|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מתן כהנא מאשים את סמוטריץ' בגיור הרפורמי

הח"כ מימינה: "מי שנלחם במתווה ניסים הוליך אותנו בעיניים פקוחות לתהום של קבלת גיורים רפורמיים" קורא לשינוי סעיף הנכד בחוק השבות: "אנחנו במו ידינו מעלים למדינת ישראל רבבות של גויים" יוליה מלינובסקי: "כל עוד זה תלוי בי ובישראל ביתנו, לא יהיה בחוק השבות שינוי, לא בפסיק ולא בנקודה"
05/03/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2021   |   תגובות
ח"כ מתן כהנא [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

בהמשך לפסיקת בג"ץ הגיור הרפורמי השבוע, התקיים (יום ה', 4.3.21) דיון מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף מקור ראשון על הפתרון הראוי בסוגית הגיור.

ח"כ מתן כהנא (ימינה) בחר להאשים את יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "צריך לרסן את בג"ץ ולהחזיר אותו למקום יותר שמרני, אבל הפעם האצבע המאשימה מופנית כלפי הפוליטיקאים, הפוליטיקאים החרדיים ומי שיישר איתם קו ומנע אפשרות להתקדם לחקיקת חוק גיור ממלכתי".

לטענתו, "מי שנלחם במתווה משה ניסים הוליך אותנו בעיניים פקוחות לתוך התהום הזו של קבלת גיורים רפורמיים במדינת ישראל. אני כבר שנה מתריע על כך והולך לרבני הציונות הדתית, והם אומרים לי בכל פעם שהדרך היא לקדם את מתווה נסים. לצערי, היו כאלה מהציבור שלנו, כמו בצלאל סמוטריץ', שיישרו קו עם הגישה החרדית והפנו עורף לקריאת הרבנים להתקדם עם מתווה נסים. מי שהולך בגישה החרדית הזו הצעיד אותנו לתהום הזו, ומי שהולך לגישה של הכל או כלום, נשאר בלי כלום".

בתגובה לשאלה על הגיור הצה"לי, ענה ח"כ כהנא: "גיור זה גיור זה גיור - זה לא אמור להיות תהליך קל. אני לא רב, אבל אני מסתמך על גדולי הדור, לכן אני מקבל את הגיור הצה"לי על מלא. המעשים של האנשים האלה בפועל, בכך שהם מתגייסים ומסכנים את חייהם למען מדינת ישראל, מעידים עד כמה הם רוצים להיות חלק מהעם היהודי".

על חוק השבות, אמר: "חוק השבות הוא סלע קיומה של מדינת ישראל, אבל הוא מצריך עידכונים והתאמות. סעיף הנכד היה רלוונטי בימים אחרים, כשרדפו יהודים בעולם ומדינת ישראל הייתה מקלט לכל מי שחווה אנטישמיות בגלל שיש לו שם משפחה יהודי. היום זה כבר לא הסיפור, ואנחנו במו-ידינו מעלים למדינת ישראל רבבות של גויים".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שעשויה להיות שותפה של כהנא לקואליציה הבאה, התנגדה: "יש כאן התעסקות אובססיבית של גורמים אינטרסנטיים שמחפשים אויב חדש. כל עוד זה תלוי בי ובישראל ביתנו, לא יהיה בחוק השבות שינוי, לא בפסיק ולא בנקודה. בצלאל סמוטריץ' 'עשה סיבוב' על סעיף הנכד כי הוא מתחרה על הקולות של המגזר החרדי האורתודוקסי הקיצוני. אני לא מצליחה להבין את האובססיה של ימינה בנושא הזה. הנכד שהגיע לכאן מכוח הסעיף הזה בסוף הולך לצה"ל, בשונה מהחרדים. כל הדיבורים האלה הם דיבורים של יהודי קטן, אנחנו כבר לא שם".

