בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
ביקושית הבאבל [צילום: אברהם שטרן]
|
|
|
|
הביקושיות כשלו, אך משרד התחבורה מעוניין למסד אותן
|
שירות התחבורה השיתופית לפי ביקוש באמצעות באבל ותיק-תק לא הצליח להעלות את מקדם המילוי והפך להפסדי כלכלית, אך במשרד התחבורה לא זו בלבד שלא מבטלים את השירות שעלות לשאוב נוסעים מהתחבורה הציבורית אלא מבקשים להרחיבו
|
הביקושיות, שירות התחבורה השיתופית לפי דרישה, שמפעיל משרד התחבורה במטרופולינים באמצעות חברת אגד ו חברת דן, לא הצליח בשנתיים הראשונות לפעילותו לעמוד ביעדים. השירות, שנועד להגדיל את מקדם המילוי ולהוריד כלי רכב פרטיים מהכביש, נכשל כאשר התברר כהפסדי וככזה שמצליח להגיע למקדם מילוי נמוך של 1.5. גם בחלק ממדינות העולם, כגון סן פרנסיסקו, הלסינקי וסינגפור השירות הופסק לאחר שעלויות ההפעלה היו גבוהות. בישראל מריץ משרד התחבורה את השירות במתכונת ניסוי-חלוץ, המופעלת בידי אגד ("תיק-תק") ודן (באבל), במחיר מפוקח. שתי המפעילות נדרשות אומנם להגדיל את מקדם המילוי לשם העברת הסיכון של הביקוש לשירות זה למפעילים. אולם משרד התחבורה, שנוכח כי הגדלה שכזו אינה נראית באופק דווקא בוחר להקטין את היעדים של מקדם המילוי. אלא שבמקום להפסיק את השירות האמור ולהעביר את הכסף לשיפור התחבורה הציבורית, בתזכיר חוק חדש שמפרסם המשרד (26.12.21), הוא דוקא מבקש לחזק את הביקושיות ולעגן אותן באמצעות שינוי של תקנות התעבורה. בתיקון, שנראה כאילו הוצע על-ידי שדלנים של חברות פרטיות, מציע המשרד להוסיף מתכונת שירות נוספת בדמות קווי שירות מואתמי ביקוש, ולתקן את הגדרת "הסעה מיוחדת", כך שניתן יהיה להזמין מראש ולשלם באמצעות טכנולוגיה קווי שירות שלהם יינתן רשיון לקו שירות מותאם ביקוש, בהם תתאפשרנה הזמנת נסיעה מראש באמצעות אמצעי טכנולוגי.
|
|
טיוטת תקנות התעבורה (תיקון מס' ..), התשפ"ב-2021 / תזכיר חוק
|
|
מוצע לתקן את תקנות התעבורה, התשכ"א-1961 ולהוסיף מתכונת שירות נוספת בדמות קווי שירות מותאמי ביקוש, ואת הגדרת "הסעה מיוחדת" המוסדרת בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), תשמ"ה-1985, כך שניתן יהיה להזמין מראש באמצעות טכנולוגיה קווי שירות שלהם יינתן רשיון לקו שירות מותאם ביקוש, בהם תתאפשרנה הזמנת נסיעה מראש באמצעות אמצעי טכנולוגי אשר, בין היתר, יקבע בהתאם לצבר ההזמנות את מסלולי הנסיעה ואת מקומות העצירה לשם ההעלאה והורדת נוסעים וכמו כן יאפשר תשלום, מחיר מפוקח, בעד הנסיעה; וברכב ציבורי המשמש או מיועד לשמש שמונה נוסעים ויותר, נוסף על הנהג, על ידי גורם אחד או יותר ויתאפשר תשלום מגורם אחד או יותר, ובהזמנה מראש באמצעות טכנולוגיה וזאת ללא סוביסידיה מהמדינה (9 עמ')
27/12/2021
| מרב מיכאלי
●
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
|
|
|
שירות מותאם ביקוש - דו"ח סיכום הערכת השפעות הרגולציה (RIA) / דוח
|
|
