ועדת נאור לחקר אסון מירון ממליצה למנות שר שיהיה אחראי על הילולת ל"ג בעומר בקבר ר' שמעון בר יוחאי. השר יגדיר "את התפקידים ואת תחומי האחריות של משרדי הממשלה הרלוונטיים ושל יתר הגורמים המעורבים, כמו גם את ממשקי העבודה ביניהם". הוא גם "ימנה גורם ביצועי בעל ידע וניסיון מתאימים, שיארגן וינהל את ההילולה תחת הנחייתו וכפוף להוראותיו". ההמלצות מצויות בדוח הביניים שהגישה הוועדה (יום ב', 22.11.21) לראש הממשלה,
נפתלי בנט.
בנושא הבטיחות אומרת הוועדה, כי יש לערוך מיד סקר בטיחות עדכני, לסלק את כל המפגעים והמתקנים המסוכנים בשטח ההר, ואם קיימת מניעה משפטית - לגדר היטב את מקום הסכנה ולמנוע גישה אליו. על מומחי הבטיחות להכין תוכנית לשיפור התשתיות בהיבטי בטיחות, הניתנת ליישום עד למועד שייקבע על-ידי השר האחראי, באופן שיבטיח את השלמתה זמן מספיק לפני ל"ג בעומר הקרוב. בסמוך להילולה יש לערוך בדיקת בטיחות נוספת, כדי לוודא שכל אמצעי שהוקם עומד בתנאי הבטיחות, שאין עוד מפגעי בטיחות ושהשטח כולו עומד בדרישות הבטיחות. בבדיקת הבטיחות צריך להתחשב במאפייני האירוע ובתנועת הקהל הצפויה בו.
הוועדה עוסקת גם בצפיפות בהילולה, אשר חזרה על עצמה מדי שנה כאשר מספר הנוכחים באתר היה גבוה בהרבה מן המותר מבחינה בטיחותית. היא ממליצה לסלק מן ההר את מי שנמצאים בו שלא כדין וכך לפנות מקום למבקרים; למנוע הקמת אוהלים ולינה בהר; ושלא להקצות שטח ל"מתחם משפחות". כמו-כן, יש לקבוע מספר מירבי של מבקרים לאחר פינוי השטח וביצוע מדידות; הוועדה מציינת, כי שמעה כמה פעמים שמספר זה הוא 20,00, ובכל מקרה - יש להבטיח שמספר הנוכחים בכל רגע נתון לא יעלה על מספר מירבי זה.
כדי להבטיח את מגבלת מספר המבקרים, הוועדה ממליצה "לווסת את הגעת הקהל לשטח ההר, באמצעות תוכנית תחבורה והיסעים ארצית שתווסת את מספר המבקרים לאורך כל שעות ההילולה. אנו ממליצים שההגעה ברכב להילולה בהר מירון תהיה באוטובוסים ובהסעות מחניונים מוסדרים למטרה זו בלבד... הנתונים, הידע והניסיון שהצטבר מהשנים האחרונות בתחום התחבורה וההיסעים מאפשרים להכין מראש תוכנית היסעים ארצית שתאפשר לווסת את ההגעה להר כך שמספר השוהים בו יעמוד במספר היעד שייקבע". הדבר ייעשה באמצעות מכירת כרטיסים מראש להסעות, "ו
משרד התחבורה ומשטרת ישראל יופקדו על הכנת תוכנית התחבורה וההיסעים להר, ביצועה ושליטה בה".
עוד אומרת הוועדה, כי יש לקצר את השהות בהר כדי לאפשר תחלופת קהל, הן באמצעות מכירת כרטיסי נסיעה הלוך ושוב להר, המוגבלים בזמן, והן באמצעות קציבת זמן השהייה בהר להסעות הפרטיות. הוועדה גם ממליצה להשתמש באמצעים לניהול קהל, במיוחד בקבר עצמו. בניגוד להדלקות שהלכו והתרבו לאורך השנים, עד כדי למעלה מ-20 ערב הקורונה, הוועדה ממליצה שהשנה "תיערך במהלך ההילולה הדלקה מרכזית אחת בלבד, על גג הציון, על-ידי האדמו"ר מבויאן. עוד אנו ממליצים כי טקס ההדלקה שייערך יהיה קצר, כפי שהיה נהוג בעבר" ולהימנע השנה ממכירת מזון ומשקה באתר.
הוועדה אומרת לסיום: "אנו מודעים לכך שהמוצע על ידינו מהווה שינוי משמעותי עבור הנוהגים לעלות להר מדי שנה בשנה. לכן יש צורך בפעולות הסברה נרחבות ואנו ממליצים לשתף בהן את מנהיגי הציבור, ובמיוחד את מנהיגי הציבור החרדי. השינויים והצעדים המומלצים על ידינו נועדו לשמור על ביטחון הציבור ושלומו, בבחינת 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', כמו גם לאפשר לכל המעוניין בכך להגיע להר מירון בל"ג בעומר. כשם שאדם אחד מבקש לעלות להר ולהתפלל בציון – כך מבקשים לעשות מאות אלפים אחרים. פיזור הקהל בכל שעות ההילולה וצמצום משך השהות בהר, תוך התחשבות באחרים, יאפשרו לכל מי שחפצה נפשו להגיע להילולה ולשהות בה זמן סביר. יש בכך בבחינת מצוות 'ואהבת לרעך כמוך'".