|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

בניגוד להחלטת ממשלה: משרד הביטחון מנע בחינת הקמת שדה תעופה בנבטים

ראש חטיבת התכנון במשרד הביטחון הודה כי לא ביצע את החלטת הממשלה המפורשת לבחינת הקמת שדה תעופה בין לאומי בנבטים בשם האינטרסים של חיל-האוויר יו"ר הוועדה הנחה את משרד הביטחון וחיל-האוויר לבחון אאת ההקמה: "אל תגידו למה אי-אפשר להקים שדה תעופה בנבטים. תגידו איך אפשר ובאיזה עלות ותשאירו לנו להחליט"
08/02/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
מהדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת החוץ הביטחון דנה (יום ג', 8.2.22) ב"היבטי ישימות לשדה תעופה בינלאומי אזרחי במרחב נבטים שבנגב". את הדיון בנושא, שהתקיים לבקשת חברי הכנסת מיכל רוזין, צבי האוזר, רון כץ ואמילי מואטי, פתח היו"ר רם בן ברק, שאמר: "הוועדה התכנסה הבוקר לא כדי לבדוק את החלופות האפשריות. לשם כך קיימת ועדה בראשות משרד התחבורה, ואני מודע לעבודתה היסודית. הדיון היום בא להבין מה הבעיות בהקמת שדה תעופה בנבטים ואיך אפשר לפתור אותן. הוועדה בראשותי רואה את הקמת שדה התעופה בחשיבות לאומית גבוהה, ואנו נדון בנושא עד קבלת ההחלטה שתיטיב עם שמירה הן על הביטחון והן על רווחת התושבים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ רוזין: "הממשלה סוף-סוף החליטה על ביטול אפשרות הקמת שדה בעמק יזרעאל, ויש תמיכה גורפת של כל השלטון המקומי בדרום להקים שדה בנבטים. הם רוצים זאת, ואני מבינה שלגופי הביטחון יש התנגדויות לכך. כיום אנו כבר יודעים להסתכל על ביטחון בצורה הרחבה, ביטחון תזונתי, נושא האקלים, וגם קידום הנגב וכלכלתו, ושקט לאזרחים, שלא יהיו להם טיסות מעל הראש, אלה שיקולים שיש לשקול, יחד עם שיקולי הביטחון ה'קלאסיים' שנשמע ודאי בהמשך".

עילם שגיא, משנה למנכ"ל משרד התחבורה והעומד בראש הוועדה לבחינת החלופות: "יש מגוון שיקולים בבחירת שדה תעופה. התשתית האווירית של הגעה ויציאה, נגישות תחבורתית, שיקולי כלכלה, תכנון ובנייה וכן סביבה. אנחנו התבקשנו לבחון את כל החלופות האפשריות, ולהביא להחלטת המחליטים אף יותר מחלופה אחת אם קיימת. אנו לומדים את כל החלטות העבר בנושא ונימוקיהן, וכל מיקום נבחן, כולל אפשרויות הרחבות שדות תעופה קיימים, ואנו צפויים להביא את הצעותינו עד חודש יולי".

במהלך הדיון נדונה סוגיית ישימות הקמת שדה תעופה בינלאומי אזרחי במרחב נבטים והוצגו עמדות בעלי העניין, נציג משרד הביטחון הודה בדיון כי מעולם לא נעשתה עבדות בחינה בנוגע לאפשרות להקמת השדה הבינלאומי בנבטים ע"י הגורמים המקצועיים במערכת הביטחון.


צביקה קרמן, ראש חטיבת תכנון במשרד הביטחון: "הניתוח שלנו מצביע על היעדר יכולת של חיים בצוותא בנבטים, בין תעופה אזרחית וצבאית". יו"ר הוועדה שאל את קרמן: האם התבצעה עבודה כלשהי במשרד הביטחון שבאה לבחון איך כן מבצעים את ההנחיה לשדה בנבטים, או רק כזו שמטרתה להגיד למה לא. קרמן השיב בשלילה.

