|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות

אדלשטיין: הגבלות על בתי כנסת ואירועי דת

מתווה משרד הבריאות: להגביל מספר משתתפים בחתונות ל-50 איש, קפסולות בבתי הספר של החופש הגדול, תפילות במרחב הפתוח - ולא יותר מ-19 איש
28/06/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: משרד הבריאות]

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים (יום א', 28.6.20) מסיבת עיתונאים לאור הזינוק במספר חולי הקורונה בישראל. "אנחנו נמצאים בתחילתו של גל תחלואה שני", פתח אדלשטיין. "מן היום הראשון החלטתי לא להיות הסמן הימני, ולקבל את כל ההחלטות בהילקח בחשבון הן את צרכי הבריאות והן את צרכי המשק והכלכלי. פעלתי, יחד עם השרים הרלוונטיים, לפתיחת גני האירועים, אירועי התרבות, התחבורה הציבורית ועוד. אך הדגשתי כל הזמן, שאם לא נשמור בקפדנות על כל ההנחיות נגיע גם למצב של סגירה".

אדלשטיין סיפר כי הציג לקבינט הקורונה את המתווה של משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה. "ההמלצות כמובן לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות, על-מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק. משמעות סגר שכזה הוא נזק כלכלי אדיר ממדים לכל בית בישראל. המטרה שלנו היא מקסימום תועלת במינימום נזק".

שר הבריאות פירט את המתווה: "הגבלה לאירועים דתיים כמו חתונות, ברי מצווה וברית מילה. אני מבקש להדגיש בנקודה הזאת: אין לי כוונה לפגוע באולמות ובגני האירועים. וכפי שהודיע גם ראש הממשלה - על משרד האוצר יהיה לשפות אותם על ההפסדים הכספיים שייגרמו להם. הדרישות האלה שלהם מוצדקות.

"הגבלה בבתי כנסת. הגבלת התקהלות. קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה מרחוק ללא צורך להגיע פיזית, באופן שימנע הדבקה המונית של סטודנטים, מרצים ובני משפחותיהם.

"עבודה מהבית בשירות הציבורי והמלצה לעבודה בקפסולות למגזר הפרטי. אני מדגיש - בשלב זה אין לנו כוונה לכפות דבר על עסקים פרטיים, אלא להמליץ להם על הדרך בה יגנו על עובדיהם ועל לקוחותיהם".
לדבריו, לא כל הציבור ציית לנחיות, "הובלתי מהלך של הגברת אכיפה משמעותית. נקודת המוצא שלי היא שמי שלא מקשיב להנחיות - מזיק לא רק לעצמו, ולא רק לסביבתו. הוא עלול להזיק למשק כולו".

לטענת השר אדלשטיין, קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. "היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה. קל לייצר שיח פופוליסטי כדי לזכות בעוד נקודת זכות אצל מאן דהוא. קל, אבל מסוכן.

"בהנחה שכולנו מאמינים שמדובר בקורונה ולא בהמצאה שמישהו המציא - אין עד עכשיו אדם אחד שנתן לי מתווה טוב יותר להתמודדות. ביקשתי מהשרים בדיון לא רק לבקר, אלא להציע אלטרנטיבה. דבר אחד אני לא מוכן לקבל. אני שומע את הגישה שאומרת: מה אתם עושים פאניקה, אז ימותו כמה קשישים! כל מי שאפילו בסתר לבו חושב מחשבה כזאת - שידמיין את סבא וסבתא שלו בין אותם קשישים".

הוא ביקש מכלי התקשורת לפרסם לציבור רק את הנתונים המגיעים ממשרד הבריאות, "ויש לי גם בקשה אליכם, כלי התקשורת: מחשבה רבה מושקעת בהנגשת מספרי התחלואה לציבור מתוך כוונה לייצר שקיפות מרבית. אני מודע לרצון שלכם להביא לציבור חישוב מספרים של יממה שלמה. ובכל זאת אני מרשה לעצמי לבקש מכם - היצמדו לנתוני משרד הבריאות המתעדכנים שלוש פעמים ביום. פרסום חישובים אחרים גורמים להטעיה ולבלבול הציבור, ואני מבקש מכם להימנע מכך.

"לסיום, אני פונה לציבור: בואו נהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר - הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק - יכולים להפוך למציאות", הוסיף יולי אדלשטיין.

שר הבריאות נשאל במסיבת העיתונאים על ההתנהלות הפופוליסטית הקיימת לטענתו אצל חלק משרי הממשלה, ואמר כי למרות השיח הרדוד הוא מתכוון לפעול בשיתוף פעולה מלא עם כל שרי הממשלה. במענה לשאלת ערוץ 7 אמר כי "לצערי קיים שיח פופוליסטי ועל זה אין חולק. אני לא בעד קבלת החלטות לבד ואני שמח לשמוע דעות שונות, אין לי אפשרות לפעול בלי שר האוצר ושרים נוספים, ולא נוכל להתקדם כשאין קבינט קורונה.

"אני רק רוצה להבהיר כאן - אני בא לקבינט הקורונה לא כנציג הקורונה אלא כנציג משרד הבריאות של מדינת ישראל", הוסיף אדלשטיין.

