|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
האם הסגר יחזור בשבוע הבא? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] מספר החיוביים הולך ועולה [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

צוות חוקרים מעריך: צעדי מנע יידרשו ב-20 ביולי

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ממליץ לממשלה להמתין עד לסוף השבוע בטרם יוחלט על הטלת סגר בתנאים הנוכחיים - ב-20 ביולי יידרשו צעדים דרסטיים למניעת קריסה של המערכת הרפואית שתתחיל להיות מוצפת בחולים במצב בינוני עד קשה
12/07/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

צוות של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ממליץ לממשלת ישראל להמתין עד לסוף השבוע בטרם יוחלט על הטלת סגר מלא ומשמעותי על המשק בשל התפשטות הקורונה.

"מסתמנת התייצבות מסוימת בקצב התפשטות המגפה, אך עדיין לא במידה מספקת. בקצב ההכפלה הנוכחי, בתחילת השבוע של ה-19 ביולי תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע, כדי לבלום התדרדרות שעלולה להוביל לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות - מהסגרים אזוריים נרחבים ועד כדי הסגר מלא", כותבים החוקרים. עוד הוסיפו כי יש לוודא איסור מוחלט של התקהלויות בכל מקום סגור. "יש להמתין עד סוף שבוע זה ולאפשר בחינה של השפעת צעדי המנע שבוצעו החל ב-2 ביולי".

החוקרים החתומים על המסמך הם פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן נירפז (בית חולים הדסה), פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, ד"ר מיכאל אסף ופרופ' נדב כץ - ממכון רקח לפיסיקה ומביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית בירושלים.

על-פי התחזית שפרסמו החוקרים, קצב העלייה במאושפזים נתמכים נשימתית עולה בדומה לקצב העלייה במספר הנדבקים החדשים. מאז תחילת אפריל, מדד זה חוזה באופן אמין גם את התמותה הצפויה ואת העומס בבתי החולים (התחזית היא לתוספת של כ-100 נפטרים נוספים עד סוף חודש יולי). עוד ציינו החוקרים כי המדד החשוב עבורם הוא כמות החולים במצב בינוני-קשה. בקצב ההדבקה הנוכחי צפוי עומס של כ-400 חולים הזקוקים לתמיכה נשימתית כבר ב-20 ביולי. אם לא יתבצעו צעדי מניעת קריסה של המערכת ב-20 ביולי - בתחילת אוגוסט צפוי מספר החולים הזקוקים לסיוע נשימתי ל-800 חולים. ביחס לכך הם מעריכים שנותר עוד כשבוע של בדיקות. "ההשפעה במדד החולים הנתמכים נשימתית (בינוני-קשה) מעוכבת בכ-10 עד 13 ימים ביחס לשינוי מגמות במגיפה (הנובעים למשל מביצוע צעדי מנע)", טענו.

תאריך:  12/07/2020   |   עודכן:  12/07/2020
איציק וולף
+משרד הבריאות מונע הקמת גוף מתכלל
03:48 13/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המל"ל: "בכל יום בו דוחים את הקמת הגוף, המצב מקצין ונהיה קשה יותר"  ▪  אלוף רוני נומה: ביקשו שאנהל את המשבר בלי לתת לי סמכויות  ▪  חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים: בתחילת השבוע הבא תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע - כולל סגר מלא
תוספת של כ-100 מתים נוספים עד סוף יולי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
נומה. מוותר על ניהול המשבר [צילום: מתוך יוטיוב]
+שב"ס מגביל: מבקר אחד לאסיר
02:06 13/07/20  |  עידן יוסף
מ"מ נציב בתי הסוהר קיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר וגורמי המקצוע בארגון והחליט להדק את הכניסה ליחידות שבהן התגלו מקרים מאומתים ואף לחזור ולהגביל כניסת לא חיוניים לשאר בתי הסוהר. הפעילות במתקנים תימשך בהתאם לתו הסגול ולהנחיות משרד הבריאות.

