|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

כוכבי: "צה"ל פועל אקטיבית בשש זירות"

הרמטכ"ל לוועדת החוץ והביטחון: "צה"ל מאיץ את התוכניות המבצעיות והמוכנות להתמודדות עם אירן ועם איום הגרעין הצבאי" "אין איום קיומי על מדינת ישראל, חופש הפעולה הישראלי חסר תקדים ושיתוף הפעולה הצבאי שלנו עם שותפינו אפקטיבי ביותר"
09/11/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

רם בן-ברק, אביב כוכבי, ירון פינקלמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת החוץ והביטחון שמעה (יום ג', 9.11.21) את סקירתו של ראש המטה הכללי של צה"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אשר הגיע מלווה בראש חטיבת המחקר, תת-אלוף עמית סער, ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף ירון פינקלמן, וראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, תת-אלוף אמיר ודמני.

דברי הפתיחה של יו"ר הוועדה ושל הרמטכ"ל היו פתוחים לסיקור תקשורתי, אך יתר הישיבה הייתה סגורה.

רב-אלוף כוכבי אמר: "למדינת ישראל יש אתגרים ביטחוניים רבים בשש זירות שונות. מול כולם צה"ל פועל הן בהגנה, הן בסיכול, והן בהתקפה. בשנה האחרונה המשכנו לפעול אל מול אויבינו במבצעים, בפעולות חשאיות בכל רחבי המזרח התיכון. צה"ל ימשיך לפעול להסיר את האיומים ויגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות, בין אם היא ברצועת עזה ובין אם היא מצפון, ובין אם היא כוח אירני ואם היא כוח פלשתיני.

"לצד הפעילות המבצעית הענפה מאוד, צה"ל נמצא בתהליך של השתנות והתאמה של יחידות צה"ל כולו להווה ולעתיד לצרכי שדה הקרב בהווה ובעתיד. השינוי מתבסס על תהליכי מודרניזציה ועל רכש שמתקדם היטב, במקביל לכל אלה צה"ל מאיץ את התוכניות המבצעיות והמוכנות להתמודדות עם אירן ועם איום הגרעין הצבאי".

"לשמחתי התקציב שאושר, מאפשר לנו להתמודד עם מגוון האתגרים, לרבות שיפור משמעותי של כל התוכניות המבצעיות של הרכש, של האימונים, גם של הסדיר וגם של המילואים. העבודה מול הוועדה מבחינתי ראויה לציון, לא פחות בגלל ההתעקשות שלכם להשאיר את צה"ל ממלכתי ולהשאיר את צה"ל מעל לכל מחלוקת פוליטית".

רם בן-ברק, אביב כוכבי, ירון פינקלמן, עמית סער

המשכו של הדיון היה חסוי, ולהלן עיקרי דבריו של הרמטכ"ל:

  • צה"ל מזהה שתי מגמות במצב האסטרטגי – אחת חיובית ואחת שלילית. המגמה החיובית היא מערכת הבריתות - שהינה מערכת יציבה, המכילה בתוכה שותפים רבים ונמצאת בתהליך שיפור מהותי.

  • מנגד, המגמה השלילית, נחלקת לשתיים: המערכת הפלשתינית מחד-גיסא, והמערכת האירנית ובתוכה חיזבאללה, המייצרת איום גרעיני פוטנציאלי לצד איום קונבנציונלי, על כל המרחב הצפוני, מאידך-גיסא.

הרמטכ"ל הסביר כי צה"ל מתמודד עם שש זירות - כולן פעילות ובכולן פועל צה"ל באופן אקטיבי. ההתמודדות עם זירות אלה נחלקת לארבע משימות ועוד אחת: הגנה, מניעה, מוכנות, בניין כוח לעתיד, והאחרונה והחשובה ביותר היא האנשים, אשר בלעדיהם לא יוכל צה"ל לעמוד בארבע המשימות הקודמות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רא"ל כוכבי הדגיש כי צה"ל מרכז מאמץ למול שלושה איומים: איום התלול-מסלול (תמ"ס), הכולל בתוכו, נוסף על האיום הרקטי, כטב"מים, טילי שיוט וטילי הקרקע-קרקע מאירן. איום נוסף הוא הגרעין הצבאי האירני, שהוא עדיין בגדר איום פוטנציאלי. והאיום האחרון אותו ציין הרמטכ"ל הוא איום הכוחות החודרים.

הוא עמד על ההתפתחויות החיוביות והשליליות באזור. במאזן החיובי אמר כי אין איום קיומי על מדינת ישראל, חופש הפעולה הישראלי חסר תקדים ושיתוף הפעולה הצבאי שלנו עם שותפינו אפקטיבי ביותר.

