בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הצ"ח פסילת ראיות / שר המשפטים גדעון סער:
|
|
|
להנחיל את התודעה שעל רשויות אכיפת החוק לפעול במסגרת החוק
|
יו"ר הוועדה גלעד קריב: "חשיבות ההצעה מתחדדת נוכח העיסוק שלנו בשבועות האחרונים בשאלת השגת חומרים מודיעיניים וראיות באמצעים שאינם עולים בקנה אחד עם הוראות החוק" ● ח"כ שמחה רוטמן: "אתמול גילינו כמה זה קריטי שתהיה מערכת אכיפת חוק ששומרת על החוק"
|
היו"ר קריב. "פסלות ראיה בהליך הפלילי אינה חזות הכל" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
|
|
|
|
|
ועדת החוקה המשיכה (יום ד', 2.2.22) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, שנועדה לעגן בחקיקה את סמכותו של בית המשפט לפסול ראיה שהושגה שלא כדין. להצ"ח מוזגו הצעות פרטיות של הח"כים שרן השכל ואופיר כץ. סמכות בית המשפט עוגנה לראשונה במשפט הישראלי בפס"ד יששכרוב בו נקבע כלל פסילה "יחסי" הקובע כי לבית המשפט יש סמכות שבשיקול דעת לפסול ראיה שהושגה שלא כדין. מאז התחדד והתפתח הכלל בפסיקה. הדיון התמקד בתנאים לפסילת ראיה. בפסיקת בתי המשפט נקבע כי ראיה תיפסל אם היא עומדת בשני תנאים מצטברים: התנאי הראשון - היא הושגה שלא כדין; והתנאי השני - קבלתה תיצור פגיעה מהותית בזכות להליך הוגן שלא בהתאם לתנאי פסקת ההגבלה. בפסיקה הובהר כי בחינת התקיימות התנאי השני מבוססת על שלוש קבוצות עיקריות של שיקולים - אופיה וחומרתה של אי-החוקיות שהייתה כרוכה בהשגת הראיה; מידת ההשפעה של אמצעי החקירה הפסול על הראיה שהושגה; והנזק מול התועלת החברתיים הכרוכים בפסילת הראיה. הוועדה דנה בנוסח הכולל את שלושת הקבוצות ולפיו "בית המשפט במשפט פלילי רשאי שלא לקבל ראיה שהושגה שלא כדין (להלן ההפרה), ובכלל זה הודעת נאשם או עד, חפץ או כל ראיה אחרת, אם שוכנע שקבלתה במשפט תפגע באופן מהותי בהגינות ההליך/ בזכות להליך הוגן, בשים לב לאופיה וחומרתה של ההפרה, הזיקה שבין ההפרה לבין השגת הראיה, והנזק מול העניין הציבורי שבקבלת הראיה או פסילתה".
|
"המציאות מוכיחה עד כמה צריך לשמור על זכויות נאשמים"
|
|
יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "אנחנו ערים לדיון הציבורי החשוב סביב סוגית האזנות הסתר, החיפושים מרחוק, קיימנו בוועדה דיון רק אתמול בסוגיה וחשיבות ההצעה הזו רק מתחדדת נוכח העיסוק שלנו בשבועות האחרונים בשאלת השגת חומרים מודיעיניים וראיות, באמצעים שאינם עולים בקנה אחד עם הוראות החוק. מראשית הכהונה הזו ובמידה רבה בהתכתבות עם סדר יום שר המשפטים, אנחנו מובילים מהלכים משלימים לביצור מעמדם וההגנה על הזכויות של נפגעי ונפגעות עבירה - אנחנו דנים ואישרנו הצ"ח פרטיות וממשלתיות בנושא. כיוון שונה הוא זכויות נאשמים במשפט והופץ כבר תזכיר חוק בנושא. על פניו ניתן לראות את המאמצים ככיוונים מנוגדים ואנחנו רואים אותם כמעשה חקיקה אחד משלים". שר המשפטים גדעון סער: "אנחנו מרבים לדבר על חיזוק הזכות להליך