|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מדגמי הטלוויזיה: פער דו-ספרתי לטובת מתנגדי ההינתקות

מתפקדי הליכוד הכריעו: <br>שרון התנתק מהליכוד

רק 40% הצבעה בקרב מתפקדי הליכוד; במדגם ערוץ 1 הפער הגדול ביותר: 62% מתנגדים לתוכנית, רק 38% תומכים בה; אחידות בתגובות בשמאל: "הליכוד לא יכול"; אולמרט רמז: נמצא דרך לעקוף המשאל
02/05/2004  |     |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

לפחות על-פי מדגמי ערוצי הטלוויזיה השונים, מתפקדי הליכוד אמרו לשרון: אתה מתנתק מהליכוד.

"קיבלתי הערב בצער את תוצאות המשאל ואני מכבד את התוצאות". כך אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, בתגובה ראשונה לתוצאות המדגמים. שרון הוסיף, כי "לפני חודש פניתי לחברי הליכוד וביקשתי את דעתם בכל הנוגע לתוכנית ההינתקות אותה יזמתי והובלתי בשיתוף ידידתנו הגדולה, ארה"ב. מעולם לא זכתה ישראל לתמיכה כה גדולה משמעותית והיסטורית כפי שהעניקה לה ארה"ב. על הידידות העמוקה והמנהיגות שהפגין נשיא ארה"ב, אני מבקש להודות לו בשמי ובשם אזרחי ישראל כולם".

מדגמי הטלוויזיה: מפלה מוחצת לשרון

סמוך לשעה 22:00 פרסמו ערוצי הטלוויזיה השונים את המדגמים שביצעו. מדגם ערוץ 1 חוזה את הפער הגדול ביותר לטובת מתנגדי התוכנית, על-פיו 62% הצביעו נגד התוכנית ורק 38% תמכו בה. לפי המדגם, 46% מאלה המגדירים עצמם כ"תומכי שרון" תומכים גם בתוכנית הנסיגה שלו, ואילו רק 21% מאלה המגדירים עצמם כ"תומכי נתניהו" הצביעו בעד התוכנית.

נתון מעניין נוסף במדגם ערוץ 1: 38 האחוזים התומכים בתוכנית סבורים, כי שרון צריך ליישמה בכל מקרה. המתנגדים לתוכנית מתפצלים בין אלה הסבורים כי על שרון לבטל את התוכנית (32%) ובין אלה הסבורים כי על שרון להתפטר מתפקידו (21%). 44% מהמתפקדים סבורים, כי אם הימין יפרוש מהממשלה בעקבות יישום התוכנית, יש לקיים בחירות כלליות חדשות.

על-פי מדגם ערוץ 2, 56% מתנגדים לתוכנית ורק 44% תומכים בה. ערוץ 10 ביצע שני מדגמים. על-פי מדגם חברת מרקט ווטש, 58% מתנגדים לתוכנית לעומת 42% שתמכו בה. על-פי המדגם של חברת טלסקר, 59% מתנגדים לתוכנית ואילו 41% תומכים בה.

על-פי מדגם שביצע 'קול ישראל', 59% מתנגדים לתוכנית ואילו 40% תומכים בה.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בליכוד, השופט (בדימ.) צבי כהן, החליט להאריך את משך ההצבעה בכמה שעות נוספות. במטה המתנגדים לתוכנית הביעו תמיהה על ההחלטה, אולם ציינו כי "גם את זה נעבור וננצח".

תגובות בימין ובקואליציה לתוצאות המדגמים

השר עוזי לנדאו אמר בתגובה לתוצאות המדגמים: "הציבור שלנו ואמר זאת בבירור. יצאנו מנצחים נגד כל הסיכויים ונגד כל המכשולים. למרות כל הלחצים, אנשי הליכוד מהשטח פעלו נגד המנגנון. אנחנו לא עוד מיעוט, אלא מחנה גדול ואני גאה להיות חלק מליכוד שיש לו עקרונות, פרגמטיזם, אידיאולוגיה ופוליטיקה נקייה. הם לא חששו לומר 'לא'".

