|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  

  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
באב"ד, מנכ"ל האוצר לשעבר. הואזן בניגוד לחוק [פלאש 90] פלמור, מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר. הואזנה בניגוד לחוק [הדס פרוש, פלאש 90]

כלכליסט: פגסוס הופעלה גם נגד מנכ"לי משרדים ומארגני הפגנות

העיתון חושף שבין היעדים לריגול הבלתי-חוקי היו קרן טרנר, שי באב"ד, אמי פלמור, מארגני מחאות האתיופים והנכים ואבנר נתניהו המשטרה: הכל נעשה כחוק, בבקשה להפסיק לפגוע בשוטרים בשבועות האחרונים חשפנו ב-News1 סדרת שמות של אישים להם בוצעו האזנות בלתי חוקיות
07/02/2022  |   איתמר לוין, איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת פגסוס   |   תגובות
יואב יצחק
חשיפה: המשטרה השתמשה בפגסוס בחקירה נגד מעורבים בפרשות נתניהו

המשטרה השתמשה בפגסוס גם נגד אלוביץ', חפץ ופילבר
יואב יצחק
החשיפה ב-News1 על השימוש הבלתי חוקי שנעשה בפגסוס נגד יאיר נתניהו, ג'יימס פאקר, ועוזריו של נתניהו, הוביל לדרישה מצד נתניהו לחשוף את חומרי החקירה שהושגו באמצעות פגסוס * עתה אנו חושפים את השימוש בפגסוס אלוביץ ונגד שני עדי המדינה - שלמה פילבר וניר חפץ
לרשימה המלאה

אלפים הואזנו בניגוד לחוק
יואב יצחק
המשטרה ביצעה שימוש נרחב בתוכנת פגסוס לעשרות מעורבים בתיקי נתניהו ודרכם למאות בני שיחם * כמה כלי תקשורת, ובראשם ערוץ 13, פועלים כדי לטשטש את האמת, להטיל את האחריות על גורמים זוטרים ביחידת הסיגינט של המשטרה, ובכך למנוע בירור האמת בדבר זיהום החקירה בתיקי נתניהו * מי שהכשיר את השימוש המופקר בפגסוס הוא המפכ"ל באותה עת - רוני אלשיך
לרשימה המלאה

המשטרה השתמשה בתוכנת פגסוס של חברת NSO בצורה חסרת מעצורים והפכה אותו לאחד הכלים המרכזיים שלה לאיסוף מודיעין - חושף (יום ב', 7.2.22) העיתון כלכליסט. לדברי העיתון, התוכנה הופעלה מול פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות, יועצי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, ובני משפחתו - והכל בלא צווים שיפוטיים כחוק, ומתוך ידיעה ברורה שבית המשפט ידחה בקשות כאלו.

המשטרה אומרת בתגובה, כי פעלה כחוק. דובר המשטרה, אלי לוי, אמר הבוקר: "נעשה עוול לשוטרים. אנחנו פתוחים לכל בדיקה בשקיפות מלאה. די לעשות עוול למשטרה, אלה אנשים עתירי זכויות. עד כה לא נפל פגם בעבודת המשטרה. אם שוטר עבר עבירה, הוא יועמד לדין. כל מה שנעשה עד רגע זה, נעשה כחוק. בבקשה להפסיק לפגוע בשוטרים".

התוכנה הופעלה לשם קבלת מידע מודיעיני גולמי, וזאת בניגוד לחוק האזנות הסתר, המאפשר לבתי המשפט להוציא צווים כאלו רק על-סמך מידע לכאורה שכבר קיים בידי החוקרים ולא לשם השגת המודיעין הבסיסי. יתרה מזאת: מאחר שמדובר בתקשורת בין מחשבים, יש צורך בצו ספציפי של בתי המשפט או בהסכמה מדעת של בעלי המכשירים - מה שכמובן לא נעשה עם השימוש בפגסוס.

ביום 23.01.22 חשפנו ב-News1 דבר השימוש בפגסוס נגד מעורבים בתיקי נתניהו: איש העסקים ג'יימס פאקר, יאיר נתניהו, ועוזרי נתניהו - עופר גולן, יונתן אוריך); ביום 02.02.22 חשפנו ב-News1 כי נעשה שימוש בלתי חוקי בפגסוס גם נגד שאול אלוביץ, ונגד עדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ; ביום 05.02.22 חשפנו כי אלפים הואזנו בניגוד לחוק, כולל נגד אנשיו של ארנון מוזס; כלכליסט חושף עתה סדרה ארוכה של שמות נוספים להם בוצעה האזנה בלתי חוקית, דבר המצביע על התופעה החמורה.