אלון ישעיהו, נציג שר הביטחון בוועדות התכנון: ההתנגדות לנבטים היא לא עקרונית, אלא בשל משמעויות, ואם מדינת ישראל תקבל החלטה למרות המשמעויות, אנחנו חיילים ונבצע. לנו בשום שלב לא נאמר שהמדינה הולכת על נבטים וזהו. עילם מוביל עכשיו בדיקה בוועדה שלו עם חשיבה של יציאה מהקופסה ואנחנו בשיתוף פעולה מלא עם הצוות. בסוף יש פה פיזיקה, שההנחיות הבינ"ל לתעופה אזרחית הן שמטוס צריך חמישה מייל פנויים מכל צד שלו, ואילו בין נבטים לחצרים יש רק תשעה מייל. במצב הזה שר הביטחון מתנגד לחלופת נבטים, אבל אם מדינת ישראל תקבל החלטה אחרת, לאחר ששקלה את כל המשמעויות, נבצע.

ח"כ רוזין: "אתם לא מציגים חלופות של ממש אלא רק שזה בעייתי וזה פוגע בביטחון, ואז אנשים מפחדים לגעת בזה. אנחנו רוצים שדה תעופה נוסף בנגב, אז תגידו איך כן מיישמים זאת".

שגיא: "אלון מדבר על שיתוף פעולה מלא עם בחינת החלופות, אבל לא פירט למשל מדוע הסקר הסביבתי כן התקדם סביב חלופת רמת דוד אך לא סביב חלופת נבטים".

יו"ר הוועדה ביקש הבהרה לעניין וצביקה קרמן השיב כי לא בוצע סקר סביביתי נוכח זה שנתוני הסקר האזרחי שביצעו כבר הראו שלא ניתן לקיים חיים בצוותא בין השדה האזרחי לבסיס הצבאי. בן-ברק העיר: "משמעות התשובה שאתם החלטתם בעצמכם שלא יהיה שדה בנבטים".

ח"כ נירה שפק: "אזרחים שומעים את הדיון, ומה שהם שומעים זה שמדינת ישראל אמרה משהו ואתם אומרים 'אז אמרה'. תראו שבחנתם בהגינות דפוסי פעולה, ואז תביאו להחלטה של מקבלי ההחלטות. אין לכם את הסמכות לעשות סינון אלא לתת לנו בסיס נתונים מלא כדי לקבל החלטה".

יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית: "המרחב האווירי הישראלי הוא המורכב בעולם, בשל הצורך לנהל מרחב אזרחי ומרחב צבאי בכזו קירבה, וזאת אמר לי העמית שלי בארה"ב. חשוב לזכור שהמרחבים האוויריים, עם מגבלותיהם, יכולים ליצור מצב ששני שדות תעופה לא ייצרו נפח תעופה כפול, ואחד ועוד אחד לא יהיו שווים שניים אלא פחות. בדיון שעלה בין רמת דוד לנבטים, ההגדרה הייתה לשדה תעופה של טיסות לואו קוסט, או מטוסים צרי-גוף, וזה משפיע גם על השיקולים הכלכליים. פתאום יש הרבה יותר השפעה לכדאיות הטיסה, לאורך מסלול הטיסה, ומשם לאפשרות שבכלל חברות יבחרו לטוס לשדה, ורק אז שדה כזה יוכל לתרום כלכלית לסביבתו".

שגיא: "בוחנים כעת את צרכי התעופה גם ל-40 שנה קדימה ואף יותר, והבחינה אינה מוגבלת רק למטוסים צרי גוף".


אלכס גן, ראש המטה המקצועי במועצה האזורית עמק יזרעאל: "יואל צודק בדבריו שהבעיה מורכבת, אבל פתירה. חיל-האוויר הוא גוף מדהים, ואם היו אומרים לחיל-האוויר שזו המשימה הלאומית וזו הפקודה, אז הוא היה אומר - כן, אני אעשה את זה, אבל זה המחיר. פשוט צריך להבהיר שזו ההנחיה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בדיון נרשמה תמיכה חוצת מפלגות בקידום הקמת שדה תעופה בין לאומי בנגב, כשגם חברי הכנסת שלמה קרעי (ליכוד) ואיתמר בן-גביר (הציונות הדתית) הגיעו להביע את דעתם בנושא. ח"כ קרעי הזכיר כי גם הממשלה הקודמת הצהירה על תמיכתה בקידום המיזם, אם כי לא הוציאה אותו לפועל והודיע עוד כי האופוזיציה תתמוך בכל יוזמה בנושא. עוד תמכו בתוכנית נציג החברה להגנת הטבע, ראשי ערים וגורמים נוספים שהשתתפו בדיון. מתכנן התעופה הבכיר, אברהם שיוביץ, הזכיר כי חיל-האוויר התנגד גם להסכמי השלום עם מצרים וירדן, בגלל אובדן שטחי טיסה, אך נאלץ להתאים עצמו להחלטת הדרג המדיני.


