|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

חשיפה: טיוטת כתב האישום נגד רוזנברג <br>יד ימינו של מוזס - שגנזה הפרקליטות

הפרקליטות והמשטרה עשו יד-אחת כדי לגנוז את תיקי החקירה כנגד ארנון מוזס וחיים רוזנברג ונמנעו מהעמדתם לדין; טיוטת כתב האישום מובאת כאן במלואה
06/12/2001  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת מזרחי   |   תגובות

פרשת האזנות הסתר שבו מעורבים יו"ר ידיעות אחרונות ארנון מוזס, וחיים רוזנברג - הנחשב יד ימינו של מוזס, במיוחד בכל אותם עניינים אפלים, נעצרה, משום מה, מבלי שהשניים הועמדו לדין.

עופר נמרודי הועמד לדין, ובצדק, בגין חלקו בפרשה. הפרקליטות והמשטרה לא הסתפקו בענישתו על מה שכן עשה, ועקב שיקולים זרים, שונים ומשונים, ייחסו לנמרודי עבירות חמורות אחרות, שלא היו ולא נבראו. הדברים הוכחו בבית המשפט ולכן לא נחזור עליהם כאן.

מוזס ורוזנברג, לעומת זאת, זכו ליחס מפלה ומועדף. צמרת הפרקליטות, ובה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל (שקיבלה במשך שנים טיפול מפלה לטובה מצד ידיעות אחרונות), עשו ככל יכולתם כדי לסוכך על השניים. הם נמנעו, תוך הפרת אמונים לכאורה, מהעמדתם לדין בגין עבירות חמורות, שביצעו אלה לכאורה: האזנות סתר שלא כדין, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מס ומה לא.

בפרק שלהלן נביא "מנה" אחת, מתוך מידע רב שהובא לידיעתי. במידע אחר שאינו מובא כאן, נקשר גם שמו של "צדיק" אחר, מרדכי גילת. חלק מהמידע הנוגע לאישים הנ"ל, הוסתר במגירות העמוקות של יאחב"ל, בתקופה שבראשו עמד ניצב משה מזרחי.

המידע שלהלן מלמד, כי בידי אנשי הפרקליטות, היה ויש מידע מוצק המעיד על עבירות שביצעו רוזנברג ואנשים נוספים. למרות זאת, הם נקטו עמדה חד-צדדית ונמנעו מביצוע מלאכתם/חובתם.

גם עתירות שהוגשו בנושא [בהן עתירה שלי, שנמשכה לפני הדיון; ועתירה שהגיש נמרודי, שנדחתה] לא הזיזו את הפרקליטות והמשטרה - אשר קיבלו את תמיכתו של היועץ המשפטי לממשלה ונמנעו מהעמדת השניים לדין. ארבל וגורמים נוספים נותרו בשלהם: הגנה מוחלטת על מוזס ורוזנברג, תוך מסירת דיווחים בלתי ראויים.

גם בית המשפט העליון נמנע מהתערבות, לאחר שהבהיר כי בעיקרון, הוא אינו מתערב בהחלטות היועץ המשפטי לממשלה. בפסק הדין בעתירת נמרודי, הבהיר הרכב שופטי בית המשפט העליון (בראשות השופט מישאל חשין), כי הם אינם מוצאים לנכון להתערב בהחלטה להימנע מהעמדה לדין; וגם אם היתה מתקבלת החלטה הפוכה - להעמידם לדין, לא היו מתערבים.

כל הדיונים בפרשה, התקיימו עד עתה על בסיס חומר ראיות רב ביותר. ואולם, הפרקליטות והמשטרה הצניעו (ואף הסתירו) חומר חקירה, ובדיונים ו/או בהודעות שהגישו, מעת לעת, ניסו ליצור את הרושם, כאילו לא נמצאו די ראיות להעמדת מוזס ורוזנברג לדין. עתה, זו הפעם הראשונה שבה נחשפת טיוטת כתב אישום, המלמדת כי בידי הפרקליטות והמשטרה, היו כל החומרים הנכונים כדי למצות עימם את הדין.

