|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

8,000 עובדי סיעוד זרים 'הולבנו', <br>אך המדינה העדיפה להביא חדשים

למעלה מאלף עובדים זרים פנו השנה לעזרת משרד הכלכלה ראש מנהל עובדים ברשות אוכלוסין וההגירה: יש כיום 56 אלף עובדים זרים באופן חוקי בענף הסיעוד ויש כ-77 אלף בעלי היתרים להעסקה
15/08/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים דנה (יום א', 15.8.21) בתנאי העסקתם ורווחתם של העובדים הזרים בענף הסיעוד. דיון הוועדה הקודם הוקדש למטופלים, ועל כן הדיון הנוכחי עסק במטפלים ובזכויותיהם.

עו"ד אלעד כהנא, 'קו לעובד': כלל מהגרי העבודה בענף הסיעוד, רובם נשים, הוחרגו מחוק שעות עבדוה ומנוחה, מה שיצר הרבה מאוד בעיות ואי-בהירות במתכונת העסקה שלהן. זו גם העסקה מקבילה כי גם המטופל וגם החברה הם מעסיקים, ובעוד שחרה גם יודעת להוציא תלוש ולהקפיד על זכויות, נוצרים גם פערים מול המעסיק שהוא המטופל הפרטי וזה פתח לבעיות. בניגוד לחקלאות ולבניין, בענף זה העובדים לא מגיעים בהסכמים בילטרליים עם מדינות, למעט ההסכם עם הפיליפינים שעובדים החלו להגיע דרכו לישראל ביוני 2021.

"ללא הסכם בילטרלי, הן תלויות במתווכים, אשר לוקחים מהן כסף רב רק כדי ליצור קשר עם לשכה בארץ. לפי הנתונים שלנו בין השנה הראשונה לשלוש השנים הראשונות, המשכורות רק מכסות את חובות העובדת למתווכים. ההסכם הבילטראלי הוא הפתרון הכי טוב כי יש תהליך מפוקח ממשלתית. בענפי הבניין והחקלאות זה עובד, ואני מקווה שזה יעבוד עם הפיליפינים בענף זה ונעקוב אחרי זה".

הד"ר זואי גוטצייט, רופאים לזכויות אדם: "עובדות סיעוד שחלו בסרטן צריכות להילחם לא רק במחלה אלא בהרבה חזיתות. על-פי החוק, חברות הסיעוד שולחות אותן לרופא תעסוקתי, ואם הוא קובע להן אובדן כושר עבודה ליותר מ-90 יום, נותנים להן עד 30 יום לייצב את מצבן ומממנים את טיסתן לארץ המוצא, מבלי שמישהו מוודא שבכלל יש שם המשך של הטיפול הרפואי האונקולוגי הקריטי כל כך. יש עתירה תלויה ועומדת בבג"ץ על סעיף זה בחוק, שהגשנו יחד עם קו לעובד".

שירי לב רן, הממונה על זכויות עובדים זרים בזרוע העבודה במשרד הכלכלה: "התפקיד שלי קיים מאז 2010, ואישורו בחוק הוא תעודת כבוד למדינת ישראל, לדעתי. אני משתדלת לצקת לו תוכן ראוי ככל שאפשר, ולשמש כתובת לכל אותם מקרים בהם העובדים הזרים נזקקים לעזרה במיצוי זכויות או בבעיות אחרות. מתחילת 2021 ועד סוף יולי הגיעו אלינו כבר למעלה מאלף פניות של עובדים זרים בדוא"ל או דרך קו סלולר שפתחנו במיוחד כדי לתת מענה זמין ומהיר".


