|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קריב. "תסירו את המילים "מדרגה ראשונה". המציאות האפידמיולוגית כבר ברורה" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת חוקה אישרה את הסיווג החדש למדינות אדומות

ח"כ קריב הבהיר בדיון, כי אם רשות האוכלוסין לא תקים קו אדום לטובת המבקשים להיכנס ארצה ובנוסף, לא יתווספו אירועים של קרובי משפחה מדרגה שניה להיתר הנסיעה למדינות אדומות הוא יפיל את אישור התקנות
29/12/2021  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

ועדת החוקה אישרה (יום ד', 29.12.21) את תקנות הגבלת היציאה מישראל ובהן הסיווג החדש למדינות האדומות המבטא מעבר משלב ההכלה לשלב צמצום התחלואה. התקנות הוארכו עד ל-5.1.22.

14 מדינות ייוותרו ברשימת המדינות בסיכון מרבי שהיציאה אליהן נאסרה: איחוד האמירויות, ארה"ב, אתיופיה, בריטניה, דרום אפריקה, הונגריה, טנזניה, ניגריה, ספרד, פורטוגל, צרפת, קנדה, שוויץ וטורקיה. מדינת מקסיקו תתווסף לרשימה הלילה בחצות.

לדרישת הוועדה התווסף חריג בסעיף הצורך ההומניטרי, לפיו ניתן יהיה לצאת לאירוע חיים משמעותי של קרוב משפחה מדרגה ראשונה. כמו-כן, נוסף חריג המאפשר יציאה לצורך עבודה חיוני שלא ניתן לדחותו ומחייב נוכחות פיזית. תוספת זו נועדה למקד את הבקשות בצרכי עבודה חיוניים ולא יציאה לאירועים המוניים, תערוכות או כנסים המהווים סיכון אפידמיולוגי.

עוד נקבע כי הפנייה לוועדת ההשגות תעשה באופן מקוון כאשר קישור לטופס מקוון ודרכים נוספות אם ישנן, יצוינו בהחלטת ועדת החריגים. מטרת התיקון היא לפרסם את הפנייה לוועדת ההשגות רק למבקשים שבקשתם נדחתה, מתוך מטרה שלא להציף את ועדת ההשגות בפניות של אלו שטרם ניתנה החלטה בעניינם.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב איים להפיל את תקנות הגבלת היציאה הבאות, אם לא יורחבו לאירועי חיים משמעותיים גם לקרובי דרגה שנייה והסיר את האיום לאחר שמשרד הבריאות התחייב לפרש בהרחבה את החריג המאפשר יציאה לצורך אירוע חיים משמעותי של קרוב משפחה.

קריב: "הציפייה שלנו היא שאזרחים ישראלים יוכלו לצאת לאירוע חיים של בני שמשפחתם גם אם במרכזו ניצב בן משפחה מדרגה שניה. בסט התקנות הבא - המילים "מדרגה ראשונה" יורדות. מעכשיו אחת לשבוע יתקיים דיון מעקב בסוגית הכניסה והיציאה ואנחנו מצפים בשבוע הבא לקבל הודעה שסיימנו עם רשימת המדינות האדומות, או לקבל רשימה מצומצמת".

עו"ד מירה רווה, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות: "בעקבות הערות הוועדה הרחבנו בחריג ההומניטרי, לא רק הלוויה כמו עד עכשיו אלא אירוע חיים משמעותי מדרגה ראשונה ובכללו הלוויה וחתונה. בכך יש התאמה להגדרות רשות האוכלוסין".

היו"ר ח"כ קריב הגיב לדבריה: "סבתא שחיה בישראל ונכדתה מתחתנת, עולה על דעתכם שהיא לא תצא לחתונתה? תסירו את המילים "מדרגה ראשונה". המציאות האפידמיולוגית כבר ברורה. הסבתא הזו יכולה להידבק בישראל כמו בצרפת. אם המדינה לא רוצה שתעלה דרישה להטסת מישהו שחלה קשה בחו"ל. אנחנו שנתיים בקורונה, ישראל רוצה לומר לסבים שלא יהיו בבר המצווה של נכדם באנגליה? הודעתי ביום ראשון מהם תנאי הסף להמשך המדיניות. ניחא הייתם אומרים שאישור אוטומטי יינתן לדרגה ראשונה ולא אוטומטי - יישקל. אם התקנות יישארו עם המילים "בדרגה ראשונה" אפיל אותן. בנוסף, אם נראה שלא תפרשו בר/בת מצווה או אירוע לידה כמו שאישרה שרת הפנים, כאירוע חיים משמעותי, נדרוש לכתוב זאת במפורש".