בנוסף להארכת משמרות הסוהרים, יימשכו ביקורי משפחות האסירים, אך יוגבלו למבקר אחד עד לקיום הערכת מצב מחודשת בנושא בהתאם לעלייה בתחלואה ולא תותר כניסת מבקרים מאזורים שהוגדרו ע״י משרד הבריאות כ״אזורים אדומים״.
יימשכו בדיקות החום והחתמות על הצהרות בריאות בכניסה למתקנים וסוהרי היחידות, המפקדות ולוחמי יחידת נחשון ימשיכו לעבוד בקפסולות בתיאום מול גורמי החוץ.
+אל תעצרו את החינוך הבלתי פורמלי
21:52 12/07/20  |  אמיר ישר-גדות   |   לרשימה המלאה
בני ובנות הנוער שלנו מראים לנו פעם אחר פעם כמה הם יודעים לקחת אחריות, כמה הם דואגים לסביבה שלהם, הקרובה יותר והקרובה פחות, כמה הם חכמים וחשופים לידע וכמה הם מבינים הרבה יותר מאיתנו בהרבה מאוד דברים
(יש על מי לסמוך [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90])
+נתניהו לפרוש: ננהיג שקיפות בהחלטות מול הציבור החרדי
19:50 12/07/20  |  עידן יוסף
סגן שר החינוך מאיר פרוש נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה. בפגישתם שוחחו על המתח והכאב שהתעורר כעת ברחוב החרדי, על הפגיעה החמורה באמון הציבור ועל כך שאין אחידות בהטלת הסגרים ועל תחושת אכיפה בררנית מצד המשטרה. נתניהו טען שאין כאן כוונת מכוון, וייעשה מאמץ רב לבנות אמון באמצעות שקיפות בקבלת ההחלטות וטיפול בבעיות הנקודתיות.
+דרעי: מוכן לרכז את הטיפול בקורונה - בתנאי
19:46 12/07/20  |  עידן יוסף
כ-48 שעות אחרי הכרזת ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי הוא מסכים ליטו על עצמו את ריכוז הטיפול בקורונה במגזר החרדי בשל החלל שנוצר מאז עזיבת אריה דרעי את התפקיד, אומר דרעי ברדיו קול חי: אם רה"מ יבקש ממני ליטול בחזרה את ריכוז נושאי הקורונה במגזר החרדי, אסכים בתנאי שיעמדו לרשותי כל הכלים והסמכויות הנדרשים".
+1,151 נדבקים חדשים בקורונה, 151 חולים במצב קשה.
19:36 12/07/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: נכון לאתמול 11.7 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים כעת במערכת:
1,151 מאומתים חדשים אתמול. 20,294 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול. היום, 12.7 נכון לשעה זו ישנם: 19,300 חולים פעילים. 151 חולים שמצבם מוגדר קשה. 47 מונשמים. 362 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+ארגון הבריאות העולמי: מספר שיא של נדבקים ביממה
19:18 12/07/20  |  עידן יוסף
ארגון הבריאות העולמי: יותר מ-230 אלף נדבקים בקורונה ביממה החולפת - נתון שיא מפרוץ המגפה.
+משרד הביטחון יפתח ביומיים הקרובים עוד שלוש מלוניות
19:17 12/07/20  |  עידן יוסף
בסיום הערכת המצב היומית שהתקיימה במשרד הביטחון ובתיאום עם משרד הבריאות, הורה שר הביטחון בני גנץ, לפתוח עוד שלוש מלוניות קורונה ביומיים הקרובים. המלונות הצפויים להיפתח הם: מלון מטרופוליטן בתל-אביב למבודדים, מלון יערים המיועד בעיקרו לאוכלוסייה החרדית, ומלון שבע הקשתות המיועד לחולים. בסך הכל שוהים נכון להיום כ-3,700 אזרחים במלוניות הקורונה המופעלות על ידי צה"ל באמצעות פיקוד העורף.

עוד פועל משרד הביטחון בשיתוף עם משרד האוצר, הרווחה, המשרד לשוויון חברתי והרשויות המקומיות, לקדם היערכות להפעלת מיזם "משמרות הזהב", במסגרתו יוכנו כ-25,000 מארזי מזון לאוכלוסיה נזקקת ביישובים הנמצאים בהסגר.

