|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מרגי סירב לאשר את תקנות הטכוגרף הדיגיטלי

יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
28/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
ח"כ סאלח מציגה טכוגרף ולשמאלה ח"כ יאסין [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.

היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון ואמר כי מדובר בתרומה לבטיחות, אך דרש לדעת האם ישנה אכיפה גם בשגרה והאם יש הרתעה. במהלך הדיון הסבירו נציגות משרד התחבורה כי התאמת האכיפה צריכה להיעשות בתיקון לפקודת התעבורה, שנמצא בהליכים סופיים. נציגת המשטרה טענה כי תקנה 168 בתקנות התעבורה, העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים, שנויה במחלוקת ויש לתקן גם אותה. כאמור, לנוכח הדברים דרש מרגי ממשרד התחבורה להביא את כל התיקונים לאישור הוועדה במקביל.

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, הסבירה כי תאונות רבות נגרמות בשל עייפות וחוסר ריכוז של נהגים על רכבים כבדים, ומכאן חשיבות ההקפדה על שעות העבודה והמנוחה. לדבריה, הטכוגרף הדיגיטלי כבר מורכב בכלי רכב המיוצרים באיחוד האירופי ולצורך הסדרת השימוש בו נדרשת המדינה לחתום על אמנת נהיגה בינלאומית. עוד הסבירה סגל, כי אישור התקנות הוא תנאי לחתימה על האמנה וכי כל רכב חדש שיגיע מאירופה כבר מותקן בו הטכוגרף הדיגיטלי.

יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ בועז טופורובסקי, שאל מדוע לא להתאים גם את שעות העבודה בישראל לנהוג באירופה. סגל השיבה כי זה מהלך מורכב, הן ברקע מחסור בנהגים בישראל וכן לנוכח העובדה שנהגים באירופה משתכרים שכר גבוה יותר מאשר בישראל. טופורובסקי הוסיף כי צריך לחייב את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, אחרת הטמעתו תימשך יתר על המידה.

היו"ר מרגי ביקש לדעת מה יקרה אם יגיעו אוטובוסים ממדינות עולם שלישי, למשל, עם טכוגרף אנלוגי. נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, סיגלית ברקאי, השיבה כי ניתן יהיה להשתמש בו. בתגובה לכך אמר מרגי כי בכוונתו לתקן זאת, כך שרכב חדש יחויב בהתקנת טכוגרף דיגיטלי. עוד אמר היו"ר כי בכוונתו לחייב בעלי טכוגרף אנלוגי לשמור תיעד של 365 ימים, בדומה לתיעוד הדיגיטלי, על-מנת למנוע תמריץ להמשיך להשתמש בטכוגרף האנלוגי.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי אין ספק שהמהלך מתבקש וצריך לשמור על הנהגים ולאפשר להם לנוח. לדבריה, אם היו משלמים לנהגים שכר ראוי, הם לא היו רוצים לנהוג במשך שעות רבות. ח"כ סונדוס סלאח אמרה כי מעמיסים יותר מדי אחריות על נהגי המשאיות והטכוגרף הדיגיטלי לא יפתור את כל הבעיות. לדבריה, "צריך להביא את כל החבילה מאירופה, גם את תחנות הריענון, השכר ושעות העבודה, ולא רק את הטכוגרף שיגלגל אחריות לנהגים". סגל אמרה בתגובה כי למשרד יש תוכניות נוספות לשיפור הבטיחות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, בירך על המעבר לטכוגרף הדיגיטלי ואמר כי יש נהגים שרוצים לעבור גם 13 ו-14 שעות ביום וצריך להגן עליהם מפני עצמם, אחרת נגיע לשוק עבדים. יו"ר איגוד קציני הבטיחות המקצועיים בתעבורה, שמעון סודאי, אמר כי תהיה בעיה באכיפה וקרא להטיל עיצומים על מנהלי חברות שיעלו נהגים על הכביש למרות שקצין הבטיחות הודיע להם שהנהג חרג משעות העבודה המותרות.

יו"ר ועד עובדי אפיקים, יוני קריספין, קרא גם הוא לחייב את התקנת הטכוגרף הדיגיטלי, כמו שחייבו התקנת מערכות בטיחות אחרות, והזהיר ממצב שנהגים ימשיכו להשתמש בטכוגרף האנלוגי ולעבוד בצורה לא בטיחותית. סמנכ"ל אור ירוק, יניב יעקב, קרא גם הוא לחייב את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, ואמר כי אם המשרד יאפשר שימוש במקביל גם באנלוגי זה יביא למצב שגם עוד 5 ו-10 שנים יהיו רכבים לא בטיחותיים על הכביש.