השר לנדאו הוסיף: "אנו קוראים לראש הממשלה להמשיך ולהנהיג את המחנה הלאומי ולפעול לאחדות התנועה. יש לראש הממשלה ממשלה יציבה וחזקה, ומשימתה הראשונה היא חיסול הטרור. רק הכרעתו תביא למציאת פרטנר אמיתי להשגת שלום... לא תרמנו להפלת ראש הממשלה, הוא דיבר בוועידת הליכוד והבטיח במפורש ש'המשאל יחייב את כל נציגי הליכוד - ואני בראשם'. יש לכולנו אמון בראש הממשלה".

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, הנחשב לאחד המקורבים ביותר לראש הממשלה, בייחוד בכל הנוגע לתוכנית ההינתקות, אמר הערב מפורשות בעקבות תוצאות המדגמים, כי ראש הממשלה ימצא דרך "עוקפת משאל": "אין מנוס מלהמשיך את המהלך. אין לי ספק שאנחנו חייבים להמשיך במהלך. אני מכבד את ההכרעה של חברי המפלגה. ידענו מראש שזה יהיה נורא קשה. נצטרך למצוא דרך להמשיך במהלך, תוך שמירת אחדות הליכוד ומניעת קרע בעם".

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, אמר בתגובה למדגמים, כי "שינוי תצטרך להחליט על דרכה בממשלה, לאחר שנדע באיזה כיוון מתכוון שרון להובילה. הליכוד נפרד הערב מכלל הציבור, שרובו תומך בהתנתקות, וחזר להיות מפלגת ימין קיצוני, שבויה בידי המתנחלים".

חבר הכנסת שאול יהלום (מפד"ל) אמר: "אני מקווה שראש הממשלה יקבל את התוצאות בצורה דמוקרטית ומוסרית, יוותר מייד על תוכניתו ויחזור לדרכה המקורית של הליכוד. המפד"ל רואה את עצמה כחלק מהמחנה הלאומי בראשות הליכוד ותעשה הכל לחיזוקו".

חברת הכנסת גילה גמליאל (ליכוד) קוראת לראש הממשלה לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, כפי שמתחייב ממנו. "אני מצפה שמחר, בישיבת הסיעה של הליכוד, ראש הממשלה יצהיר על-כך, ואם יעלה תוכניות אלטרנטיביות אחרות, זה יהיה בשיתוף חברי סיעת הליכוד, על-בסיס מצע הליכוד וחוקת הליכוד".

חבר הכנסת איוב קרא (ליכוד), שפעל נגד התוכנית במגזר הערבי, מציין כי רק 10% במגזר הערבי תמכו בתוכנית ואילו היתר הצביעו נגדה.

חבר הכנסת דוד לוי אמר בתגובה, כי "הליכוד אמר את שלו והדבר מחייב את כל מי שהלך למשאל. ראוי שראש הממשלה יגלה אחריות ויהיה דמוקרט. ידוע שאילו התוצאות היו אחרות, היו גם התגובות אחרות. התוצאה מחייבת את כולם ועל שרון להוות דוגמא".

לוי הוסיף, כי "המשאל אינו תוצאה של גחמה מדינית. על כל אחד ואחד לכבד את הכרעת התנועה ולבצע את מדיניות התנועה".

סגן השר מיכאל רצון אמר, כי מי שלא יכבד את תוצאות המשאל - אין מקומו בליכוד. רצון הוסיף, כי הוא בטוח שראש הממשלה יכבד את תוצאות המשאל.

חברת הכנסת נעמי בלומנטל אמרה, כי "חבל שראש הממשלה לא היה קשוב לקולות חבריו מהליכוד, שמלכתחילה פקפקו בתוכנית. דרכו של הליכוד היא דרך ברורה, ערכית, הבנויה על בסיס אידיאולוגי. חבל שראש הממשלה סטה מהדרך הזו. אני מקווה שהוא יבין את טעותו ותימצא דרך נאותה למנוע ולעצור את הטרור ולהגיע להבנות על-בסיס הדדיות ולא חד-צדדיות".