הכיסוי למעקב: "מקור אגבי"
טרנר. היתה נתונה למעקב [מרים אלסטר, פלאש 90]

לדברי כלכליסט, בתקופת כהונתו של רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה נעשה שימוש בתוכנה למעקב אחרי מארגני הפגנות. על המעקבים הבלתי-חוקיים הופקדו ראש חטיבת הסיגינט, תת-ניצב יואב חסן, וראש מחלקת טכנולוגיות, יוסף כחלון - שניהם יוצאי יחידת ההאזנה 8200. המידע הועבר לדרגי השטח שלא למסור להם את מקורו, אלא תחת "מקור חד-פעמי" או "מקור אגבי".

הניצבים ומפקדי המחוזות טענו, כי הם צריכים מידע מוקדם על התכנון של מארגני המחאות, כדי למנוע חסימה של צמתים מרכזיים בשעות העומס או הפיכה של הפגנות לאלימות. לשם כך הודבקו הטלפונים של המארגנים ב"פגסוס". מדובר במארגני המחאות מול בית ראש הממשלה בירושלים, מחאת "הנכים הופכים לפנתרים", יוצאי אתיופיה ומתנחלים בסמוך לפינוי מאחזים.

עוד מתאר העיתון את השימוש הנרחב ב"פגסוס" בחקירת חשדות לשחיתות. כך למשל, התוכנה הופעלה נגד יאיר כץ, מראשי ועד העובדים בתעשיה האוירית ובנו של השר לשעבר חיים כץ, שהיה יו"ר הארגון. המידע הוביל לחקירה החשד ולפיה יאיר כץ ואחרים סחטו עובדים בתע"א כדי שיתפקדו לליכוד; התיק נסגר.

כלכליסט חושף עוד, כי התוכנה הופעלה אפילו נגד מנכ"לים של משרדים ממשלתיים ש"נחשדו" בהדלפות לעיתונאים - למרות שספק רב האם מדובר בעבירה. בין היעדים היו קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה ומשרד האוצר תחת השר ישראל כ"ץ; שי באב"ד, שהיה מנכ"ל משרד האוצר לפני טרנר; ואמי פלמור, שהייתה מנכ"ל משרד המשפטים.

עיתונאים היו נתונים למעקב
ישועה. צותת בניגוד לחוק [יונתן זינדל, פלאש 90]

כפי שנחשף ב-News1, בתוכנת "פגסוס" נעשה שימוש גם בתיקי נתניהו מול חשודים, עדים ומעורבים מרכזיים ובהם ג'יימס פאקר, בני הזוג שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ ויאיר נתניהו. כעת מדווח כלכליסט, כי המשטרה נענתה לבקשת מחלקת המודיעין של רשות ניירות ערך - אשר חקרה את תיק בזק ממנו נולד תיק 4000 - והפעילה את התוכנה נגד שלמה פילבר, אז מנכ"ל משרד התקשורת וכיום עד מדינה בתיק (האמור להעיד בשבוע הבא). התוכנה גילתה התכתבויות שלו עם מנכ"ל בזק דאז, סטלה הנדלר - שהפכה גם היא ליעד לתוכנה. בהמשך הודבקה התוכנה לטלפון של דודו מזרחי, אז סמנכ"ל בזק וכיום מנכ"ל החברה, כדי לוודא את אמינות המידע שמסר לחוקרים.

במהלך חקירת תיק 4000 ביצעה המשטרה חדירה סמויה לטלפונים, כדי לבדוק האם מפועלים לחצים על שני עדי מפתח: מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, ועורך וואלה לשעבר, אבירם אלעד, כיום מנכ"ל חדשות 13. כמו-כן, הופעלה "פגסוס" נגד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר, גם הוא עד חשוב בתיק. המטרה הייתה לוודא שמסרו למשטרה את כל הידוע בהם. לדברי כלכליסט, שימוש בה נעשה גם כלפי עיתונאים אחרים בוואלה - תוך הפרה של החיסיון העיתונאי.

אנשי המשטרה חדרו גם לטלפון של אבנר נתניהו, ומאחר שמצאו בו התכתבויות בלשון נקבה - הסיקו ששרה נתניהו עושה בו שימוש גם היא. התוכנה הופעלה גם כלפי שניים מיועצי התקשורת של בנימין נתניהו, יונתן אוריך וטופז לוק. במקרה של אוריך, השוטרים גם הוציאו ממנו בצורה פסולה אישור לחדור לטלפון הנייד שלו עם מעצרו והכשירו זאת רק בדיעבד.