תאריך:  28/06/2020   |   עודכן:  28/06/2020
עידן יוסף
+מה מגלות המסיכות על ארה"ב
08:02 29/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מומחי רפואה מן השורה הראשונה, ולא רק פוליטיקאים, נמנעו במשך זמן יקר מן החובה לעטות מסיכות - והמוניטין האמריקניים בעולם נפגעים, מדווח וושינגטון פוסט
(פניית פרסה [צילום: ריק באומר, AP])
+"המלוניות לא אמורות לסייע באכיפת בידוד"
01:14 29/06/20  |  עידן יוסף
ועדת החוקה סיימה לקרוא את סעיפי הצעת החוק להארכת תקנות הקורונה לבידוד במלוניות. הדיון יימשך ביום שלישי. היחס לחוזרים מחו"ל ולחייבי הבידוד בישראל יושווה כך שהפרמטר המכריע הוא האם ניתן יהיה לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר העומד לרשותם; זאת בניגוד לנוסח תקנות שעת החרום שקבע שעל אדם החוזר מחו"ל מוטל הנטל לשכנע כי יוכל לקיים את הבידוד בביתו.

לדרישת הוועדה, הודגשה חובת המדינה לספק מזון טרי ואיכותי ולוודא כי השוהים בבידוד יזכו לקבל תרופות ושירותים רפואיים להם הם נזקקים. מסתמן כי בנוסח החוק יובהר שקטינים לא ישהו לבדם בבידוד ללא ליווי הורה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "המלוניות אמורות לעזור עם אנשים חולים ולא לסייע באכיפת בידוד. הוא ביקש לבחון את נוהל המשפחות המעורבות שמדבר על העברה למלוניות רק במקרה של 50% חולים במשפחה הגרעינית". לבקשתו, הצהירו הגורמים האחראים בפיקוד העורף כי במשפחות מעורבות תתקיים גמישות ביחס להעברה למלוניות גם במקרים בהם פחות מ-50% מהמשפחה הגרעינית חולים. נציג המל"ל אמר בדיון: "כ-10% מופנים למלון בידוד כי אין להם מקום אחר; כיום במלוניות 1,023 חולים ו-718 מבודדים".
+299 מקרי קורונה ביממה האחרונה
01:05 29/06/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: אובחנו 299 מקרים חדשים של קורונה ביממה האחרונה כשמספר הבדיקות שבוצעו עומד על 8,572 - כ-3.5% מהבדיקות חיוביות. בכך, מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד כרגע על 6,363, ומניין המתים מהנגיף הוא 318.
+קליפורניה: מקומות הבילוי הליליים ייסגרו
23:14 28/06/20  |  עידן יוסף
מושל קליפורניה הורה על סגירה מיידית של כל הברים, פאבים ומקומות בילוי ליליים ב-7 מחוזות במדינה, כולל לוס אנג'לס לאור המשך העלייה במספר החולים. זאת, לאחר שמושלי פלורידה וטקסס נקטו בסוף-השבוע צעדים דומים. בחלק מהמדינות מזהים התקהלויות של צעירים במקומות בילוי כמוקדי הדבקה והתפרצות מחודשת של הנגיף.
+הפתרון הקל: נסגור את בתי הכנסת
23:08 28/06/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות אינו מטפל בחופים ההומים אדם, במסעדות הצפופות ובאוטובוסים הדחופים  ▪  הרבה יותר פופולרי לקבוע איסור גורף על התפילות בבתי הכנסת, בניגוד גמור לכל חלל סגור אחר, ולשלוח את המתפללים אל החום הישראלי  ▪  זהו חלק ממגמה כוללת של ציבוריות חילונית הרבה יותר, הרומסת בבוז את שומרי המצוות
לא מטפלים בזה
וגם לא בזה
+שלושה סוהרים בכלא רימונים חלו בקורונה
22:37 28/06/20  |  עידן יוסף
סוהר המשרת בבית הסוהר ׳רימונים׳ אובחן כחולה בנגיף קורונה. הסוהר הושם בבידוד ובוצעה בדיקה אפידמיולוגית שלאחריה נלקחו בדיקות מסוהרי המשמרת שלו בבית הסוהר, ששהו בביתם בשבוע האחרון. לפני זמן קצר אומתו שניים מסוהרי המשמרת כחיוביים, ללא תסמינים במצב טוב.

בתום הערכת מצב שקיים מפקד מחוז מרכז, הוחלט על עצירת התנועות אל בית הסוהר וממנו עד לסיום בדיקות סקר נוספות בקרב סגל וכלואים לשלילת חשד.

