|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

70% ממשלמי המיסים ייהנו מהפחתת מס ההכנסה:

נתניהו מחלק שי לחג: מפחית המיסים לשכבות הבינוניות והחלשות

יופחת מס ההכנסה למשתכרים עד 10,000 ש"ח בחודש; מס החברות ירד ל-30%; יבוטלו מיסי הקנייה על התשומות לענף הבנייה; צפויה רפורמה בחוק עידוד השקעות הון; המהלך צפוי להאיץ הצמיחה במשק, לצמצם הפערים ולעודד עבודה
04/04/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אלונה קורן  |  

קליין, מתנגד נחרצות למהלך

ברלוסקוני, תומך נלהב במהלך

נתניהו וברלוסקוני

הרצוג: כלכלת בחירות

אורון: חרוזי זכוכית לאינדיאנים

שמחון: לא יגדיל הצמיחה

אלונה קורן
הקבינט החברתי כלכלי אישר את הרפורמה בחוק לעידוד השקעות הון

אלונה קורן
לשכות המסחר: תוכנית המיסוי של נתניהו - בעיתוי ובכיוון הנכון

אלונה קורן
איגוד החברות הציבוריות: הורדת מס החברות - צעד נכון שיעודד השקעות, צמיחה ותעסוקה

אלונה קורן
נתונים מעודדים: עלייה ריאלית של 9% בהכנסות המדינה ממיסים ברבעון הראשון של 2004

אלונה קורן
האוצר הזמין סקר: 71.5% מהציבור תומך בקיצוצים ובהפחתת מיסים

אלונה קורן
המע"מ יופחת ל-17%; מהלילה - הוזלות במוצרים בני קיימא

 קישורים
  מצגת של האוצר: המהלך להאצת הצמיחה באמצעות הפחתת מיסים

שר האוצר, בנימין נתניהו, הציג (א') את שלב ג' של התוכנית הכלכלית להבראת המשק, שמטרתו: "האצת הצמיחה". עלות התוכנית לאוצר תסתכם השנה ב-1.2 מיליארד שקלים (ראה קישור למצגת האוצר).

התוכנית כוללת הפחתת מס ההכנסה לבעלי השכבות הנמוכות והבינוניות, הפחתת מס החברות, רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון (ראו קישור לידיעה בעניין), ומהלך דרמטי של ביטול כל מיסי הקנייה על חומרי הגלם לענף הבנייה. "הפחתת מיסים היא המנוע החזק ביותר להאצת הצמיחה, 'מנוע סילון' - אמר נתניהו בהתלהבות".

התוכנית תובא להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה. אם תאושר - תועבר להצבעה בכנסת. לדברי נתניהו, תוכנית הפחתת המיסים תיכנס לתוקף לכל המאוחר בחודש יולי.

הודעת נתניהו - שהוכרזה במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, גררה ביקורת חריפה מצד האופוזיציה. שר האוצר לשעבר, אברהם שוחט (העבודה), אמר כי מדובר בצעד פופוליסטי שייגרום נזק למשק ולא יסייע לשכבות החלשות. שוחט מאשים את נתניהו בנקיטת צעדים שתכליתם יחסי ציבור לו ולממשלה; במקום לדאוג למובטלים.

מס הכנסה

על-פי תוכנית האוצר, יופחת מס ההכנסה לשכירים המשתכרים עד 10,000 שקלים בחודש. זאת באופן בו קרוב ל-70% ממשלמי המיסים ישלמו פחות מס וייהנו מתוספת הכנסה בכל חודש.

על-פי התוכנית, שכירים המשתכרים 4,000 שקלים בחודש - ייהנו מתוספת חודשית של 65 שקלים לשכר נטו, ומתוספת של 708 שקלים בשנה.

ההטבה הגדולה ביותר היא לשכירים המשתכרים בין 7,000 שקלים: אלו ייהנו מתוספת חודשית של 180 שקלים לנטו ומתוספת של 2,160 שקלים בשנה.

שכירים המשתכרים בין 10,000 ייהנו מתוספת חודשית של 70 שקלים בנטו ומתוספת של 804 שקלים בשנה. שכירים המשתכרים מעל 10,000 שקלים - לא ייהנו מהפחתת המיסים.

מס החברות

מס ההחברות ירד מ-36% כיום ל-30% בתוך 4 שנים. הפחתת מס החברות תתבצע בהדרגה: ב-2004 יופחת מס החברות ב-1%, ב-2005 יופחת ב-1% נוסף, ואילו בשנים 2006 ו-2007 יופחת בשיעור שנתי של 2% בכל אחת מהשנים.