במאזן השלילי מנה הרמטכ"ל את שלושת האיומים אשר ציין קודם, וכן הוסיף את צבאות הטרור ואת העובדה כי מדינת ישראל מוקפת באזורים חסרי משילות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הרמטכ"ל פירט את מעצבי התקופה הנוכחית, והסביר כי גבולות המערכה, הן הגאוגרפיים והן התפיסתיים, נמתחים. באשר לסוגיית הגרעין האירני הבהיר הרמטכ"ל כי רובד התכנון יצא לדרך עוד לפני אישור תקציב הביטחון, וכעת, עם אישור התקציב, חלקו יופנה עבור המודיעין, האימונים והרכש הנדרשים.

ביחס לירי תלול מסלול, ציין הרמטכ"ל כי מדובר בנושא מרכזי בצה"ל וכי ישנה התקדמות בתחום זה, הן בהיבטי תוכניות האש, הן בהיבטי המודיעין, והן בהיבטי ההגנה האווירית.

באשר ליהודה והשומרון, הדגיש כוכבי כי סיכול הטרור בגזרה זו נמשך, לצד שמירת חופש הפעולה הישראלי - זאת תוך ניסיון לשמר את התיאום הביטחוני עם מנגנוני הביטחון באזור.

לגבי רצועת עזה ציין כי צה"ל נמצא בתהליכי קידום מוכנות למערכה נוספות, בשל חוסר היציבות בגזרה זו. הרמטכ"ל הבהיר כי הרגיעה היחסית מנוצלת לאישורי תוכניות וקידום מוכנות אינטנסיבי.

ביחס למכשול בגבול הצפוני, אותו הגדיר הרמטכ"ל כפרויקט בעל חשיבות רבה, הבהיר הרמטכ"ל כי חלק משמעותי כבר תוקצב והועבר לתכנון ותחילת עבודות.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה רם בן ברק אמר: "בשבוע שעבר הכנסת חוקקה את חוק התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2021 ו-2022. התקציב יביא ליציבות פוליטית וודאות כלכלית. תר״ש תנופה, שמוביל הרמטכ״ל, כמו כל תוכנית עבודה רב-שנתית, אם היא לא פוגשת בקצה שלה תקציב מאושר – אין לתוכנית משמעות. הדבר חמור שבעתיים כשמדובר במענה לאתגרי הביטחון של מדינת ישראל; והאתגרים הם רבים – בכלל הזירות – מקרוב ומרחוק ובכל הממדים – בים, באוויר, ביבשה ובסייבר.

"מעל לכל האתגרים ניצבת, כעננה שחורה שמביאה קללה על המזרח התיכון – אירן. יצואנית הטרור מס׳ 1 בעולם. אין פעולת טרור אחת על הגלובוס שטביעות האצבע שלה לא מגיעות עד לשלטון האייתולות באירן.

"אירן מנסה לבסס תשתית טרור בסוריה, מאיצה את ניסיונות העברת אמל״ח אסטרטגי לחיזבאללה, מנסה לפתח תשתיות טרור בעזה ובאיו״ש, פועלת לפגע ביעדים יהודיים וישראלים בחו״ל, פועלת במרחב הסייבר ומתקדמת לעבר פיתוח יכולת גרעינית שתהווה מטריה להגברת התוקפנות שלה באזור.


צה״ל ומערכת הביטחון פועלים 24/7 באופן גלוי וחשאי במערכה מתמשכת מול אירן וגרורותיה. תפקידנו כוועדת החוץ והביטחון, הוא לוודא כי תוכנית העבודה הרב השנתית של צה״ל נותנת מענה לאתגרים המרכזיים בהתאם להנחיות הדרג המדיני. התר״ש צריכה להיות בהלימה לאופן שבו שהקבינט רואה את תרחיש הייחוס ותמונת המצב האסטרטגית. וכך יהיה.

"עלינו למצוא מהלך משלים ומתן פתרון להעלאת שכר חיילי החובה. ועל כן, אני מתכוון לגבש יחד איתך, הרמטכ"ל ועם שר האוצר, תוכנית להעלאת שכר החיילים בהקדם", דברי בן ברק.