תאריך:  07/02/2022   |   עודכן:  07/02/2022
איתמר לוין, איציק וולף
+מנדלבליט הורה למשטרה לעצור שימוש בפגסוס
20:56 07/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר עצר את השימוש בתוכנת הריגול עם הקמת ועדה הבדיקה של המשנה ליועמ"ש עמית מררי - למעט באירועים מצילי חיים  ▪  מחלוקת בממשלה בעניין אופי הוועדה שתוקם
(מנדלבליט. מהוראותיו האחרונות בתפקיד [צילום: לע"מ])
+סערת פגסוס הגיעה לאולם 315
19:01 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נכון לעכשיו, השופטים מתמקדים בנקודה צרה אחת: האם התביעה מבקשת להגיש מסמכים שהושגו שלא כחוק באמצעות הרוגלה  ▪  בתוך המהומה גם הייתה עדות של היועצת המשפטית לשעבר במשרד התקשורת, היכולה לקרב את התביעה להוכחת השוחד בתיק 4000
נויפלד. כריכה בין המיזוג לרפורמה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו: כמו להשתמש במטוסי חיל-האוויר נגד אזרחי ישראל
17:55 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר על פרשת פגסוס: "מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו השלכות רחבות, העניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל"  ▪  בנט: הדמוקרטיה, ולא הקונספירציה, העבירה אתכם לאופוזיציה
("נכנסו לסודות הכי כמוסים" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+בוטל דיון במשפט נתניהו; הפרקליטות תעדכן בנוגע לפגסוס
17:18 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט הורה לתביעה למסור עד מחר בצהריים האם מסמכים שבכוונתה להציג ליועצת המשפטית לשעבר של משרד התקשורת, הושגו שלא כדין  ▪  היועצת העידה: פילבר הורה לזרז את מיזוג בזק-yes
(נויפלד. כריכה עם השוק הסיטונאי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+סמוטריץ': הממשלה הרוויחה מההפיכה השלטונית שנעשתה בחסות מערכת החוק
17:00 07/02/22  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת. לדבריו, "הגילויים בפרשת פגסוס הם ללא כל ספק אחד האירועים הדרמטיים בתולדות הדמוקרטיה הישראלית״.

בפתח ישיבת הסיעה אמר: "הממשלה הנוכחית, שהיא המרוויחה העיקרית מההפיכה השלטונית שבוצעה בחסות מערכת אכיפת החוק, נגועה בניגוד ענייני קיצוני ואינה יכולה להוביל את הליך התיקון הקריטי הזה ולזכות לאמון הציבור לשם כך".
+לוין: לתת לנשיא למנות את ועדת החקירה לפרשת פגסוס
15:49 07/02/22  |  עידן יוסף
ח"כ יריב לוין: "יש אדם אחד שמקובל על כל חלקי העם - נשיא המדינה הרצוג. אני פונה לכלל חברי הכנסת - בואו נפנה כאיש אחד לנשיא המדינה, ונציע כי הוא, יחד עם נציג מוסכם של הקואליציה ונציג של האופוזיציה - ימנו את הוועדה שתחקור את השימוש בתוכנות הריגול.
+גנץ מאיים בתג מחיר לחוק האזרחות
15:37 07/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי סיעתו תראה לנכון ליטול חופש הצבעה בנושאים החשובים לה  ▪  על פרשת פגסוס אמר כי הוא מסתפק בוועדת בדיקה ממשלתית: "יש לי אמון במשטרה, וחשוב שלציבור יהיה אמון בה"
(השר בני גנץ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
[צילום: ערוץ כנסת]
+ליברמן הודיע: לא אסכים לפחות מוועדת חקירה ממלכתית
14:47 07/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו הזכיר את ההאזנות שנעשו לו ב-2010: "אסור לטייח שוב כמו שהיה בפרשת האזנות הסתר. אני מתכוון להופיע בפני הוועדה ולראות את השימוש שנעשה בחקירות של פאינה קירשנבאום וכל הסיפורים מאז 2014"
אביגדור ליברמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוגלה בעם בע"מ
13:41 07/02/22  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ראוי שהכנסת, אשר נרדמה בשמירה מאז נחתם חוק האזנות הסתר, תחזור מיד לעבודה  ▪  הטכנולוגיה החדישה במלחמת הסייבר מחייבת חוק עדכני, שיקבע במפורש מה מותר ומה אסור
(פילבר. שופט אישר? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+בנט על פרשת פגסוס: "קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד"
12:33 07/02/22  |  מירב ארד
ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לדיווח בעניין השימוש בתוכנת פגסוס: "הדברים שהתפרסמו, אם הם נכונים, חמורים מאוד. הכלי הזה (פגסוס), וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל"פישינג" רחב בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור במדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים להבין בדיוק מה קרה.