עו"ד רווה: אנחנו נותנים שיקול דעת יותר רחב לאירוע חיים משמעותי כשהכוונה היא גם לידה ובר מצווה.

בהתייחסו לחריג התעסוקה אמר: "אם יש בעיה אפידמיולוגית אני יכול להבין, אבל צריך להיות כתוב שאדם שמקום עבודתו העיקרי הוא בחו"ל, ללא קשר לצורך חיוני. גם אם לא כתוב כרגע זו צריכה להיות הפרשנות. אין בעיה שתגדירו צורך עבודה חיוני שלא ניתן לדחות ומחייב נוכחות פיזית כמו בכנס, אבל חייב להיות חריג נוסף של אדם שמקום עבודתו המרכזי והמוכח הוא באחת המדינות המנויות".

ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחב"ל במשרד הבריאות השיב לדברים: "הכוונה הייתה לא לפתוח באופן גורף בשבוע שבועיים הקרובים. כל מי שעובד במדינה שאינה אדומה יוצא וחוזר. בנוגע למדינות אדומות השארנו מקום לשיקול דעת כי אם לא- כל סוגיית המדינה האדומה תיפרץ לחלוטין".


מצגת משרד הבריאות בוועדת החוקה- תקנות הגבלת היציאה - עדכון מדינות 28.12.2021 / מצגת
עקרונות המודל - עפ"י קריטריוני תחלואה נכנסת: המודל עבור מדינות מהן הגיעו 10 מאומתים או יותר התחשבות בשיעור הגידול במדינות שעברו קבלת החלטות ע"ס מידע מעודכן – שבועיים קריטריון יציאה – מתחת ל1.2% ובמגמת ירידה (6 עמ')

גנס: "בניו-יורק דווח על עלייה של פי 4 באשפוזי ילדים"

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור: "מקדם ההדבקה בעליה ומתחילים לצבור קצת יותר עדויות קליניות על מחקרים קליניים ראשונים עם הסיכון לאשפוז ותחלואה קשה. מתחילים לראות עלייה יותר משמעותית באשפוזים, בניו-יורק דווח על עלייה של פי 4 באשפוזי ילדים. מועילות החיסון מוערכת אחרי בוסטר ב-75% וזה חלק מהנתון שסייע לנו לקבל החלטה קשה לגבי מדיניות הבידודים לנחשפים לווריאנט. אנחנו לקראת שינוי במדיניות הבידודים של נחשפים מחוסנים לווריאנט האומיקרון. רואים בוודאות דעיכה מהירה של שתי מנות ראשונות אל מול דלתא ולכן פורסמה המלצת המשרד להקדמת מנת הבוסטר כעבור שלושה חודשים ממנת חיסון שניה לכל הזכאים. מחלימים המחוסנים לפחות במנה אחת מוגנים לפחות כמו מחוסני בוסטר".

עוד אמרה: "לאור ההבנה שאנחנו עם תחילת התפשטות מהירה בקהילה, אנחנו כבר לא בשלב ההכלה של התחלואה. הצלחנו לעכב את התפשטות לפחות בארבעה שבועות בישראל וזה היה זמן יקר שאיפשר לצבור הבנה ראשונית לגבי המשמעויות הקליניות של הווריאנט, לצבור הבנה לגבי המוגנות ולראות תובנות ממדינות אחרות שהקדימו אותנו בהתפשטות גל התחלואה".

היא פירטה את מתווה הסיווג החדש: "אחת הביקורות שהופנו אלינו בעבר היה שאיננו מאפשרים יציאה למדינה אחרת כשאצלנו תחלואה גבוהה והחידוש העיקרי במודל סיווג המדינות הוא שהכנסנו פרמטר של היקף התחלואה שאנחנו מעריכים בארץ אל מול תחלואה במדינות אחרות.

אנחנו מדברים על פקטור שהוא אחוז תחלואה נכנסת הגבוהה לפחות פי 10 ביחס לתחלואה בישראל, כקריטריון להגבלת יציאה למדינה מסוימת. ישראל עומדת על 0.2% לפי סקרים ואחוז בדיקות חיוביות לאנטיגן, במשקפות רמת תחלואה. עמדות ה-PCR מראש מיועדות לאוכלוסייה בסיכון מוגבר (אנשים עם תסמינים, מגעים של חולים מאומתים וחוזר חו"ל ולכן אחוז הבדיקות החיוביות בעמדות אלו גבוה משמעותי ת בהשוואה לאחוז התחלואה המוערך בקהילה.