עידו גרינבלום, ראש המועצה המקומית קריית טבעון: "הדיון מוכיח את הטענה המרכזית שלנו שחיל-האוויר ומשרד הביטחון נאבקים בכל כוחם כנגד הקמת שדה בדרום בניגוד להנחיות הממשלה. על חברי הכנסת לדרוש ממשרד הביטחון תשובות ברורות בנוגע לאיך ניתן להקים שדה בדרום. אנחנו מדינה שיש לה צבא ולא להפך - מי שיקבע אלו חברי הכנסת וממשלת ישראל. מצופה משר הביטחון ליישר קו ולדרוש מהפקידות המקצועית במשרדו לשתף פעולה ולא לגרור רגליים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ משה טור פז: "זה לא דיון על מסדרונות אוויר וקווי הטיסה לישראל, אלא אל עיצוב פני המדינה. עם כל הכבוד לחיל-האוויר, לא הוא ולא משרד הביטחון יעצבו את פני המדינה על דעתם. הממשלה הזו החליטה ששדה בעמק יזרעאל לא יקרה במשמרת שלה. חיל-האוויר יודע לבצע, ולגבות את המחיר, אז תגידו לנו איך מבצעים ומה המחיר".

"שדה תעופה זה כל מה שסביבו, אקוסיסטם שלם", הבהיר רו"ח חן הרצוג, הכלכלן הראשי ומנהל יחידת כלכלה, סביבה ורגולציה ושותף בפירמת רואי החשבון והייעוץ הפיננסי BDO, שערך מחקר על ההשפעות הכלכליות של שדה התעופה בנבטים. "זה גיים צ'יינג'ר לכלכלת הנגב. שדה תעופה של 20 מיליון נוסעים יספק 29 אלף משרות בשלב הראשון ותרומה של 6.8 מיליארד שקלים לכלכלת הנגב. שלחו את מוסדות התכנון לתכנן שדה תעופה לא נכון. שדה תעופה לא מתכננים ל-20 או 30 שנה. אנחנו לא צריכים פלסטר. בעולם של 100 מיליון נוסעים, השדה החדש הוא השדה הגדול, לא משלים. אנחנו צריכים לבנות שדה שיש לו אופק התפתחות, שיכול להיות שדה מרכזי, שיכול לטפל במטענים. זו תהיה בכייה לדורות להקים שדה נכה וקטן".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק, סיכם את הדיון הפתוח: "זהו פרויקט בעל חשיבות לאומית גבוהה, ולכן כל אפשרות כדי לאפשר אותו חייבת להיבחן. אני קורא למשרד הביטחון ולרשות התעופה האזרחית לבחון את הדברים ולהציג את המשמעויות, מבלי לפסול שום אפשרות, לרבות סלילת רכבות, סגירת שדות צבאיים או העתקת בסיסים. דמיינו שהכל פתוח ועל השולחן ואין מגבלת תקציב. תחזרו אלינו להציג איך כן יוצרים שדה תעופה בינלאומי בנגב, ומה העלויות והמשמעויות של זה.

"עד היום איש לא אמר איך כן, אמרו רק למה לא. שדה תעופה בנגב שווה לנו כמדינה. אנחנו, הכנסת והממשלה, נחליט אם זה שווה לנו, לא אתם. כשהתקבלה ההחלטה וקידמו אך ורק את רמת דוד ולא התעסקו בנבטים, כי משרד הביטחון אמר 'אני לא רוצה שם', זו שערורייה", הוסיף ח"כ בן ברק. "אמרתם 'נוח לנו ככה, אנחנו לא רוצים'. לנו נוח שיהיה שדה בדרום, לא בצפון. שכל הגופים יבינו את החשיבות הלאומית של שדה תעופה בנגב ויבואו עם ה'איך' ולא עם ה'למה לא'. יכול להיות שנחליט שזה לא שווה את המחיר, אבל אנחנו נחליט, לא אתם".

