בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
ועדת הכלכלה אישרה את התוכנית להגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, ואכיפה בדרכים עירוניות תהיה לכל המאוחר במחצית השנייה של שנת 2024 ● ניתן יהיה להשתמש בכספי האכיפה גם לתפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, לשבילי אופניים, להפחתת שימוש ברכב פרטי ולעידוד תחבורה שיתופית - ולדרישת חברים בוועדה תתאפשר גמישות מסוימת לגבי בטיחות בדרכים
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 18.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים. ההצעה נועדה להסמיך גם פקחים לאכוף, באמצעות מצלמות, נסיעה שלא כדין בנת"צים. מהלך שנועד לאפשר הקמת יחידה מיוחדת של משרד התחבורה שתאכוף עבירות בנ"תצים.
האישור התאפשר לאחר שבישיבות הקודמות סוכמו שינויים שביקשה הוועדה להכניס בהצעת החוק, לפיהם משרד התחבורה יחל בתחילה את האכיפה רק בדרכים הבין-עירוניות, כאשר עד 31 בדצמבר 2022 יוכלו הרשויות להתארגן. לאחר מכן שרת התחבורה תהיה רשאית לפנות לרשויות ולבקש שיבצעו אכיפה, בתוך 18 חודשים מפנייתה. הרשות תתייחס לפנייה בתוך 180 ימים ותצטרך להתחיל את האכיפה בתוך 18 חודשים מיום פניית השרה. אם הרשות תסרב או לא תשיב, אזי יהיה משרד התחבורה רשאי לבצע את האכיפה בתחומה. כמו-כן, רשות שסמכויותיה הועברו למשרד התחבורה תוכל, בכל עת, לבקש להשיב לה את סמכויות האכיפה.
באשר לייעוד כספי האכיפה ברשויות המקומיות – לבקשת הוועדה הורחבו מעט המטרות שלשמן ניתן לעשות שימוש בכספים, והן תכלולנה: תפעול תחבורה ציבורית ותיחזוקה, שבילי אופניים והוצאות שנועדו להפחתת שימוש ברכב פרטי ועידוד תחבורה שיתופית.
עם זאת, בעניין זה הביעו ח"כ יסמין פרידמן וח"כ בועז טופורובסקי התנגדות בישיבה הקודמת, ודרשו לאפשר שימוש בכספים גם לטובת בטיחות בדרכים. ח"כ פרידמן התייחסה לכך גם היום, ואמרה כי היא דורשת ש-15% מהכספים יופנו לבטיחות בדרכים. בעקבות זאת, לחץ היום היו"ר מיכאל ביטון למצוא גם לכך פתרון, ואמר כי בעבר היה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב של 44 מיליון שקל בשנה, שעם השנים ירד לשמונה מיליון שקלים בשנה. בעקבות זאת הוחלט כי 50% מההכנסות, בניכוי הוצאות האכיפה, ישמשו את הרשות לכל מטרה. 35% מהכספים ישמשו, כאמור, לתפעול ותחזוקת תחבורה ציבורית, שבילי אופניים והוצאות שנועדו להפחתת שימוש ברכב פרטי ועידוד תחבורה שיתופית. 15% מהכספים ישמשו לבטיחות בדרכים בכל מקום בו פועלת תחבורה ציבורית, נתיבי אופניים והולכי רגל, בתיאום עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
בתום הדיון סיכם היו"ר ביטון ואמר: "אנחנו מברכים את שרת התחבורה על עוד פרק של המשרד בחוק ההסדרים, שעובר בוועדת הכלכלה. אנחנו שמחים על גמישות באפשרות לשימוש בהכנסות גם לבטיחות בדרכים". ביטון ציין כי מדובר בהישג של חברי הכנסת טופורובסקי ופרידמן ושל כלל חברי הוועדה, וביקש ממשרד התחבורה לבצע בדיקה מהירה של כספי הבטיחות בדרכים לרשויות המקומיות, ולתת מענה לכך כבר בתקציב הקרוב, שכן הכסף הזה מציל חיים.