לצורך הסיווג אפשר להסתכל אפילו שבוע לאחור בגלל שתמונת המצב מאוד דינאמית, כשמקדם ההכפלה הוא כל יומיים. אם אין מספיק כניסה בשבוע לאחור, מסתכלים שבועיים לאחור. בערך שליש מהתחלואה של מאומתים כרגע בישראל הוא של מאומתים שנכנסו מחו"ל. לכן עדיין היקף התחלואה הנכנסת ביחס לתחלואה בישראל מאוד משמעותי. ביומיים האחרונים אנחנו על 400 מאומתים חוזרי חו"ל מכלל המאומתים בישראל.

הרגישות של בדיקה ראשונית של PCR שנקראת בדיקת סיג'ן היא בעלת רגישות של 93 אחוז חשד שאח"כ מתאמת לריצוף מלא תוך 5-4 ימים".

לבסוף ציינה כי "בבריטניה, ללא הגבלות באוכלוסייה, בידודים או כיתה ירוקה, הערכת ההדבקה לפי סקרים סרולוגיים בילדים היא של כ-80% ילדים מחלימים. בישראל גילאי 11-5 – 18% מחלימים".

היא השיבה לח"כ אורי מקלב ששאל "מדוע צריך בידוד של 7 ימים? יש מדינות שצמצמו זאת והשאלה מה הסיבות האפידמיולוגיות לכך?"ואמרה: "תקופת הדגירה לא השתנתה משמעותית. 50% מתגלים עם הנחיתה ו-50% במהלך השבעה ימים שאחרי, בעיקר בימים 5-3, ואחוזים בודדים אף לאחר 7 ימים.

השיקולים משקיים, של כמה זמן אתה משבית מאומתים. רק אתמול החזרנו את מדיניות תקופת ההחלמה לעשרה ימים, כי דגמנו את מי שהסכים וראינו לא מעט עם עומס נגיפי גבוה גם לאחר 10 ימים, אך ככל שהצטבר דאטה ראינו שרבים יוצאים שליליים אחרי 10 ימים".

"התקנות היום הרבה יותר מקלות מאלו שאישרנו לפני שבוע"

אסף פריאל מהתאחדות משרדי הנסיעות ומורשת דרך: "הגשנו עתירה לבג"ץ נגד האיסור הגורף על-כניסת זרים לישראל. בג"ץ ראה לנכון לקבוע דיון דחוף בעתירה ולעתירה הצטרפה התאחדות המלונות בישראל. העתירות נתמכות בחוו"ד אפידמיולוגית של פרופ' גרוטו. צריך לזכור שההגבלות ממוטטות את ענף התיירות בישראל. הפרנסה נפגעת באופן אנוש מעבר לפגיעה בשנתיים האחרונות. הארכת תוקף התקנות, ביחס לנתונים שהוצגו עומד בניגוד לקריטריונים של משרד הבריאות עצמו. בישיבת קבינט המומחים עליו מסתמכת המדינה אומרים שככל שתהיה הדבקה קהילתית לא תהיה שום רלוונטיות למגבלות התעופה. המדינה אומרת זאת גם בבג"ץ. לפי אילנה- 2/3 מהמאומתים לאומיקרון הם בקהילה. נתב"ג הוא המקום היחיד הבודק את כל מי שעולה ונוחת. בנסיבות הללו מספר המאומתים בקהילה עוד יותר גבוה. יש כרגע הפליה בוטה. בישראל כל העסקים פתוחים ויכולים לשרת בעלי תו ירוק. אדם שרוצה לצאת לחו"ל או לקבל שירות של סוכן נסיעות או מורה דרך עם תו ירוק לא יכול לעשות זאת".

גיא רגב ממטה שמיים פתוחים: "עשרות אלפי בדיקות מופנות לחוזרי חו"ל ואם הן היו מופנות לקהילה, היינו מוצאים אחוז דומה. אמר היו"ר שההגבלות הן דרקוניות ושאסור להשאירן לאורך זמן. הציבור רוצה להבין מדוע אוסרים על מחוסנים לצאת מהמדינה. הפחד שלכם הוא לא מזה שיחזור חולה אלא מכך שידביק אחרים ולשם כך הבידוד מספיק".

היו"ר ח"כ קריב סיכם את הדיון: "המלצתי שיובאו לצט"מ גם סוגיות התו הירוק והשמים הפתוחים. התקנות שמגיעות היום הרבה יותר מקלות מאלו שאישרנו לפני שבוע ואם משרד הבריאות אומר שמאשרים לשבוע בלבד על-פי הצעת הממשלה, כדי שנקבל סט יותר מקל המגמה ברורה. אתם חושבים שצריך לפתוח הכל מיד ומשרד הבריאות חושב שיש לעשות זאת במהלך הדרגתי. אנחנו סומכים ידינו על האמירה שכל עוד האומיקרון קיים פה לא ניתן להשאיר את השמיים סגורים.