לתקן את תקנה 168

ראש תחום מכשור אכיפה במשרד לביטחון פנים, ענבל אוטמזגין, קראה למשרד התחבורה לתקן גם את תקנה 168, העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים. לדבריה, התקנה שנויה במחלוקת ובית המשפט העליון כבר קרא לתקן אותה, מאחר שהיא ניתנת לפרשנויות שונות. אוטמזגין ציינה כי בשל כך, למרות שהחוק מחייב עד 12 שעות נהיגה ביום המשטרה מגישה כתבי אישום רק בחריגה של למעלה מ-14 שעות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, הוסיף כי עוד בשנת 1999 דרש בג"ץ לתקן את אותה תקנה. הוא הוסיף כי ללא הסדרת שעוד העבודה ואזורי המנוחה לנהגים - תקנות הטכוגרף יהיו לא יותר מסיסמה. "התשתית בישראל אינה סלחנית והיא הגורם מספר אחת לתאונות", אמר. מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא, הוסיף כי הטכוגרף הדיגיטלי צריך להיות התיקון האחרון בשרשרת, וגם אם מספר שעות העבודה יופחת ל-7 לא ניתן יהיה ליישם זאת מבלי להסדיר חניונים. "אם תאשרו את התקנות היום אז אנשים ינוחו על זרי הדפנה וגם עוד 10 שנים לא יתקנו את תקנה 168 ולא יסדירו אזורי מנוחה", אמר.

נציגת משרד התחבורה ברקאי השיבה כי המשרד מקדם במקביל תיקון פקודת התעבורה בעניין האכיפה, אך הדבר מצריך גם אישור בקריאה ראשונה במליאה. באשר לשעות העבודה אמרה ברקאי כי המשרד עשה ניסיון לתקן את התקנה אך הדבר מורכב ויש לו השלכות כלכליות והשלכות מבחינת מספר הנהגים. היו"ר מרגי זעם על התשובה ואיים לסגור את הדיון. בעקבות זאת הוא הודיע שלא יצביע היום על התקנות, ודרש ממשרד התחבורה להביא את כל התיקונים יחד.

תאריך:  28/12/2020   |   עודכן:  29/12/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לי זיתוני   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרק פטריק   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שחר גרינשפן   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שרן השכל / Sharren Haskel 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מרגי סירב לאשר את תקנות הטכוגרף הדיגיטלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
לפני כמעט כשנה פרצה לחיינו מגיפת הקורונה שגרמה וממשיכה לגרום לחולים ולמתים רבים. בצדק רב כולנו מתעסקים במגיפה האיומה הזאת יומיום, כלי התקשורת לא מפסיקים לדון בנושא וכן הממשלה מתמודדת עם הקשיים ומנסה לספק פתרונות לאזרחים. ראוי מאוד לעסוק בנושא זה ארוכות, אך אני שואלת את עצמי מה עם קורבנות תאונות הדרכים? בישראל, נפגעים מדי שנה יותר מ-30 אלף איש בתאונות דרכים, מהם מאות הרוגים. מקום המדינה נהרגו בתאונות דרכים יותר אנשים מאשר בכל מלחמות ישראל יחד. משנה לשנה מספר ההרוגים בתאונות הדרכים הולך וגדל, אך נותר מחוץ לכותרות לעומת העלייה במניין המתים בעיצומה של מגיפת הקורונה.
24/12/2020  |  שחר ברק  |   יומני בלוגרים
הממשלה הקימה ועדת היגוי בין-משרדית לצורך גיבוש תוכנית לאומית רב שנתית לקידום הבטיחות בדרכים בישראל והגברתה. בראשות הוועדה עומדים המנהלים הכללים של משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וחברים בה נציגי משרדי ממשלה וגופים ציבוריים רלוונטיים.
18/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 14.12.20) בהטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים ובחינת התקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ בועז טופורובסקי, שניהל את הדיון, ולבקשת ח"כ עינב קאבלה וח"כ חמד עמאר, שהסבירו כי הטמעת אמצעים טכנולוגיים ושימוש ברכב אוטונומי יכולים להציל חיי אדם. טופורובסקי אף אמר כי הקטל בדרכים בסוף השבוע מדגיש את הצורך בהטמעת השימוש בטכנולוגיה, שיכולה הייתה להוביל לתוצאות פחות קשות בתאונות האחרונות ולשנות גורלן של משפחות שלמות.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני ילדים, בני 6 ו-7, נהרגו בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית במחלף שער הגיא בכביש מספר 1. מלבדם יש שני נפגעים נוספים - אחד מהם בן 12 - במצב קשה ובינוני. ההרוגים הם ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס מבית אל.
11/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
13 שנים לאחר שבית המשפט העליון העיר על סעיף ישן בחוק הגורם לבזבוז זמן ומשאבים, סעיף זה עודנו בתוקפו - על הבזבוז שהוא גורם. כך מציין (יום א', 22.11.20) השופט נעם סולברג. החלטתו של סולברג גם מגלה, כי נהג משאית שלחובתו למעלה מ-100 עבירות תעבורה ממשיך לנהוג.
23/11/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הבובקט אינו כלי רכב מנועי  /  איתמר לוין
התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו  /  עידן יוסף
כשלון הממשלה בטיפול בתאונות: רגב מקימה עוד ועדה  /  עידן יוסף
שבוע של זה"ב  /  יוסף קנדלקר
מכתב פתוח (דחוף!) למנכ"לית הרלב"ד  /  אברהם שרון
נהרג בתאונת דרכים צלם הסרטים חיים שרייבר בן 93  /  אלי אלון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il