הפחתת מיסים זו, שנועדה להקל על השכבות החלשות ועל שכבות הביניים, באה לאחר הפחתת המע"מ, מיסי הקנייה והמכסים על מוצרים בני קיימא ומוצרי צריכה שוטפים, עליה הודיע נתניהו לפני כחודשיים (ראו קישור).

לאחרונה אמר נתניהו, כי שיעור המס האופטימלי הוא 33%. לדבריו, שיעור זה יביא את ההכנסה המירבית לקופת המדינה. מדרגת המס המקסימלית כיום היא 49%­ אחוז.

עידוד ענף הבנייה

הפחתת המיסוי בענף הבנייה תהא בתוקף מיידי: החל מהלילה - על-מנת לעודד את ענף הבנייה ולהפוך אותו "לקטר" שיוביל את המשק. המס על תשומות הבנייה - העומד כיום על 18% - יבוטל כליל. המדובר באריחים, אבני ריצוף, פסיפס, אסלות, כיורים, אמבטיות
מוטות מברזל ופלדה, תיל מברזל או פלדה, רשתות ברזל, וגדרות.

תוכנית הפחתת המיסים מתאפשרת בעקבות העלייה בהכנסות המדינה ממיסים בחודשים האחרונים, הנובעת מהאצת הצמיחה במשק (ראו קישור). באוצר מעריכים, כי הכנסות המדינה ממיסים יהיו השנה גבוהות ב-6-8 מיליארד שקל מההערכות המקוריות, שעל בסיסן נבנה תקציב המדינה לשנת 2004.

נתניהו אמר כי הפחתת מיסים נוספת תגדיל את ה"הכנסה הפנויה" של בעלי ההכנסות הנמוכות (הכנסה שנועדה לצריכה או לחיסכון). מכיוון שלבעלי ההכנסות הנמוכות יש נטייה להפנות את רוב ההכנסה הפנויה לצריכה - סבור נתניהו כי הפחתת המיסים תעודד את הצריכה הפרטית, ובכך תגדיל את הצמיחה במשק. נתניהו שואף להאיץ הצמיחה במשק בשנים הקרובות לשיעור שנתי של 4%-5%.

במשרד האוצר סבורים כי מדיניות הורדת מיסים היא אחד הצעדים המרכזיים להאצת תהליך הצמיחה במשק. "עמדת המשרד היא כי אם הכנסות המדינה ממיסים יגדלו מעבר לצפוי בעת קביעת התקציב המקורי - לא נגדיל את הוצאות הממשלה אלא נחזיר כספים אלה לכיסי האזרחים, באמצעות הפחתת מדרגות המס. זאת בכפוף לעמידה ביעדי הגירעון בשנים הבאות".

באוצר מוסיפים, כי הפחתות מיסים נוספות תיועדנה לשפר את מצבם של בעלי השכר הנמוך והבינוני. זאת במטרה לצמצם את הפערים החברתיים-כלכליים במשק ולעודד מעבר של אוכלוסיות רבות מקצבאות לעבודה. "מהלך זה יביא בסופו של דבר לשיפור במצבם הכלכלי של האוכלוסיות החלשות במיוחד", אומרים באוצר.

"בגלל נטל המס הכבד בישראל, ככל שמורידים את שיעור המס - תקבולי הממשלה ממיסים גבוהים יותר. כשמגלגלים זאת בחזרה למשק - מאיצים את הצמיחה. ככל שיגדלו הכנסות המדינה ממסים, כך נוכל להגדיל את הקיצבאות הסוציאליות לשכבות החלשות. תוך חצי שנה עד שנה כל הציבור ירגיש את הצמיחה בכלכלה", הוא אמר.

לדברי נתניהו, הפחתת מדרגות המס תחול על כל רמות ההכנסה. "הדבר יעודד אנשים שכיום מתחמקים מתשלום מס הכנסה - לשלם מיסים", הוא אמר.

ברלוסקוני בעד

בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, כי הוא תומך במדיניות הפחתת המיסים של האוצר. ברלוסקוני התבטא בחריפות נגד שיעורי המס הגבוהים בישראל. לדבריו, כשבאיטליה הורידו את שיעור ההמס, התקבולים ממיסים עלו בשיעור משמעותי.

שר האוצר לשעבר, אברהם (בייגה) שוחט (העבודה) ביקר את תוכנית הורדת המיסים של השר נתניהו. לדבריו בישיבת מפלגת העבודה בתל אביב: "יש המון פוליטיקה בכך שיומיים אחרי דוח הכנסות עושים מסיבת עיתונאים על הורדת מסים. מה שביבי עושה זה פופוליזם טהור שאין לו קשר לכלכלה. אין בשורה למיליון וחצי אנשים מתחת לקו העוני ולמאות אלפים שלא הייתה ברירה ועמדו בתורים לחלוקת אוכל. אי אפשר להפוך את ישראל לבית תמחוי ארחד גדול".

