|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מיון מכתבים בדואר ישראל [צילום: פלאש 90]

הסעיף שיאפשר פתיחה לתחרות של מכתבים פרטיים

ועדת הכלכלה המשיכה את הדיון בהצעה לתקן את חוק הדואר - והיו"ר ביטון ביקש לוודא שהשירות לצרכן ישתפר בדיון השבוע שבה ועלתה המחלוקת בנושא הדואר הכמותי ובאפשרות שחברת דואר ישראל תיתן שירותים נוספים חברי הוועדה הזהירו ממצב שסניפי הדואר יהפכו לקניונים
23/12/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות

ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 21.12.21) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הדואר. התיקון נועד בעיקרו ליישם את המלצות ועדת רוזן, שהמליצה, בין היתר, לפתוח את תחום הדואר לתחרות, לבצע רפורמה בענף החבילות מחו"ל ולהרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת והשר.

בדיון זה, אישרה הוועדה את הסעיף שיאפשר פתיחה לתחרות של הדואר היחידני (המכתבים הבודדים). עם זאת, בסעיפים אחרים, שעסקו בבעלות של חברת הדואר על בתי דפוס ובאפשרות שהחברה תיתן שירותים נוספים, התגלתה מחלוקת ולא התקיימו הצבעות. עם זאת, היו"ר מיכאל ביטון שב והבהיר כי הוועדה תוודא שהשירות לצרכן לא ייפגע ואף ישתפר, וקרא להגיע להסכמות בעניין הטיפול בדואר הכמותי.

סמנכ"ל מינהל הדואר במשרד התקשורת, אורן לביאן, הסביר כי ועדת רוזן המליצה להרחיב את התחרות בתחום המכתבים הבודדים, והמשרד מבקש לאפשר תחרות מלאה כך שהתחום לא יהיה בבלעדיות של חברת הדואר. היו"ר ביטון הבהיר כי לא יאפשר פתיחה לתחרות באופן שיפגע בצרכנים.
הטלת קנסות וריביות על תשלום חשבונות בשל עיכובים בקבלת דברי דואר / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ איימן עודה בנושא הטלת קנסות וריביות על תשלום חשבונות בשל התארכות ועיכובים בקבלת דברי דואר. דואר ישראל מחזיקה בנתח שוק של כ-60% ויתר המתחרים -כ-40%. אולם חברת דואר ישראל מחלקת רק 20% מהדואר הכמותי באזורים רווחיים. בשנת 2020 לחברת דואר ישראל הפסדים גדולים. בבדיקה מדגמית נראה כי משך זמן הגעת חלק מהחשבונות לנמענים ארוך ממספר הימים המוקצה לתשלום, דבר המוביל להטלת קנסות וריביות. (17 עמ')
היבטים פיננסיים בחברת דואר ישראל / דוח מבקר המדינה

סביב הסעיף התעוררה סערה, כאשר מספר חברי כנסת טענו כי מדובר בהפרטה של חלוקת הדואר. ח"כ גבי לסקי אמרה כי היא בעד מונופול של שירות דואר אוניברסלי ולא ברור לה איך הולכים על המהלך הזה עוד לפני שמחליטים על עתידה של חברת הדואר. ח"כ יעל רון בן-משה הוסיפה כי חברי הכנסת לא מקבלים תשובות בעניין ההפרטה, ורק קוראים על כך בעיתונים.

רם שפע יוצא החוצה [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ נירה שפק אמרה כי חברי הכנסת לא קיבלו עדיין תשובות לשאלת התועלת שברפורמה. ח"כ יעקב מרגי אמר כי משרד התקשורת צריך לבצע עבודה פנימית ולחזור לוועדה עם הפרטה מושלמת, ואז לא יהיו אי-הבנות. ח"כ רם שפע הוסיף כי שום שאלה שנשאלה בדיון הקודם לא זכתה למענה, ולכן לא ברור למה מתחילה ההצבעה. היו"ר ביטון הסביר כי הדיון הכללי הסתיים, ולכן הוועדה עברה לשלב הדיון בסעיפים וההצבעות. ח"כ שפע התעקש שלא התקבלו תשובות והיו"ר ביטון ביקש להוציא אותו מהדיון.

יו"ר חברת מסר, אבשלום הרן, אמר כי עדיין ישנם 100 מיליון דברי דואר יחידני בשנה, ופתיחה השוק כשכל תשתיות האיסוף והחלוקה הן בשליטת חברת דואר ישראל לא תוביל לתחרות.