על הגיור הרפורמי אמרה: "פסיקת בג"ץ הייתה מתבקשת. במשך שנים ניסינו להגיע לפתרונות בכל דרך ונתקלנו בהתנגדות גורפת מצד המפלגות החרדיות שלא היו מוכנות לאף פשרה או פתרון. השבוע גם הבנתי עד כמה הסיטואציה מורכבת, כששמעתי את דבריו של ח"כ יצחק פינדרוס. כולם שמו לב למילה 'שיקסע', אבל אותי הדהים יותר היחס שלו לגיור צה"לי, שזה גיור ממלכתי, אורתודוקסי, באישור הרבנות הראשית. אפילו זה, שנמצא בלב הקונצנזוס ונעשה על-ידי גורמים מוסמכים במדינה, לא מספק את החרדים. לא נוכל להגיע להסכמה כל עוד המפלגות החרדיות הקיצוניות יישבו בקואליציה".

"כ-400 אלף אנשים בארץ לא מוכרים כיהודים. הם מרגישים יהודים לכל דבר ועניין, אבל אנחנו בהתנהגות שלנו ובזה שאנחנו דוחים אותם. יהדות זה נפש, פחות דת. העסקנים החרדים חייבים לשנות גישה, הזמן שלהם תם והחברה הישראלית השתנתה. אנחנו יותר פתוחים, יותר ליברליים, אנחנו לא רוצים להפריד בין אנשים".

על הרבנות הראשית אמרה מלינובסקי: "הרבנות הראשית הפכה לגוף אליטיסטי, נפוטיסטי, ממש קליקה שלמה. כשניסיתי לקדם בכנסת הצעת חוק על שינוי הרכבה כדי להכניס לשם רבני ציונות דתית שכלל לא מיוצגים שם - עפו כסאות. זה מונופול על דת, כסף, השפעה, קומבינות, אבל זה לא יהדות".

הד"ר שוקי פרידמן, מנהל המרכז ללאום, דת ומדינה במכון הישראלי לדמוקרטיה: "חוק השבות הוא מפתח הכניסה היחיד למדינת ישראל. המשמעות של הפקרת הנושא על-ידי הפוליטיקאים היא שמדינת ישראל נתנה את מפתח הכניסה לשערי המדינה לכל קהילה יהודית בעולם, קטנה ככל שתהיה. ההפרטה הזו מייצרת מציאות בלתי נסבלת ברמה המדינתית והזהותית. אי-אפשר שההגירה למדינת ישראל תהיה תלויה בחסדי אחרון הרבנים אי-שם בעולם, לא משנה מאיזה זרם הוא פועל. המינימום שעל נבחרי הציבור לעשות הוא לקבוע איזושהי רגולציה, וזה יהיה לפתחה של הכנסת הבאה. במקום שבו הדין שותק כי המחוקק לא אמר את דברו, בית המשפט מפרש את החוק.

"אם הרבנות, גם בפרקטיקה של הדברים וגם במדיניות שלה, תהיה פחות נוקשה, הביקוש לגיור יגדל. 400 אלף איש שחיים במדינת ישראל כיום לא רוצים להתגייר כי הגיור כפי שהוא היום הוא בלתי אפשרי, לא בגלל ההלכה אלא בגלל שמדיניות חרדית קיצונית השתלטה על המערכת ומכתיבה את הטון. צריך לייצר מערכת של גיור ממלכתי, כפי שהציע משה נסים, עם מדיניות שונה. הפתרון הזה ייכנס גם את הדברים האחרים למערכת אחת. כך, לא כל אחד ממאה שערים או מאוגנדה יוכל לעשות זאת".

בנוגע לחוק השבות, הסביר פרידמן: "חוק השבות הוא חוק שמצדיק את קיומה של מדינת ישראל, שקמה כדי להיות בית לעם היהודי ולכל יהודי. לכן, זהו חוק קדוש. מה שכן צריך לבחון הוא מי זכאי לשבות. השאלה היא האם אין מקום לצמצם את ההגדרה בחוק השבות למי שהוא יהודי, יחד עם מעגל ראשון בלבד. זו שאלה מורכבת שצריך לתת עליה את הדעת".