פעיל כ"ך לשעבר וכיום מראשי ארגון "חזית יהודית לאומית" (חי"ל), ברוך מרזל, אמר בתגובה למדגמים כי שרון חייב להתפטר. לדבריו, "היום הוכח כי אפילו חברי מפלגתו של שרון לא מאמינים בו ומן ההגינות, הצדק והיושר שיילך הביתה".

מרזל הוסיף, כי "ראשי הימין חייבים לעשות חשבון-נפש, ולהציע תוכנית שתביא לפתרון".

תגובות בשמאל: "הליכוד לא יכול"

חבר הכנסת יוסי שריד (מרצ) אמר בתגובה לתוצאות המדגמים, כי "לשרון אין ברירה אלא לפרוש מתפקידו. בניגוד למה שרבים נהגו לומר ש'רק הליכוד יכול', שוב הוכח הלילה ש'רק הליכוד לא יכול'. הגולם קם על יוצרו. כמעט 40 שנה בנה שרון גולם, ואחר כך ציפה שהגולם יעשה את דברו בכל מקרה, והוא לא עשה".

חבר הכנסת אחמד טיבי, אמר בתגובה לתוצאות המדגמים: "הימין הסהרורי שולט במדינה ומוביל את האזור לעימות מתמשך ועתיד קודר". לדבריו, "הליכוד הפך להיות מפלגת קצה רדיקלית".

טיבי קורא לנשיא בוש לבטל את ההתחייבויות שנתן לראש הממשלה בוושינגטון בנוגע לפליטים ולהתנחלויות.

חבר הכנסת שמעון פרס אמר בתגובה למדגמים: "נוצר מצב חדש בעם. מיעוט אינו יכול לחייב את הרוב. החלטת הרוב בליכוד מעמידה את ישראל במצב בלתי אפשרי וגורמת נזק לעתידה ומדיניותה של המדינה. אין טעם להביט אחורה בזעם, דרוש מהלך חדש".

לדברי פרס, "אם יתברר שיש רוב בכנסת בעד התוכנית צריך להביאה. אם יתברר שאין רוב בכנסת, צריך לפנות בחזרה אל העם".

חבר הכנסת אילן ליבוביץ' (שינוי) אמר בתגובה, כי "במידה והסקרים יתאמתו, אקרא בישיבת הסיעה מחר להעמיד אולטימטום לראש הממשלה: או שמעלים את הנושא להצבעה בממשלה או שנפרוש ממנה לאלתר. לא ייתכן כי מדיניות הממשלה תיקבע על-ידי הימין הקיצוני שהשתלט על הליכוד".

חבר הקבינט הפלשתיני, סאיב עריקאת, אמר בעקבות משאל ההינתקות בליכוד, "זהו יום מתסכל עבורנו, כשאנו נאלצים לצפות בחברי הליכוד האלה מתייחסים לעצמם ברצינות בעודם קובעים את גורלנו. אין להם שום זכות לדחות הסכמים חתומים", הוסיף.

ח"כ פינס: הליכוד התנתק מהעם

יו"ר צוות התגובות של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פז-פינס, כי "הליכוד התנתק מהעם והוכיח כי הוא מעדיף את האינטרס המפלגתי של מיעוט קיצוני על-פני אינטרס ממלכתי של רוב תושבי המדינה.

פינס הוסיף, כי "התגלה הבלוף הגדול של הליכוד, שבעזרתו הוא ניצח את הבחירות. מסתבר, כי הליכוד לא יכול וזו היתה אשליה ושקר. זו ההוכחה שאין קיצורי דרך לשלום ורק תמיכה במפלגות השלום תביא שלום".

פינס מתח ביקורת חריפה על שרון, ש"סיבך את המדינה" לדבריו במשאל הליכוד, אך מכיוון שעשה דבר אחד יותר מדיי, הדבר חזר אליו כבומרנג. פינס הודיע, כי מפלגת העבודה תחליט בימים הקרובים האם להביא בשבוע הבא להצבעה הצעת חוק לפיזור הכנסת וקרא לשרון לנהוג באחריות ולתאם את מועד הבחירות עם יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס.