הוגן, על זכויות של נאשמים וחשודים ולא פחות חשוב הוא הצורך להנחיל את התודעה שרשויות אכיפת החוק עצמן חייבות לפעול במסגרת ובגדרי החוק. עיגון הכלל מקדם אותנו לעבר תפיסות המדיניות הזו. הנוסחה צריכה להיות מאוזנת במובן של הותרת שיקול דעת רחב לבית המשפט - ראינו שבארה"ב שהיה בה כלל פסלות מוחלט של פירות עץ מורעל, הפסיקה הלכה וכרסמה בכלל וקבעה לו עוד חריגים, עד שאי אפשר היה לעמוד בו, כשמדובר נניח בפגיעה קלה של הפרת נוהל לעומת פשע חמור ופיענוחו ואני בעד לא להטיל מגבלות על בית המשפט ולאפשר שיקול דעת רחב ככל הניתן. מעבר לעיגון, אנחנו מרחיבים את הכלל שהתגבש בפסיקה במובן שמציבים על אותו מישור את עדות הנאשם, עדים אחרים וראיות חפציות. חוסר הסדר שהיה כך שעדות עד למשל לא הושמה באותו מישור של הודעת נאשם לעניין פסלות ראייה, חשוב לייצר את הסטנדרטיזציה והכלל האחיד לפסלות ראייה. במהלך החודש הקרוב אביא לממשלה ולכנסת את חוק-יסוד זכויות במשפט הפלילי שיעגן באופן רחב ויסודי את הזכויות בחקירה ובמשפט ועל הכנסת להציב במדרגה חוקתית ולחזק את אותן זכויות שעדיין לא קיבלו את המעמד הראוי להן בחקיקה הישראלית". בהתייחסו לשיקולים שבנוסח אמר: "אני מקבל את שלושת השיקולים שהוועדה הכניסה לטקסט כאבות שיקול הדעת. הדרגים המקצועיים, היועמ"ש, פרקליטות, המשטרה, העדיפו את דעת המיעוט בוועדת ארבל ואני חשבתי שיש ללכת על דעת הרוב שלא מתחמת את שיקול הדעת השיפוט אלא מרחיבה כי תמיד כשנכתבים שיקולים זה מצמצם". עו"ד ד"ר גור בליי, יועמ"ש הוועדה פירט את שינויי הנוסח: "הצעת החוק מבקשת לעגן את הפסיקה בנושא יששכרוב ולצד זאת יש רצון לקבוע בצורה ברורה שכלל הפסלות חל על עדים, על ראיות חפציות וכל ראיה אחרת ולא מוגבל לנאשמים. הכנסת הייתה יכולה להזיז את נקודת האיזון, לעגן נושאים אחרים שנויים במחלוקת בפסיקה והכוונה היא לא לעשות זאת אלא רק בהיבט ההשוואה בין הודאת נאשם וראיות אחרות. שינויי הנוסח נועדו לדייק את "תרגום" פסקי הדין לשפת החקיקה. יש בנוסח חידוד לכך שהכניסה לשער הפסילה הוא אם הראיה הושגה שלא כדין והמבחן הוא הפגיעה המהותית בזכות להליך הוגן או להגינות ההליך. כמו-כן הצעתנו לכלול בסעיף את כל קבוצות השיקולים המאוזכרת בהלכת יששכרוב והרעיון הוא לא להכריע אלא להציג את שלושת כותרות הקבוצות. הדבר הזה נותן ביטוי יותר מלא וטוב לשיקולים שעומדים על השולחן". ח"כ אופיר כץ: "המציאות מוכיחה עד כמה צריך לשמור על זכויות נאשמים וחשודים. רק אתמול ראינו פה בוועדה שנעשתה עוד בדיקה וההכחשות הגורפות הוכחו כלא נכונות. האמת של גורמי אכיפת החוק חשובה שבעתיים, לפני האולפנים עליהם לבחון עצמם טוב טוב. ביקשתי להחריג תחום מסוים- אותם מקרי התעללות בגני ילדים. רק אתמול קיבלתי הקלטה שהושגה באמצעות מכשיר הקלטה שאמא שמה בתיק של ילד. השר הביע נכונות לתמוך בהצעת חוק נפרדת בנושא". ח"כ שמחה רוטמן: "העקרונות שהוצגו ובעיקר הצורך ביצירת אחידות הם קריטיים. הבעיה שהצ"ח