תאריך:  05/03/2021   |   עודכן:  05/03/2021
עידן יוסף
+"תמונה מדאיגה ביחס לאיום האירני"
09:13 05/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מאשים את ראש הממשלה ואת שר הביטחון בפיזור הצהרות ללא כיסוי בנושא המאבק נגד הגרעין האירני  ▪  "לא יותר מהצהרות אלקטורליות לטובת קישוש מספר קולות"
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+תחזית פוליטית לבחירות מרס 2021
00:11 05/03/21  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
לפיד, סער ובנט לא יגיעו בבחירות לתוצאה המיוחלת. נתניהו ימשיך להנהיג את ישראל, ורק בעוד שנתיים-שלוש יתחיל פעמון הסיום שלו לצלצל, אלא אם כן יחליט אחרת. לא נשללת האפשרות לקיומה של מערכת בחירות חמישית
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: סער, מיכאלי וסמוטריץ' יורדים
23:39 04/03/21  |  עידן יוסף
סקר ישראל היום ו-i24NEWS (מאגר מוחות), לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד 29; יש עתיד 17; תקווה חדשה 11; הרשימה המשותפת, ימינה 10; שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; כחול לבן 5; רע"ם, העבודה, מרצ, הציונות הדתית 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 69, וללא סער - 58.

כבכל הסקרים, גם הפעם הכלכלית החדשה מקבלת רק 1.7% הרחק מתחת לאחוז החסימה.

+הציונות הדתית: חלק מסניפי השטח מופעלים בידי פורשי הבית היהודי
23:20 04/03/21  |  עידן יוסף
הציונות הדתית השיקה סניף בגוש-עציון בנוכחות יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' והמועמדים מיכל וולדיגר ושמחה רוטמן. מנכ"ל המפלגה יהודה ולד סיפר כי בשבועות האחרונים הוקמו מעל 120 סניפים ומטות ציונות דתית בערים, ישובים וקיבוצים מקרית שמונה ועד אילת. חלק מן הסניפים מנוהלים על-ידי אנשי הבית היהודי לשעבר. במפלגה מתכננים כי סניפים אלה יהיו הבסיס להנהגה המונציפלית ולבחירות האזוריות ב-2023.

בנוכחים היה גם חבר הכנסת לשעבר יגאל ביבי מוותיקי תנועת המפד״ל שהודיע על תמיכה בציונות הדתית ואמר: ״אני רוצה לשבח את בצלאל. הוא החזיר בעוז ובגאון את הכבוד לציונות הדתית. בצלאל, אנחנו ותיקי התנועה מודים לך שהשבת את הכבוד לציונות הדתית. יש לנו צוות שאין לי ספק שיעשה את הסדר בבית המשפט העליון. נעבוד כולנו למען הצלחת הציונות הדתית בבחירות הקרובות״.
+סקר: הליכוד יורד; יש עתיד וישראל ביתנו ממריאות
23:14 04/03/21  |  עידן יוסף
‏סקר מעריב (פאנלס פוליטיקס): הליכוד 27; יש עתיד 20; ימינה, תקווה חדשה 12; ישראל ביתנו 9; הרשימה המשותפת, שס 8; יהדות התורה 7; העבודה 5; הציונות הדתית, כחול לבן, מרצ 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 70, וללא סער - 58.

מתחת לאחוז החסימה: רע"ם 2.4%; הכלכלית החדשה 1.2%.
+הליכוד גישש מול עוצמה יהודית מה דרישותיה לתמיכה בקואליציה
21:34 04/03/21  |  
גורמים בלשכת נתניהו שוחחו לאחרונה עם יו"ר רשימת עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר ובדקו את דרישותיו לכניסה לקואליציה אם מפלגת עוצמה יהודית תשלים לממשלת ימין של 61 מושבים בראשות נתניהו.