+מה קורה למצב העוני בארה"ב
18:11 12/07/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אקונומיסט מנתח: נכון לעכשיו העוני אינו מחמיר כפי שניתן היה לחשוש, אך בחודשים הבאים המצב עלול להשתנות לרעה בצורה משמעותית
(חסרי בית בעיר סאלם [צילום: אנדרו סלסקי, AP])
+רק שישה מקרי הדבקה בברים
17:58 12/07/20  |  עידן יוסף
מנתונים שנמסרו ע"י משרד הבריאות לוועדת הקורונה של הכנסת, שמקיימת בשעה זו דיון, עולה כי בחמשת השבועות האחרונים אירעו 170 הדבקות בחתונות, 35 בחדרי הכושר, 21 במסעדות ורק שישה בברים.
+היחס כלפי חרדים: נתניהו ואדלשטיין ייפגשו עם סיעת שס
17:52 12/07/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים בבוקר (יום ב׳) פגישה עם חברי סיעת שס בראשות השר אריה דרעי. בפגישה ישתתפו גם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לבט״פ אמיר אוחנה. בפגישה ידונו בהגבלות בשכונות החרדיות ובטענות על אלימות שוטרים נגד חרדים.
+ימים נוראים, לילות נוראים
14:38 12/07/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לבי גם עם המוני האזרחים, שהממשלה הזאת בחוסר אחריותך השליכה אותם אל חרפת הרעב, אל פת הלחם האחרונה
(משלמים את המחיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+סיום השירות בתחבורה הציבורית הוארך
13:43 12/07/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות תוספת תקציב של 10 מיליון שקלים, תימשך ממחר פעילות התחבורה הציבורית גם אחרי השעה 22:00
(ממתינים בתחנה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צוות חוקרים מעריך: צעדי מנע יידרשו ב-20 ביולי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עאלק
12/07/20 20:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אני מתבונן בדקות אלה בהתפרעות ההמונית נגד שוטרי ישראל. לבי איתם. ביבי, הם משלמים את מחיר היותך תאב כסף ורודף שלטון. כבר ציטטתי לך - אוהב כסף לא ישבע כסף. היה חכם קהלת, נכון?
12/07/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
שרת התחבורה מירי רגב הנחתה (יום א', 12.7.20) להאריך החל ממחר את פעילות האוטובוסים גם לאחר השעה 22:00, עד סוף השירות. זאת לאחר הערכת מצב עם בכירי משרדה וחברות התחבורה הציבורית.
12/07/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
במוצאי השבת מחו, הפגינו, מאות מתושבי שכונת רוממה החרדים, בירושלים, כנגד ההחלטה לשים אותם בסגר. הפגנה לגיטימית, מחאה ראויה, כשכואב וחשים, עוולה, אי-צדק, תחושת מצור, אכיפה בררנית, תחושת נרדפות וזילות כלפי אוכלוסייה, כל אוכלוסייה, הזכות לזעוק, לכאוב, למחות במדינה דמוקרטית היא אבן יסוד.
ניסיתי לערוך תרגיל מחשבתי עם עצמי, שיח ביני לביני, שווה בנפשך, הרהרתי, שבארה"ב, המעצמה החזקה בעולם, יסמנו כל יהודי בעל חזות חרדית, לא חלילה עם טלאי צהוב, אבל עם אצבע וירטואלית הקובעת כי הוא מפיץ את מגיפת הקורונה ובגללו מתים מאות אלפי אמריקנים. בעצם זה כבר קורה, השיב לי הקול הפנימי. יותר ויותר נשמעים הקולות המאשימים את היהודים החרדים בהפצת הנגיף, יותר ויותר התקפות אנטישמיות נגד מוסדות יהודים, נגד יהודים ברחוב, נגד בתי כנסת וחנויות המוכרות כשר. אנחנו מזהים את ההתדרדרות הזו כאנטישמיות מובהקת. שנאת יהודים ישנה שצפה מחדש בכל פעם שחסר אויב מאחד אשר עליו ניתן לזרוק את זעם ותסכול ההמון.
מיקי זוהר, חבר הכנסת מטעם "הליכוד", הנושא בתפקיד יו"ר הקואליציה החליט להבהיר לנו, שהוא למעשה נושא בתפקיד ראש האופוזיציה.
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
"ההפגנה - מגה פיגוע בריאותי"  /  איציק וולף
מניין המתים בארה"ב זינק ב-14.8% בשבועיים  /  איציק וולף
"לא מפחדים מהקורונה, מפחדים מהמשבר הכלכלי"  /  איציק וולף
פוליטיזציה של מגיפה  /  טל בן-יעקב
זיקוקים מבעד למסיכה  /  עו"ד אברהם פכטר
גנבים בני גנבים   /  ארי בוסל
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il