"אני מתנגד לכינוי 'שדה משלים'. מדובר על שדה תעופה נוסף למדינת ישראל", סיכם יו"ר הוועדה. "שדה תעופה כזה בונים פעם ב-150 שנה, לא כל יומיים. זה אירוע לאומי שמצריך חשיבה אחרת וראייה ארוכת טווח מאוד. המשימה שלכם צריכה לבחון את כל האופציות בכל התרחישים האפשריים. מדובר בפרויקט מגה-לאומי. גם אם יצטרכו להצמיד לו רכבת מהירה למרכז - תהיה רכבת מהירה".


בחלקו הנוסף של הדיון, חלק חסוי, נציגי צה"ל פירטו את השיקולים הביטחוניים השונים לגבי אפשרות נבטים. סיכום הדיון נותר בעינו.

תאריך:  08/02/2022   |   עודכן:  08/02/2022
עידן יוסף
+אושר בטרומית: איסור נהיגת שטח בדרך שאינה דרך ייעודית לנסיעת שטח
13:15 09/02/22  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה (יום ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (איסור נהיגת שטח בדרך שאינה דרך ייעודית לנסיעת שטח), התשפ"א-2021 של חברי הכנסת רם בן ברק, רם שפע, אופיר סופר. 17 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. מוצע לאסור נהיגה באופנוע, טרקטורון או רכב שטח בדרך שאינה ייעודית לנסיעת שטח.
+הצעת חוק הפוטושופ עברה בקריאה טרומית
12:37 09/02/22  |  מירב ארד
הצעת החוק של חה"כ לימור מגן תלם, עברה קריאה טרומית בכנסת ותגיע להמשך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק מתקנת את חוק הפוטושופ משנת 2012 ומעניקה לו שיניים באמצעות סנקציות כלכליות כנגד פרסום תמונות שבוצעו בהן הצרת היקפים בתוכנות ריטוש ללא הבהרה על כך. מפרסמים שלא יכללו הבהרה בגוף המודעה ייקנסו בעשרות עד מאות אלפי שקלים.
+בטרומית: פעוט מוגבל יהיה זכאי למעון יום, גם אם טרם מלאו לו 6 חודשים
12:23 09/02/22  |  מירב ארד
מליאת הכנסת אישרה (יום ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק מעונות יום שיקומיים (תיקון - פעוט עם מוגבלות שטרם מלאו לו שישה חודשים), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת צבי האוזר, והצעה דומה של ח"כ מיכל וולדיגר. 11 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה. מוצע לקבוע כי גם פעוטות שמלאו להם 15 שבועות ושטרם מלאו להם 6 חודשים יוכלו להיות זכאים למעון יום שיקומי בתנאים המפורטים בהצעה.
+נשים מופלות באקדמיה לעומת גברים