כרגע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, בודקת ברמה נקודתית ומהירה את הדברים. בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת. היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת, ולכן אני מניח שאחרי שהיא תתמנה נשב ונתייעץ, נבין איך התמונה נראית ולא נשאיר את הציבור בלי מענה. אנחנו מבינים את חומרת העניין.

כמו שאמרתי, לא נותיר את זה בלי מענה. קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד. נחכה עוד כמה שעות, נתייעץ עם השרים המדוברים ועם היועמ"שית החדשה"
(בנט. פגסוס לא נועד ל"פישינג" [צילום: לע"מ])
+בר-לב: ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס
12:14 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הבטיח שבראש הוועדה יעמוד שופט מחוזי בדימוס וכי היא תקבל את סמכויותיה של ועדת חקירה ממלכתית  ▪  בנט: קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד ולא נותיר את הציבור בלא מענה
(בר-לב. בעקבות הלחץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ראש לשכת עורכי הדין: "להורות על הפסקה מיידית של שימוש בתוכנות של חברת NSO"
11:52 07/02/22  |  מירב ארד
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי בתגובה לפרשת פגסוס: "סבורני כי יש מקום להורות על אתר על הפסקה מיידית של שימוש בתוכנות של חברת NSO ודומותיה, וזאת ללא כל קשר אם השימוש בהן נעשה כדין, אם לאו. משהתבהרה חומרת האירוע, סבורני כי הדרך היחידה לשקם את הפגיעה החמורה בשלטון החוק, בזכויות נאשמים וחשודים ואף אזרחים תמימים, ובאמון הציבור, היא ראשית בעצירה מוחלטת של שימוש בכלים דרקוניים שחוקיותם מוטלת בספק, ובבדיקה מעמיקה ויסודית בידי ועדה חיצונית ובעלת סמכויות אופרטיביות".
(עו"ד אבי חימי [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90])
+קריב: "קריאה ברורה להקמת תהליך בדיקה חיצוני ובלי תלוי"
11:25 07/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: "הוועדה הזו - כפוף להעמדת שופט בראשה והסכמת שר המשפטים - תאפשר הענקת סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית. זה צעד מתבקש"
(היו"ר קריב. "מן הראוי לעלות מדרגה" [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת])
+המשטרה השתמשה בפגסוס נגד מעורבים בפרשות דרעי וביטן ולמקורבי ארנון מוזס
10:29 07/02/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
בין הגורמים כלפיהם נעשה שימוש בלתי חוקי בתוכנת הריגול: שלמה דרעי, שהואזן במשך תקופה ארוכה; ראש העיר לשעבר ראשון לציון, דב צור, ונגד שורה של קבלנים  ▪  בפרשת מוזס-נתניהו נעשה שימוש בפגסוס נגד מקורבים לארנון מוזס, ובהם חיים רוזנברג, איש סודו ואמונו של מוזס
מוזס. מקורביו הואזנו במשך תקופה ארוכה [רועי עלימה/פלאש 90]
דב צור. מעקבים בלתי חוקיים [אבי דישי/פלאש 90]
+מפכ"ל המשטרה: "פניתי לשר לביטחון פנים שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית"
10:21 07/02/22  |  מירב ארד
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "לאור הפרסומים האחרונים בדבר הפעלת מערכות טכנולוגיות במשטרת ישראל בשנים שקדמו לכניסתי לתפקיד, פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על-מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך. ככל שתמצא הוועדה אי-סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק."
