|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קניון ארנה בנהריה [צילום: עידן יוסף] קניון ברחובות [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]

חוץ מערים אדומות וכתומות

פורסמו ההנחיות לפעילות הקניונים

אושרו התקנות המתירות הפעלת קניון, שוק ומוזאון, לרבות חנויות המצויות בשוק או בקניון הסדר תפוסה אחיד על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה
08/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ועדת השרים לעניין התמודדות עם משבר הקורונה אישרה (יום ג', 8.12.20) במשאל טלפוני את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות) (תיקון 17+18), התשפ"א 2020.

בהמשך להחלטת קבינט הקורונה מאתמול אושרו התקנות המתירות הפעלת קניון, שוק ומוזאון, לרבות חנויות המצויות בשוק או בקניון.
 
  • לעניין התפוסה המירבית המותרת בחנויות (הן חנויות המצויות בקניונים והן בחנויות רחוב), יחול הסדר אחיד על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה, כמפורט להלן: בחנויות שגודלן עד 150 מ"ר, התפוסה המותרת תהיה 1 לכל 7 מטרים רבועים, ועד 10 אנשים. בחנויות "גדולות" של 150 מ"ר ומעלה - ניתן יהיה להכניס מספר אנשים ביחס שלא יעלה על אדם אחד ל-15 מטרים רבועים.

  • בחנויות מזון, תרופות והיגיינה ומכוני אופטיקה יישאר ההסדר החל היום, לפיו התפוסה המירבית במותרת היא לפי יחס של אדם ל-7 מטרים רבועים.

  • בשטח הכולל של קניונים, שווקים ומוזאונים - התפוסה המותרת תהיה ביחס של אדם ל-15 מטרים רבועים.

  • בנוגע לחנויות המצויות באזור תיירות מיוחד ("איים ירוקים"), אשר עד לתיקון רשאיות לפעול עם תפוסה של אדם ל-7 מטרים ועד 20 אנשים, ועל-מנת לא לפגוע בתפוסה המותרת של חלק מהחנויות באזור זה - נקבע הסדר לפיו התפוסה המותרת תהיה לפי הקיים, ובחנויות גדולות שגודלן מעל 300 מטרים רבועים - ביחס של 1 ל-15 מטרים רבועים.

  • עוד נקבע כי מנגנון הוויסות של קניון יהיה באמצעות רישום ממוחשב של מספר הנכנסים והיוצאים מהקניון, וכי מנגנון הוויסות של שוק יהיה באמצעות סדרנים שתפקידם לווסת את מספר הנכנסים לשוק (וככל הניתן גם באמצעות מנגנון ממוחשב).

  • כמו-כן, נקבעו התנאים להפעלת מוזאון, שוק וקניון, בין היתר חובה למנות סדרנים שתפקידם לוודא עמידה בהוראות התקנות על-ידי השוהים במקום, כולל מניעת התקהלויות וחובת עטיית מסיכה, בשוק ובקניון - חובה למנוע אכילה בשטח הקניון והשוק, ומניעת גישה לשולחנות וכסאות אכילה ככל שקיימים, בקניון, מניעת הצבת דוכני מזון וקיום ירידים ועוד. כמו-כן, קביעת עבירות פליליות לגבי תנאים אלה.

להלן ההנחיות שנקבעו על-ידי משרד הבריאות ועמידה בכל ההנחיות על-ידי מפעילי הקניונים, מחויבת בכדי לפתוח את הקניון:

כניסה לקניון:

מחזיק/ה או מפעיל/ה של קניון ת/יקבע ות/יפעיל מנגנון ויסות דיגיטלי לוויסות כניסת האנשים למקום, בהתאם לתפוסה המרבית המותרת.

"מנגנון ויסות דיגיטלי" - אמצעי דיגיטלי לספירת הנכנסים למקום והיוצאים ממנו
המחזיק או המפעיל של הקניון יפריד, ככל האפשר, בין הכניסות לקניון ליציאות מהקניון;


תפוסה מירבית מותרת -
יחס אדם לכל 15 מ"ר משטח הקניון - שטח המקום יחושב לפי האזור הפתוח לקהל מתוך שטח המקום ולמעט שטחי חניון, מחסנים, שטחי תפעול וכיוצא בזה. ובקניון, למעט שטח מקום ציבורי או עסקי המצוי בו, שהפעלתו בדרך של פתיחה לציבור אסורה;

בחנויות עד 150 מ"ר - יחס של אדם לכל 7 מ"ר או על 10 אנשים, לפי הנמוך מביניהם, ובכל מקרה לא פחות מארבעה אנשים;
בחנות או במקום ששטחו מעל 150 מטרים רבועים - מספר אנשים שלא יעלה על יחס של אדם לכל 15 מ"ר.

ניהול בתוך הקניון:

העסקת סדרנים -
בקניון ששטחו עד 10 אלף מ"ר - 2 סדרנים
בקניון ששטחו בין 10 אלף מ"ר ל-25 אלף מ"ר - 3 סדרנים
בקניון ששטחו מעל 25 אלף מ"ר - 5 סדרנים
הסדרנים יידעו את השוהים במקום, ויסבו את תשומת ליבם, בנוגע לחובת השמירה על הוראות תקנות אלה, לרבות הוראות לעניין איסור התקהלויות, חובת עטיית מסיכה ובדבר התפוסה המרבית בקניון ובשטח החנויות.

המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל למניעת התקהלות בשטח הקניון, כולל בסמוך לכניסה לחנויות ובכניסה לקניון, ובכלל זה ינקוט אמצעים לשמירת מרחק בין אדם לאדם בתורים כגון סימון מקומות עמידה והצבת אמצעים פיזיים לשמירת רווח בין אנשים;

המחזיק או המפעיל של הקניון לא יאפשר ישיבה לצורך אכילה של מבקרים בשטח הקניון, לא יציב שולחנות וכסאות לאכילה בשטח הקניון, וימנע גישה לשולחנות אכילה המקובעים לרצפה, אם קיימים; המחזיק או המפעיל של הקניון יתלה שלטים במקומות בולטים לעין לעניין איסור אכילה בקניון;
המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל, ככל האפשר, ל-3 החלפות אוויר לפחות בשעה; אופן ביצוע תחלופת האוויר יהיה בהתאם להוראות המנהל;
המחזיק או המפעיל של הקניון יפעל בהתאם להוראות המנהל ובכלל זה לעניין ניקוי וחיטוי.

תאריך:  08/12/2020   |   עודכן:  08/12/2020
עידן יוסף
+שקד: השארת איחוד האמירויות ירוקה - הפקרות בריאותית
12:48 09/12/20  |  עידן יוסף
ח״כ איילת שקד (ימינה) תקפה את כוונת הממשלה להשאיר את איחוד האמירויות מדינה ירוקה. לדבריה, ״מאות ישראלים חוזרים עם קורונה מאיחוד האמירויות. הממשלה חייבת להחיל חובת בדיקה מהירה בשדה התעופה עם הנחיתה. מדובר בהפקרה בריאותית של האזרחים ושל הכלכלה הישראלית. למרות האופוריה שרה״מ מנסה לשדר, הקורונה עוד כאן ועלינו להתנהג בהתאם״.
+מודל המטה כפתרון למשבר בשוק הנדל"ן העסקי
11:12 09/12/20  |  תמר שניידר   |   לרשימה המלאה
לא עוד בין "חדרי הנהלה" ל"עובדים", אלא לפי פונקציות התפקוד  ▪  כלומר, ניתן בהחלט לצמצם שטחים ששימשו בעבר ל"חשיבות היררכית" (חדר מנכ"ל, חדר ישיבות וכו') ולנייד אותם לשטחים שישמשו אינטרסים תפעולים כלכליים אחרים
([צילום: יח"צ])
+מגבירים אכיפה
10:02 09/12/20  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

עליה במספר המקרים בהונג קונג [צילום: קים צ'ונג/AP]
+נתניהו בנתב"ג: "מתכוון להיות הראשון שמתחסן בישראל"
09:26 09/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "חשוב לי שאזרחי ישראל יתחסנו, אני מאמין בחיסון ומקווה שבימים הקרובים נקבל את כל האישורים"  ▪  אדלשטיין: "נעבור עוד חודשים לא פשוטים אבל רואים את הסוף"  ▪  מחר צפוי להגיע משלוח נוסף שיכלול מאות אלפי חיסונים נוספים
נתניהו ואדשלטיין בנתב"ג
החיסון של פייזר [צילום: AP]
+קבינט הקורונה אישר את הארכת תקנות התחבורה והתעופה ב-28 ימים
08:33 09/12/20  |  מירב ארד
קבינט הקורונה אישר אמש (יום ג') במשאל טלפוני את המלצת משרד הבריאות להאריך את תקנות התחבורה ב-28 ימים נוספים עד יום 7.1.2021 וכן הארכת תוקף תקנות תעופה ב-28 ימים ללא שינויים.
+ביידן יורה מיידית לעטות מסיכות
08:31 09/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההוראה תחול רק על מתחמים פדרליים ועל אוטובוסים ורכבות העוברים בין מדינות, שכן לממשל אין סמכות ברמת המדינות  ▪  מבטיח גם 100 מיליון מנות חיסון ומתן עדיפות לעובדי מערכת החינוך
(יחתום על צו ב-20 בינואר [צילום: סוזן וולש, AP])
+קורונה בישראל: 2.5% מהבדיקות היו חיוביות
08:19 09/12/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 1,719 מאומתים לנגיף הקורונה. אתמול נערכו 69,778 בדיקות, מהן אחוז הבדיקות החיוביות ירד ל-2.5%. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 310, בהם 113 מונשמים.
+3 מיליארד חבילות עד כריסמס
08:02 09/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הימים האחרונים של שנת הקורונה, שהביאה לזינוק ברכישות המקוונות, עלולים להביא לקריסתם של סוחרים קטנים אם המשלוחים יאחרו - מדווח ניו-יורק טיימס
(100,000 עובדים זמניים [צילום: סטיבן סנה, AP])
מצב הקורונה בארה"ב, 8.12.20 / CBS
+בר סימן טוב: לא ממליץ לחייב אזרחים להתחסן
06:32 09/12/20  |  עידן יוסף
מנכ״ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, אומר כי לא היה מחייב את האוכלוסייה להתחסן, "אבל אפילו אם רק 50% מהאוכלוסייה תתחסן, נראה שינוי דרמטי. אני אתחסן וכך גם המשפחה שלי. זו המשימה החשובה ביותר - לגרום לאוכלוסייה לבצע את החיסונים ואז נוכל לחזור למצב נורמלי ככל האפשר".

בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי ואיש העסקים אלברט דדון, אמר (ג'): "אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, ואני רוצה לברך את בריטניה על תחילת תהליך החיסון לאזרחיה. נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל. עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר".

לשאלת דעתו על הגורמים שאומרים שעלינו לאמץ מודלים מחו"ל כמו ניו-זילנד וטייוואן, השיב: "קביעת המדיניות להתמודדות עם המגיפה נובעת משיקולים דמוגרפיים, פוליטיים וחברתיים, ואין מודל אחד שנוכל לשכפל. אנחנו לא יכולים לומר שעלינו לאמץ את המודל האוסטרלי, הטאיוואני או הניו-זילנדי. זה פשוט לא יהיה נכון. ישראל היא מדינה עם הגיל החציוני הנמוך ביותר בעולם, ואחוז הילדים באוכלוסייה הוא גבוה. מספר הילדים הממוצע למשפחה הוא יותר משלושה בישראל וזה משנה את כל התמונה ביחס למדינות אחרות".
+יעילות כלי השב"כ: משרד הבריאות קיבל הערה
06:20 09/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון אישרה את המשך השימוש בשב"כ במאמץ מול הקורונה עד ל-17.12.20  ▪  הוועדה העירה למשרד הבריאות כי אופן הדיווח לוועדה אינו מספק לוועדה את הכלים לבחון את יעילות כלי השב"כ בהתאם לתכלית החוק  ▪  דוח: שינוי משמעותי, לא ביעילות הכלי, אלא בתועלת השולית שלו - להבין אם מדובר באירוע חד-פעמי או במגמה מתפתחת
(יו"ר הוועדה ח"כ האוזר [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+בלחץ שר האוצר: השרים יאשרו פתיחת קניונים
19:51 08/12/20  |  עידן יוסף
בעקבות לחץ מצד השר ישראל כ"ץ: השרים יאשרו בקרוב טלפונית את פתיחת הקניונים מחר (גלי צה"ל).

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פורסמו ההנחיות לפעילות הקניונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
היסטוריה קצרה של התגובה הנשיאותית למשברים לאומיים יכולה להתחיל ברשימת ה"צארים" של הבית הלבן – התואר המקובל לממוני-על, מציעה מלינדה גייטס, רעייתו של ביל גייטס ומי שעומדת עימו בראש קרן הענק המשפחתית, במאמר בוושינגטון פוסט.
08/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חיסון הקורונה של פייזר מעניק "הגנה חזקה" נגד הנגיף בתוך עשרה ימים לאחר קבלת המנה הראשונה, אם כי יש צורך בקבלת שתי מנות בפער של שלושה שבועות זו מזו. כך מוסר (יום ג', 8.12.20) מינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) בהתייחסות ראשונה לחיסון, יומיים לפני שהוועדה המייעצת שלו צפויה להעניק לחיסון אישור חירום שיאפשר את השימוש בו בארה"ב וברחבי העולם, כולל בישראל.
08/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הידעתם? 23% ממשפחות הקשישים בארץ חצו את קו העוני. רק 21% מבני 65 ומעלה משתתפים בכוח העבודה. ההכנסה החודשית הממוצעת של משק בית בשכבת הגיל הזאת נמוכה מכלל משקי הבית. רק 46% מקבלים פנסיה שוטפת.
חורשה בשלכת ושוק רחוב מקסים בעיר אפינג, 30 ק"מ מצפון-מזרח ללונדון, מוליכים למחזה יוצא דופן: מאות מוניות לונדוניות שחורות חונות פגוש אל פגוש בשדה רחב ידיים. נהגי המוניות החזירו אותן לחברת ההשכרה בשל הקריסה בעסקיהם לאחר שבריטניה נכנסה לסגר בחודש מארס. מחסניה של החברה התפקעו והיא שכרה שדה מחקלאי מקומי לאחסנת 200 מכוניות. "זהו מגרש החלומות השבורים", אמר לניו-יורק טיימס סטיב מק'נמארה, מזכיר איגוד נהגי המוניות בלונדון ובו 21,500 חברים. "זה נורא וזה מחמיר עוד יותר".
08/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
קופת חולים כללית מרכז ומגן דוד אדום הכריזו על הקמת מתחמי דגימות קורונה ייעודים, אשר החלו לפעול בנס ציונה ואשדוד - במטרה לבצע בדיקות לקהל הנופשים המבקש לבקר באיים הירוקים (ים המלח ואילת).
08/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il