12:10 09/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אפליה בשכר, בקידום ובמלגות, למרות שוויון בותק  ▪  לעומת 40% נשים באקדמיה באירופה - בישראל האחוז עומד על 20 בלבד,  ▪  יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום: אנחנו פה עובדות קשה לאורך זמן כדי שלכל אחת תהיה את האפשרות לנפץ תקרות זכוכית, לחלום, להעז ולהצליח
(סטודנטיות [צילום: פלאש 90])
+ועדת חו"ב תדון בהצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל
11:16 09/02/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה תדון בשלושת הצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת שמחה רוטמן, צבי האוזר ואבי דיכטר, והצעת החוק שהוגשה מטעם הממשלה, ותכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית
(הדיון בוועדת הכנסת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+בעייית הדיור לחרדים גדולה פי 10 מכל הפתרונות הקיימים
23:36 08/02/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון ועדת הכלכלה אמר מנכ"ל משרד השיכון: אין פתרון אחד, זה כל הפתרונות ביחד  ▪  יו"ר הוועדה: "על משרד השיכון לשמור על היקף השיווקים שנראה בשנת 2021 ולהאיץ את נושא התכנון למציאת פתרונות דיור עבור הציבור החרדי"  ▪  ח"כ אשר: "השקיעו בתוכניות לחרדים מיליונים ובסוף זורקים אותן לפח כי מישהו החליט שלא טוב שחרדים יהיו שם"  ▪  ח"כ מקלב: במבחן התוצאה החרדים גרים בדירת 15 מ"ר בלי חלון
ועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הוארך בשבועיים בלבד תשלום משכורת לעובד עבור ימי בידוד או לילדו
22:15 08/02/22  |  עידן יוסף
ועדת העבודה והרווחה האריכה בשבועיים בלבד הצו המאפשר תשלום משכורת לעובד המצוי בבידוד או ילדו מצוי בבידוד. הצו חל על שכירים ועצמאיים כאחד. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום, הדגישה כי נתוני התחלואה, ומספרי החולים הקשים והנפטרים - עדיין לדאבוננו בעלייה. היא קראה לאוצר להכין כבר הצעת חוק שתעגן את התשלום באופן קבוע - לישיבה שתיערך בעוד כשבועיים.

טובה ווסר, רכזת תעסוקה באגף התקציבים: "חוק הקורונה מאפשר כרגע להאריך רק בשבועיים נוספים ואם יהיה צורך בתקופה נוספת - יהיה צורך בחוק ראשי. לפי נתוני התחלואה בעוד כשבועיים - תיבחן גם אפשרות זו". ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) קרא להכין את הפיצוי לעסקים להמשך התקופה, בעיקר ענפים שנפגעו קשה כתיירות, הסעות ותעופה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בניגוד להחלטת ממשלה: משרד הביטחון מנע בחינת הקמת שדה תעופה בנבטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, הפיצה לחברי הכנסת את חוות דעתה לעניין השאלה האם חברי הכנסת רשאים להגיש את מועמדותם לנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. לדבריה, עצם הגשת המועמדות מעמידה את חבר הכנסת בניגוד עניינים מהותי ומובנה.
08/02/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 8.2.22) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, לתיקון פקודת הראיות (מס' 19) (פסילת ראיה), התשפ"ב 2021, שנועדה לעגן בחקיקה את סמכותו של בית המשפט לפסול ראיה שהושגה שלא כדין. להצ"ח מוזגו הצעות פרטיות של הח"כים שרן השכל ואופיר כץ.
08/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
"דווקא בתקופה ששוטרים כל היום נחבטים, תקופה כל כך מורכבת, הם זקוקים ונציבות קבילות זמינה. אי-אפשר להשאיר את נציבות קבילות השוטרים והסוהרים בוואקום", אמרה (יום ג', 8.2.22) יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי בדיון עם נציבת הקבילות היוצאת, עליזה יעקבי, "היא הולכת הביתה ואין מי שיעשה. המשרד לבט"פ חייב לתת מענה הגיוני למצה העגום".
08/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בוועדת העבודה והרווחה אושר (יום ג', 8.2.22) לקריאה ראשונה החוק שיזמו חברות הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ונעמה לזימי שיחייב תשלום דמי מחלה מלאים - החל מהיום הראשון - לחולים במחלה קשה כסרטן ודיאליזה, וכן לימי טיפול תקופתיים. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום הדגישה כי מדובר בחוק מוסרי שאין כמוהו, לטובת החולים הקשים.
08/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "אנחנו מקיימים את הדיון על-רקע ניסיונות שראינו בעת האחרונה של הפקעת המחירים מצד הספקים הגדולים, שנבלמו בפעולה נחושה של שר האוצר ושרת הכלכלה, שהעבירו מסר מאוד משמעותי לשחקנים האלה, לצד מחאה חברתית וההד התקשורתי. שבוחנים את הנתונים ברור שכל זה נובע מכשל שוק מבני, לכן חייבים לשנות את המצב דרך מבנה שוק תחרותי שייצר הוזלות מחירים לא רק בטווח הקצר, אלא גם בטווח הארוך. בדיון הזה אני מבקש שנתמקד בספקי המזון, בהמשך נקיים דיונים גם לעניין השוק הקמעונאי".
08/02/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il