|
'תור בקליק' שיפר את זמני ההמתנה [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
|
|
|
|
|
הכנסות חברת דואר ישראל במחצית הראשונה של 2021 צמחו ב-11% והסתכמו ב-827 מיליון שקל. זאת, לעומת כ-744 מיליון במחצית הראשונה של 2020.
עיקר הגידול בהכנסות נובע מהתאוששות מגזר הסחר, וחזרה להזמנות בדומה לתקופה שלפני הקורונה. זאת, במקביל לירידה בהכנסות הדואר המסורתי המשיך לרדת ותוך שמירה על יציבות הכנסות בנק הדואר.
סך ההכנסות של החברה ברבעון השני של השנה גדל ב-17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-398 מיליון שקל, לעומת 339 מיליון שקל ברבעון השני של 2020.
גם השנה סיימה חברת דואר ישראל את המחצית בהפסד, אך הצליחה לצמצם את ההפסד בסך 163 מיליון שקלים שנרשם במחצית הראשונה אשתקד להפסד של 64 מיליון שקלים. מן החברה נמסר כי אם היה ניתן לנטרל את ההוצאה בגין חובת מתן שירות אוניברסלי בחלוקת דואר וחבילות ברחבי הארץ, הייתה החברה נמצאת ברווח נקי של 45 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה.
לעומת המחצית הראשונה כולה, ברבעון השני של השנה נרשמה העמקה של ההפסד - מהפסד של 58 מיליון שקל ברבעון השני של 2020 להפסד של 67 מיליון שקלים ברבעון השני של 2021.
בינואר 2021 השיקה חברת דואר ישראל את מהלך חובת הזמנת תור מראש ("תור בקליק"), ששיפר משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים, ויסת את העומסים. חובת הזמנת תור מראש, לפני ההגעה ליחידה, קיימת כיום במאות יחידות מתוך כ-600 יחידות הדואר. נכון לסוף המחצית הראשונה של 2021 - 57% מכלל המגיעים לדואר הזמינו תור מראש, לעומת כ-6% בלבד שהזמינו בחציון מקביל. זמן ההמתנה הממוצע בחציון הראשון של 2021 עמד על 7 דקות למזמיני תור מראש, לעומת ממוצע של 12 דקות המתנה במחצית הראשונה של 2020.