לא עושה את זה. יש כלל עמום המלווה את הפסיקה הרבה שנים ועכשיו מקבעים את הכלל העמום ונמשיך לייצר את האי-ודאות. כדי לייצר ודאות עלינו להפוך את הפסילה לברירת מחדל ואת הסטייה ממנה לחריג בנסיבות מיוחדות וכך ניתן הנחיה באיזה כיוון לייצר את הוודאות בפסיקה. בית המשפט יודעים לייצר את החריגים. דבר נוסף, אם אותו שופט דן בתיק הוא באמת מגויס לעשיית צדק ולא רואה את התמונה הכללית. לכן, ברגע שמתגלה אי-חוקיות ההכרעה צריכה לעבור למוטב אחר שדן בזה ודעתו לא מוטה כשמולו הנאשם. אתמול גילינו כמה זה קריטי שתהיה מערכת אכיפת חוק ששומרת על החוק". ח"כ אמיר אוחנה "ביקש למחוק את המילה "ציבורי" במבחן של "הנזק מול העניין הציבורי שבקבלת הראיה" בטענה שזה יפגע בהליך. "פרשנות סבירה היא שחשיבה על האינטרס הציבורי היא חשיבה על צד אחד. הזכות להליך הוגן מתפרשת כאילו חלה רק על הנאשם ואילו הגינות התהליך היא גם לגבי עד". בתיק רצח האינטרס הציבורי הוא במעלה ראשונה ונעשה יותר הנחות לרשויות התביעה ונעדיף לקבל את הראיה?. בתיק כזה אתה עלול לשלוח אדם למאסר עולם ודווקא שם יש להקפיד יותר ואין לכך ביטוי בנוסח שמדבר על העניין הציבורי". כמו-כן בהתייחס למילים "באופן מהותי", אמר כי "התוספת של פגיעה מהותית יוצרת קושי נוסף. אפשר יכולה להעלות על הדעת פגיעה זניחה שפוגעת בהליך ההוגן? אם היא זניחה היא ממילא לא תובא". בסיום הדיון אמר: "חשוב מאוד שהחוק יעבור פה אחד. זה לא עניין של ימין שמאל". עו"ד איתמר גלבפיש מפרקליטות המדינה: "מה שחורה לח"כ אוחנה הוא ש"עניין ציבורי" לפי הנוסח מתחבר ישר לקבלת הראיה ואנחנו קוראים זאת כמתחבר גם לפסילתה. אפשר להוריד את "הנזק" ולהשאיר "העניין הציבורי שבקבלת הראיה או פסילתה"- העניין הציבורי חשוב גם לפסילת הראיה, הוא משקף אינטרס ציבורי רחב שראיות פסולות לא ישמשו במשפט. ח"כ רוטמן: "בפס"ד אוריך השופט כתב שאינטרס העל הציבורי הוא השגת החומרים. אז השארת הנושא פתוח זו אמירה". בהתייחסו ל"הליך הוגן" אמר כי הזכות להליך הוגן נכונה אך היא מזוהה עם הנאשם. מבנה הפיסקה מייצר פה תנאי סף לכניסה והוא פגיעה מהותית בזכות להליך הוגן. אם נכניס את זה לחלק השני זו לא הייתה בעיה כי אז הוא חלק מהשיקול אך כרף כניסה זה בעייתי". היו"ר ח"כ קריב: "הזכות להליך הוגן נקלטה בשיח שלנו כזכות יסוד. פסלות ראיה בהליך הפלילי אינה חזות הכל. כאשר קצין משטרה משיג ראיה באמצעי לא ראוי, קודם לדיון בפסילת ראיה יש דוקטרינות המטפלות בזה בין אם בדין פלילי או משמעתי. אנחנו מדברים פה על קומה נוספת של טיפול. הכניסה לזירת פסלות הראיה צריכה להיות כשיש פגיעה בזכויותיו של הנאשם. ייתכן שהושגה ראיה חפצית לא ראויה כלומר גם פגיעה עקיפה נכללת". עוד אמר: "הפסיקה פיתחה את הפגיעה בהליך הוגן כפגיעה שיש בה ממשות. הצ"ח הממשלתית לא הופכת את ברירת המחדל. אם התביעה שמטה חומר ראייתי מסוים מהחומרים שהועברו, התרשלה בתפקידה ולא העבירה להגנה. זו פגיעה בהליך הוגן".
