|
מלינובסקי. החקיקה נמשכת [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים התכנסה השבוע (יום ג', 7.12.21) לדון בהמשך החקיקה המובילה להקמת הרכבת התחתית (מטרו) [סימן ג' בפרק ב' (המועצה המאסדרת) שפוצל מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית]. חברי הוועדה דנו בפרקי החוק הנוגעים לפעילות רשות המטרו, שתהיה מוסמכת לקידום המטרו ובסמכויותיה ומתן עדיפות למיזם על גורמים אחרים.
יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, אמרה בדיון: "החוק נועד להאיץ ולעזור בכך שהמטרו יוכל לזוז במהירות הנכונה ובלי כל מפריעים של רשויות וגופים שונים. מכיוון שאנחנו חפצים שזה יצליח, מתקיימות ישיבות כל העת מול כל הגופים, כדי לדעת שהרשות החדשה תוכל להתחיל ברגל ימין ללא כל חסמים".
בן ציון קרוגליאק, מנהל רשות המטרו בחברת החשמל, אמר כי "אנחנו מתייחסים לנושא ברצינות. ולכן יש רשות מיוחדת שעוסקת עכשיו בזה, אבל יש הרבה מידע שנמצא על התשתיות ולא ניתן להעביר אותו ככה בצורה ישירה. יש לעבוד ולנקות קבצים".
ראש אגף תיאום תשתיות במשרד התחבורה, עידו רוזנבלום: "כל גוף שומר את המידע אצלו וכל גוף סוחר את המידע - אז בלי חוק זה לא יקרה. חשוב שחברה שפועלת על כל הדרך, יהיה לה כמה שיותר מידע שתוכל לתכנן היטב את ההעתקות האלו. המרכז לתיאום תשתיות פועל כחוק עם פיקוח אישי של אחראית מערך הסייבר במשרד התחבורה".