בעוצמה יהודית דורשים: פתיחת מחלקה לפשעים לאומניים של הבדואים בנגב בדומה למחלקה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י במשטרה; הקמת בתי משפט יעודיים לפשעים מסוג גביית דמי חסות וגניבות בדרום כדי להקל על העומס על בתי משפט אחרים והקלות בנהלי פתיחה באש מול פושעים אשר מנסים לגנוב מבסיסי צה"ל (סרוגים).

בליכוד מכחישים.
+סקר: רע"ם עוברת, מרצ - לא
21:15 04/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בסקר כאן חדשות עולה לפיד, לעומת מגמת שוויון בין סער לבנט  ▪  מרצ מקבלת 3% בלבד  ▪  55% נגד האפשרות שנתניהו יהיה ראש הממשלה, 45% בעד האפשרות שנתניהו יהיה ראש הממשלה
ניצן הורוביץ. יראה את הכנסת מהיציע? [צילום: אורן בן-חקון/פול]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מתן כהנא מאשים את סמוטריץ' בגיור הרפורמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
אנחנו חיים עתה לאורך זמן עם כוכב נפטון במזל דגים, הנפגש מעת לעת עם כוכבים נוספים וצובע אותם. החודש גם השמש במזל דגים (עד 20.03). השמועות המגיעות מכלי התקשורת ומכל מקום מעוותות את העובדות. הדמיון פורה ועוזר גם להציג תחקירים (סרטים) שקריים או מסרים החסרים (בכוונה) בנתונים אמיתיים וחשובים. מה שבאמת עצוב זה אנשים שמהדהדים את מה ששמעו או קראו בכלי התקשורת, וכמעט כולם מהדהדים זה את זה בלי שבחנו עם עצמם מה "שמעו" ומה "סיפרו" להם. נסו לחשוב לבד, לסנן את המילים. זה באמת לא כואב. להתפכח כואב יותר.
05/03/2021  |  טובה ספרא  |   כתבות
סקר כאן חדשות (דודי חסיד ומכון קנטאר) בשאלת ההצבעה אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית תמונת המושבים:
04/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נמנע מלהכריע בשלב זה בשאלת מעמדו של בני גנץ לאחר הבחירות, אם כחול-לבן לא תעבור את אחוז החסימה. לדבריו, יש לדחות את ההכרעה עד למועד בו השאלה תהיה מעשית - אם בכלל.
04/03/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש עיריית רהט, פאיז אבו צהבאן, מסרב לקבל את פניו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור בעיר ביום ראשון הקרוב.
04/03/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
נפתלי בנט לא מצא את עצמו בתור לשון המאזניים - הוא כיוון לשם במחשבה סדורה מראש וניווט את דרכו למחוז חפצו. ניתן לשער כי לאחר שצנח בסקרים מעשרים ומשהו מנדטים לקצת יותר מעשר, הוא הבין כי ביכולתו לתפקד כממליך המלכים, ובכך להמשיך לשמר את הונו הפוליטי שהיה ברשותו טרם התרסקותו בסקרים. לאחר שגדעון סער שתה אותו לשוכרה, הוא לא ויתר על חלומו להפוך לראש הממשלה והחליט שניתן להגיע לכס הנכסף גם מעמדה נחותה. העובדה כי מפלגתו היא הרביעית בגודלה בסקרים לא מונעת ממנו לתפקד כמו ראש מפלגה המתיימרת לנצח בבחירות.
04/03/2021  |  טל בן יעקב  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
סמוטריץ': "בנט מתיימר להיות רה"מ ומתקרבן"  /  עידן יוסף
יהדות התורה: לא לשתף פעולה עם המשטרה  /  עידן יוסף
"בנט זה עוד מפלגת אווירה"  /  מירב ארד
מתנות לאביונים  /  אביתר בן-צדף
מדינת בג"צ  /  ציפי לידר
רק גנץ יכול  /  עו"ד דויד סנדובסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il