אופיר סופר, מאיר יצחק הלוי, יסמין פרידמן, לימור מגן תלם, מאזן גנאים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
שרת התחבורה הציגה כי בתקציב הביצוע לשנת 2022 שיעמוד על 38 מיליארד שקל - 80% מיועדים לצרכי התחבורה הציבורית ו-20% בלבד לכבישים ▪ תוכנית החומש להשקעה בתחבורה הציבורית תכלול 2 מיליארד שקל לשבילי אופניים וכ-5 מיליארד שקל למגזר הערבי, והסובסידיה בתחבורה הציבורית תעמוד בשנת 2022 על כ-11.75 מיליארד ▪ ח"כים מחו: בפריפריה חייבים להשקיע בכבישים
הציונות הדתית בתגובה לנאום לפיד בכנסת: "נפתלי בנט השלים היום את המהפך. בנט חתום ושותף מלא להרס הממלכתיות ופילוג החברה הישראלית ובעיקר להסתה והשנאה נגד הציונות הדתית והימין האידיאולוגי.
"הוא שהפך את לפיד מקוריוז לשר חוץ וראש ממשלה חליפי והוא חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף שלו. יעידו לחיצות הידיים והחיוכים ביניהם מיד לאחר הנאום. טוב שהמסכה הוסרה היום".
שבעה מהדוברים במליאה בטקס הזיכרון ליצחק רבין במליאת הכנסת הם חברים בקואליציה, ורק אחד (נתניהו) היה נציג האופוזיציה. במחאה, קרא יו"ר שס, אריה דרעי, ליו"ר הכנסת מיקי לוי, אמר שהוא היחיד שהיה שר בממשלת רבין אך לא התאפשר לו לנאום בישיבת הזיכרון, ותהה כיצד הוא, המייצג סיעה בת תשעה חברי כנסת, אינו נואם. לוי השיב כי לא פנה אליו לבקש, ודרעי ענה כי היוזמה בעניין צריכה להגיע מיו"ר הכנסת.
התשואה המובטחת בת 5%, תעמוד על ריבית 5 שנתית צמודה למדד המחירים לצרכן, ונקבע כי ההצמדה למדד תיעשה אם הוא חיובי בלבד ▪ גם בעת מעבר בין קרנות והתחשבנות בין קרנות, כספי החוסכים וזכויותיהם לא ייפגעו (ח"כ אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
בישיבת חברי סיעת יהדות התורה סוכם פה אחד על מינוי ח״כ ליצמן ליו״ר הסיעה כחלק מהסיכום בין אגודת ישראל לדגל התורה. הוא מחליף בתפקיד את ח״כ יצחק פינדרוס. "משימתנו בשעה זו לפעול כאופוזיציה לוחמנית נגד הממשלה הרפורמית, הרעה והמסוכנת הזו, שהכריזה מלחמה במסורת ישראל וציביונה היהודי של המדינה. סיעת יהדות התורה תמשיך לפעול באחדות, בכוחות בלוכדים בתוכנו, ובשיתוף פעולה עם כל סיעות האופוזיציה, במטרה משותפת להפיל את הקואליציה שכינונה בשקר ובהונאה, ללא גיבוי ציבורי", דברי ליצמן.
כך דיווח לוועדה לביטחון פנים מנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן, והוסיף: בחצי השנה הקרובה נראה הישגים ב'הקרסת' ארגוני פשיעה. עד יולי 2022 אנו מצפים לסדרת הצלחות מבצעיות ▪ יו"ר הוועדה: לא ייתכן שהמאבק בתאונות הדרכים אינו אחד מיעדי המשרד. אנשים נהרגים יום-יום בדרכים (מירב בן-ארי, תומר לוטן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
ועדת הכלכלה אישרה: יבוטלו המחיר המרבי לשעת חנייה והאפשרות לתת חנייה חינם לתושבי הערים ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים ▪ היו"ר ביטון: ההצעה לא תפתור את כל בעיית הפקקים, אך תסייע בהורדת עומסים מלב הערים ותאפשר חנייה חינם לתושבי הערים במרחב החיים שלהם
חוק המטרו אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית ▪ תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו ▪ יו"ר הוועדה מלינובסקי: "ההצעה עברה בוועדה אינספור שינויים שיטיבו עם הציבור" ([צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
ועדת הכלכלה אישרה את התיקונים שיאפשרו הפעלת הביקושיות - קווי שירות מותאמי ביקוש, מתוך פרק התחבורה בחוק ההסדרים. התיקונים מסדירים בחקיקה את האפשרות לבצע תכנון דינמי של הנסיעה בתחבורה הציבורית ולשנות מסלול בזמן אמת, בהתאם לביקוש, ומעגנים בחקיקה שירותים שכבר ניתנים בכמה מקומות בארץ, כמו באבל, קוויקר ותיקתק.