עו"ד שושנה שטראוס, הלשכה המשפטית ברשות האוכלוסין: "במסגרת בחינת הרישיון מוגשת רשימה עם כל עובדי הלשכה, כדי לבחון שאין מניעה שיעסקו בתיווך עובדים, והם מפקידים ערבות בהתאם להיקף המטופלים שהם רוצים לתווך אליהם. הם מתחייבים למלא אחר כל התנאים בחוברת, ויש הרבה תנאים על העבודה הטכנית, וגם חובה של העסקה של עו"ס בעלת לפחות שלוש שנות נסיון שתהיה בקשר עם המשפחה ועם המטפל. מנהל האכיפה מבצע בדיקות עומק מול הלשכות הפרטיות, ואם מוצאים הפרות, לרוב האכיפה היא מנהלית, אבל יש גם מקרים של אכיפה פלילית. ההסכם הבילטרלי משנה דברים, כי על עובדת מה-400 שמגיעות מהפיליפינים נבדקת, גם מבחינת רקע בפלילי וגם מבחינת רמת הכשרה, ע"י משרד העבודה במדינתה. היא עונה על שאלון שאנחנו במשרד חיברנו וגם מקליטה ראיון וידאו, שעולה לאתר רשות האוכלוסין. הלשכות הפרטיות הן היחידות עם גישה לחיפוש במאגר הראיונות, לפי קריטריונים שהמטופל מבקש, וכאשר הם מוצאות התאמה, הן מעבירות לינק למטופל ולמשפחתו להתרשמות בצמוד לשאלון אשר מולא. אם זה הסכמה של הצדדים, יש הליך חתימה של חוזה סטנדרטי מול המשרד. זה מוציא את תפקיד המתווכים כלל, ואנו בשאיפה להרחיב זאת למדינות נוספות".

ח"כ שרון רופא אופיר: "5% מאוכלוסיית ישראל הם בני 75 ומעלה ובעוד עשור כבר מעל מיליון איש בגילים אלה. אנחנו כוועדה חייבם להתוות ולסלול פה דרך לעתיד לבוא. לגבש נתונם על ההווה, ולהסיק מסקנות לעשור הבא והלאה.

ענבל משש, ראש מנהל עובדים ברשות אוכלוסין וההגירה: "יש כיום 56 אלף עובדים זרים באופן חוקי בענף הסיעוד ויש כ-77 אלף בעלי היתרים להעסקה. המדינה כל הזמן שואלת את עצמה לאן היא רוצה לקחת את זה. האם ב-2035 רוצים פה מאה אלף עובדים זרים רק בסיעוד? אני לא יודעת. יש גם החלטה על מפת דרכים להעסקת עובדים ישראלים בענף הסיעוד על כל הקשיים והמורכבות בו. נושא הסיעוד הוא נושא ששרת הפנים הגדירו אותו במיקוד לממשלה ה-36, ולכן מתבצעת כעת בחינה של שינוי כל מודל ההעסקה ומעבר למודל תאגידים בענף הסיעוד, תוך שמירה שנטל העלויות החדשות לא יפלו על המשפחות של המטופלים".

אייל סיסו, סמנכ"ל לעניינים קונסולאריים במשרד החוץ: "להוציא את ההסכמים הבילטרליים, כל העובדים הזרים שמגיעים לארץ חוקית עוברים ראיון בשגירות לפי הגעתם ארצה, ובו הם מקבלים 'זכותון' והסברים על כל זכויותיהם. הייתי קונסול בהודו, מדינה עיקרית בתחום בשנים 2014-2011 וכל עובד עבר ראיון, כך שהמידע זמין להם כבר שנים רבות".

דורון רז, יו"ר איגוד נותני שירותי סיעוד בישראל: "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות לגבי ענף הסיעוד, והחלנו את ההסכם הקיבוצי גם על העובדים הזרים. אחת ממטרות ההסכם היא העלאת השכר כדי להביא עוד ישראלים לעסוק בתחום. אנחנו כבר 'הלבנו' - כלומר החזרנו למעגל העבודה 8,000 עובדים זרים, שנשארו בארץ והפכו ללא חוקיים, והמדינה במקום לנצל את הידע והמיומנות שלהם העדיפה להביא עובדים חדשים. לדעתנו עדיף שלעובד יהיה מעסיק אחד, שינפיק לו תלוש וישמור על כל ההפרשות והזכויות שלו, כאשר את החלק של המטופל באופן פרטי הוא יעביר דרך החברה".

עו"ד יפעת סולל, יועמ"ש 'כן לזקן': "כל מודל ההעסקה בתחום הוא כושל ומהווה התנערות המדינה מחובתה לטיפול ראוי בקשישים ובסיעודיים. אדם שבאמת זקוק להשגחה וטיפול 24 שעות ביממה לא יכול להיות עם מטפל אחד. אין אף אדם שיכול לשהות במקום עבודתו 24 שעות ביממה ולתת טיפול טוב. מדינת ישראל היא היחידה בעולם שברירת המחדל בה לטיפול הראשוני באדם סיעודי הוא ע"י עובדים זרים הגרים בבית המטופל. זה קיים ברוב מדינות העולם אבל בשוליים, במקרים הכי קיצוניים. במדינות אחרו יש פתרונות בקהילה, לא בבית, ואלה לא על חשבון שעות הסיעוד".


אופירה מוסקוביץ', מטה מאבק הסיעודיים בישראל: כשבאים לדבר על זכויות המטפלים אי-אפשר לנתק זאת מזכויות המטופלים. המטפלים מגיעים לפה ומקבלים אשרה מכח ההזמנה של המטופל, אבל רק אז מתגלות בעיות רבות. שני הצדים צריכים לדעת מה הזכויות שלהם, ואם העובד מקבל בחו"ל 'זכותון' מדוע המעסיק בארץ לא מקבל חומרים והסברים על כל זכויותיו וחובותיו?!".