יודגש, כי הפרקליטות סירבה לחשוף בשלבים המוקדמים את טיוטת כתב האישום, שגובשה כנגד רוזנברג ומוזס. במשך חמש שנים היא הצליחה בכך. באחרונה הובאו המסמכים לידיעתי, המעידים, יותר מכל, על חלקן של הפרקליטות והמשטרה בהסתרת האמת מהציבור. זו למעשה הפעם הראשונה שבה נחשפת טיוטת כתב האישום כנגד רוזנברג, הנחשב יד ימינו של ארנון מוזס ושליחו לאותן עבירות לכאורה. נביא אותה כאן, בשלמותה, כדי שיוכלו המבקרים כאן לדעת אילו חשדות הועלו כנגד רוזנברג ואילו עניינים נגנזו.


[הערה: בטרם הפרסום כאן פניתי ללשכתם של ארנון מוזס ולחיים רוזנברג, כדי לקבל את תגובתם. כמנהגם, הם נמנעו ממתן תגובה].




להלן טיוטת כתב האישום




בבית המשפט השלום בתל אביב יפו


המאשימה: מדינת ישראל

- נגד -

הנאשם: חיים בן אריה רוזנברג

יליד 1945 ת.ז. 00386007

רח' נווה יעקב 6 רמת גן





טיוטת כתב אישום




כללי:



1. במהלך התקופה הרלבנטית לכתב אישום שימש הנאשם בתפקיד מנהל המשק, הביטחון. והקניות של חברת ידיעות אחרונות בע"מ (להלן - החברה) והיה, בין היתר, מורשה חתימה מטעמה.


2. החברה הינה חברה פרטית אשר בתקופות הרלבנטיות לכתב האישום הוציאה לאור את העיתון ידיעות אחרונות.


3. במסגרת תפקידו היה הנאשם במועדים הרלבטיים לכתב האישום הממונה והאחראי על ענייני האבטחה והביטחון של החברה.


4.
א) במהלך החודשים יולי-אוגוסט 1993 או בסמוך לכך נפגשו, במספר הזדמנויות שונות, הנאשם וזאב לאופר בעל המשרד לחקירות פרטיות "זאביק חקירות" ברח' פרופסור שור 3 בתל אביב (להלן: לאופר). הרקע לפגישות הנ"ל נבע ממידע אשר הגיע ללאופר ולפיו מעריב מפעיל חוקרים פרטיים כנגד ידיעות אחרונות ועובדיו, וכן כנגד נאשם, אשר היה חברו מילדות של לאופר. לאופר והנאשם נפגשו מספר פעמים בנוגע להעסקת לאופר עבור החברה על-ידי הנאשם. במהלך המפגשים סוכם כי לאופר יעבוד במשך תקופת נסיון עבור החברה ובמידה ותהא שביעות רצון מעבודתו הוא יעסוק ע"י החברה באמצעות הנאשם לתקופה ממושכת החל מיום 1.1.1994. כמו כן סוכם כי במידה ואכן תהא שביעות רצון מעבודתו יקבל לאופר שכר.

ב) הנאשם ולאופר סיכמו כי לאופר יעבוד עבור החברה במשימות של איתור הדלפות מידיעות אחרונות למעריב. כמו כן סוכם כי לאופר יועסק בהגשת מידע בנוגע למעריב ובין היתר: בנושאי שיווק, מבצעי מכירות והחזרות עיתונים. כמו כן סוכם כי לאופר יועסק בהשגת מידע כנגד אוביקטים שונים וזאת בהתאם להנחייתו של הנאשם.


5. סמוך לאחר מכן, בחודשים ספטמבר אוקטובר 1993, או בסמוך לכך, החל לאופר ביוזמתו להזמין מיעקב צור ומרפי פרידן, מנהלי חברת החקירות אגם (להלן: מנהלי חברת אגם), האזנות סתר לאנשים אשר חאופר חשב כי הנאשם ימצא בהם עניין.


6.
א) סמוך לאחר מכן החל לאופר להעביר לנאשם אינפורמציה אשר כללה בין היתר מידע אשר הושג באותן האזנות סתר.

ב) סמוך לאחר מכן במהלך מפגשים בין הנאשם ללאופר במקומות מפגש שונים נחל לאופר להשמיע לנאשם קלטות אשר הושגו בהאזנות סתר. שמיעת הקלטות הנ"ל התבצעה במכוניותיהם של לאופר ושל הנאשם וכן בדירת מסתור אשר נשכרה ע"י לאופר, ברחוב אורי בתל אביב (להלן: דירת המסתור).