תאריך:  09/11/2021   |   עודכן:  09/11/2021
עידן יוסף
+"כולנו יודעים איזה לחצים אתה מפעיל על איילת שקד"
02:43 10/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים על חוק החשמל: עשרות אלפי בתים בישראל לא נבנו בצורה בלתי חוקית. רק בתים שכלולים בתוכנית כוללנית ייכללו בה  ▪  ח"כ סלאלחה: שווי הקנסות ששילמו חיילים משוחררים דרוזים בחמש השנים האחרונות מגיע ל70 מיליון שקל  ▪  ח"כ שיקלי: בנגב יש הארקת חשמל מקווי מתח גבוה, תופעה רחבת היקף באלפי מבנים
ח"כ בצלאל סמוטריץ' [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
ח"כ ווליד טאהא [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בחורף הילדים נאלצים להיכנס לאוטו כדי להתחמם
00:59 10/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעה להחלטה בממשלה הקודמת להסדרת ההתיישבות הצעירה שקידמו צחי הנגבי ומיכאל ביטון נגנזה משיקולי בחירות  ▪  כתוצאה מכך סובלים כ-12 אלף ילדי מתנחלים מתנאים לא נאותים בשל העדר חיבור לחשמל ולמים  ▪  במשרדי הממשלה טוענים כי מדובר בעניין של מדיניות
אימהות וילדיהן במגרון [צילום ארכיון: פלאש 90]
+המשטרה תחקור את טענת סילמן כי הותקפה בתחנת דלק
20:15 09/11/21  |  עידן יוסף
במשטרת ישראל התקבלה פנייה מקצין הכנסת שעניינה, טענות להטרדה ברשתות החברתיות של חברת כנסת ולתקיפתה כביכול בעיר מודיעין בחודש שעבר. הפנייה הועברה לבחינה ביחידת ההונאה של מחוז מרכז.
+בקשת דחיית קורס נהיגה מונעת - גם באינטרנט
14:41 09/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תיקון נוסף מקל על נהגים שהיו צריכים לעבור בחינת תיאוריה אחרי שצברו 36 נקודות וביצעו קורס בסיסי וקורס ייעודי, ומבטל את החובה לבצע גם בחינת תיאוריה לאחר הקורסים
([צילום: משה שי/פלאש 90])
+"לאור התחזקות השקל אין לכם סיבה להעלות מחירים"
12:15 09/11/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הדגיש: "מצפה שלא תנצלו את התקופה הזו להעלאת מחירים, ולכל הפחות תשמרו על רמת המחירים הנוכחית"  ▪  הפנייה של יו"ר הוועדה מגיעה על-רקע הצהרות בעלי הרשתות על העלאת מחירים צפויה
(ח"כ קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+יש עתיד הסירה את המלחמה בשחיתות מהמצע
11:34 09/11/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרסום ראשון ב-News1: מפלגת יש עתיד מעדכנת את מטרות המפלגה ומשנה אותן באופן משמעותי  ▪  ירדו מהפרק: יוזמות לחוקה, לשוויון בגיוס, ללימודי ליבה לכולם, להקמת מדינה פלשתינית, לממשלה יעילה, לביצור שלטון החוק ועוד
יאיר לפיד. בא לשנות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביב כוכבי   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ירון פינקלמן / Yaron Finkelman   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כוכבי: "צה"ל פועל אקטיבית בשש זירות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
עדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 9.11.21) את בקשת משרד התחבורה לבצע תיקון קל לתקנות התעבורה המשנה מעט את שיטת הניקוד. לפי התיקונים שאושרו, מי שחויב בביצוע קורס נהיגה מונעת יוכל לבקש דחייה של הקורס באופן מקוון ולא יצטרך עוד להגיע למשרדי רשות הרישוי. כמו-כן, תתאפשר דחייה לחצי שנה פעם אחת בלבד.
09/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר פתח (שלישי) את דיון הוועדה בפנייה ליבואנים ולרשתות השיווק: "לאור מגמת התחזקות השקל והוזלת מחירי היבוא בעקבותיה, אין לכם שום סיבה להעלות מחירים", הוא הוסיף: "אני מקווה ומצפה שלא תנצלו את התקופה הזו להעלאת מחירים, ולכל הפחות תשמרו על רמת המחירים הנוכחית, ואולי כשתרכשו מלאים חדשים, תפנו להוזלת מחירים".
09/11/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
רשמת המפלגות מיכל שמואלי אישרה למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, לשנות את מטרות המפלגה, ולהסיר כמה מן הערכים אותם נשאה במפלגה, ושעל חלקם כנראה ויתרה כאשר נכנסה לממשלה הנוכחית.
09/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
כיצד ייתכן שמהנדס עיר יכריז על בניין בסכנה, והדיירים יחויבו לשלם עשרות אלפי שקלים לשיפוץ, ולא - יפונו מבתיהם בלא כל פתרון דיור? סוגיה זו נדונה (יום ב', 8.11.21) בוועדת הפנים והגנת הסביבה ביוזמת הח"כים ישראל אייכלר ודסטה גדי יברקן.
09/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
דיון בנושא "מאבק המטפלות והחינוך לגיל הרך" ביוזמת חברי הככנסת קטי שטרית, איתמר בן-גביר, ינון אזולאי ועאידה תומא סלימאן התקיים (יום ב', 8.11.21) בוועדה לזכויות הילד.
09/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il