News1 גאים להציג
מבקרים ייחודיים (Unique Visitors):
אתר - 288,812  סלולר - 490,566
   |   15:07:40
דלג
בלוגרים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המזימה הנאצית להשמיד את יהדות אירופה לא התמקדה רק בצד הגופני, אלא גם בצד הרוחני: להפוך את היהודים ל"תת-אדם" ולשבור את התנגדותם    יהודים בכל רחבי היבשת התנגדו למזימה זו והמשיכו בחיי...
צהלת סוסים לצד רעש מחריש אוזניים של מטוסים. בן-ברק באורווה שבנחלתו [צילום: דוד חרמץ]
דוד חרמץ
ח"כ רם בן-ברק ('יש עתיד') גדל בנהלל ושירת בסיירת מטכ"ל. כשיצא לאזרחות גויס למוסד, ושם הגיע לתפקיד המשנה לראש אותו ארגון. לפני חמש שנים כמעט ונבחר להיות ראש המוסד. את תודעת השירות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
רועי בלכר [צילום: תמר מצפי, גלובס]
עורך דין
רועי בלכר, (נולד: 1970) עורך דין ישראלי. שותף מייסד במשרד עורכי הדין KRB.
גורי אלפי [צילום: רונן אקרמן]
קומיקאי, שחקן
גורי אלפי (נולד: 18 בספטמבר 1976), ישראל. קומיקאי, שחקן, זמר, במאי ויוצר טלוויזיה ישראלי.
מגי אזרזר [צילום: איציק בירן, יח"צ]
שחקנית
מגי אזרזר (נולדה: 10 בספטמבר 1986), שחקנית ישראלית. שמה המלא: מרגלית אזרזר סבג.
לכל הערכים במועדון+
[צילום: דוברות הכנסת]
מרגי סירב לאשר את תקנות הטכוגרף הדיגיטלי
ח"כ סאלח מציגה טכוגרף ולשמאלה ח"כ יאסין [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות

▪  ▪  ▪
ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.

היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון ואמר כי מדובר בתרומה לבטיחות, אך דרש לדעת האם ישנה אכיפה גם בשגרה והאם יש הרתעה. במהלך הדיון הסבירו נציגות משרד התחבורה כי התאמת האכיפה צריכה להיעשות בתיקון לפקודת התעבורה, שנמצא בהליכים סופיים. נציגת המשטרה טענה כי תקנה 168 בתקנות התעבורה, העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים, שנויה במחלוקת ויש לתקן גם אותה. כאמור, לנוכח הדברים דרש מרגי ממשרד התחבורה להביא את כל התיקונים לאישור הוועדה במקביל.

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, הסבירה כי תאונות רבות נגרמות בשל עייפות וחוסר ריכוז של נהגים על רכבים כבדים, ומכאן חשיבות ההקפדה על שעות העבודה והמנוחה. לדבריה, הטכוגרף הדיגיטלי כבר מורכב בכלי רכב המיוצרים באיחוד האירופי ולצורך הסדרת השימוש בו נדרשת המדינה לחתום על אמנת נהיגה בינלאומית. עוד הסבירה סגל, כי אישור התקנות הוא תנאי לחתימה על האמנה וכי כל רכב חדש שיגיע מאירופה כבר מותקן בו הטכוגרף הדיגיטלי.

יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ בועז טופורובסקי, שאל מדוע לא להתאים גם את שעות העבודה בישראל לנהוג באירופה. סגל השיבה כי זה מהלך מורכב, הן ברקע מחסור בנהגים בישראל וכן לנוכח העובדה שנהגים באירופה משתכרים שכר גבוה יותר מאשר בישראל. טופורובסקי הוסיף כי צריך לחייב את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, אחרת הטמעתו תימשך יתר על המידה.

היו"ר מרגי ביקש לדעת מה יקרה אם יגיעו אוטובוסים ממדינות עולם שלישי, למשל, עם טכוגרף אנלוגי. נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, סיגלית ברקאי, השיבה כי ניתן יהיה להשתמש בו. בתגובה לכך אמר מרגי כי בכוונתו לתקן זאת, כך שרכב חדש יחויב בהתקנת טכוגרף דיגיטלי. עוד אמר היו"ר כי בכוונתו לחייב בעלי טכוגרף אנלוגי לשמור תיעד של 365 ימים, בדומה לתיעוד הדיגיטלי, על-מנת למנוע תמריץ להמשיך להשתמש בטכוגרף האנלוגי.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי אין ספק שהמהלך מתבקש וצריך לשמור על הנהגים ולאפשר להם לנוח. לדבריה, אם היו משלמים לנהגים שכר ראוי, הם לא היו רוצים לנהוג במשך שעות רבות. ח"כ סונדוס סלאח אמרה כי מעמיסים יותר מדי אחריות על נהגי המשאיות והטכוגרף הדיגיטלי לא יפתור את כל הבעיות. לדבריה, "צריך להביא את כל החבילה מאירופה, גם את תחנות הריענון, השכר ושעות העבודה, ולא רק את הטכוגרף שיגלגל אחריות לנהגים". סגל אמרה בתגובה כי למשרד יש תוכניות נוספות לשיפור הבטיחות.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, בירך על המעבר לטכוגרף הדיגיטלי ואמר כי יש נהגים שרוצים לעבור גם 13 ו-14 שעות ביום וצריך להגן עליהם מפני עצמם, אחרת נגיע לשוק עבדים. יו"ר איגוד קציני הבטיחות המקצועיים בתעבורה, שמעון סודאי, אמר כי תהיה בעיה באכיפה וקרא להטיל עיצומים על מנהלי חברות שיעלו נהגים על הכביש למרות שקצין הבטיחות הודיע להם שהנהג חרג משעות העבודה המותרות.