האישור התאפשר לאחר שבשבוע שעבר הושגו הסכמות בדבר ההתייחסות להנגשת השירות לבעלי מוגבלויות. בעקבות זאת נקבע היום כי ההנגשה תוסדר בתקנות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. שר התחבורה, בהתייעצות עם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, יקבע את התקנות ונוסח ראשון שלהן יוגש לאישור הכנסת עד 1 בדצמבר 2024. עד אז, המפקח על התעבורה יקבע הוראות להסדרת הנגישות לאנשים עם מוגבלות, לאחר התייעצות עם הנציבות, שתייצג גם את עמדת ארגוני המגזר השלישי. לבקשת היו"ר מיכאל ביטון ביטון הוסכם גם כי בעוד כשנה תדווח השרה לוועדה על התקדמות בטיפול בנושא.
ביטון אמר כי התיקון מסדיר את הניסויים להפעלת תחבורה מותאמת אישית, שמחייבים שיפור והפקת לקחים. הוא הוסיף, כי "העתיד שמור לרכבי תחבורה ציבורית שמגיעים אליך עד הבית ומורידים אותך במקום שנוח לך, ללא תלות בתחנות אוטובוס. לא אפשרנו לתחום הזה להתקדם ולהתפתח ללא וידוא שכל הרחבה תהיה עם התייחסות לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. סימנו לכל המשרדים שלא יהיו פרויקטים בישראל שאין בבסיסים התייחסות לסוגיית הנגישות לאנשים עם מוגבלות".
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שמבקש לאפשר למשטרה חיפוש ללא צו בית משפט הוא נורא ואיום ▪ "המשטרה, שגם כך לא מצטיינת במקצועיות יתר, שמירת חוק וזכויות, ופיקוח אפקטיבי על הפעלת סמכויותיה, תשתמש בזה מול כולנו בשרירותיות וממש לא רק למיגור הפשיעה בחברה הערבית" (שר המשפטים, סער. הצהיר על צעדים נוספים [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שאושר אתמול בממשלה להרחבת סמכויות המשטרה לחיפוש בבתים ללא צו בית משפט עלול להוביל להתנהלות שרירותית של המשטרה ולחרוג ממיגור הפשיעה במגזר הערבי.
ועדת הפנים ממשיכה (יום א', 17.10.21) את הדיון בפרק התחדשות עירונית במסגרת הצעת חוק התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים). במסגרת ההצעה מבקשת הממשלה שינויים משמעותיים בהתחדשות העירונית.
ועדת הכספים אישרה (יום א', 17.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את פרק ו' (מיסוי הכנסות צבורות) בחוק ההסדרים -הצעת החוק מעגנת אפשרות לקבל שיעור מס מוטב לחברה המחלקת רווחים פטורים לפי חוק לעידוד השקעות הון, ביחס להכנסה שנצברה עד לתום שנת 2020.
ועדת הכספים אישרה (יום א', 17.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את סעיפים 20-19 - הבטחת הכנסה שבפרק ט' בחוק ההסדרים. הצעת החוק מוזגה עם הצעות החוק של חברי הכנסת איימן עודה, חיים כץ, וחוה אתי עטייה.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, סיכם הלילה (יום א', 17.10.21) את הסוגיות שנותרו פתוחות מתוך רפורמת הבנקאות הפתוחה, במסגרת הכנת הצעת חוק מידע פיננסי לקריאה שנייה ושלישית כחלק מהצעת חוק ההסדרים. הוא ציין כי הוועדה עשתה את הלא יאמן והגיעה לישורת האחרונה של החקיקה, אך ביקש להתייחס למספר סוגיות אחרונות, לקראת דיון אחרון בהצעת החוק שיתקיים ביום שלישי ולהצבעות על ההצעה שצפויות ביום חמישי השבוע.
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו