|
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
רכבת ישראל פרסמה (יום ה', 30.12.21) מכרז לביצוע עבודות הנדסיות והקמת תחנת אלעד. על-פי הערכת הרכבת, שווי המכרז עומד על סכום של מאות מיליוני שקלים. בדיווח שנמסר לבורסה לא נמסר סכום מדויק של שווי המכרז. עוד נמסר כי תקופת ההתקשרות עם הזוכה במכרז תעמוד על 44 חודשים.
בניית התחנה נעשית כחלק מפרויקט המסילה המזרחית של רכבת ישראל, אשר כולל יצירת פרוזדור מסילתי מזרחי להובלת מטענים בשלב הראשון, ולאחר מכן להובלת נוסעים, בין נמל אשדוד לנמל
חיפה, מתן שירות מסילתי ונגישות ליישובים לאורך התוואי. אחד מן התוצרים המיוחלים של הפרויקט יהיה פינוי רכבות משא מפרוזדור החוף והגדלת קיבולת מסילתית לטובת רכבות נוסעים.
הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של כ-64 ק"מ, תשע תחנות נוסעים, 30 הפרדות מפלסיות ו-47 גשרים. חלק מן האחריות לפרויקט בידי רכבת ישראל וחלק בידי חברת נתיבי ישראל. הפרויקט באחריות רכבת ישראל כולל הקמת כ-26 ק"מ תוואי מסילה כפולה, הקמת 3 תחנות נוסעים, שתי הכנות להפרדות מפלסיות, 16 גשרי רכבת או כביש ו-3 גשרי הולכי רגל.