תאריך:  15/08/2021   |   עודכן:  15/08/2021
עידן יוסף
+זנדברג: זיהינו באזור השריפה חלקיקים שפוגעים בנשימה
12:46 16/08/21  |  עידן יוסף
בדיון בוועדת הפנים בנושא מכרה הפוספטים ב"שדה בריר", עדכנה השרה להגנת הסביבה זנדברג על פעילות משרדה ביום שלאחר השריפה בהרי ירושלים. לדבריה, "זוהו באזורי השריפות חלקיקים שפוגעים נשימתית ולכן טרם יכולים כל היישובים לשוב לבתיהם"
[צילום: דוברות הכנסת]
+אושרה העלאת תגמולים לנכי צה"ל ולמשפחות השכולות
11:14 16/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מדובר בעידכון של 18 צווים ותקנות, בהם: העלאת שכר לנכה חסר פרנסה ונצרך, העלאת תגמולים למשפחות חיילים שנספו במערכה, מענק נישואין ליתום, מענק לימודים לצורך רכישת מקצוע, הקלות במוסדות להשכלה על תיכונית, מימון טיפולים רפואיים ועוד
(הדיון בוועדת העבודה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+וריאנט חדש, מדבק ועמיד לחיסון התגלה בארה"ב
11:08 16/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים בדיון בכנסת: "הזן הדוחף בימים אלו את זן הדלתא, ואם הוא יגיע לישראל - נגיע לסגר"  ▪  ראש מטה בריאות הציבור: יש לשנות התפיסה - ויש להרחיב משמעותית את חובת הבידוד, אך לצמצם את המדינות האסורות לנסיעה
(ד"ר שלמון ואילנה גנס בדיון בוועדת חוקה [צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת])
+התמוטטות מצוקי החוף: "סכנה ממשית לחיי אדם"
21:39 15/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראשי רשויות מתריעים מפני הסכנה  ▪  המשרד להגנת הסביבה שוקל להעביר מאיתו את סמכויות החברה להגנת מצוקי החוף שאמונה על הנושא ולהטמיען בחברת נמלי ישראל  ▪  יו"ר הוועדה לפנ"צ: "המינימום זה שורה בספר התקציב הקרובה שתסדיר את הטיפול בזה. המשימה היא לאומית והפתרון צריך להיות לאומי"
פיצוץ מבוקר של כ-800 טון סלע, שהיה תלוי בצורה לא בטוחה 40 מטר מעל כביש מכתש רמון [צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר/פלאש 90]
+חשש שחבר הכנסת איתמר בן-גביר נדבק בקורונה
21:08 15/08/21  |  עידן יוסף
ח"כ איתמר בן-גביר הרגיש בימים האחרונים לא טוב. הוא מחכה לתוצאות של בדיקת pcr כדי לראות האם הוא חיובי לקורונה. בינתיים גזר על עצמו בידוד ולא ישתתף הערב בחתונת בתו של חברו ד"ר מיכאל בן ארי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
8,000 עובדי סיעוד זרים 'הולבנו', אך המדינה העדיפה להביא חדשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ראשי רשויות ונציגי ממשלה מתריעים מפני האסון הבא שעלול לקרות בחופי הארץ אם לא יחל טיפול משמעותי בסכנת התמוטטות במצוקי החופים. במסגרת דיון בנושא שנערך (יום ד', 11.8.21) בוועדה לפניות הציבור, עלה כי סוגיית הטיפול בנושא טרם הוסדרה בצורה לאומית, ומשרדי הממשלה רואים בכך את חובתן של העיריות והמועצות שבשטחן החופים.
15/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חבר הכנסת אחמד טיבי סייר (שבת, 14.8.21) במתחם הישוב היהודי בחברון עם ראש עיריית חברון, בכירי הרשות הפלשתינית וחברי כנסת מהרשימה המשותפת. חבר הכנסת איתמר בן-גביר, תושב חברון, טוען כי הדבר נועד לצורך התגרות מתוכננת.
14/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
עובדת בלשכה המשפטית של הכנסת ויועצו של ח"כ גלעד קריב נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. נפתחה חקירה אפידמיולוגית וקצין הכנסת ביקש מכל מי שבא עמם במגע שלא להגיע למשכן.
14/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך אישרה (יום ד', 11.8.21) את הצעת משרד החינוך לגביית תשלומי הורים (תשלומי רשות). במקום 24 ש"ח עבור מסיבות כיתתיות, ההורים ישלמו 8 שקל בלבד. סך הסכום שיגבה מכל תלמיד: 253 שקל בכיתה א' עד 1,372 בכיתה י"ב
13/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד דנה (יום ד', 11.8.21) במענה לילדים אלרגיים במוסדות החינוך. ח"כ יעקב אשר, המשמש גם יו"ר השדולה למען חולי הצליאק והאלרגיים, מחה על כך שנציגי משרד האוצר לא הגיעו לדיון, לענות על השאלות התקציביות: "בושה וחרפה שהאנשים שמושכים בחוטי התקציב לא הגיעו, יו"ר הכנסת צריך להפעיל את סמכותו בנושא. וממתי החליטו לעשות את ההבדל בין אלרגיות של חלב לאלרגיות שונות, בילדים בגילי לידה עד שלוש. מאיפה הגיע הרעיון הזה שעד שנתיים מתייחסים לכלל האלרגיות באופן זהה ומשנתיים ואילך מתחילים לפצל את האלרגיות, האם זה מבית מדרשו של משרד האוצר שלא מומחה באלרגיות ומומחה רק בכסף?".
12/08/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 24  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מהגרים  /  מי ומי  
רגב: הליכודניקים בחרו באנשים בצבע לבן  /  איציק וולף
"ליברמן מקצץ בפריפריה ונותן למתנחלים"  /  עידן יוסף
ועדת הכנסת אישרה הקמת שלוש ועדות  /  עידן יוסף
מחאת השולמנים הופכות למדיניות כלכלית  /  אביר קארה
בנט חצה את הרוביקון  /  בצלאל סמוטריץ'
כל ילד וילדה במדינה צריכים לעסוק בספורט  /  סימון דוידסון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il