|
"הסמכות לפסילת ראיה תחול בפגיעות מהותיות ולא זניחות"
|
|
עו"ד נילי פינקלשטיין מייעוץ וחקיקה משרד המשפטים: "בנוגע לסמכות לפסילת ראיה - כשסנגורו של נאשם טוען שבמסגרת השגת הראיה הופר הדין, המקור הפרשני הברור לתיבת "הושגה שלא כדין" נמצא בפס"ד יששכרוב, והוא הפרה של חוק או נוהל. לכן, שער הכניסה הזה די רחב ויכול לכלול כל מיני טענות. אם יישמעו טענות להפרות זניחות ושוליות לנהלים המתמקדים בהיבטים טכניים של החקירה ולא לזכויות המהותיות שלה חשודים והעדים, הטענות הללו לא צריכות להיכלל בסעיף. לכן הבהרנו שהפגיעה בזכות להליך הוגן היא חלק משער הכניסה. הסמכות לפסילת ראיה תחול בפגיעות מהותיות ולא זניחות. בוודאי ששיקול הדעת של בית המשפט רחב מספיק לשקול את עוצמת הפגיעה ועוד. המילה "מהותית" שימשה את הפסיקה בהפעלת הסמכות הזו. פס"ד יששכרוב משתמש במילה הזו ומבהיר שלא מדובר רק בפגיעות חריפות המערערות האת הבסיס למשפט אלא גם בפגיעות משמעותיות נוספות. התרומה של הוועדה לפירוט קבוצות השיקולים תורמת להבנה איך בית המשפט הגיע להבנה שמדובר בפגיעה משמעותית. הכוונה בקבוצות היא להשאיר את שיקול הדעת רחב לבית המשפט ומשאירה את המשך התפתחות הפסיקה כפי שנעשתה עד היום. המחוקק לא מנסה להשפיע על שיקול הדעת". ד"ר ענת הורוויץ, המשנה לסנגורית הציבורית הארצית, שהייתה חברה בוועדת ארבל: "אנחנו כמובן תומכים בעיגון הלכת יששכרוב, יש חשיבות בהעמדת הסעיף כסעיף כללי על ראיות שהושגו שלא כדין ולכן אני מצטרפת להצעתו המקורית של השר סער כח"כ של פרק כללי שעוסק בשקילת ראיות ולהוסיף סעיף שכותרתו ראיה שלא הושגה כדיו ולא הסמכות לפסילת ראיה. זה מתקשר לתוכן- הסעיף מתייחס רק למשפט פלילי והשאלה מה קורה בהליכים מקדמיים של הוצאת צו חיפוש ומעצר ימים- הלכת פרץ אומרת שכבר בהוצאת צו מעצר ימים בית המשפט רשאי להתחשב בפעולות שלא בוצעו כדין ולהביא זאת לביטוי בשלב המעצר. לא מדובר בפסילה פורמלית של ראיות שקשורה למשפט אך בכל הליך תקדימי מניחים תשתית עובדתית בפני בית המשפט שעל פיה מוצא הצו והשאלה אם כבר אז בית המשפט יכול לפסול קבלתה של ראיה כנגועה בפגיעה בחוקיות או בהליך הוגן, או שהצו מצווה לשתוק עד לתחילת משפט. לא הייתי רוצה שהסעיף יתפרש ככזה המונע העלאת טענות יששכרוביות בהליכים מקדמיים. יש לכתוב "בית המשפט רשאי" כהצעת החוק המקורית של השר סער שהיא האלגנטית ביותר ואם כבר ממקמים זאת בהליכים פליליים שייאמר "הליך" ולא לתחום רק לשלב הגשת כתב האישום. הערות ח"כ רוטמן על איזו פגיעה מדובר היו מדויקות. המבחן הוא על פגיעה משמעותית כתוצאה קבלת הראיה במשפט ולא מסתכלת אחורה על מהותיות הפגיעה שנעשתה בעבר. בהקשר זה מטבע הלשון כמעט בכל הפסיקה מדבר לא רק על הזכות להליך הוגן שמחבר אותנו לחוק היסוד ודרישת המידתיות, אלא על הליך הוגן וגם על הגינות ההליך וטוהרו כי האינטרס עליו מגינה הלכת יששכרוב הוא על האופן בו עושים צדק". עוד אמרה: "בוועדת ארבל דבקנו בהצעה יותר רזה אבל אני לא רואה קושי בהרחבה ואזכור הקטגוריות השונות בנוסח המוצע. הקושי היחיד הוא בהעמדת הנזק מול העניין הציבורי. אני מתחברת להערה של ח"כ אוחנה שזה יוצר קושי לומר שהאינטרס הציבורי כולל גם את אותם אינטרסים שהם בוודאי כלולים כמו הגנה על זכויות נאשמים והרתעת המשטרה מנקיטת פעולות לא חוקיות שהם חלק מהשיקולים שנדונו בפסיקה והם חלק מהאינטרס הציבורי. יש מכלול שיקולים שבהצ"ח בוועדת ארבל ההצעה הייתה טובה יותר. שם נאמר שעניין קבלת הראיה כלל גם פסלות וגם את קבלת הראיה". היו"ר ח"כ קריב: "המטרה היא למצות את הדיון בישיבה הבאה ולקדם את החוק עוד לפני תום המושב".