(המפכ"ל קובי שבתאי [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90])
+בית המשפט ממשיך בשלב זה את הדיונים במשפט נתניהו
10:04 07/02/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ההגנה ביקשה לבטל את הדיונים ביומיים הקרובים בעקבות הגילויים על שימוש בתכונת פגסוס  ▪  הפרקליטות תמסור הערב עידכון ובעקבותיו יחליט בית המשפט לגבי הדיונים הבאים
(חן ואלוביץ. "ניצבים בהצגה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ח"כ יובל שטייניץ: "נדרשת חקירה שתבוצע ע"י השב"כ ומח"ש"
10:01 07/02/22  |  מירב ארד
ח"כ ד"ר יובל שטייניץ: "הפרשה ההולכת ונחשפת לנגד עינינו היא לא פחות מאשר האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית מזה עשרות בשנים. בצד ועדת חקירה פרלמנטרית או ממלכתית נדרשת חקירה יסודית שתבוצע על ידי השב"כ ומח"ש, מכיוון שיש כאן חשד סביר ביותר לעבירות פליליות".
(ח"כ יובל שטייניץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+"מערכת אכיפת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק"
09:45 07/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הרצוג הדגיש בדבריו: "אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה. אסור לנו לאבד את המשטרה שלנו. ובוודאי - אסור לנו לאבד את אמון הציבור בהן. זה מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית"
(הנשיא הרצוג. "יום לא פשוט" [צילום: חיים צח/לע"מ])
+יו״ר הוועדה לביטחון פנים: "להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את הדברים לעומק"
09:36 07/02/22  |  מירב ארד
ו״ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי בטוויטר: "‏אם הדברים שפורסמו ב׳כלכליסט׳ נכונים זו רעידת אדמה בדמוקרטיה. ‏יש להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את הדברים לעומק. ‏זו שיטת עבודה שמתאימה למשטרים חשוכים, לא לישראל. ‏יש לחקור מהשר הממונה דאז, המפכ"ל ועד אחרון השוטרים שחדר לטלפון ללא צו ואם אמת בדבר, להעמידם לדין. ‏אפנה לשר עמר בר-לב‬⁩ עוד היום בנושא".
(ח"כ מירב בן ארי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+השרה פנינה תמנו שטה: "פגיעה כל כך חמורה באמון הציבור"
09:19 07/02/22  |  מירב ארד
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה על פרשת הריגול המשטרתית: "‏זהו יום עצוב למדינת ישראל. הדמוקרטיה שלנו חזקה רק כשאנשים ערכיים מחזיקים בהגה הנכון. בפרשה הזו הכל היה פרוץ, השוטרים הפכו לעבריינים. פגיעה כל כך חמורה באמון הציבור. אני זוכרת איך במחאות יוצאי אתיופיה, אותן הובלתי עם פעילים, שאמרו לי תמיד שפורצים לנו לפלאפונים שהם מפחדים, כמה צדקו!".
(השרה פנינה תמנו שטה [צילום: חיים צח/לע"מ])
+יו"ר ועדת חוקה: "יש להקים ועדת בדיקה ממשלתית"
09:09 07/02/22  |  מירב ארד
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב: "יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה. לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על-פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית - זהו הצעד הנדרש בעת הזו".

