק קורונה מיוחד בסך 500 שקלים למשפחה יוענק לאלפי משפחות של עולים חדשים שעלו לארץ בשנה האחרונה, ושאינן היו זכאיות לטיפול הביטוח הלאומי  ▪  שרת העלייה והקליטה: העולים החדשים נמנים עם האוכלוסיות הראשונות להיפגע מנזקיה הכלכליים של הקורונה
(השרה פנינה תמנו שטה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נמחקו הפסדי הקורונה בבורסות ניו-יורק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בתי החולים הממשלתיים והציבוריים נמצאים על סף קריסה כלכלית בגלל חובות כתוצאה מאובדן הכנסות במאות מיליוני שקלים במהלך התפרצות נגיף הקורונה.
09/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אומר (יום ב', 8.6.20) כי האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל, הוא לא הקורונה. "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל הוא שאנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה. חוק הקורונה הוא חוק מסוכן. מעולם לא היה דבר כזה", אמר לפיד. לדבריו, בתקופות הכי הגרועות של מדינת ישראל - מלחמת יום הכיפורים, המשברים הכלכליים הכי גדולים, "שמרנו על הדמוקרטיה הישראלית".
08/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה מציעה "עזרה ראשונה" לעצמאים ולעסקים שנפגעו וייפגעו במשבר הקורונה, בין היתר באמצעות הפעלת קרן להלוואות בערבותה. אלא שהפתרון המוצע מסובך ואינו יעיל. לא ברור עדיין מה יצטרך מבקש ההלוואה להוכיח, אך מובן שיהיה עליו להגיש בקשה מנומקת בה יוכיח שנגרם לו נזק בגלל קורונה ושהפסדיו לא נובעים מסיבות אחרות ושביכולתו להחזיר את כספי הסיוע (אם מדובר בהלוואה ולא במענק).
08/06/2020  |  רו"ח נחום פריידקס  |   מאמרים
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, קורא למעבר לתקציב מדינה חד-שנתי בשל המשבר הכלכלי החמור שנגרם מהתפשטות נגיף קורונה.
08/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הקפיא לשלושה ימים (יום ב', 8.6.20) את ההליכים נגד חברת הנופש והתיירות קל. ההקפאה היא עד לדיון שיתקיים במעמד הצדדים.
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
אושר: שופטים ישקלו חשש הידבקות  /  איציק וולף
החוק שמקנה סמכויות לשב"כ הוקפא  /  עידן יוסף
ועד הרכבת: "תנו לנו לחזור להפעיל אותה"  /  עידן יוסף
השבתת החינוך מסוכנת מהקורונה  /  איתמר לוין
להבנת הרודנות, השב"כ בחוץ  /  דן מרגלית
ברבור שחור בדמות נגיף  /  פרופ' יורם עדן, אביעד כהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il