7.
א) הנאשם, אשר היה שבע רצון מהמידע ולאחר מכן מהקלטות אשר סופקו לו על-ידי לאופר, שידל את לאופר להמשיך ולבצע פעולות נוספות של השגת מידע בנוגע למתלוננים המצויינים באישומים 1-7 וזאת ביודעו כי מדובר במידע אשר יושג בדרך של האזנות סתר לשיחות טלפון, הפלאפון ותשדורות הפקסימיליה של המתלוננים.


8.
א. החל מחודש נובמבר 1993 או בסמוך לכך גברה תדירות פגישותיהם של הנאשם ולאופר. הנאשם ולאופר נפגשו מספר פעמים בשבוע בדירת המסתור בת"א, והאזינו יחדיו לקלטות נשוא האזנות הסתר הנ"ל. במהלך התקופה הנ"ל העביר הנאשם מידע שהושג באמצעות האזנות הסתר הנ"ל לנוגעים בדבר בידיעות אחרונות וזאת ביודעו שהושג בדרך של האזנות סתר. כמו כן במהלך התקופה הנ"ל קיבל הנאשם מלאופר ב-3 הזדמנויות שונות קלטות נשוא האזנות הסתר הנ"ל לצורך השמעתן לארנון מוזס, העורך האחראי של ידיעות אחרונות.

ב. מיד לאחר מעצרם של מנהלי חברת אגם בתאריך 12.4.94 הפסיק הנאשם להזמין מלאופר מידע למתלוננים הנ"ל.


9. עבור פעולותיו אלו שילמה החברה באמצעות הנאשם ללאופר סך של 230,000 דולר במהלך החודשים נובמבר 1993 - אוגוסט 1994. כמו כן סך של 110,000 דולר נוספים שולם על-ידי הנאשם על חשבון חובה של החברה ללאופר החל מחודש פברואר 1996 וזאת עד ליום 21.7.1996.


10. עובדות חלק זה הינן חלק בלתי נפרד מהעבודות המפורטות באישומים 1-7.



אישום מס' 1:


א. העובדות:


1. במועד בלתי ידוע הסוף שנת 1993 או בתחילת שנת 1994 או בסמוך לכך, הזמין הנאשם מידע מלאופר בנוגע ליעקב קדמי, אשר שימש אותה עת בתפקיד של משנה למנכ"ל ומנהל השיווק של מעריב. (להלן: המתלונן).

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנות סתר.

3. החל מאותו מועד ועד למעצרם של מנהלי חברת אגם ביום 12.4.1994, הזמין לאופר ממנהלי חברת אגם ביצוע האזנות סתר לשיחות הטלפון והפלאפון של המתלונן.

4. מנהלי חברת אגם בעצמם או באמצעות עובדיהם ביצעו האזנות סתר לשיחות הטלפון של המתלונן בביתו ברח' רבינוביץ 44 בחולון.

5. המכשירים שהותקנו הם משדר שחובר לקו הטלפון בארון הסעף של בזק ברחוב רבינוביץ 46 בחולון ומכונית שחנתה בסמוך למקום ובה היו מכשירי וסלילי הקלטה.

6. המכשירים הנ"ל היו מחוברים ומופעלים במקום עד לתאריך 12.4.94 והקליטו בצועדים הנ"ל את שיחות הטלפון של המתלונן ובני ביתו.

7. מנהלי חברת אגם או עובדיהם, באמצעות ציוד אלקטרוני שבאמצעותו ניתן לבצע האזנה לשיחות המתבצעות במכשירי פלאפון וכן להקליטן, הקליטו שיחות שערך המתלונן במכשיר הפלאפון שלו.

8. מנהלי חברת אגם, בעצמם או באמצעות עובדיהם, העבירו את הקלטות והמידע שהושגו בהאזנת הסתר ללאופר. לאופר והנאשם האזינו למרבית הקלטות נשוא האזנות הסתר הנ"ל בדירת המסתור וברכביהם, ולגבי חלק אחר מהקלטות מסר לאופר לנרשם מידע שהושג מהאזנות הסתר הנ"ל.


ב. הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(א) לחוק האזנת סתר, תשל"ט-1979, ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 בנוסחו דאז.

2. שימוש בהאזנת סתר ללא היתר כדין - עבירה על סע' 2 (ב) לחוק הנ"ל.

3. הצבת והתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(ג) לחוק הנ"ל ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז - 1977 כנוסחו דאז.