(ח"כ גלעד קריב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+השרה שקד: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה"
09:00 07/02/22  |  מירב ארד
שרת הפנים איילת שקד בתגובה לפרשת NSO: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום."
(השרה איילת שקד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+סגן יו"ר הכנסת, ח"כ גינזבורג: "רק ועדת חקירה בלתי תלויה תגלה מה היה שם"
08:52 07/02/22  |  מירב ארד
יו״ר סיעת כחול לבן וסגן יו״ר הכנסת, ח״כ איתן גינזבורג בעקבות חשיפת כלכליסט:
"יום קשה לדמוקרטיה. היכולת של המשטרה לעקוב אחרי כל אדם בלי שיש ראיה לעבירת פשע ובלי צו שופט היא מחרידה. רק ועדת חקירה בלתי תלויה תגלה מה היה שם, ואולי תחזיר את האמון במשטרה. עד אז, המפכ״ל צריך להיכנס עוד היום לחדר המסווג בחטיבת הסיגינט, ולנתק מהחשמל את המחשב שעליו מותקנת התוכנה".
(ח"כ איתן גינזבורג [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+סמוטריץ': "‏אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום"
08:48 07/02/22  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ': "‏אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום ולהיחקר על-ידי תובע חיצוני ובלתי תלוי עם סמכויות נרחבות. במקביל חייבת לקום וועדת חקירה ממלכתית כדי להבין איך דבר כזה קורה ומה נדרש לעשות כדי למנוע הישנותו בעתיד. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה נדרשות לניקוי אורוות יסודי."
(בצאל סמוטריץ' [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+אמי פלמור: "מעולם לא נחקרתי במשטרה בשום הקשר"
08:17 07/02/22  |  מירב ארד
מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, בתגובה לפרשת NSO: "אני בהלם. מעולם לא נחקרתי במשטרה בשום הקשר. לא הייתי מעורבת בשום פרשייה".
+שי באב"ד: "לא חשדתי שעוקבים אחרי, וודאי שלא המשטרה"
08:16 07/02/22  |  מירב ארד
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, שבמכשירו הושתלה על פי החשד תוכנת ריגול ללא צו אמר בראיון לגלל"צ: "אם הדבר אכן קרה - זה יום עצוב מאוד לדמוקרטיה. לא חשדתי שעוקבים אחרי, וודאי שלא המשטרה"
+המפכ"ל מבקש ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט בדימוס
08:15 07/02/22  |  איציק וולף, איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שקד ויושבי ראש ועדות החוקה וביטחון הפנים דורשים גם הם בדיקה חיצונית של פרשת פגסוס  ▪  באב"ד: לא חשדתי שעוקבים אחרי, ודאי לא המשטרה  ▪  פלמור: אני בהלם, מעולם לא נחקרתי
(שקד. "מתאים למשטרים חשוכים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כלכליסט: פגסוס הופעלה גם נגד מנכ"לי משרדים ומארגני הפגנות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קסנדרה
7/02/22 09:05
2
מגיב ותיק
7/02/22 09:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת פגסוס
על-רקע הפרסומים האחרונים לגבי השימוש בתוכנת פגסוס מול שלמה פילבר אשר נחקר במסגרת פרשיות נתניהו, שווה לעצור רגע ולחשוב: מה קורה פה. הפרסומים על-אודות השימוש באמצעים טכנולוגיים חריגים הם המשך ישיר לתפיסה ערכית-מוסרית שגויה לפיה הכל מותר ונחוץ בכדי לתפוס את העבריינים. דע עקא, עקרון החוקיות ושלטון החוק מורים אותנו, כי כל אדם הוא בחזקת חף מפשע עד שתוכח אשמתו כדין. למערכת אכיפת החוק אסור לבצע דבר, אלא אם הוא הותר לה בצורה מפורשת וברורה במסגרת החוק.
06/02/2022  |  עו"ד עופר רשו  |   מאמרים
מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, מצטרף (יום א', 6.2.22) לבקשותיהם של סניגורי בנימין נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ בנוגע לשימוש בתוכנת "פגסוס" בחקירת תיקי נתניהו. עוה"ד נוית נגב ואיריס ניב-סבאג הודיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי מוזס מצטרף לכל האמור בבקשות שהגישו בשבוע שעבר עוה"ד בועז בן-צור, עמית חדד וז'ק חן. העיתון כלכליסט, אשר חשף את השימוש המשטרתי ב"פגסוס" אך בלא שמות היעדים (הללו נחשפו ב-News1) נמצא בבעלות קבוצת ידיעות אחרונות שבשליטת מוזס.
06/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר המשפטים, גדעון סער, קורא להעמיד לדין כל מי שפגע בזכויותיהם ובפרטיותם של אזרחי ישראל ללא סמכות. את הדברים אמר (יום א', 6.2.22) בעקבות הפרסומים ב-News1 על האופן שבו חדרה המשטרה ללא צו ובניגוד לחוק למכשירי טלפון ולמחשבים של מעורבים בתיקי נתניהו.
06/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
התביעה במשפט נתניהו תשיב עד יום שלישי הבא (8.2.22) לדרישת ההגנה לקבל תשובות על שורה של שאלות בנוגע לשימוש בתוכנת "פגסוס" בחקירת פרשות נתניהו. עד אז יימשכו הדיונים בסדרם. כך הורתה (יום ו', 4.2.22) ראש ההרכב בתיק, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן.
04/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
סניגוריהם של בנימין נתניהו, שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ מבקשים (יום ה', 3.2.22) מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות לפרקליטות למסור בהקדם תשובות לגבי השימוש בתוכנת "פגסוס" בחקירת תיקי נתניהו ולדון בנושא בישיבה הקרובה (7.2.22). הבקשות, ובמיוחד זו של פרקליטי נתניהו, מסתמכות בין היתר על החשיפה ב-News1 ולפיה המשטרה עשתה שימוש בלתי חוקי בתוכנה זו כלפי חשודים, עדים ומעורבים אחרים בתיקי נתניהו.
03/02/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il