|
מרכז הסחר המקוון דואר ישראל [צילום: -דוברות דואר]
|
|
|
|
|
חברת דואר ישראל מפרסמת (יום ג', 19.1.21) את "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020, ממנו עולה כי השנה נמסרו 50 מיליון חבילות מחו"ל, מול 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 - ירידה של 26.5%.
מנתוני דואר ישראל לסיכום 2020, עולה, כי מתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כ-30 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים הגדולות: פתח תקוה - מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה, עם כ-2.9 מיליון חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8 חבילות לתושב בממוצע), כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-540 אלף חבילות (11.7 חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ-605 אלף חבילות מחו"ל (11.2 חבילות לתושב בממוצע).
תל אביב ממשיכה להוביל את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות החבילות הגבוהה ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסייה, תל אביב דורגה השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס לגודל האוכלוסייה.
עלי אקספרס אתר הקניות הבינלאומי המוביל בהזמנות ב-2020, סופר פארם אתר הקניות הישראלי המוביל מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על-ידי מכון "שילוב "I2R עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולרי בקרב ישראלים הוא עלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם (29%) ebay אמזון (21%) ו- (21%) Next. המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל - סין, ארה"ב ובריטניה.
מסקר מכון "שילוב "I2R עבור דואר ישראל עולה עוד כי אתר הקניות הישראלי הפופולרי בקרב הישראלים הוא סופר- פארם (24%), אחריו: טרמינלX (18%) עזריאלי. קום (15%), וואלה שופס (13%) וקסטרו.(11%).
ביגוד הוא הקטגוריה המובילה בקניות ברשת אחרי הנעלה, קוסמטיקה, מוצרי חשמל וגאדגטים עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 הייתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .