|
אגד תעבורה. ירידה ניכרת ברמת השירות לנוסע [צילום: אברהם שטרן]
|
|
|
|
מצג הכזבים של הרשות לתחבורה ציבורית
|
עידן יוסף
|
תחקיר News1: מחדל של משרד התחבורה מנע בקרה של האוטובוסים בתקופת משבר הקורונה. נסיעות בוטלו ואושרו בניגוד לתקנות התעבורה, נסיעות "שוטחו" ולנוסעים נמסר מידע לא אמין. שיקולים כלכליים של טובת המפעילים שניצלו את המצב באו על-חשבון רמת השירות
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
ציון בלתי מספיק לכמה מן החברות הפועלות בשוק התחבורה הציבורית. הציון הממוצע הוא 74. את הציון הגרוע ביותר קיבלו אגד תעבורה וג'י-בי טורס, ואחריהן קווים (69.5) ורמה [בגולן] (70.5). אגד תעבורה ורמה רשמו ירידה ניכרת ברמת הדיוק והשירות לנוסע. כך עולה מדוח הבקרה האלקטרונית לחודש מאי 2020 של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.
הציון הטוב ביותר ניתן לחברת דן בדרום (92.5), ואחריה לחברת גלים [רהט והנגב המערבי] (84) שרשמה שיפור משמעותי ביותר לעומת הדוח הקודם. במקום השלישי, למרות ירידה רצינית, הצליחה להתברג נתיב אקספרס ואחריה סופרבוס (79).
ציון בינוני קיבלו המפעילים: דן באר שבע (77), דן (74), אפיקים (74), אגד (73.5), נסיעות ותיירות (72) וש.א.מ (71).
השירות העירוני הטוב ביותר ניתן בפרברי חדרה (אגד), בצפון הנגב (דן בדרום) ובאשדוד (אפיקים), והלקוי ביותר בשרון (מטרופולין), בקווי פתח תקוה-תל אביב (דן) ובקווי בקעת אונו-אלעד (קווים).
חברת אפיקים מפעילה את האשכול הבין-עירוני הטוב ביותר בקווי אשדוד-יבנה-תל אביב, אך מנגד גם את אשכול השומרון המדורג בתחתית הרשימה.
בשל משבר נגיף הקורונה צומצמה הפעילות בתחבורה הציבורית. כפי שנחשף בתחקיר News1, הנתונים של מפות החרום לא הוזנו כנדרש במערכת הרישוי, מה שגרם לאי-התאמות רבות בנתוני הרישוי. בהנחיית מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, נמחקו ממצאי הבקרה בחודשים מרס-אפריל, והדוח אף הוסר מאתר משרד התחבורה. בשל כך, לא בוצע חישוב ציון מפעיל לחודשים אלה, ובדוח הנוכחי בוצעה השוואה לציון האחרון שפורסם בפברואר.