|
|
תאריך:
|
02/02/2022
|
|
|
עודכן:
|
02/02/2022
|
|
מירב ארד
|
+בטרומית: איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים
|
19:19 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים, התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת עידית סילמן וקבוצת חברי כנסת, והצעה דומה של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת. 37 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים והצעה תועבר לוועדת הבריאות. מוצע בה כי המוקדים הטלפונים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי, יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. מוצע לאסדר את פעילות המוקד והקשור בפעילותו ולקבוע את השתתפות המדינה בתקצוב הפעלת המוקד, ולחייה פיקוח ובקרה של משרד הבריאות על המוקד באמצעות מינוי ממונה. מוצע לקבוע כי על הכוננים יחולו חבויות מטפל לפי חוק זכויות החולה, וחובות שמירת סודיות, וניתן יהיה לקבוע בתקנות הוראות לעניין הכיסוי הביטוחי שלהם.
|
|
+בטרומית: לא יידרש אישור ועדת הכספים בנוגע לזיכוי מס בגין תרומה למוסד ציבורי
|
16:08 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (אישור ועדת הכספים בקביעת מוסד ציבורי), התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת ולדימיר בליאק, אלכס קושניר ו נירה שפק. 50 חברי כנסת תמכו מול 46 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. מוצע בה לקבוע כי לא יידרש אישור ועדת הכספים בקביעת מוסד ציבורי לצורך סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, המעניק זיכוי מס בגין תרומה למוסד ציבורי, ולצורך סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), המעניק פטור מלא או יחסי ממס במכירת זכות במקרקעין. עם זאת, מוצע לקבוע כי מנהל רשות המיסים ידווח לוועדת הכספים אחת לחצי שנה על בקשות לקביעת מוסד ציבורי שאושרו או שנדחו על ידו.
|
|
+בשמאל מזהירים מערעור יציבות הקואליציה
|
15:32 02/02/22 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
המתווה להקמת אביתר אושר על-ידי היועץ המשפטי ל ממשלה אביחי מנדלבליט ביומו האחרון בתפקיד ▪ העבודה: גנץ ושקד מנסים להכשיר מאחזים בלתי חוקיים ▪ מרצ: נתנגד לכל ניסיון להקמת התנחלויות חדשות ▪ המשותפת: הממשלה הזאת עושה מעשים שממשלת נתניהו לא העזה לעשות (המאחז אביתר [צילום: נאסר אשתייה/פלאש 90])
|
|
+בטרומית: חובת ציון שם גוף אשר סייע בניסוח הצעת חוק פרטית
|
15:27 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכנסת (תיקון - ציון מקור חקיקה פרטית), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת מוסי רז. מוצע בה לקבוע כי במקרה שבו הצעת חוק פרטית הוכנה בסיוע אדם או גוף אחר, יצוינו בדברי ההסבר פרטי אותו אדם או גוף. הממשלה החליטה שלא להביע עמדתה בנושא, אך הנהלת הקואליציה החליטה לתמוך בחוק.