לירן אבישר בן חורין [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מנכ"ל משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, השיבה כי הממשלה החליטה עוד ב-2014 להפריט את חברת הדואר וזה עוד לא קרה, לכן הסעיף האמור בא להסדיר את המצב ולשפר שירות ללקוח בלי קשר לשאלת ההפרטה, והוסיפה: "אם הדואר יקרוס כולנו נשלם את המחיר". נציגת משרד האוצר, ספיר איפרגן, הוסיפה כי גם אם לא תהייה הפרטה השינויים הללו הכרחיים.

כאמור, בתום הדיון הסוער בסעיף הוועדה אישרה אותו. ח"כ שפע ביקש דיון מחדש, אולם מאוחר יותר חזר בו, אך שב וביקש לדעת מה מטרות הרפורמה.

לאחר מכן דנה הוועדה בסעיף שנועד לאפשר לחברת הדואר להיכנס לתחומי פעילות אחרים, בתנאי שתודיע על כך שני ימי עסקים מראש לשר התקשורת. אבישר בן-חורין הסבירה: "אם הדואר רוצה לשים על המדפים שלו אלכוג'ל בתקופת קורונה היום הוא צריך אישור מראש של השר".

שפע, האוזר ולסקי [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ צבי האוזר הזהיר ממצב שבו הדואר ישתמש בסניפים שלו ויהפוך אותם לקניונים או למשרדי עורכי דין, ואנשי משרד התקשורת הסבירו כי אם השר יראה פגיעה בשירות הדואר הוא יוכל לפעול ולפקח. ח"כ האוזר התעקש ודרש לדעת באיזה פעילויות מדובר, הוא שאל האם פוקס, למשל, תוכל לפעול בסניפי הדואר. מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, השיב בחיוב. האוזר הזהיר ממצב שבו שירותי הדואר "יינתנו בין שתיים לארבע", ואבישר בן-חורין השיבה: "זה לא יכול לקרות". ח"כ לימור מגן תלם שאלה אם זה לא יגרום לתור ממושך יותר, ולביאן השיב: "אם זה יקרה אנחנו נתערב". ח"כ לסקי אמרה כי הסעיף מכין את הקרקע להפרטה והפיכת סניפים לקניונים.

סמנכ"ל משפט ואסדרה בחברת דואר ישראל, דן כרמלי, הגיב לטענות ואמר כי הדואר מפסיד 200 מיליון שקל בשנה ואם הסעיף לא יעבור הוא יגיע לחדלות פרעון. באשר לרמת השירות אמר כרמלי, כי משרד התקשורת לא יאפשר שלא לתת שירות טוב לציבור.

היו"ר מיכאל ביטון [נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

היו"ר ביטון סיכם את הדיון בסעיף הזה וביקש ניסוח חדש שלו, שיאפשר לחברת הדואר להיכנס לתחומים נוספים רק לאחר הודעה לשר שתימסר 14 ימים קודם, כאשר בסמכות השר לאשר את הפעילות או לדחות אותה, או לאשר בתנאים ובלבד שהדבר לא יפגע בשירותי הדואר שניתנים לציבור. כמו-כן, אם השר יראה בעתיד שהדבר פוגע בשירות הוא יוכל לבטל את ההיתר.

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

הוועדה החלה לעסוק גם בסעיף שנועד לאפשר לחברת דואר ישראל להחזיק בבעלות חלקית על בית דפוס, כדי לתת שירותי דואר כמותי. גם כאן עלתה מחלוקת שהוצגה בדיונים קודמים, כאשר חברות הדפוס ביקשו גישה למרכזי החלוקה של הדואר. היו"ר ביטון ביקש ממשרד התקשורת לחשוב על פתרון מוסכם, שיאפשר כניסה של הדואר לעולם הדפוס בעוד תקופה מסוימת, כדי לאפשר לבתי הדפוס להיערך, ומקביל חברת דואר ישראל תפתח את מרכזי החלוקה שלה בשירות ותמחור ראוי שיפוקח על-ידי משרד התקשורת.

כאמור, על הסעיפים העוסקים היתר למתן שירותים נוספים לחברת הדואר וסעיף הדפוס לא התקיימה הצבעה, והדיון בהם ימשך בשבועות הקרובים.