התכלית המרכזית העומדת בבסיסו של השינוי הרצוי הינה מתן מענה לצרכיו של הציבור, שעיקרם הרצון בהתניידות רציפה ונוחה מנקודה לנקודה, ללא תלות במסלולים, לוחות זמנים ותחנות קבועים, תוך קידום מודל התחבורה השיתופית לאור השאיפה להפחית את התלות ברכב הפרטי והעלאת מקדם המילוי, זאת במטרה לצמצם את הגודש בכבישים ולמנוע השפעות שליליות נוספות כגון זיהום אויר והשפעות משקיות הנובעות מגודש זה (8 עמ')
27/12/2021
| לינור פיינשטיין, נאור גונן
●
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
|
|
עם זאת, כלל אין ודאות שבמקום למשוך נהגים מהרכב הפרטי לביקושיות, ישאב השירות דווקא נוסעים מהתחבורה הציבורית ומהתחבורה האישית (גלגינועים, אופניים חשמליים וכד'). ב משרד התחבורה מודים כי השימוש בתחבורה הציבורית במטרופולינים בישראל נמוך פי 4-2 מאשר זה שבאירופה, טוענים שהדבר יגדיל את מקדם הפיצול (כך שפחות אנשים ישתמשו ברכב פרטי), אך מתעלמים מנתוני הביקוש הנוכחיים לביקושיות ולא מסבירים כיצד בדיוק זה יקרה. יתרה מכך, לא קובע המשרד יעדים להצלחת השירות ואף לא מציב מדדים לביטול התחבורה השיתופית האמורה במצב של ביקוש נמוך, בדומה למצב היום. שבועיים בלבד לפני פרסום תזכיר החוק, אישרה ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה את הארכתו בשנתיים נוספות של הניסוי, וזאת באמצעות הארכת הוראת השעה עד סוף שנת 2023.
|
|
תאריך:
|
27/12/2021
|
|
|
עודכן:
|
27/12/2021
|
|
עידן יוסף
|
הביקושיות כשלו, אך משרד התחבורה מעוניין למסד אותן
|
|
הממשלה נאלצה לתקן (יום א', 26.12.21) העברת כספים קואליציוניים לאוניברסיטת אריאל, לאחר שהתברר כי העברתם עומדת בניגוד להחלטה אחרת שקיבלה הממשלה - כך נודע ל-News1.
|
|
|
בתום דיון ממושך אישרה (יום א', 26.12.21) ועדת חוק חוקה ומשפט תיקונים לתקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות. לפי התקנות, שייכנסו לתוקף הלילה (א') בחצות ויעמדו בתוקף עד ה-4.1.21:
|
|
|
חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) אומר (יום א', 26.12.21) כי עם פיזור הכנסת הנוכחית הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים - ולא יתמודד לכנסת הבאה. בראיון למשה גלסנר ואבי בלום בערוץ כנסת, אמר: "אם יהיו בחירות חדשות אני לא מתמודד. אני לא הולך לכנסת עוד פעם. אני חושב שבגיל שלי, אני מתקרב ל-74, עשיתי 23 שנים בכנסת, אני לא חושב שצריך להגיע למצב כזה שצריך לסחוב אותי לכנסת".
|
|
|
שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, דחתה על הסף (יום א', 26.12.21) עתירה נגד הסדר הטיעון עם ח"כ חיים כץ. העובדה שההסדר מקל משמעותית עם כץ בהשוואה לכתב האישום המקורי, אינה עילה להתערבות חריגה של בג"ץ בשיקול דעתה של התביעה - אומרת ברון.
|
|
|
כ-5,000 עגורים מתים נצפו באגמון החולה, כ-250 מתו באזור האגמון ועוד כ-30 פרטים מתים נצפו בעמק יזרעאל. כך הודיע (יום א', 26.12.21) המשרד להגנת הסביבה. בשל התפרצות שפעת העופות בשמורת הטבע החולה היא תישאר סגורה עד ל-1 בינואר 2022.
|
|
|
|
|
|
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
|
|
|
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
|
|
|
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|