|
ראשי הרשויות בשרון. יציגו חלופה [צילום: עיריית הוד השרון]
|
|
|
|
|
|
רשויות בשרון: לעצור הדיון בחניון המטרו
|
איציק וולף
|
ראש עיריית כפר סבא וראש המועצה האזורית דרום השרון מבקשים מחברי הות"ל שלא לדון מחר בסוגיית חניון קו המטרו M1 עד לדיון בחלופה שהציעו ושכלל לא הוצגה לחברי הוועדה * "התוכנית שונתה בחטף על-ידי המדינה, החלופה שהצענו כלכלית יותר, רחוקה מבתי תושבים, קרובה לאזור תעשיה ולא תפגע בערכי הטבע והנוף"
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
שלוש הרשויות הגדולות בדרום השרון - כפר סבא, הוד השרון והמועצה האזורית דרום השרון - צפויות לשתף פעולה במאבק לשינוי תוכנית קווי המטרו שאושרה בשבוע שעבר באופן עקרוני על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות.
ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, וראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן נפגשו אתמול (יום ב', 27.7.20) לצורך תיאום עמדותיהם לקראת הדיון הבא שיתקיים בות"ל בתוכנית קווי המטרו.
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אושרה תוכנית להקמת חניון קרוניות המטרו באזור הצפון מערבי של כפר סבא, בשטחה של המועצה האזורית דרום השרון. זאת, לאחר שחברי הות"ל כלל לא קיבלו לידיהם הצעה חלופית שהכינו הרשויות המקומיות - להקמת החניון באזור המזרחי של כפר סבא.
לטענת ראשי הרשויות, מדינה מקדמת המלצות של גופי התכנון ללא התחשבות בתושבי האזור ובצרכים המקומיים, לרבות פגיעה צפויה בשטחים חקלאיים ובאיכות חיי התושבים המתגוררים בסמוך למתחם התפעול. עיקר הטענות של הוד השרון נגעו לתוואי הכניסה לעיר לאורך ציר ז׳בוטינסקי במקום בדרך הים כמו גם התעלמות התכנון ממזרח העיר ועיקר ההתנגדות של כפר סבא ודרום השרון נוגעת כאמור למיקום הדפו - נקודת הקצה של הקו, שהיום מתוכננת בין השכונה הירוקה של כפר סבא למושב גן חיים.
״אני מברך על החזון והרצון לקדם מטרו במטרופולין, אבל כרגע במקום שהמטרו ישנה מציאות באזור, התכנון הקיים, למרות מספר שיפורים שהכנסנו בו בשנה וחצי שאנחנו פועלים מול גופי התכנון, מקבע מציאות של תחבורה לא אפקטיבית בוודאי בראייה של עשרים שנים קדימה. נפגשנו היום כדי לבחון דרכי פעולה אפשריות לשיפור התוואי לטובת האזור כולו ולהביא את בשורת התכנון ארוך הטווח, דווקא מהשטח ולא משולחן המתכננים״, אמר ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי.
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, ציינה כי למרות שלפרויקט המטרו חשיבות לאומית גדולה והוא בעל תרומה משמעותית לשיפור התחבורה הציבורית במרכז, לא תאפשר פגיעה לא מידתית ולא הכרחית בתושבי דרום השרון. "אנחנו ראשי הרשויות, מהוד השרון, כפר סבא ודרום השרון, בוחנים יחד חלופות ראויות בשטח, המביאות בחשבון את צרכי הרשויות והתושבים ועושים זאת בשיתוף פעולה ובתיאום בינינו, ובציפיה שגם מוסדות התכנון יפתחו עמנו בדיאולוג", אמרה.
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ציין כי יחד עם הוד השרון ועם דרום השרון מייצגים ראשי הרשויות כ-250 אלף אזרחים שאיכות החיים שלהם אינה הפקר. "אנו לקראת ימים מכריעים בנושא מתחם הדיפו - מתחם תפעול שאת הקמתו מנסה המדינה לקדם במחטף, כחלק מהקמת קווי המטרו ותוך פגיעה בשטחים ירוקים, חקלאיים ובתושבי האזור. לא ניתן להחלטות הרות גורל להתקבל מבלי להתחשב בתושבינו ונילחם על איכות חיי התושבים", אמר.