אישום מס' 2:


א. העובדות:

1. במועד בלתי ידוע בסוף שנת 1993 הזמין הנאשם מידע מלאופר בנוגע לעופר נמרודי, אשר שימש באותה עת בתפקיד העורך הראשי ויו"ר מועצת המנהלים של העיתון מעריב (להלן: המתלונן).

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנת סתר.

3. החל מאותו מעוד הזמין לאופר ממנהלי חברת אגם ביצוע האזנות סתר לשיחות הטלפון והפלאפון של המתלונן.

4. מנהל חברת אגם, רפי פרידן, בעצמו או באמצעות עובדי חברת אגם ביצע במשך פרק זמן קצר ביותר האזנת סתר לשיחות הפלאפון של עופר נמרודי. אולם, עקב קשריהם של מנהלי חברת אגם עם עופר נמרודי, עבורו ביצעו האזנות סתר רבות באותה תקופה, הופסקה האזנה זו לאחר זמן קצר.

5. מנהלי חברת אגם העבירו את הקלטות שהושגו בהאזנות הסתר בפרק זמן זה ללאופר, אשר האזין להן ביחד עם הנאשם בדירת המסתור וברכביהם.


ג. הוראות חיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(א) לחוק האזנת הסתר, תשל"ט-1979, ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.

2. שימוש בהאזנת סתר ללא היתר כדין - עבירה על סע' 2(ב) לחוק הנ"ל.

3. הצבת והתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2 (ג) לחוק הנ"ל ביחד עם סע' 26 לחוק הענושין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.




אישום מס' 3:


א. העובדות:

1. במועד בלתי ידוע בחודש אוקטובר 1993 או בסמוך לכך, הזמין הנאשם מידע מלאופר בנוגע לזאב מוזס, אשר יהנו בעל מניות בחברה והיה באותה עת במאבקים פנימיים בנוגע לשליטה בידיעות אחרונות עם מר ארנון מוזס, העורך האחראי של העיתון.

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנת סתר.

3. החל מאותו מועד ועד חודש פברואר 1994 לכל הפחות הזמין לאופר ממנהלי חברת אגם ביצוע האזנות סתר לשיחות הטלפון ותשדורות הפקסימליה של המתלונן.

4. מנהלי חברת אגם בעצמם או באמצעות עובדיהם ביצעו האזנות סתר לשיחות הטלפון ולתשדורות הפקסימליה של המתלונן בביתו ברחוב קפלנסקי 18 בפתח תקוה.

5. המכשירים שהותקנו הם משדרים שחוברו לקווי הטלפון בארון הסעף ברחוב ביקרמן 10 בפתח תקוה וכלי רכב שחנה בסמוך למקום ובו מכשירי הקלטה וקלטות.

6. המכשירים הנ"ל היו מחוברים ומופעלים במקום עד חודש פברואר 1994 לכל הפחות, והקליטו את שיחות הטלפון של המתלונן ובני ביתו וכן הקליטו את התשדורות אשר נשלחו או נקלטו במכשיר הפקסימיליה הנ"ל.

7. מנהלי חברת אגם העבירו את הקלטות והתשדורות שהושגו בהאזנות הסתר הנ"ל ללאופר, אשר במועדים הנ"ל האזין להן ועיין בהן ביחד עם הנאשם בדירת המסתור וברכביהם, כמו כן העביר לאופר לנאשם המידע שהושג בהאזנות הסתר.



הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(א) לחוק האזנת סתר, תשל"ט-1979 ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 בנוסחו דאז.

2. שימוש בהאזנת סתר ללא היתר כדין - עבירה על סעיף 2(ב) לחוק הנ"ל.

3. הצבת והתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(ג) לחוק הנ"ל ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.

4. ביצוע פעולת בזק ללא רישיון - עבירה על סעיף 2(ב) ביחד עם סעיף 28 לחוק הבזק, תשמ"ב-1982 ביחד עם סעיף 26 לחוק העונשין תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.

5. פגיעה בפרטיות - עבירה על סעיף 5 ביחד עם סעיף 2(5) לחוק הגנת הפרטיות תשמ"א-1981.



אישום מס' 4:



א. העובדות:

1. במועד בלתי ידוע סמוך לאחר החודשים אוקטובר-נובמבר 1993 הזמין הנאשם מידע מלאופר בנוגע לעו"ד מאיר ליפא שימש אותה עת כעורך דינו של מר זאב מוזס.

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנת סתר.

3. סמוך לאחר אותו מועד הזמין לאופר ממנהלי חברת אגם ביצוע האזנות סתר לשיחות הטלפון של המתלונן.