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמרה בתגובה, כי "ראש הממשלה התנתק היום מהליכוד. מי שלא מקבל אפילו את התמיכה של מפלגתו - שיילך הביתה. במצב שנוצר, על הכנסת ללכת לבחירות ולשנות את המפה הפוליטית".

גלאון הודיעה כי בכוונתה להעלות להצבעה בכנסת הצעת חוק שהגישה יחד עם חברי סיעתה, לפיזור הכנסת ה-16.

ח"כ בריזון: יש להביא התוכנית להצבעה בכנסת ובממשלה

חבר הכנסת רומן ברונפמן אמר בתגובה למדגמים, כי הוא קורא לראש הממשלה להמשיך ולקדם את התוכנית, משום שיש בה סיכוי להוצאת המדינה מהבוץ הפלשתיני. "שרון, כמו מנהיגים פוליטיים אחרים, חייב ללמוד מהאירוע כי אסור להכניס דמוקרטיה לאינטרסים פוליטיים פרטיקולריים".

חבר הכנסת רוני בריזון (שינוי) אמר בתגובה למדגמים, כי "כמה עשרות אלפי מצביעי ליכוד מהווים 3% מבעלי זכות הבחירה בארץ. עם כל הכבוד, הם מיעוט מבוטל ולא הם יקבעו את הביטחון הלאומי. שראש הממשלה יביא את התוכנית להכרעת הכנסת והממשלה, ואם צריך - העם".

יו"ר סיעת שינוי, חבר הכנסת רשף חן, אמר בתגובה לתוצאות המדגמים, כי "הליכוד הוכיח שהליכוד לא יכול. על הליכוד השתלטו גורמים קיצוניים המוכנים להשאיר את מדינת ישראל בתוך מעגל דמים בלתי נפתר, בכדי להמשיך ולקיים חלום משיחי חסר כל אחיזה במציאות".

"התוצאה אינה משקפת את עמדת העם", הוסיף חן, "ולאור אחוזי ההצבעה הנמוכים - גם לא את עמדת הליכוד. סיעת שינוי תעמוד על-כך שהתוכנית תצא לפועל ללא כל עיכוב, ותאושר במוסדות הדמוקרטיים החוקיים המתאימים, קרי בממשלה ובכנסת".

חבר הכנסת חיים אורון (מרצ) אמר, כי "אי אפשר לתת למיעוט לקבוע את גורל ישראל. היום התפוצצה האמירה 'רק הליכוד יכול'. הליכוד לא יכול ולכן צריך לומר 'כן' להסכם ו'לא' ליציאה חד-צדדית. המפלה בליכוד צריכה להוות תנופה למחנה השלום, שמבין כי המשך המצב הקיים הוא סכנה קיומית למדינת ישראל".

חבר הכנסת אבשלום וילן (מרצ) אמר בתגובה, כי "החלטת מתפקדי הליכוד לדחות את ההינתקות פירושה ניצחון לקיצוניים והמשך הכיבוש המיותר בכמה שנים נוספות. ראש הממשלה יהפוך מעתה לברווז צולע. המתנחלים, שנבנו על-ידי שרון, קמו עליו היום לכלותו".

המתנגדים: ידענו שננצח, השאלה היא הפער

עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00, ובמטה המתנגדים לתוכנית ההינתקות שררה תחושת ביטחון בניצחונם במשאל וה"דאגה" המרכזית שלהם כרגע היא שאלת הפער.

ההשערה במטה היא, שהפער יהיה בשיעור של עשרה אחוזים לפחות. עם זאת, הנוכחים במטה מתנגדי ההינתקות נזהרים בהתבטאויותיהם ואומרים: "אנחנו בדרך לנצח, אך בזהירות. המאבק בחצי השעה האחרונה הוא על כל קול".

