חברת אמבלייז הישראלית פרסמה בלונדון (יום ב', 10.12.01) אזהרת רווח לשנת 2001. החברה העוסקת בפיתוח ציוד להעברת וידאו ברשתות סלולריות, הודיעה כי היא צופה פגיעה בהכנסותיה וגידול בהפסדים, לאור הקשיים של חברות הטלקום הבינלאומיות, שהן לקוחותיה העיקריים.
אין זו הפתעה שחברות טכנולוגיה מתחילות לפרסם כבר עתה אזהרות רווח. עיקר הפעילות בה עסקו מנהלי שוק הטכנולוגיה בכלל ובשוק הטלקומוניקציה בפרט, בשנת 2001, היה - תכנון 2002.
ההאטה הכלכלית שהחלה כבר בתחילת השנה וגאתה מאוד לאחר אירועי ה-11 ספטמבר 2001 בארה"ב, גרמה לעצירת תוכניות רבות, לביטול מכרזים ממשלתיים ופרטיים ובעיקר - הכניסה את השוק הטכנולוגי העולמי למצב של המתנה.
בשוק זה "משחקות" שחקניות ישראליות רבות, ומתרבים האינדיקטורים והמצביעים על כך, שאנו עתידים לקרוא בקרוב אזהרות רבות, כמו זו של אמבלייז.
לסיבות המרכזיות, עליהן תולה אמבלייז את הצפי לדוחות מאכזבים, בולט עיכוב בהגעתם לשוק של מכשירים סלולריים תומכי וידיאו. עובדה שעשויה, על-פי מנהליה של אמבלייז, לגרום לעיכוב בחתימתם של חוזי אספקה חדשים ל-2002 במקום השנה.
הנהלת אמבלייז קיבלה על עצמה, בנוסף לצעדים אחרים, לבצע קיצוץ בשכר העובדים וההנהלה. שכר העובדים יקוצץ ב-%5 ושכר חברי ההנהלה הבכירה יקוצץ ב-%12 אחוזים בהתאמה.
עם זאת, למרות המיתון בשוק התקשורת העולמי, מתכננת אמבלייז להמשיך את להמשיך בגיוס עובדים חדשים בישראל ולפתוח סניפים חדשים בעולם, תוך בקרה תקציבית הדוקה.
לדעת החברה, במהלך השנתיים הקרובות תבלוט מגמה של מעבר בשווקי התקשורת, להכנסת אמצעי מולטימדיה ומסרים במולטימדיה (MMS) כחלק מהשירותים. לאור הערכה זו של החברה, מתכוונת אמבלייז להמשיך ולפעול לחיזוק מעמדה בתחום זה לקראת שנת 2003, בה, על-פי ההערכות בשוק, יכנסו לשימוש מכשירי טלפון סלולרי מהדור השלישי - בעלי יכולת להעביר מולטימדיה בוידיאו צבעוני.
אמבלייז מדווחת, כי לאחרונה היא עמדה בהצלחה רבה במספר ניסויי שטח. שביעות הרצון מניסויים אלה יצרה ציפייה לחתימת חוזים שיניבו הכנסות לחברה עוד במהלך השנה הנוכחית. אך כעת נראה, כי הדיונים יימשכו גם מעבר לדצמבר 2001. כתוצאה מכך ההפסד השנתי שלה, וההפסד ברבעון האחרון של השנה, עלול להיות גדול מהצפוי.
מנכ"ל אמבלייז, אלי רייפמן, מסר: "שוק המטרה של החברה הוא שוק עתידי, שבו יופעלו שירותים ללקוחות קצה רק ברבעון האחרון של 2002 ובעיקר ב-2003. עד לאותה נקודה שבה השוק כולו יעבור לתזרים הכנסות קבוע וניתן לחיזוי, החברה תמשיך להימדד על-ידי בעלי מניותיה בעיקר על-פי זכיות בניסויי שדה, מכרזים ושותפויות אסטרטגיות ולא רק על-פי יציבות הכנסותיה בטווח הקצר".