תאריך:  23/12/2021   |   עודכן:  22/12/2021
עידן יוסף
+מופע הבושה אלעזר שטרן
11:43 23/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חוות דעת של רשות ציבורית המוגשת לוועדת השרים לחקיקה צריכה להיות שקופה לציבור. אז למה התנגדה הממשלה להצעת החוק של שמחה רוטמן בנושא? לפי השר אלעזר שטרן הממשלה סתם מתנגדת - פשוט כי היא יכולה
שטרן. שובר את הכללים הפרלמנטריים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הקורונה בכנסת: עובד המשמר נדבק
10:13 23/12/21  |  עידן יוסף
אחד מאנשי משמר הכנסת הודיע לקצין הכנסת, ניצב יובל חן, כי לאחר בדיקה שביצע לנגיף הקורונה - נמצא חיובי. היום האחרון בו שהה במשכן היה יום חמישי שעבר.
 
בפנייה שהעביר ניצב חן לכל באי המשכן כתב כי ״בהתאם לאמור, ובעקבות החשש גבוה לווריאנט האומריקון, אבקש מכל מי שהיה במגע איתו או בקרבתו להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות״.

הבוקר הודיע ח״כ גלעד קריב לקצין הכנסת כי בהתאם להוראות משרד הבריאות סיים שבעה ימי בידוד וערך כמתבקש שתי בדיקות PCR - בהן נמצא שלילי.

+עוקץ הקשישים: קנסות ב-17 מיליון שקל
00:53 23/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה קורא להאיץ טיפול הרשויות בחברות שמנצלות קשישים ומוחלשים ומציעות להם שירותים בתחום הפיננסי  ▪  המועצה לצרכנות: חברות מציעות שיפור דירוג אשראי, גובות עד 1,500 שקלים ובמקרה הטוב נעלמות  ▪  הרשות להגנת הצרכן: מנהלים מספר חקירות בתחום - הטלנו עיצומים בסך של יותר מ-17 מיליון שקל
(תיקי חקירת הונאת קשישים [צילום: דוברות המשטרה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסעיף שיאפשר פתיחה לתחרות של מכתבים פרטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
מסתמן הסדר הטיעון עם ח"כ אריה דרעי, במסגרתו ישלם יו"ר תנועת שס 180 אלף שקלים קנס, יורשע בשתי עבירות מס ללא כוונה. כמו-כן, יתפטר מחברותו בכנסת, אך יישאר כיו"ר שס. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אינו דורש ממנו להתפטר, אך אם יישאר חבר כנסת, צריך להתקיים דיון משפטי בשאלה האם יש קלון בעבירות שלו. מנגד, אם הוא יתפטר ולא ירצה עבודות שירות – הדיון על הקלון מתבטל וכך דרעי יוכל להיבחר לכנסת הבאה וגם להמשיך לעמוד בראשות שס.
22/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה שמעה (יום ד', 22.12.21) את דיווחה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, על פעילות משרדה. את הישיבה פתחה מיכאלי בסקירה על עבודת המשרד, ואמרה כי 80 אחוז מהתוספת התקציבית תושקע בתחבורה ציבורית. היא הוסיפה כי המשרד הוציא בעשור האחרון רק 200 מיליון שקל על תחבורה ציבורית, ובחמש השנים הקרובות הולך להשקיע בכך שני מיליארד שקלים.
22/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ויכוח סוער פרץ (יום ד', 22.12.21) בוועדת הכלכלה בין חבר הכנסת משה אבוטבול (שס) לשרה מרב מיכאלי בסוגיית תחבורה ציבורית בשבת. במהלך סקירה תקופתית של שרת התחבורה לכנסת, העלה ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) את הנושא, וציין כי משרד התחבורה אינו ממלא אחר הוראות ועדת הכלכלה.
22/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים דנה (יום ד', 22.12.21) בהמשך הזיכיון לכריית פוספטים של חברת רותם אמפרט נגב מקבוצת כי"ל. המשרד להגנת הסביבה הוביל למהלך משמעותי להבטחת שיקום סביבתי בהתאם לעיקרון "המזהם משלם", כאשר ועדת הכספים אישרה מנגנון בטוחות לשיקום נזקי הפסולת התעשייתית של רותם אמפרט, שנערמה במשך עשרות שנים והגיעה להיקף אדיר של 100 מיליון מ"ק ומזהמת את הקרקע ומקורות המים באזור - כתנאי למתן זיכיון המדינה להמשך כריית פוספטים.
22/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ד', 22.12.21) את הצווים עליהם חתם שר האוצר אביגדור ליברמן לפיהם יוטל מיסוי על תחליפי דלק ושמני סיכה. הצווים ייכנסו לתוקף ב-17 בינואר והחל מתאריך זה יוחל מס של 3,978 שקלים לטון על תחליפי דלק וחומרים ממיסים ו-2,983 שקלים לאלף ליטר על שמני סיכה. בכך יושווה המס על חומרים אלה למס המוטל על דלקים.
22/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il