במטה המתנגדים עמדו דקה דומייה לזכר נרצחי הפיגוע הבוקר בגוש קטיף. בשל הפיגוע, שמרו במטה על איפוק ולא נראו שם גילויי שמחה גדולים. "זה לא זמן למסיבות", אמרו במטה.

גם בחצי השעה האחרונה שלפני סגירת הקלפיות, המשיכו הפעילים להתקשר למתפקדים ולהסביר להם את חשיבות ההצבעה, במסגרת המלחמה על כל קול. במהלך הערב, הגיעו למטה המתנגדים שברחוב המסגר בתל אביב, השר לענייני תפוצות, נתן שרנסקי, השר עוזי לנדאו, סגן שר התמ"ת, מיכאל רצון וחברי הכנסת חיים כץ, יחיאל חזן, דוד לוי ואהוד יתום.

השר נתן שרנסקי הדגיש, כי המלחמה שהם מנהלים היא נגד תוכנית ההינתקות בלבד ולא נגד ראש הממשלה שרון, וכי חברי הכנסת המתנגדים לתוכנית מצפים ששרון ימשיך לעמוד בראשה של הממשלה.

עוד הוסיף השר לענייני תפוצות, כי "יש להיות זהירים. התחושה היא של ניצחון, אך יש להיזהר מזיופים. בעבר, למשל, היו מכניסים מספר פתקים לקלפי. אין שמועות על זיופים שהתנהלו בקלפיות, אך יש להיזהר מכך".

לדבריו, במטה המתנגדים "מאוד מקווים שראש הממשלה יקבל את ההחלטה שתתקבל במשאל, אך עם זאת ימשיך לחפש דרך לשלום. אנחנו לא מעוניינים בבחירות חדשות וגם לא במשאל עם. עם זאת, לראש הממשלה תהיה בעיה מכיוון שהוא נבחר על-ידי מנדט מהמפלגה שלו ולא בבחירות ישירות. אי אפשר להתעלם מכך".

מטה המתנגדים המרכזי בתל אביב מעוטר בשלטים כדוגמת "ההינתקות תתפוצץ לנו בפנים", "לב יהודי מצביע נגד", הצבעת בעד - קיבלת פרס", "כן לחיסול הטרור - לא לעקירת ישובים", "מחזקים את הליכוד - מצביעים נגד" ו"אוהבים אותך שרון, מצביעים נגד".

חבר הכנסת דוד לוי, שועל בחירות ותיק, אמר: "התחושה מהשטח היא טובה. הפעילים מאורגנים. ברמת הפעילות, אפשר לחוש שהליכוד חוזר לעצמו ולא רוצה להשתנות. כך היה בצפון, בקריות, בצפת, בקריית שמונה ועוד. פגשתי אנשים מדהימים כמו בימים הטובים".

לוי הוסיף, כי "אי-אפשר להעריך מה יהיה שיעור הפער בין המתנגדים לתומכים, אך מתחושתי אני משער שמדובר בפער בן שתי ספרות. אני מצפה שראש הממשלה יכבד את רצון החברים. הוא רצה את הקלפי, והחברים אמרו את דברם".

בתשובה לשאלה האם הוא סבור כי שרון צריך להמשיך בתפקידו במידה וייכשל במשאל, השיב לוי כי הדבר תלוי בהתנהגותו של שרון. אם יוביל ראש הממשלה לצעד של משאל עם, לא יהיה זה ראוי.

חבר הכנסת חיים כץ משוכנע אף הוא בניצחון המתנגדים: "זו היתה עבודה מאורגנת ומנוהלת היטב, שילוב מערכות של לב, נשמה, אידיאולוגיה ואהבת ארץ ישראל. כל אלה ניצחו את המשאל. כל אלה גורמים להתרוממות הרוח ואנו מאמינים שכך יתנהלו הדברים, כפי שהבטיחו חברי הוועידה, השרים ובעיקר ראש הממשלה".