|
|
+בטרומית: מניעת פיצול סעדים בשתי ערכאות שונות, בעניין חוק איסור הפליה
|
15:06 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים (תיקון - הסמכת בית משפט למתן צו מניעה או צו עשה), התשפ"ב-2021 של חבר הכנסת גלעד קריב. 54 תמכו לעומת 44 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. מוצע בה לקבוע כי בית משפט הדן בתביעה אזרחית בשל הפליה, יהיה רשאי ליתן צו מניעה או צו עשה לתיקון ההפרה.
|
|
+בטרומית: הרחבת זכות העמידה לנפגעי ונפגעות עבירה, כאשר מתגבש הסדר טיעון עם הנאשם
|
14:32 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה (תיקון - הרחבת זכות העמידה לנפגעי ונפגעות עבירה), התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת שרון רופא אופיר וקבוצת חברי הכנסת. 52 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה מוצע בה להרחיב את זכותו של נפגע עבירה ליידוע בעניין גיבוש הסדר טיעון המתגבש עם הנאשם ולהרחיב את זכות הטיעון שלו כך שיוכל להביע בעל פה בפני בית המשפט את עמדתו בעניין ההסדר ובעניין העונש שייגזר.
|
|
+בטרומית: הגנה מפני עיקול של כספי סיוע שייעודם סיוע להורה עצמאי
|
14:31 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון - הגנה מפני עיקול של כספי סיוע), התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 42 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה. מוצע בה לקבוע שכספים המגיעים לחייב במסגרת תוכנית ממשלתית שייעודם סיוע להורה עצמאי יהיו מוגנים מפני עיקול.
|
|
+בטרומית: יום שנתי להנצחת זכרו של ברל כצנלסון
|
14:29 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק ברל כצנלסון (ציון זכרו ופועלו), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת גלעד קריב. 46 תמכו מול 43 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת החינוך. מוצע בה לקבוע את יום כ"ד באב כיום ברל כצנלסון לציון זכרו ופועלו. כמו-כן מוצע כי יקוימו פעילויות חינוכיות-ערכיות במוסדות המדינה, בצה"ל ובבתי הספר, יוענקו מלגות לתלמידים ויינתנו תמיכות למוסדות ציבור הפועלים להגשמת מטרות החוק. מוצע בה להקים מועצה שתייעץ לראש הממשלה בכל הנוגע ליישום החוק ולעניין קביעת מבחנים לתמיכה במוסדות ציבור, תמליץ לראש הממשלה על מדיניות ויעדים לעניין הפעילות לפי החוק, וכן תכין הצעת תקציב שנתי להפעלת החוק. כמו-כן מוצע כי ביום כ"ט בטבת יוקדש זמן בבתי הספר ללימוד פועלו וחזונו הציוני של ברל כצנלסון.
|
|
+בטרומית: יום שנתי להנצחת זכרו של הרב קוק
|
14:28 02/02/22 | עידן יוסף |
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להנצחת הרב אברהם יצחק הכהן קוק (ציון זכרו ופועלו), התשפ"ב-2021 של חבר הכנסת ניר אורבך. 21 תמכו מול 2 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת החינוך. מוצע בה להנציח את זכרו של הרב קוק באמצעות יום ציון שנתי שייקרא יום הרב קוק, וכי מוסדות המדינה, צה"ל ובתי הספר יקיימו פעולות חינוכיות ערכיות להנצחת זכרו של הרב. כן מוצע להקים מועצה ציבורית שתייעץ בעניין יישום החוק וקביעת מדיניות ויעדים ליישומו.