ממחר אחה״צ ולמשך כעשרה ימים לא יתקיימו בכלא רימונים ביקושרי משפחות, התייעצויות עם עורכי דין יהיו טלפונית, ודיוני בתי משפט יתקיימו בוויעוד חזותי.
תותר הכנסת ציוד לכלואים בהתאם לכללים.
+183 נדבקים חדשים מאז חצות
21:05 28/06/20  |  עידן יוסף
בעדכון משרד הבריאות סמוך לשעה 20:00, פורסם כי מחצות אובחנו 183 נדבקים חדשים. סך הכל נעשו אתמול 10,849 בדיקות. מספר המתים עומד על 318. מספר המונשמים עומד על 22 ואילו מספר החולים במצב קשה - 39.
+בתי הספר של הקיץ - 28 תלמידים בממוצע
21:03 28/06/20  |  עידן יוסף
בהתאם להנחיות ראש הממשלה, שר החינוך יואב גלנט יכניס שינויים בבתי הספר של החופש הגדול: פעילויות רבות יותר במרחב הפתוח וממוצע של 28 תלמידים בקבוצה, לעומת 35 כפי שתוכנן.
+משרד הבריאות: חולה מאומת ברכבת ב"ש-שדרות
18:03 28/06/20  |  עידן יוסף
לראשונה מאז שהרכבת חזרה לפעילות - התגלה חולה מאומת בקו באר שבע-שדרות. הנוסע שהה ברכבת בין 15:30 ל-16:30 ביום שני (22.6). מרכבת ישראל נמסר כי לא ידוע לחברה על חולים מאומתים בקרב נוסעי הרכבת, וכי שאלות בעניין יש להפנות למשרד הבריאות.
+ראשי רשויות דורשים מעורבות בהחלטות הקורונה
17:57 28/06/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תוקפים את משרד הבריאות ודורשים לערב אותם בהחלטה על אזור מוגבל  ▪  ראש מועצת קריית יערים: "אני ברבע שעה יכול למפות את היישוב ולהחליט מי נדרש לבידוד. למשרד הבריאות ייקח שבועיים"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: "יש תחושה שראש עיר שיותר מקושר ויודע להרים טלפונים לשרים יודע לצעוק על טעות ומטפלים בה"
(ראשי הרשויות בדיון [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדלשטיין: הגבלות על בתי כנסת ואירועי דת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת החוקה חוק ומשפט ממשיכה להכין בשעה זו לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק להארכת תוקף תקש"ח הקורונה לאזור מוגבל. הצעת החוק נועדה להאריך ב-45 יום את התקש"ח המסמיכות את ועדת השרים להכריז על אזורים שבהם קיים צבר תחלואה כאזורים מוגבלים ולקבוע הגבלות שונות לריחוק חברתי ולהגברת האכיפה באזור זה. בדיון שנמשך משעות הבוקר השתתפו בין היתר, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ וראש המועצה המקומית דיר אל אסד אחמד דבאח.
28/06/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ״ץ, החליטו להאריך את הזכאות לדמי אבטלה לזכאים עד אמצע אוגוסט. במסגרת זו תוארך גם הזכאות למענקים לבני יותר מ-67 שלא יחזרו לעבודה. בסוף תקופה זו יבחנו מחדש את המשך הזכאות, לאור נתוני התעסוקה במשק.
28/06/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
האמונה הקודמת שלי כי יש אפשרות להופעת גל שני של מגיפת נגיף הקורונה הפכה לוודאות כי ישראל חווה "גל שני" ברגע זה. מספר המקרים החדשים של חולים בקורונה שאובחנו לאחרונה ממשיך לטפס, והגיע ל-620 חולים חדשים ליום. גם מספר המתים מקורונה ממשיך לעלות. רואים שיאים חדשים ברחבי הארץ. בדיקה מוגברת אינה הסיבה, מאחר שלא רק מספר המקרים החדשים עולה, אלא גם האחוז של החולים בבדיקות עולה. היחידים שלא מבינים זאת הם מנהיגנו.
28/06/2020  |  הרצל ישראל  |   יומני בלוגרים
כשהיינו בקו הזינוק, הקיץ נראה רחוק ביותר. שלושה חודשים, שאחריהם העולם יחזור לקדמותו. רבע שנה של משחקי לונה פרק בבורסות - עליות של אלף נקודות, ירידות של אלפיים, וחוזר חלילה, ממש כמו רכבת הרים (עליה אני מסרב בתוקף לעלות, גם בגני השעשועים וודאי שבעולם הימורי הכספים).
28/06/2020  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
50% מהמחלימים ממגפת הקורונה שנבדקו סובלים מתסמינים ללא קשר בהכרח לחומרת המחלה - כך עולה ממחקר שמוביל מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק. במחקר נבדקו עד עכשיו כמה עשרות מטופלים שחלו בקורונה בדרגות שונות והחלימו. נבדקו חולים קלים, בינוניים וגם חולים שהיו במצב קשה.
28/06/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ערוצי הטלוויזיה מהדהדים את סינוואר    הסנאטור שומר משתלב בזרם העכור    על "הציונות" של עיתון הארץ    מי מממן שלטי חוצות נגד נתניהו; והיכן העיתונות החוקרת והנשכנית
צבי גיל
צבי גיל
ה"נאום לאומה" היה מכוון הפעם לא רק לשני בתי הקונגרס אלא לכל האמריקניים ומבחינה זאת זה היה נאום בחירות מובהק ומוצלח מאוד שזכה לקהל צופים אדיר ששום מועמד במערכת הבחירות לא קיבל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il