תוצאות אמת ראשונות (התוצאות בקולות ולא באחוזים):

אלפי מנשה - 37 קולות בעד, 86 נגד; אלון שבות - 2 בעד, 298 נגד; אשקלון - 560 בעד, 1,146 נגד; בית דגן - 39 בעד, 103 נגד; ביתר עילית - 3 בעד, 215 נגד; בני ברק - 158 בעד, 831 נגד; בנימינה - 116 בעד, 95 נגד; חולון - 1,054 בעד, 1,156 נגד; נצרת עילית - 622 בעד, 344 נגד; קצרין - 86 בעד, 116 נגד; קריית ארבע - 4 בעד, 333 נגד; תל מונד - 119 בעד, 83 נגד; מירון - 70 בעד, 218 נגד; נשר - 343 בעד, 267 נגד; כוכב יעקב - 3 בעד, 236 נגד; כפר אדומים - 7 בעד, 111 נגד; מודיעין - 231 בעד, 347 נגד; בית אריה - 87 בעד, 199 נגד; גדרה - 178 בעד, 502 נגד; כפר סבא - 388 בעד, 698 נגד; בית שמש - 297 בעד, 817 נגד; באר שבע - 1,181 בעד, 1,569 נגד; גבעת זאב - 132 בעד, 278 נגד.

לוד - 408 בעד, 604 נגד; צפת - 303 בעד, 358 נגד; בת ים - 553 בעד, 652 נגד; יפו - 131 בעד, 151 נגד; אשדוד - 1,116 בעד, 2,019 נגד; מעלות - 249 בעד, 516 נגד; נתיבות - 119 בעד, 830 נגד; כרמיאל - 244 בעד, 230 נגד; קריית אונו - 178 בעד, 203 נגד; ירושלים - 1,901 בעד, 4,941 נגד; נתיבות - 119 בעד, 830 נגד; רמת גן - 1,161 בעד, 1,270 נגד; יהוד - 340 בעד, 516 נגד; קריית אתא - 638 בעד, 614 נגד.

תאריך:  02/05/2004   |   עודכן:  03/05/2004
רנית נחום-הלוי, נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתגובה נוספת לפיגוע הקטלני בציר כיסופים בו נרצחו אם הרה וארבע בנותיה ולאחר תקופה ארוכה של הימנעות מחיסולים בשטחי הגדה, תקף חיל האוויר (א', 2.5.04) בסביבות השעה 22:00 פעילי טרור שנעו ברכב בעיר שכם.
02/05/2004  |  גל ברגר  |   חדשות
הממשלה קיבלה (א' 2.5.04) את הצעת שר האוצר ושר הרווחה, להעביר 20 מיליון ש"ח לסיוע ממוקד לצרכים מיוחדים של ילדים עניים - כשלב ראשון בתוכנית לצימצום עוני בקרב ילדים.
02/05/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
ראש הממשלה, אריאל שרון, הגיב לראשונה על הפיגוע בציר כיסופים: "הרצח הנורא בגוש קטיף הוא פשע אכזרי כלפי אזרחים וילדים. אני כואב את כאבן של משפחת החללים ומביע איחולי החלה לפצועים. ישראל לא תשקוט ותוסיף להילחם בטרור עד להשמדתו, כפי שאנו נלחמים נגדו היום.
טיפול מוקדם בחולי טרשת נפוצה התקפתית-הפוגתית בתרופת הרביף של חברת הביוטכנולוגיה סרונו, במינון גבוה ובתדירות גבוהה, מפחית באופן משמעותי את הנגעים המתפתחים במוח. כך עולה (יום א', 2.5.04) ממחקר שערכה חברת סרונו.
02/05/2004  |  גלית יצחק  |   חדשות
נמשכת העליה בתנועת התיירות למדינת ישראל: פילוח כניסות תיירים לישראל על-פי מדינות - מצביע על עליות מרשימות בתנועת התיירות לישראל מארצות המקור של משרד התיירות וממדינות נוספות. כך קובעים נתוני האגף לסטטיסטיקה ומידע במשרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
02/05/2004  |  ענבל אביב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il