4. מנהלי חברת אגם בעצמם או באמצעות עובדיהם ביצעו האזנות סתר לשיחות הטלפון של המתלנון בביתו ברח' לטוינסקי 20 ברמת-גן.

5. המכשירים שהותקנו הם משדר שחובר לקו הטלפון בארון הסעף של בזק ברחוב מנדם 52 ברמת גן וכלי רכב שחנה בסמוך למקום ובו מכשירי הקלטה וקלטות.

6. המכשירים הנ"ל היו מחוברים ומופעלים במקום והקליטו את שיחות הטלפון של המתלונן ובני ביתו.

7. מנהלי חברת אגם העבירו את הקלטות והמידע שהושגו בהאזנות הסתר ללאופר, אשר האזין באופן קבוע לקלטות נשוא האזנות הסתר הנ"ל ודיווח לנאשם על תוכנן.


הוראות חיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(א) לחוק האזנת סתר, תשל"ט-1979, ביחד עם סע' 26 לחוק העונין, תשל"ז-1977 בנוסחו דאז.

2. שימוש בהאזנת סתר ללא היתר כדין - עבירה על סע' 2(ב) לחוק הנ"ל.

3. הצבת והתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(ג) לחוק הנ"ל ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.




אישום מס' 5:



א. העובדות:

1. בתאריך סמוך לפני נובמבר 1993 הזמין הנאשם מידע מלאפור בנוגע לעו"ד עמי אסנת אשר שימש אותה עת בעורך דינו של מר זאב מוזס.

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנת סתר.

3. החל מאותו מועד הזמין לאופר ממנהלי חברת אגם ביצע האזנות סתר לשיחות הטלפון והפלאפון של המתלונן.

4. מנהלי חברת אגם בעצמם או באמצעות עובדיהם ביצעו האזנות סתר לשיחות הטלפון של המתלונן בביתו ולשיחות אשר ערך המתלונן במכשיר הפלאפון שלו.

5. המכשירים שהותקנו הם משדר שחובר לקו הטלפון הארון הסעף של בזק וכלי רכב שחנה בסמוך למקום ובו מכשירי הקלטה וקלטות.

6. המכשירים הנ"ל היו מחוברים ומופעלים במקום והקליטו את שיחות הטלפון של המתלונן ובני ביתו במשך כשבועיםם.

7. מנהלי חברת אגם או עובדיהם, באמצעות ציוד אלקטרוני שבאמצעותו ניתן לבצע האזנה לשיחות המתבצעות במכשירי פלאפון וכן להקליטן, הקליטו שיחות שערך המתלומן במכשיר הפלאפון שלו.

8. מנהלי חברת אגם העבירו את הקלטות והמידע שהושגו בהאזנות הסתר הנ"ל ללאופר, אשר האזין באופן קבוע לקלטות נשוא האזנות הסתר הנ"ל ודיווח לנאשם על תוכנן.


ב. הוראות חיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(א) לחוק האזנת סתר, תשל"ט-1979 ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.

2. שימוש בהאזנת סתר ללא היתר דין - עבירה על סע' 2(ב) לחוק הנ"ל.

3. הצבת והתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סעיף 2(ג) לחוק הנ"ל ביחד עם סע' 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.





אישום מס' 6:



א. העובדות:

1. בסמוך לאחר חודש אוקטובר 1993 הזמין הנאשם מידע מלאופר כנגד רועי עמיצור אשר היה אותה עת עוזרו של זאב מוזס.

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנת סתר.

3. החל מאותו מועד הזמין לאופר ממנהלי חברת אגם ביצוע האזנות סתר לשיחות הטלפון והפלאפון של המתלונן.

4. מנהלי חברת אגם בעצמם או באמצעות עובדיהם ביצעו האזנות סתר לשחיות הטלפון של המתלונן בביתו שרח' גלוסקין 32 ברחובות.

5. המכשירים שהותקנו הם משדר שחובר לקו הטלפון בארון הסעף של בזק בשדרות חן 66 ברחובות וכן מכשירי הקלטה וקלטות.

6. המכשירים הנ"ל היו מחוברים ומופעלים במקום והקליטו במועדים הנ"ל את שיחות הטלפון של המתלונן ובני ביתו.

7. מנהלי חברת אגם או עובדיהם, באמצעות ציוד אלקטרוני שבאמצעותו ניתן לבצע האזנה לשיחות המתבצעות במכשירי פלאפון וכן להקליטן, הקליטו שיחות שערך המתלונן במכשיר הפלאפון שלו.