|
|
+"לשים את המפתחות אצל המפכ"ל"
|
12:26 02/02/22 | מירב ארד | לרשימה המלאה |
בתיה בן דוד, רמ"ח משמעת במשטרה על השוטרים המעורבים: "הקצין הועבר לתפקיד ללא מגע עם קהל. שני האחרים הוחזרו לתפקיד בשלב זה" ▪ ב-2019 פוטרו 6 שוטרים בשל שימוש בכוח שלא כדין, ב-2020 פוטרו 8, וב-2021 - 4 (חיים מזרחי. "לא ביקשו סליחה" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
|
|
|
|
+"להקפיא את תהליך אישור תמ"א 52/1"
|
12:06 02/02/22 | מירב ארד, עידן יוסף | לרשימה המלאה |
ח"כ ניר אורבך: "התשובות של ראש המנהל האזרחי הן ביזיון לוועדה. ראש המנהל האזרחי מערבב אותנו" ▪ עוזר שר הביטחון להתיישבות אמר: "לפני הדיון לתוקף של תוכנית תמ"א 52 שר הביטחון יעבור עליה ויאשר אותה"
|
|
|
|
הדיון בוועדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
|
|
|
|
+"קורא לראש הממשלה להקים קבינט ליוקר המחיה"
|
11:02 02/02/22 | מירב ארד | לרשימה המלאה |
הוסיף: "חובתה של הממשלה לעשות פיקוח על המחירים" ▪ העיתונאי גיא לרר יצא בהצהרה לגבי אפשרות של העלאת מדרגה של חרם צרכנים: "אם לא יקרו כאן דברים - זה לא ייגמר" (ח"כ ביטון. "מי אחראי על יוקר המחייה?" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
|
|
|
|
להנחיל את התודעה שעל רשויות אכיפת החוק לפעול במסגרת החוק
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מנדנבליט
|
2/02/22 15:28
|
|
"מבחינה ציבורית המשטרה הייתה צריכה להעביר את השוטרים שהפעילו אלימות כנגד חיים מזרחי לעבודה שלא עם קהל", אמרה (יום ד', 2.2.22) יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי, בדיון היום על אלימות שוטרים, לבקשת הח"כים משה ארבל, איתמר בן-גביר, אורי מקלב, עמיחי שיקלי וגבי לסקי .
|
|
|
ועדת חוץ וביטחון של הכנסת קיימה (יום ד', 2.2.22) דיון בנושא המחצבות הבלתי חוקיות ביהודה ושומרון בדגש על שטחי C. הדיון נסוב על תוכנית תמ"א 52/1 שהמנהל האזרחי יזם ביו"ש המבקשת להכשיר אלפי דונמים נוספים לחציבה פלשתנית בשטחי C, ואינה עומדת בשום סטנדרט תיכנוני דומה בישראל המחייב גם אישור תב"ע למחצבות תסקיר סביבה ארכיאולוגיה וכו'. התוכנית, כפי שמוצעת כעת, מבקשת "לדלג" על שלבים תכנונים אלו באופן שאין לו אח ורע לעומת תוכנית אחרות.
|
|
|
ועדת הכלכלה עורכת (יום ד', 3.2.22) דיון מיוחד בעקבות עליית המחירים בהשתתפות של הממונה על רשות התחרות, סמנכ"ל דיפלומט, נציגי רשתות השיווק, חברות המזון ועוד.
|
|
|
על-פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת (הממ"מ), שדווחו לוועדה לביטחון פנים, בדיון (יום ג', 1.2.22) על אי-מיצוי הדין עם מיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה, שהתקיים לבקשת הח"כים אופיר כץ ואבי מעוז, מאז 2015 נפתחו 7,143 תיקים בשל יידוי אבנים או ירי זיקוקים, מתוכם 69% ללא חשוד או נילון. העבירה הנפוצה - 8,200 עבירות מתוך 9,800, היא יידוי חפץ לעבר רכב. 38% במחוז ירושלים ועוד 23% בדרום. שנת השיא היא 2017, ולאחריה מסתמנת ירידה במספר התיקים שנפתחו.
|
|
|
"רוב הבניינים שחוזקו במסגרת תמ"א 38 הם במרכז הארץ, באזורי הביקוש, לאורך החוף, לא על קו השבר הסורי אפריקני", כך דיווח מתן שחק, חוקר מרכז המחקר והמידע של הכנסת לוועדת הפנים בראשות ח"כ ווליד טאהא שדנה היום בהערכות המדינה לרעידות אדמה ובהצעת חוק התכנון הבנייה, תיקון מס' 136 - התוכנית לעמידות בפני רעידות אדמה. לדבריו: "תמ"א 38 השיגה הישגים דלים - במשך שנות יישומה חוזקו ומוגנו מתוקפה בפועל 1,337 מבנים הנאמדים בכ-1.7% מהמבנים המצריכים זאת בכל הארץ.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום מעין שקיעה לתוך אפתיה
|
|
|
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
|
|
|
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|