אני יודע שמתווה התיירות לא נותן מענה לחברות התעופה וסוכני התיירות והמענה למורי הדרך לא מספק. אחד האתגרים במתווה התיירות הוא הפער בין חיסון דחף בישראל לעולם, והפער הזה הצטמצם דרמטית. זה צריך להילקח בחשבון".

תאריך:  29/12/2021   |   עודכן:  29/12/2021
מירב ארד
+המשק הדני במצב הטוב ביותר
16:06 29/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מדינות סקנדינביה בולטות בכך שמצבן כיום משופר מאשר לפני המגיפה, גם בארה"ב המצב טוב יחסית - ואילו גרמניה, יפן, בריטניה וספרד נמצאות במצב הגרוע ביותר
(ברצלונה. ספרד במקום האחרון [צילום: אמיליו מורנאטי, AP])
+מאומת בבי"ס יסודי ברשות אדומה: המנהל יפעל ל"צמצום מגעים"
13:26 29/12/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
"צמצום מגעים" פירושו: לימודים בשטח פתוח בתוך בית הספר או מחוצה לו, בדרך המרווחת בין התלמידים כגון לימודים באולמות ספורט, למידה היברידית או למידה מקוונת  ▪  בבתי ספר ברשויות אדומות בהם לא התגלה תלמיד מאומת יוכלו להמשיך ללמוד כרגיל  ▪  עלייה במספר התלמידים בבתי הספר היסודיים שהתחסנו בחיסון ראשון
(השכל. "לא "מענישים" עיר שלמה" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+קורונה בצה"ל: 270 משרתים בחובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים במצב קל
13:21 29/12/21  |  מירב ארד
מצב חולים בקורונה בצה״ל: 270 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. נכון לאתמול (ג׳), 927 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.
+נתוני הקורונה: מקדם ההדבקה עלה ל-1.53
12:13 29/12/21  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן (יום ד') את נתוני תחלואת הקורונה: מקדם ההדבקה ממשיך במגמת העלייה ועומד על 1.53 - מעיד על קצב התפשטות מהיר של המגפה. 2,967 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, שיעור החיוביים עומד על 2.48% - האחוז הגבוה ביותר זה קרוב לשלושה חודשים.
+קן קוקיית האומיקרון
12:05 29/12/21  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
הגברת היקף החיסון, ועטיית מסכה שגם אם לא מונעות טוטאלית את המחלה הן מקלות עליה  ▪  על כך אין עוררין  ▪  היחיד שעומד על כך הוא שר הבריאות אבל קולו לא נשמע בגלל הקקופוניה
(טירוף אינפורמטיבי [צילום: אמיל סלמאן/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת חוקה אישרה את הסיווג החדש למדינות אדומות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ועדת החינוך אישרה את תיקון מס' 10 בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך והוראות נוספות, התשפ"ב - 2021.
29/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
Rate This
29/12/2021  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
- מי ארגן את המפגש של בני גנץ עם אבו מאזן בביתו בראש העין? הניחוש שלי: השליח האמריקני ג'ייק סאליבן שביקר לפני כמה ימים בארץ, והסביר לנפתלי בנט כי ג'ו ביידן אינו יכול להשלים עם ישראל שמסרבת אפילו להידבר עם הפלשתינים. אז ישראל מדברת. טוב שכך.
29/12/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
חברת הלואוקוסט האירית, ריינאייר, הודיעה על ביטול כשליש מטיסותיה המתוכננות לחודש ינואר בעקבות התפשטות זן האומיקרון בעולם. מנכ"ל קבוצת Ryanair, מייקל או'לירי, הודיע על הקטנה משמעותית של היצע הטיסות בינואר 2022 בגלל חוסר ביקוש. הוא גם צופה כי ההפסד השנתי עשוי להיות גבוה פי שניים מהצפי של החברה.
29/12/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
גל תחלואת הקורונה הנוכחי - שבו הפך זן האומיקרון של הנגיף לדומיננטי - מתאפיין בארצות הברית בשיעורי אישפוז נמוכים מאלו שנרשמו בגלי התחלואה הקודמים של המחלה. על-פי דיווח באתר בלומברג (יום ד', 29.12.21), מתרבות העדויות לכך שרמת ההדבקה הגבוהה יחסית של האומיקרון מובילה לתסמינים קלים יותר מאלו שנגרמו כתוצאה מהדבקה בזנים הקודמים של הנגיף.
29/12/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il