8. מנהלי חברת אגם העבירו את הקלטות והמידע שהושגו בהאזנת הסתר ללאופר. לאופר והנאשם האזינו באפון קבוע לקלטות נשוא האזנות הסתר הנ"ל בדירת המסתור וברכביהם וכן מסר לאופר לנאשם מידע שהושג בהאזנות הסתר הנ"ל.


ג. הרואות החיקוק לפיהם מואשם הנאשם:

1. האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סעיף 2(א) לחוק האזנת סתר, תשל"ט-1979 ביחד עם סעיף 26 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.

2. שימוש בהאזנת סתר ללא היתר כדין - עבירה על סעף 2(ב) לחוק הנ"ל.

3. הצבת והתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סעיף 2(ג) לחוק הנ"ל ביחד עם סעיף 26 לחוק העונשין, תשל"ז-197 כנוסחו דאז.




אישום מס' 7:


א. העובדות:

1. בסמוך לאחר חודש אוקטובר 1993 או בסמוך לכך עד אפריל 1994, מעוד מעצרם של מנהלי חברת אגם, הזמין הנאשם מידע מלאופר בנוגע למתלוננים הבאים: עודד מוזס, שולה מוזס, אורי קורת, מאיר לוין, אברהם גבע, אמנון רבי, עמוס רגב, עמוס יעקובי ויעקב ארז.

2. הנאשם הזמין את המידע ביודעו כי יושג בדרך של האזנת סתר.

3. בשל סיבות טכניות או אחרות לא בוצעו האזנות הסתר הנ"ל ולכן לא התקבלו קלטות או מידע מההאזנות הנ"ל.


ב. הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

1. ניסיון לשידול לביצוע האזנת סתר שלא כדין - עבירה של סע' 2(א) לחוק האזנת סתר, תשל"ט-1979 ביחד עם סע' 34 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 כנוסחו דאז.

2. ניסיון לשידול להצבת ולהתקנת מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין - עבירה על סע' 2(ג) עם סע' 34 לחוק הנ"ל.



תל אביב ב' כסלו התשנ"ז

אליהו שוורץ-שואף

13 בנובמבר 1996
סגן לפקרליטת מחוז ת"א



ג. עדי ראיה:

1. זאב לאופר

2. יעקב צור.



פמת"א 5500/96

תאריך:  06/12/2001   |   עודכן:  06/12/2001
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה ידיעה, לפיה מוכן מנהיג הטליבן, המולה מוחמד-עומאר, להיכנע בעיר קנדהאר.
06/12/2001  |  שי פאוזנר  |   חדשות
חברת הראל השקעות בביטוח, תאפשר לסוכני הביטוח של החברות הבנות שלה, דקלה ושלוח, להשתמש במערכת האיתור של חברת eMap. החברה החלה לשלב את מערכת המפות האינטרקטיביות של eMap באתרי האינטרנט של חברות הביטוח דקלה ושלוח.
06/12/2001  |  שי פאוזנר  |   חדשות
הנהלת רשות שדות התעופה הגיעה להבנות עם קבוצת סקאל - בראשה עומד סולי סקאל, לפיה תסכים הרשות להפחית את התשלומים המגיעים מממנו תמורת הזיכיון להפעלת הדיוטי-פרי, ובמקביל יוותר סקאל על הזיכיון להפעלת חנות הספורט.
06/12/2001  |  יואב יצחק  |   חדשות
שר האוצר, סילבן שלום, עומד להציג בפני ראש הממשלה, אריאל שרון, תוכנית לקיצוץ 5 מיליארד ש"ח מתקציב הממשלה לשנת 2002. באוצר העריכו היום (יום ה', 6.12.01), כי ראש הממשלה יתגייס לעזרתו של שלום, במאבקו לאישור חוק ההסדרים. שלום רואה, בחוק חלק בלתי נפרד מהתקציב.
06/12/2001  |  שי פאוזנר  |   חדשות
אליעזר פישמן רכש את חלקו של שותפו, עוזי צוקר ( %33), בחברת טי.אל.סי. עתה הוא מחזיק ב-%68 מהמניות. החברה הינה בעלת השליטה (%76) בחברה הנדל"ן הכלכלית לירושלים.
06/12/2001  |  שי פאוזנר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il