בנק ישראל מתנגד להמשך הפחתת המיסים

נגיד בנק ישראל, דוד קליין, הביע בשבוע שעבר התנגדות נחרצת להפחתות מיסים נוספות. לדברי קליין, הפחתת כזו תעמיד בספק את יכולת הממשלה לעמוד ביעד הגירעון בתקציב: קליין סבור שהממשלה תוכל לעמוד השנה ביעד הגירעון בתקציב (4% תמ"ג) - רק בתנאי שלא תוריד את שיעורי המס.

קליין אמר כי על הממשלה לשים דגש גדול יותר על הפחתת נטל החוב של ישראל ביחס לתוצר - במקום על הפחתת נטל המס בישראל ביחס לתוצר.

בהקשר זה, ציין הנגיד כי נטל המס בישראל עומד על כ-39% תוצר, שיעור דומה למקובל במדינות ה-OECD (מדינות המערב המפותחות) - בעוד שנטל החוב הממשלתי בישראל מגיע ל-105% תוצר, לעומת 78% בלבד במדינות ה-OECD.

הנגיד הדגיש כי הוא לא מתנגד להפחתות שיעורי המיסים שכבר הוחלט עליהם, ושחלקם עתיד להתבצע בהדרגה בשנתיים הקרובות: "הפחתות אלו היו במקומן, מאחר שנטל המיסים העקיפים בישראל הוא גבוה, והשיעור של מס ההכנסה השולי על יחידים עלה בשיעור תלול", אומר קליין. "מה שאני מתנגד אליו - זוהי החתירה של נתניהו להפחתת המיסים בעתיד", אמר קליין.

לדברי קליין, ההמלצה להעתיק את הדגש מהפחתת נטל המיסים - להפחתת נטל החוב, נובעת מהסיבות הבאות: ראשית, הפחתת נטל החוב תקטין את שיעור הריבית במשק, ובכך תמשיך לעודד את ההשקעות, שצריכות להעלות כדי לתמוך בצמיחה.

שנית, אמר קליין, קיים צורך לשמר את יכולת הממשלה לטפל בהשלכות החברתיות של התוכנית הכלכלית. "הפחתת נטל החוב תקטין את תשלומי הריבית של הממשלה ותפנה יותר מקורות לטיפול נקודתי בנושאים חברתיים, עליהם יש לחשוב גם בקשר למדיניות המיסים", הוא הסביר.

תגובות

תוכנית הפחתת המיסים של נתניהו זכתה לביקורת נרחבת באופוזיציה. ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) אמר כי תוכנית הפחתת המיסים היא כלכלת בחירות ותו לא.

ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר: תוכנית נתניהו שקולה לחלוקת חרוזי זכוכית לאינדיאנים בשכבות הנמוכות.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ שלום שמחון, אמר כי תוכנית הפחתת המיסים של נתניהו לא תסייע לנזקקים - וגם לא תשפר את הצמיחה במשק.

תאריך:  04/04/2004   |   עודכן:  05/04/2004
אלונה קורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'רום ל. שטרן, מפיק-שותף של הצגת-היחיד שוברת הקופות בברודווי “Golda’s Balcony”, יחנוך בשבוע הבא את הבניין ללימודי תארים מתקדמים ע"ש משפחת ג'רום ל. שטרן באוניברסיטת בר-אילן. בטקס החגיגי לציון השלמת הקמתו של הבניין החדיש והמהודר תופיע להקת שבע.
04/04/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
רכבת ישראל פרסמה הבוקר (יום א', 4.4.04) את המכרז הראשון להקמת קו רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב אשר יגיע לירושלים תוך 28 דקות בלבד. סך העלות של הקמת הקו נאמדת ביותר משלושה מיליארד ש"ח.
04/04/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
המרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר הודיע (יום א', 4.4.04) על פתיחתו של "מכון אלה לטיפול ומחקר במלנומה וסרטן העור" במסגרת המערך האונקולוגי והמרכז לחקר הסרטן של המרכז הרפואי.
04/04/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
מעוניינים לקבל תואר שיסמיך אתכם כמבינים באוכל? הרגשתם פעם שאתם רוצים להרגיש כשפים בימי הביניים? זוהי ההזדמנות שלכם.
04/04/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
חילופי דברים קשים בין ראש הממשלה, אריאל שרון, לשר אפי איתם במהלך ישיבת הממשלה בסוגיית תוכנית ההינתקות. השר איתם תקף את שרון על כוונתו להציג את התוכנית בפני הממשל בארה"ב, בטרם הבאת התוכנית בפני הממשלה בישראל.
04/04/2004  |  מירב לוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il