יו"ר ועד עובדי אפיקים, יוני קריספין, קרא גם הוא לחייב את התקנת הטכוגרף הדיגיטלי, כמו שחייבו התקנת מערכות בטיחות אחרות, והזהיר ממצב שנהגים ימשיכו להשתמש בטכוגרף האנלוגי ולעבוד בצורה לא בטיחותית. סמנכ"ל אור ירוק, יניב יעקב, קרא גם הוא לחייב את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, ואמר כי אם המשרד יאפשר שימוש במקביל גם באנלוגי זה יביא למצב שגם עוד 5 ו-10 שנים יהיו רכבים לא בטיחותיים על הכביש.

לתקן את תקנה 168

ראש תחום מכשור אכיפה במשרד לביטחון פנים, ענבל אוטמזגין, קראה למשרד התחבורה לתקן גם את תקנה 168, העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים. לדבריה, התקנה שנויה במחלוקת ובית המשפט העליון כבר קרא לתקן אותה, מאחר שהיא ניתנת לפרשנויות שונות. אוטמזגין ציינה כי בשל כך, למרות שהחוק מחייב עד 12 שעות נהיגה ביום המשטרה מגישה כתבי אישום רק בחריגה של למעלה מ-14 שעות.

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, הוסיף כי עוד בשנת 1999 דרש בג"ץ לתקן את אותה תקנה. הוא הוסיף כי ללא הסדרת שעוד העבודה ואזורי המנוחה לנהגים - תקנות הטכוגרף יהיו לא יותר מסיסמה. "התשתית בישראל אינה סלחנית והיא הגורם מספר אחת לתאונות", אמר. מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא, הוסיף כי הטכוגרף הדיגיטלי צריך להיות התיקון האחרון בשרשרת, וגם אם מספר שעות העבודה יופחת ל-7 לא ניתן יהיה ליישם זאת מבלי להסדיר חניונים. "אם תאשרו את התקנות היום אז אנשים ינוחו על זרי הדפנה וגם עוד 10 שנים לא יתקנו את תקנה 168 ולא יסדירו אזורי מנוחה", אמר.

נציגת משרד התחבורה ברקאי השיבה כי המשרד מקדם במקביל תיקון פקודת התעבורה בעניין האכיפה, אך הדבר מצריך גם אישור בקריאה ראשונה במליאה. באשר לשעות העבודה אמרה ברקאי כי המשרד עשה ניסיון לתקן את התקנה אך הדבר מורכב ויש לו השלכות כלכליות והשלכות מבחינת מספר הנהגים. היו"ר מרגי זעם על התשובה ואיים לסגור את הדיון. בעקבות זאת הוא הודיע שלא יצביע היום על התקנות, ודרש ממשרד התחבורה להביא את כל התיקונים יחד.

תאריך:  28/12/2020   |   עודכן:  29/12/2020
עידן יוסף
מועדון הבלוגרים עוקבים: 158 לקבלת רשימות עידן יוסף לדוא"ל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
ברחבי הרשת / פרסומת
פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מרגי סירב לאשר את תקנות הטכוגרף הדיגיטלי
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 
כותרת ההודעה שם הכותב שעה    תאריך
פורום: כנסת 23 כתוב הודעה
+
מטריקס
22/12/20 00:25
+
גנץ למה אתה מחכה?
24/03/20 20:50
 
העם מפולג ומשוסע
26/03/20 04:38
 
חרגול
27/03/20 11:36
 
ולא דתיים וחרדים
28/03/20 09:55
 
אחד שזוכר
11/11/20 05:31
 
וידלה
17/12/20 21:47
 
חרגול
11/09/20 09:24
 
קלמן1
5/11/20 00:29
 
דניאל פריידנברג
26/03/20 10:49
 
רוניד
26/03/20 11:19
 
יהודה דרורי
29/03/20 15:04
+
מטריקס
30/11/20 15:17
+
צורי
26/11/20 14:41
+
תקנון הכנסת
22/10/20 22:22
+
דגכגדכ
10/10/20 19:16
תגובות בפייסבוק
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
לפני כמעט כשנה פרצה לחיינו מגיפת הקורונה שגרמה וממשיכה לגרום לחולים ולמתים רבים. בצדק רב כולנו מתעסקים במגיפה האיומה הזאת יומיום, כלי התקשורת לא מפסיקים לדון בנושא וכן הממשלה מתמודדת עם הקשיים ומנסה לספק פתרונות לאזרחים. ראוי מאוד לעסוק בנושא זה ארוכות, אך אני שואלת את עצמי מה עם קורבנות תאונות הדרכים? בישראל, נפגעים מדי שנה יותר מ-30 אלף איש בתאונות דרכים, מהם מאות הרוגים. מקום המדינה נהרגו בתאונות דרכים יותר אנשים מאשר בכל מלחמות ישראל יחד. משנה לשנה מספר ההרוגים בתאונות הדרכים הולך וגדל, אך נותר מחוץ לכותרות לעומת העלייה במניין המתים בעיצומה של מגיפת הקורונה.
24/12/2020  |  שחר ברק  |   יומני בלוגרים
הממשלה הקימה ועדת היגוי בין-משרדית לצורך גיבוש תוכנית לאומית רב שנתית לקידום הבטיחות בדרכים בישראל והגברתה. בראשות הוועדה עומדים המנהלים הכללים של משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וחברים בה נציגי משרדי ממשלה וגופים ציבוריים רלוונטיים.
18/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 14.12.20) בהטמעת טכנולוגיות מצילות חיים בכבישים ובחינת התקדמות הטמעת השימוש ברכב אוטונומי בישראל. הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ בועז טופורובסקי, שניהל את הדיון, ולבקשת ח"כ עינב קאבלה וח"כ חמד עמאר, שהסבירו כי הטמעת אמצעים טכנולוגיים ושימוש ברכב אוטונומי יכולים להציל חיי אדם. טופורובסקי אף אמר כי הקטל בדרכים בסוף השבוע מדגיש את הצורך בהטמעת השימוש בטכנולוגיה, שיכולה הייתה להוביל לתוצאות פחות קשות בתאונות האחרונות ולשנות גורלן של משפחות שלמות.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני ילדים, בני 6 ו-7, נהרגו בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית במחלף שער הגיא בכביש מספר 1. מלבדם יש שני נפגעים נוספים - אחד מהם בן 12 - במצב קשה ובינוני. ההרוגים הם ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס מבית אל.
11/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
13 שנים לאחר שבית המשפט העליון העיר על סעיף ישן בחוק הגורם לבזבוז זמן ומשאבים, סעיף זה עודנו בתוקפו - על הבזבוז שהוא גורם. כך מציין (יום א', 22.11.20) השופט נעם סולברג. החלטתו של סולברג גם מגלה, כי נהג משאית שלחובתו למעלה מ-100 עבירות תעבורה ממשיך לנהוג.
23/11/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הבובקט אינו כלי רכב מנועי  /  איתמר לוין
התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו  /  עידן יוסף
כשלון הממשלה בטיפול בתאונות: רגב מקימה עוד ועדה  /  עידן יוסף
שבוע של זה"ב  /  יוסף קנדלקר
מכתב פתוח (דחוף!) למנכ"לית הרלב"ד  /  אברהם שרון
נהרג בתאונת דרכים צלם הסרטים חיים שרייבר בן 93  /  אלי אלון
סיפורים חמים(72 שעות)
יואב יצחק
היעד: הסכם שלום עם מדינה נוספת עד 20 בינואר
איתמר לוין
נתניהו מבקש לבטל את כתב האישום
היום לפני
[צילום: ויליאם אנדרס]
זריחת הארץ [1968]
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
למה המחזור מאחר? 10 סיבות אפשריות לאי הופעת הווסת
כתיבת המומחים
למה להתחייב לאחת כשאפשר ליהנות מכמה במקביל - מניות כמובן...
יום הולדת
סימון ורדינה 29/12
קוט עדנה 30/12
מויאל דינה 30/12
זכור עבאס 30/12
ברק זקי 31/12
בייסקי משה 1/1
עמירב רנד 1/1
חברי מערכת News1 (דוא''ל)
   ארד מירבעיתונאית
   גדות יפעתעיתונאית
   דנון יצחקעיתונאי
   וולף איציקעיתונאי
   יוסף עידןעורך חדשות
   יצחק יואבמו"ל ועורך ראשי
   יצחק-אוגנוב גליתעיתונאית
   לוין איתמרעורך משפטי
   מגנזי שרוןעיתונאית
   פישביין איילתעיתונאית
   רויכמן ינוןעיתונאי
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il